Kauanko sulla menee kympin juoksemiseen?
Tavoitteena olisi juosta tuo matka. Kiinnostaa tietää, kauanko muilla siihen menee aikaa.
Kommentit (33)
Joskus 42 min, mutta olinkin urheilija. Nyt noin 55min
Joskus 42 min, mutta olinkin urheilija. Nyt noin 55min
Reilu tunti mulla menee. En ole mikään himolenkkeilijä, hölkkään omaksi ilokseni ja yritän pitään sykkeen alhaalla.
Eka kerralla meni tunti ja 35 minuuttia nyt menee noin tunti ja 10 minuuttia.
En ole jaksanut koskaan edes hölkätä noin pitkään.
Viime joulun jälkeen aloitin treenaan käytännössä nollasta. Huhtikuussa juoksin reilu 9 km vaihtelevassa maastossa n. 50 min. Ensimmäisillä kerroilla pystyin juoksemaan vain 3-4 km, loput kävelin. Keväällä olisin varmaan pystynyt sen kympinkin juoksemaan alle tuntiin, ei tullut oikein kokeiltua tiukasti.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 17:00"]
Oletteko osallistuneet naisten kympille tms juoksutapahtumaan? Onko mitään järkeä ajatellakaan lähtevänsä sellaiselle, kun arvioitu juoksuaika tuolle kympille olisi mulla lähes 2 tuntia? ap
[/quote]
Olen ollut useamman kerran Naisten Kympillä kävelemässä,kahteen tuntiin pääsee ihan hyvin. Miksi luulet, ettet voisi osallistua, suurin osa on kävelijöitä ja lenkkeilijöitä. Juoksijoille vähän ahdas tapahtuma.
Suunnilleen 45 minuuttia,jos juoksee reippaasti, mutta ei vielä kovaa. Jos juoksen leppoisaa peruskuntolenkkivauhtia, päivästä riippuen 50-55 minuuttia. Kymppi on niin pitkä matka, että en varmaan edes halua testata, kuinka kovaa jaksaisi juosta. Olisi liian pitkää epämiellyttävyyttä tiedossa.
Juoksin kesällä puolimaratonin ja siinä split timena (10 km:n kohdalla) oli 52 min 31 sek. Jos juoksisin pelkän kympin mahdollisimman kovaa, niin siinä tapauksessa 45-50 min on ihan mahdollinen tulos.
Kymmenen metriä, pari sekuntia. Kymmenen kilometriä, 45-60 minuuttia.
Parhaimmillani olen juossut sen noin 56 minuuttiin. Nyt olen kuitenkin ollut monta kuukautta juoksematta, joten 65 minuuttiakin taitaisi tehdä tiukkaa.
N48
En tiedä kun en jaksa juosta niin paljon. Mutta tunnin juoksussa pääsin kävelyn ja juoksun yhdistelmänä vähän päälle 8000 metriä. Nyt on kunto tuosta parantunut ja ensi kesänä on tavoite juosta kymppi tuntiin, viisikymppispäiväni kunniaksi.
Oletteko osallistuneet naisten kympille tms juoksutapahtumaan? Onko mitään järkeä ajatellakaan lähtevänsä sellaiselle, kun arvioitu juoksuaika tuolle kympille olisi mulla lähes 2 tuntia? ap
50-60 min, riippuen kunnosta. Talvisin menisi lähemmäs tunti, kesäisin 50 min.
N28
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 17:00"]
[/quote]
Mee ihmeessä, alat nyt treenata niin hyvin pääset jo paljon parempaan juoksukuntoon kevääksi. Eiköhän siellä ole melko monentasoista taapertajaa, varmaan osa käveleekin koko matkan.
Jos oikein kovaa vedän, niin hiukan alle 50 minsaa.
Suunnilleen tunti, jos ajattelen että pitäisi tavoitella jotain aikaa. Muuten kauemmin. Lenkkeilen vain omaksi ilokseni ja koitan pitää sykkeet normilenkillä mahdollisimman matalana, vauhtia tai aikoja en seuraa koska ne eivät kiinnosta. Mutta siis jos olisi jostain syystä pakko niin kyllä minä sen siihen tuntiin lupaan juosta.