Mitä pitää tehdä jos on ihan ok ilman lääkkeitä kotosalla mutta jos joutuu työelämään niin ahdistus ja paniikkihäiriö palaa aina takaisin?
Liian stressaava työ jotenkin laukaisee paniikkin ja ahdistuksen? Jos on vaan kotona kaikki on ok, ja en tarvitsisi syödä lääkkeitä?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon.
Hoidot on jo kokeiltu ja olen kuntoutunut...
Mulla oli aikoinaan sama homma , mutta onneksi pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle. Dg krooninen ahdistus ja pelko- oireyhtymä (jotenkin noin).
Syöt lääkkeitä ja käyt töissä. Etsit toisen työpaikan.
Joko et mene töihin tai menet ja syöt lääkkeitä. Itse olen valinnut viimeksi mainitun eli lääkityksen avulla työelämässä.
Yritä etsiä sellainen työ, jossa saat olla omissa oloissasi tai jopa etätyö.
Nappi ja töihin. Ei yhteiskunnan ole velvollisuus elättää ketään ainakaan suomea osavaa jos ongelmat on hoidettavissa napeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon.
Olet käynyt siis läpi pitkät psykoterapiat ja vielä on oireita? Suosittelen vaihtamaan terapiasuuntausta, jos toipuminen ei edisty.
Ennenvanhaan todettiin osuvasti,että "syönti käy ja nukuttaa mutta kun työtä ajattelee niin pyörryttää"😁
Vierailija kirjoitti:
Nappi ja töihin. Ei yhteiskunnan ole velvollisuus elättää ketään ainakaan suomea osavaa jos ongelmat on hoidettavissa napeilla.
Mikään (psyykkinen) ongelma ei hoidu napeilla, vaan terapialla.
Tuota kutsutaan myös työn vieroksumiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon.
Olet käynyt siis läpi pitkät psykoterapiat ja vielä on oireita? Suosittelen vaihtamaan terapiasuuntausta, jos toipuminen ei edisty.
Kävin ainakin 4 vuotta terapiassa ja tämän jälkeen opiskelin erityisoppilaitoksessa, kerroin opettajille että siellä joka päivä ahdisti mutta jotenkin selvisin kun ei tarvinnut koskaan esiintyä ja sain tehdä kaikki kouluhommat itsenäisesti ja sain tukea eikä syntynyt niistä suurta stressiä. Nyt olen siis "kuntoutunut" mutta kokeillut työntekoa erilaisisssa hommissa, mikä ei oikein sujunut.... Stressaan niin paljon että yöunet menee valvoessa ja hikoillen ja aamulla on aina kamala tunne vatsanpohjassa että mitä kamalaa tänään tapahtuu. Työnteko vie vaan kaikki voimani ja olen ihan poikki henkisesti ja tästä sitten synty kierre joilloin paniikkikohtauksia alkaa tulla taas enemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon.
Et selvästikään ole, joten lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Yritä etsiä sellainen työ, jossa saat olla omissa oloissasi tai jopa etätyö.
Ongelma että tälläisiä töitä on niin harvassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon.
Et selvästikään ole, joten lääkäriin.
Lääkäri ei anna kuin ne samat lääkkeet, ja niitä en enää suostu syömään! ja käynyt jo terapiat läpi!
Onpahan melkoinen vessan seinä tämä foorumi.
Työkokeilun tai joku osa-aikatyö sitten.
Jos tuet riittää niin ole kotona. Tai aloita opiskelu.
Terapiastakaan ei ole apua ellei ole taitoja/halua altistuksen kautta tulevaan sietokyvyn kasvuun.
No onhan sille olemassa ihan nimikin jos työn tekemeinen aiheuttaa ahdistusta ja paniikkia.