Torissa tarjoamisesta
Tarjosin Torissa huonekalusta 350€ pyyntihinnan ollessa 400€. Ilmoitin aamulla, että voin hakea samana päivänä. Myyjä on lukenut viestini heti, mutta ei ole vastannut mitään. Onko tällainen käytös yleistä Torissa? En ole ostanut mitään sitä kautta aiemmin. Mielestäni tarjoukseni ei ollut low ball -tarjous.
Kommentit (30)
Mielestäni ihan ok tarjous ja itse todennäköisesti hyväksyisin sen. Mutta kuten huomattu, niin on paljon näitä, jotka ei suostu tinkaan myyntihinnastaan. Sitten ne laskee hintaa puolen vuoden päästä.
Olen seurannut Torin hintoja jo pidemmän aikaa. Jostain tuotteista Torissa pyydetään enemmän kuin kaupassa. Jos haluaa esim vanhoja astioita, lasia, huonekaluja, antiikkia, ei Torin hinnat ole markkinahintoja vaan kalliimpia. Huutokaupasta saa samaa tavaraa paljon halvemmalla. Kukaan hullukaan maksa Torin pyyntihintoja. Ne on ihan kiskontaa.
Minulle eräs ostaja ehdotti että antaisin tuotteen hänelle ilmaiseksi kun se on kuitenkin minulle turha ja ylimääräinen enkä tarvitse enää. Kyse oli merkkihupparista. Ja se huppari olis vielä pitänyt postittaa hänelle minun laskuun. Törkeyden huippu!
Vierailija kirjoitti:
Minulle eräs ostaja ehdotti että antaisin tuotteen hänelle ilmaiseksi kun se on kuitenkin minulle turha ja ylimääräinen enkä tarvitse enää. Kyse oli merkkihupparista. Ja se huppari olis vielä pitänyt postittaa hänelle minun laskuun. Törkeyden huippu!
Eihän tuollaisista viesteistä kannata välittää, eikä edes vastata mitään. Se siitä.
Tottakai kannattaa tehdä tarjous jos siltä tuntuu. Myyjä sitten päättää tarttuko siihen vai ei. Hassua huudella, ettei saisi edes tarjota. Miten suppeasti joku ajatteleekaan.
Minun mielestäni hyviin tapoihin kuuluu vastata tinkaajillekin. En käsitä, miksi ei voi vastata. Arvelen, että harva osaa tehdä myyntityötä ja pitää kiinni myös tinkaajista. Se tinkaaja voi parin viikon kuluttua olla haikeana mielessä, että ois kiva päästä tavarasta eroon ja antaa vaikka se tinkaajan hinnalla pois kuin roikottaa euron kuvat silmissä jotakin nurkassa häiritsevää roinaa.
Jos oma ilmoitus on vielä ihan tuore voi tinkaajalle vastata, että "hei ja kiitos vastatarjouksestasi. Palaan asiaan, kun ensin koetan myydä pyytämälläni hinnalla ja seurailen tässä jonkun aikaa menisikö tämä niin kaupaksi. Palataan asiaan, kun olen tehnyt päätökseni millä hinnalla pömpelin myyn eteenpäin. Käykö tämä sinullekin?" ja suurin osa vastaa, että joo käy.
Yleensä tinkaaja myös tulee ja hakee tavaran pois. Tinkaaja on ostoaikeissa, eikä haahuille huvikseen myynti-ilmoituksissa. Enemmän ärsyttää varaajat, jotka eivät kuitenkaan osta tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ihan ok tarjous ja itse todennäköisesti hyväksyisin sen. Mutta kuten huomattu, niin on paljon näitä, jotka ei suostu tinkaan myyntihinnastaan. Sitten ne laskee hintaa puolen vuoden päästä.
Ja sitten on paljon näitä, jotka saavat tuotteen myytyä ihan pyyntihinnalla, joten mitään tarvetta myydä halvemmalla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ikinä vastaa mitään tinkaajille. En vaan jaksa. Hinta on se mikä on ilmoitettu ja sillä selvä.
Ihan vain uteliasuuttsni kysyn, että millaisia myyntiaikoja tavaroillasi on?
Minä en ole tuo jolta kysyt, mutta minäkään en vastaa mitään tinkaajille.
Tavaroita kysellään parhaimmillaan vartin päästä ilmoituksen julkaisusta, joskus ilmoitus on useamman viikon, esim. 3 viikkoa.
Ja moni pyytää postittamaan. Mutta silloinkaan en myy, jos ostaja ehdottaa että postarit puoliksi, tai että tinkisin hinnasta koska hänen pitää maksaa vielä postaritkin. Ostaja maksaa postarit kokonaan.
Kaiken olen saanut kaupaksi eikä ole tarvinnut tinkiä.
Saa tinkiä, mutta myyjä päättää laskeeko hintaa vai ei. Jos on asiallinen tuote ja hinta kohdillaan hän saa sen kyllä kaupaksi jokatapauksessa. Minä en vastaa niille jotka kysyvät voinko postittaa. No en voi jos ilmoituksessa lukee erikseen VAIN NOUTO! Joskus tuotteet on myynnissä pitkäänkin, mutta mitä se haittaa. Kyllä ne lopulta aina on mennyt kaupaksi. Jotain olen joskus ottanut pois myynnistä ja antanut ilmaiseksi jollekin tuttavalle kun on tullut puheeksi että hänellä olisi sille käyttöä.
Miksei muka kuulu? Helposti saa yleensä tingattua hinnasta. Toki ne täysin naurettavat tarjoukset ignooraan, mutta jos joku vähän tinkaa, niin sopii minulle. Ihan normaalia kaupankäyntiä.