Muistin juuri, että mieheni on entinen kiusaajani.
Muutama vuosi ollaan oltu yhdessa ja ollaan muisteltu yhteisiä asuinpaikkoja ylä-asteella. Yhteisistä tutuosta ollaan puhuttu paljon, mutta itse muistan noita aikoja huonosti, koska olin todella ylipainoinen ja minua kiusattiin erittäin rankasti.
Äsken sitten tapahtui jotain todella outoa. tuli puhetta hiustyylistä siihen aikaan ja yhtäkkiä muistin kuka mieheni on. paljoa en vieläkään muista , mutta se mitä tuli mieleen oli todella ikävä tapahtuma , jossa hän haukkui minua usein ja pahasti. aivan hullu tilanne, miten voi unohtaa näin ja sitten mikä sattuma. mies meni jotenkin ihan oudoksi aivan kuin olisi itse muistanut jotain ja on erittäin harvinaisen hiljainen nyt tuossa....
Kommentit (58)
Eli hän on suhteemme myöhemmässä vaiheessa myöntänyt olevansa entinen koulukiusaaja, mutta ei kadu. Ap
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 09:46"]
Minä kyllä jättäisin tuommoisen.
[/quote]
Siis mitä? :DDD Jättäisit aviomiehesi, koska hän on joskus teini-ikäisenä haukkunut sinua? Muahahahahaha! Selkis.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 09:58"]
[/quote]
Siis mitä? :DDD Jättäisit aviomiehesi, koska hän on joskus teini-ikäisenä haukkunut sinua? Muahahahahaha! Selkis.
[/quote]
jos rikkoisi mun tavaroita eikä olisi aikomusta korvata niitä...
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 10:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
:DDD Voi hitto! Kyseessä teini-ikäinen ollut. Laita nyt asiat oikeasti oikeisiin mittasuhteisiin.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 22:18"]
Varmaan hän häpeää tekojaan. Te olitte silloin lapsia. Kannattaa puhua asiat halki nyt!
[/quote]mies nyt vältteee katsekontaktia tuossa ja itse oon nyt jotenkin shokissa. en tiedä pystynkö puhumaan koko asiasta...
[/quote]
Nyt riittää paskanjauhanta!
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 22:53"]
oon jotenkin aivan shokissa nyt. ihan kuin tuossa istuisi joku avaruusolio nyt.melkein tärisen. tekisi mieli samantien lähteä ovesta. ei tää voi olla totta. meillä on yhteinen lapsikin...tuntuu, että pää hajoaa
[/quote]
Liikunta auttaa. Ota läppäri kainaloon ja sitten päivittelet tilannetta vaikka sieltä kotipihalta. "Nyt se mies tuossa keittiönpöydän ääressä seisoo ja tuijottaa eteensä, ei oo normaalia ei. Otta näemmä kaakaota, ei juo sitäkään normaalisti. Tuntuu pahalta. Menen sisälle."
[/quote]
joskus on myös viisasta pitää turpansa kiinni, jos ei ole mitään älykästä sanottavaa kun älykkyys ei yletä käsittämään paljoakaan. jatka sä sun tasaisen latteaa elämääsi siellä, muttä äläpä jaksa ottaa kantaa mihinkään, mistä sulla ei ole alkeellisintakaan ymmärrystä, eiks jepu.
[/quote]
Eiks jepu kultaseni, tällaista settiä ei kirjoiteta, jos tilanne olisi se, mitä ap kuvailee. Luvataanko jookosta että ens vuonna ymmärretään vähän enemmän asioista, eiks niin.
oisit ap esittäny ees kunnolla!Tylsää ku hyvä alotus meni tällee vituiksi :/
Mä tutustuin 20 vuotiaana mua kiusanneisiin ihmisiin ja nykyää ollaa hyviä kavereita. Niilläki oli vaikeaa joten mikä mä olen niitä enää tuomitsemaan. Anteeksi pyydetty ja annetti se siitä!
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 10:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
:DDD Voi hitto! Kyseessä teini-ikäinen ollut. Laita nyt asiat oikeasti oikeisiin mittasuhteisiin.
[/quote]
siis nyt aikuisena rikkonut viimeisen kuukauden aikana. Ap
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 10:17"]
oisit ap esittäny ees kunnolla!Tylsää ku hyvä alotus meni tällee vituiksi :/
Mä tutustuin 20 vuotiaana mua kiusanneisiin ihmisiin ja nykyää ollaa hyviä kavereita. Niilläki oli vaikeaa joten mikä mä olen niitä enää tuomitsemaan. Anteeksi pyydetty ja annetti se siitä!
[/quote]
siis mitä mä olen n tehnyt että tää mun aloitukseni on "mennyt vituiksi"? Tää ei edelleenkään ole provo. Ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Pitäiskö sun opetella lukemaan ja ymmärtämään lukemaasi? Ap kirjoittaa että mies on "viimeisen kuukauden sisällä hajottanut tietokoneeni ja kitarani". Kai niiden teiniajoista on hieman pitempi aika kuin kuukausi.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 10:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
siis nyt aikuisena rikkonut viimeisen kuukauden aikana. Ap
[/quote]
Ok, no tuo on jo ihan eri asia. Se teidän pitää selvittää, ja miehellä on korvausvelvollisuus. Mutta ihan turhaa tuoda menneisyyden asioita kouluajoilta nykyisyyteen.
Henkinen väkivalta ei ehkä ihan ole sama asia mitä joku tavis voisi sanoa haukkumiseksi. Menee pikkusen pidemmälle. Ap
Kiusaamisen tasot vaihtelevat. Huomaa, että täällä sellaiset ihmiset, joita ei ole kiusattu (tai on kiusattu vähän), vähättelevät asiaa. Pahasti kiusattu ei tuosta vain voi unohtaa asiaa, varsinkin jos kiusaamista on tapahtunut päivittäin ja se on ollut raadollista.
Ei sitä voi ymmärtää, jos ei ole kokenut.
Olen ollut kiusattu ja ymmärrän sen tunteen monen vuoden kokemuksella erittäin hyvin. Kirjoitin tänne aiemmin, että sillä on merkitys, millainen miehesi on nyt. En tarkoita että kaikkia kiusaajia pitäisi koittaa ymmärtää aikuisena (ei missään tapauksessa), mutta sinähän tunnet miehesi! Onko hän hyväsydäminen, muista välittävä, muita hyvin kohteleva aikuinen ihminen? Jos on, niin hän on saattanut lapsena lähteä kiusaajaporukoiden mukaan ryhmään kuulumisen takia, ei ole halunnut olla pääjehu mutta ei ole lapsen mielellä tajunnut, että yksikin huutelu satuttaa ja että olisi pitänyt puolustaa kiusattua. Kerro hieman miehestäsi, millainen ihminen hän on?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 09:28"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 23:05"]
Eihän sun kuva miehestä voi näin monen vuoden jälkeen noin radikaalisti muuttua. Rakastuit häneet, teitte lapsen, jaatte elämän... tunnet hänet todella hyvin. Puhukaa nyt hyvänen aika siitä lapsuuden tapahtumasta. Kaikki me ollaan oltu pitkälti eri ihmisiä lapsena kuin aikuisena, joten sillä on merkitystä, millainen hän nyt on.
[/quote]
Samaa ajattelin. Tutustui uudestaan aikuisena kouluaikaiseen kiusaajaani. Tuo mies oli muuttunut täysin. On nyt aikuisena aidosti mukava ihminen. Hän otti itse puheeksi kanssani kiusaamiseni ja pyysi anteeksi. Ei ole missään tekemissä kiusaajakaverinsa kanssa. Tuonkin miehen tapasin aikuisena, eikä tuntunut mies muuttuneen ainakaan parempaan suuntaan.
Oma miehenikin on kaveri joidenkin kouluaikaisten lievempien kiusaajien kanssa (lähinnä haukkumista ja ovien kiinni pitoa). Hänen kuvansa noista ihmisistä on täysin päinvastainen kuin minulla.
[/quote]miehesi vaikuttaa mukavalta. Omani taas vähättelee aina kaikkea negatiivista eikä kadu vaikka ilmoittaa olevansa koulukiusaaja.