Mihin maahan muuttaisit jos voisit?
Mä olen alkanut miettiä tät järjettömyyttä asua Suomessa; kylmää, pimeää, pahantuulisia ihmisiä jne. Haluaisin muuttaa AUSTRALIAAN!
Kommentit (44)
Hmm... Viroon tai johonkin Pohjoismaahan. Virossa olen asunutkin.
USA tai ehkä Kanada tai ehkä ehkä Espanja (Kanariansaaret) tai mahdollisesti UK.
Espanjaan haluaisin, mutta valitettavasti se ja muut Välimeren maat ovat niitä, joissa ei ole töitä.
Eurooppa riittäisi. Mutta lämpimämpään. Saksakin olisi parempi kuin Suomi
Espanjaan tai Kreikkaan. Olisi mukava olla positiivinen, kun he valittaisivat kylmyyttä talvella +10 asteen lämpötilassa ;)
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 23:24"]
Eurooppa riittäisi. Mutta lämpimämpään. Saksakin olisi parempi kuin Suomi
[/quote]
Saksa on paska maa.
t. Seppo Räty
Espanja on maailman paras maa. Asun täällä jo.
Irlantiin tietysti. Suomalaiselle kuin toinen koti...
Minua ei pidättäisi Suomessa mikään jos noin kurjaa täällä olisi, sairaanhoitajalle kun töitäkin taitasi löytyä maasta kuin maasta.
Onneksi osaan sen verran säästää että marraskuussa pääsen viikoksi aurinkoon ja hymyillä sen verran että minullekin hymyillään ja ollaan ystävällisiä jopa jouluruuhkaisissa tavarataloissa, minusta Suomessa on hienoa asua, täällä saan asua rakkaitten ihmisten lähellä ja rakastaa omalla äidinkielläni.
Menkää herran tähden ulkomaille, mikä teitä täällä pidättelee synkistelemässä, jos luulette että elämä olisi niin paljon parempaa muualla.
Saksa. Hyvä sosiaaliturva, hyvin töitä, ilmasto oikein sopiva ja keskellä Eurooppaa. Täällä etelässä Alpitkin lähellä.
Hieno maa ja minäkin asun jo täällä.
Italiaan, nyt jo maahantuontifirma ja kontakti siellä päässä. Jos hyvin käy niin vuoden päästä muutamme
Japaniin, jos vaan saisin sieltä vakituisen työpaikan.
Turvallinen, puhdas ja konservatiivinen maa, täydellinen kaltaiselleni niuhottajalle joka ei jaksa riehuvia mielenosoittajia, somaleita tai päihdeongelmaisia joille ei muka voida tehdä mitään. Poliisi auttaa aina, vartijoita on kaikkialla. Muut otetaan huomioon niin paljon kuin mahdollista, tämä tulee minullekin luonnostaan, mutta tuntuu olevan liian vaikeaa isolle osalle suomalaisista.
Lisäksi hyvää ruokaa, siedettävä ilmasto (riippuu tosin siitä, minne muuttaa) ja yhteiskuntavastuulliseksi kasvattava koulusysteemi.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 23:37"]
Minua ei pidättäisi Suomessa mikään jos noin kurjaa täällä olisi, sairaanhoitajalle kun töitäkin taitasi löytyä maasta kuin maasta.
Onneksi osaan sen verran säästää että marraskuussa pääsen viikoksi aurinkoon ja hymyillä sen verran että minullekin hymyillään ja ollaan ystävällisiä jopa jouluruuhkaisissa tavarataloissa, minusta Suomessa on hienoa asua, täällä saan asua rakkaitten ihmisten lähellä ja rakastaa omalla äidinkielläni.
Menkää herran tähden ulkomaille, mikä teitä täällä pidättelee synkistelemässä, jos luulette että elämä olisi niin paljon parempaa muualla.
[/quote]
Ei se ole niin helppoa... Itse haluaisin muuttaa etelämpään, vaikka Espanjaan tai Italiaan, mutta olen ammatissa jossa on äärimmäisen vaikea työllistyä muualle kuin Suomeen, kun on koulutuksensa saanut Suomesta eikä puhu täydellisesti kohdemaan kieltä.
Yhdysvallat ja osavaltiona Florida. Lämpöinen sää on mulle kyllä kanssa aivan ehdoton.