Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ahdistaa ihan kamalasti se 2v tapaus!

Vierailija
15.12.2013 |

Ahdistaa ihan kuin olisi kyse omasta lapsesta. Voinko psyykkisesti huonosti jos reagoin liian voimakkaasti uutisiin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itkin vuolaasti, kun luin uutisen, ja olen itkenyt useasti sen jälkeenkin. En vain saa päästäni ajatusta, miten pieni lapsi on pelännyt ja palellut, ja miten hirveän kipeästi häneen on käynyt:( oma poika on 3-vuotias ja kaikki lapsiin kohdistuvat julmuudet saavat minut aina ihan tolaltani. Jotta voisin auttaa muitakin lapsia, niin rupeamme tukiperheeksi ja harkinnassa on myös sijaisvanhemmuus. Omia lapsia emme ehkä enempää saa. Jossain on joku lapsi, joka tarvitsee rakkautta ja huolenpitoa, jota voimme antaa yllin kyllin!

Vierailija
22/25 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureista en huolehdi. Omat asiat kun huolehdin niin se riittää mulle. Tottakai jos näen että jossain lapsi yksin kulkee (pieni) niin tottakai soittaisin hätänumeroon. Tuo tapaus on todella järkyttävä mitä joutunut pieni kokemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole lapsia, mutta kyllä tällaiset jutut koskettavat ja järkyttävät minuakin. Eerikan tapaus järkytti ehkä eniten, koska hänelle kävi niin huonosti ja joutui kokemaan väkivaltaa pitkään. Silloin ahdisti mennä kauppaan, kun lehtien lööpit olivat niin kamalia. Ja samoihin aikoihin taisi sattua parikin onnettomuutta, joihin liittyi lapsi ja ase. :(

Tämän kaksivuotiaan tapaus päättyi onnellisesti (toivottavasti), mutta kyllähän se järkyttää ja vetää mietteliääksi. Seitsemäntoistavuotias löytäjä toimi todella urheasti ja fiksusti!

Vierailija
24/25 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 00:52"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 00:25"]

Pienten lasten kaltoin kohtelu, pahoinpitelyt ja tappamiset on ihan kauheinta pahuutta.[/quote]

Minkä takia se olisi suurempaa pahuutta kuin vaikkapa se, että liikuntakyvyttömän vanhuksen omaishoitaja jättäsi ruoatta, löisi ja lopulta surmaisi? Tai sotatoimialueella tapahtuvat puolustuskyvyttömien naisten raiskaukset ja tapot? Tai mielipidevankien kiduttaminen ja teloittaminen?

Mikä lapseen kohdistuvassa väkivallassa on niin erityistä?

[/quote]

Kyllä siinä vaan on jotain todella erityistä, koska lapsella vaan ei yksinkertaisesti IKINÄ ole mahdollisuutta pitää itsestään huolta, vaan hän on täysin aikuisten armoilla.  Ja pahinta on se, että tekemällä julmuuksia lapselle jättää sen psyykeen koko loppuelämäksi jäljen.

Vanhus on voinut elää vaikka kuinka onnellisen elämän, loppumetrit vain paskat. Kokonaisuudessaan hänen elämänsä on ollut kuitenkin hyvä. Ja sota-alueiden julmuudet taas on aivan omaa luokkaansa. Pitäisin sielläkin kuitenkin lapsen raiskaamista pahempana kuin aikuisen naisen tai miehen.

Vierailija
25/25 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain herkkä. Itse olen aika samanlainen. Jotkut uutiset vaikuttavat aika tavalla itseeni. Pyrinkin välttämään pahimpien lööppilehtien mässäilyjuttujen lukemista. Ja esim. tosi raakoja tai kamalia leffoja en todellakaan katso.