Ole kiltti ja kerro käyttämänne pizzapohjaresepti!
Haluaisin tehdä tänään pellillisen pizzaa, mutta ei kyllä hajua mikä olisi onnistunut pohja. Viimeksi meni kyllä pieleen.
Kommentit (10)
2,5 dl vettä
n. 7 dl jauhoja
7 g kuivahiivaa
1,5 tl suolaa
1 rkl sokeria
2 rkl öljyä
Vierailija kirjoitti:
2,5 dl vettä
n. 7 dl jauhoja
7 g kuivahiivaa
1,5 tl suolaa
1 rkl sokeria
2 rkl öljyä
Komppaan. Kuulostaa about samalta kuin itselläni. Tosin en koskaan mittaa aineita.
00 pizzajauhoo 450g, hiivaa 20g, vettä noin 2.5 dl , oliiviöljyy, suola teelusikallinen. Taikina annetaan olla jääkaapissa noin 18 tuntia.
Noin 4 dl jauhoja, 1 tl suolaa, 1 tl sokeria, kuiva hiivaa puoli pussia.
Sekoitat kuivat kulhossa, lämmität vettä paridesiä n.35 C, lisää ensin noin puolet ja sekoita hieman lisää tarvittaessa hieman lisää. On sopivaa kun möykkyyntyy ja on hieman tahraavaa.
Anna seistä peiteltynä muutama tuntia.
Kun alat leipomaan jauhoita leivin paperia hieman lusikalla kaavit taikinan kulhosta ja hieman painelet tasaisemmaksi.
Ota jauhoa ja jauhoita taikina klontti ja joko käsin, pulikalla tai kaulimella alat levittelemään, jauhoita lisää, jos tarttuu levittimiin.
Täytteet niskaan ja annat nousta tunnin.
Sitten uuniin....
Itse olen onnistunut aina, kun olen laittanut suht reilusti oliiviöljyä, kohottanut jääkaapissa n. vuorokauden ja vaivannut pitkään, monta minuuttia.
Löysin netistä hyvän ohjeen. Ainakin omasta mielestäni. Pitkään olen kokeillut kaikkia.
2 dl vettä
5 dl jauhoja
1 pussi kuivahiivaa
Sokeria
Suolaa
0.5 dl öljyä.
Pizza kit Lidl :)