Kiva tunnelmallinen kahvila Espoossa? Tai Helsingissä.
Kommentit (32)
no meillä Espoon Kauklahdessa löytyy
Halmeen kahvila-konditoria, ikää jotain 110 vuotta, leipomukset erittäin hyviä, osoite Kauppamäki 3
Sen vieressä Cafe Brunnsdal,hieman nuorempi mutta viihtyisyydessä löytyy
Kävin tänään kyllä Starbucksilla itse ja kyllä sekin on oikein mukava, latte laadukasta ja croissantit rapeita
Toi Bembölen Kahvitupa on vähän hassu, siellä kaikki vanhat espoolaiset käy, kuten itsekin, on suosittu mutta ruoka voisi olla parempaakin
no meillä Espoon Kauklahdessa löytyy
Halmeen kahvila-konditoria, ikää jotain 110 vuotta, leipomukset erittäin hyviä, osoite Kauppamäki 3
Sen vieressä Cafe Brunnsdal,hieman nuorempi mutta viihtyisyydessä löytyy
Kävin tänään kyllä Starbucksilla itse ja kyllä sekin on oikein mukava, latte laadukasta ja croissantit rapeita
Toi Bembölen Kahvitupa on vähän hassu, siellä kaikki vanhat espoolaiset käy, kuten itsekin, on suosittu mutta ruoka voisi olla parempaakin
Täältäkin ääni Carusellille, brunssipaikkana ihan huippu ja sijainti meren rannalla ihana.
Brunnsdal Kauklahdessa on hyvä kahvila-ravintola. Jos ei vitriinistä löydy mieleistä, niin usein saa pyydettäessä muutakin (esim. täytettyä leipää). Kadun toisella puolella olevassa Halmeen kahvilassa on hyvät (leipä)tuotteet, mutta ei ole niin viihtyisä. Kakut yms on ihan perus-kahvilatasoa.
Kivoja on jo ehdotettu. Espoossa on kerran kuussa viikonloppuisin auki Cafe Bastvik, ihan huippu. Ja keskellä Espoota Kauniaisissa Lähellä Deli. Mun lempparit.
Granin Deli on tosi kiva ja tyylikäs, mielestäni tosin hintavahko. Laaksolahden Pieni Jäätelöbaari Vohveli on tunnelmaltaan kotoisa ja hinta-laatu kohdallaan, siellä myydään myös ihania Tanskasta ja Britanniasta tuotuja, hyvälaatuisia "kunnon" leluja lapsille. Muutenkin lapsiystävällinen paikka.
Carusell???? Sehän on ihan jäähalli!
Meren rannalla Haukilahdessa on Café Mellsten, rento ja kiva kahvila.
Luontotalo Villa Elfvikin kahvila on kotoisa ja kiva. Lisäbonuksena merellinen ympäristö.
Itse en ole vielä käynyt, mutta minulle on kehuttu Peroba Cafe:ta Espoossa (sijaitsee Perkkaalla vanhassa Villa Ylänne -nimisessä hirsitalossa).
Haukilahdessa uimarannan vieressä on rento ja kiva kahvila Café Mellsten, avoinna talviaikaankin viikonloppuisin.
Ruukinrannassa Luontotalo Villa Elfvikin talossa on mukava kahvila, lisäbonuksena merellinen ympäristö.
Tykkään Bembölestä ja Weegee-talon kahvila/lounasravintolasta. Jälkimmäinen ei kylläkään ole erityisen tunnelmallinen. Lisäksi tietysti Kaisan kahvilassa Tapiolassa Stockan talossa saa oikein hyviä, edullisia leipomuksia.
Helsingin puolelta suosittelen Leipomo Hopiaa, siellä on valtavan hyvät tuotteet, sekä suolaista että makeaa, vastaavia ei muualta saa. Kyseessä ei siis ole varsinainen kahvila, vaan leipomo, mutta pöytiä on muistaakseni 2-3.