Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähdin muuttoavuksi, MITÄÄN ei ole pakattu!!

Vierailija
02.10.2020 |

Siis kämppä kuin mitään muuttoa ei olisikaan. Mietin tässä lähtisinkö menemään. Miten joku voi tehdä tuollaisen oharin?

Kommentit (814)

Vierailija
341/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri, joka on 2 kertaa muuttanut ja jos vielä muuttaa niin en aio mennä.

Se kaava meni aina niin, että kun me auttajat tulimme paikalle niin tämä kaveri sanoi tyyliin "noniin, kiva nyt auttajat ovat täällä, minä lähden kauppaan". Sitten se tuli 3-4 tunnin päästä takaisin kahvin ja pullien kanssa ja kysyi, että tarvitaanko häntä vielä jossain. Teki siis kaikkea muuta kuin muuttoon liittyviä asioita itse. Kävi pankissa, kaupassa, koiran kanssa lenkillä jne.

Vierailija
342/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen siivonnut koko asunnon huolellisesti. kierrätyskeskus ottaa mielellään tavarat.

työn perässä muuttanut. joka paikkakunnalla on ollut kirppis josta on saanut huonekaluja jne.

autossa vienyt jotain tarpeellista vaatetta ja se on ollu siinä.

hyvin on sujunut muutto.837

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei mun kommenttti kahden asunnon "ristiinmuutosta" näy ? Tunnistiko sensori itsensä ?

En jaksais näpytellä uudestaan !

Tästä olisin kiinnostunut! Onnistuiko hyvin vai vähemmän hyvin? Jos vaan jaksat, niin kirjoita pääkohdat uudelleen!

No, kun noin kysyit, yritän.

Siis rivarista rivariin, ostimme rivarin, jonka myyjät ostivat meidän rivarin. Ristiinmuutto aviomiesten sopimana päivänä, kelloaikana. Pakkasimme tavaramme kahteen autoon pikkukamat (appivanhemmat tulivat peräkärryn kanssa 300 km päästä). saavuimme sovittuna aikana uuteen kotiin, missä perheen äiti istui kavereidensa kanssa kahvipöydässä juoruamassa, mitään ei tietysti pakattuna.

Mulla vähän nousi hiki pintaan ja sanoin, että näin ovat miehet sopineet, etkö muka tiennyt ? Joo... mutta kun on nuo muksutkin...

Saivat yhden huoneen nurkkaan raivattua sen verran tilaa, että saimme henkilöautot tyhjennettyä. Onneksi sängyt eivät vielä olleet peräkärryssä ja aamiaistarpeet kaapissa.

Vähän oli ankea yö jo lähes tyhjässä kämpässä! Seuraavana päivänä muutto onnistui, eukko oli pistänyt kavereidensa kanssa töpinäksi, mutta loppusiivous oli tekemättä. Onneksi oli anoppi siivousapuna!

Itse siivosin omaa kämppää sitämukaa, kun tyhjeni tavaroista.

Eli ei mennyt ihan putkeen, mutta onnistui lopulta. Tosin kaikkia tavaroita, jotka sinne yöksi jätimme, ei löytynyt enää mistään :-( !!! Se perhe oli muutenkin konkurssin partaalla, joutuivat muuttamaan kolme huonetta pienempään, mutta tavaroiden nyysimistä en ymmärrä. Mutta milläs todistat ?

Kiitos! Itselle tulossa samanlainen muutto ja olen miettinyt, miten se tulee onnistumaan. Eli varmisteltava ajoitusta ja varauduttava kaikkeen mahdolliseen.

Varmista se aikataulu! Luettuani vastauksesi tuli tuolla tupakalla mieleeni periaate: vie mennessäs, tuo tulessas! Sovi ristiinmuuttajan kanssa, että molempien talkooporukka kuskaa tavaraa molempiin suuntiin.

Siis jos kaikki ei mahdu yhteen autoon... Säästyy aikaa, jos ei ajella takaisin tyhjällä autolla.

Olet varmaan käynyt katsomassa kämppää, mihin muutat. Katso esim. wc:n, uunin puhtaus, ne tärkeimmät ! Jos molemmissa kämpissä siisteystaso suurinpiirtein sama, molemmat tekevät sisäänmuuttosiivouksen itse, jos katsovat sen tarpeelliseksi.

Vierailija
344/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei mun kommenttti kahden asunnon "ristiinmuutosta" näy ? Tunnistiko sensori itsensä ?

Tästä olisin kiinnostunut! Onnistuiko hyvin vai vähemmän hyvin? Jos vaan jaksat, niin kirjoita pääkohdat uudelleen!

Siis rivarista rivariin, ostimme rivarin, jonka myyjät ostivat meidän rivarin. Ristiinmuutto aviomiesten sopimana päivänä, kelloaikana. Pakkasimme tavaramme kahteen autoon pikkukamat (appivanhemmat tulivat peräkärryn kanssa 300 km päästä). saavuimme sovittuna aikana uuteen kotiin, missä perheen äiti istui kavereidensa kanssa kahvipöydässä juoruamassa, mitään ei tietysti pakattuna.

Mulla vähän nousi hiki pintaan ja sanoin, että näin ovat miehet sopineet, etkö muka tiennyt ? Joo... mutta kun on nuo muksutkin...

Saivat yhden huoneen nurkkaan raivattua sen verran tilaa, että saimme henkilöautot tyhjennettyä. Onneksi sängyt eivät vielä olleet peräkärryssä ja aamiaistarpeet kaapissa.

Vähän oli ankea yö jo lähes tyhjässä kämpässä! Seuraavana päivänä muutto onnistui, eukko oli pistänyt kavereidensa kanssa töpinäksi, mutta loppusiivous oli tekemättä. Onneksi oli anoppi siivousapuna!

Eli ei mennyt ihan putkeen, mutta onnistui lopulta. Tosin kaikkia tavaroita, jotka sinne yöksi jätimme, ei löytynyt enää mistään :-( !!! Se perhe oli muutenkin konkurssin partaalla, joutuivat muuttamaan kolme huonetta pienempään, mutta tavaroiden nyysimistä en ymmärrä. Mutta milläs todistat ?

Kiitos! Itselle tulossa samanlainen muutto ja olen miettinyt, miten se tulee onnistumaan. Eli varmisteltava ajoitusta ja varauduttava kaikkeen mahdolliseen.

Varmista se aikataulu! Luettuani vastauksesi tuli tuolla tupakalla mieleeni periaate: vie mennessäs, tuo tulessas! Sovi ristiinmuuttajan kanssa, että molempien talkooporukka kuskaa tavaraa molempiin suuntiin.

Siis jos kaikki ei mahdu yhteen autoon... Säästyy aikaa, jos ei ajella takaisin tyhjällä autolla.

Olet varmaan käynyt katsomassa kämppää, mihin muutat. Katso esim. wc:n, uunin puhtaus, ne tärkeimmät ! Jos molemmissa kämpissä siisteystaso suurinpiirtein sama, molemmat tekevät sisäänmuuttosiivouksen itse, jos katsovat sen tarpeelliseksi.

Hei, toi kumpaankin suuntaan kuljettaminen olikin tosi hyvä idea!! Sitä pitää ehtottaa! Kiitos!

Vierailija
345/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin muutto johon olen osallistunut, oli sellainen "ei enää ikinä" -kokemus. Kamoista yli puolet oli pakkaamatta, ja sitä oli jäätävästi. Perheen vanhemmat pähkäilivät ja väittelivät keskenään, mitä otetaan mukaan ja miten pakataan. Muuttoapu seisoi tumput suorana ja odotti käskyjä, koska itsenäisesti ei saanut mitään pakattuakaan kantaa autoon. Piste iin päällä oli se, että perheen isä ei voinut jättää äitiä muuttoavun kanssa kahden, ettei vain syntyisi sutinaa miehen ja naisen välille. Isä siis kyttäsi vaimoaan toimimatta muuton hyväksi. Siinä teki mieli kysyä perheen äidiltä, että mihinkäs osoitteeseen nää sun kamat pitikään viedä, lienee ihan toinen kuin tuon sun lastes isän osoite. Kahden tunnin päästä sanoin, että nyt en pysty enää jäämään, pitää lähtä ehtoohommiin.

Vierailija
346/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi hinnoista. Noin tonnin maksoi kolmion muutto 250 kilometrin päähän muuttofirmalla. Meillä oli silloin tosi paljon tavaraa. Muuttolaatikot ja pakkausmuovi ostettiin firmalta. Itse pakattiin kaikki.

Vierailija
347/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varmaan käynyt tuuri, kun koskaan en ole kelvannut muuttoavuksi. En ystäville, en kavereille, en perheelle tai sisaruksille. Apua olen tarjonnut, aina sanottu ettei tarvitse tai pyytävät, jos tulee tarvetta.

Nämä samaiset ihmiset olivat kuitenkin auttamassa minun muuttojeni kanssa (jotkut useampaan otteeseen, aina olin "sinkkutalous") eikä koskaan valittaneet siitä. Pakkasin kaiken itse, siivosin itse aina uudessa ja vanhassa. Yhdessä muutossa jopa roudasin tavaroita kerrostalossa eteiseen odottamaan autoonsiirtymistä. Samaisessa muutossa menimme lopuksi vanhemmilleni syömään pois muuttohässäkän keskeltä, vanhemmat auttoivat urakassa laittamalla ruokaa ja keittämällä kahvit. Kukaan ei koskaan ottanut rahaa tai muuta korvausta vastaan.

Silti ihmetyttää, ettei minua ole kertaakaan lähes 20 vuoden aikana pyydetty muuttoavuksi.

Vierailija
348/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, toi kumpaankin suuntaan kuljettaminen olikin tosi hyvä idea!! Sitä pitää ehtottaa! Kiitos!

Hyvä idea, kunnes se puoliksi maksettu muuttoauto seisoo sen toisen pihassa, heidän purkaessaan/täyttäessään yli hitaasti, välillä toki lounasta syoden ja kahvitaukoja pitäen. Tai kun itse on auttanut sitä toista heidän tavaroidensa kanssa, mutta kun tulee oma vuoro, olisi toisilla sattumalta juuri silloin jotain muuta tekemistä, jos ei muuta, niin tupakkatauko. Itse en ottaisi sitä riskiä että tuntematon osapuoli hidastelee, ja samalla oma muutto menee pilalle. 

Vierailija
349/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi kaveri, joka on 2 kertaa muuttanut ja jos vielä muuttaa niin en aio mennä.

Se kaava meni aina niin, että kun me auttajat tulimme paikalle niin tämä kaveri sanoi tyyliin "noniin, kiva nyt auttajat ovat täällä, minä lähden kauppaan". Sitten se tuli 3-4 tunnin päästä takaisin kahvin ja pullien kanssa ja kysyi, että tarvitaanko häntä vielä jossain. Teki siis kaikkea muuta kuin muuttoon liittyviä asioita itse. Kävi pankissa, kaupassa, koiran kanssa lenkillä jne.

Kuulostaa tutulta. Onko hän Kirsti?

Vierailija
350/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään muutoista, siis muiden ihmisten muutoista, en omista. Toki jos järjestelyt ovat edes kohtuullisesti tehtyjä. 

Muutoissa on kivaa talkoohenkeä ja on mukava olla läsnä ystävien ja perheen tärkeissä hetkissä. Lähipiirissä ei ole ketään sarjamuuttajaa, muutot ovat olleet uuteen, isompaan omistusasuntoon siirtymisiä lähiaikoina. 

Sarjamuuttajat eivät ole yleensä pahimpia. Vaikeampia tapauksia ovat usein ne, jotka muuttavat harvoin, koska heillä tuppaa olemaan enemmän tavaroita ja vähemmän kokemusta muutoista. Usein muuttavat tietävät jo, kuinka valtava työ ja kova kiire muuttamisessa on.

Vierailija
351/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon myös 2 muuttoa tehnyt lapsuudenkodin jälkeen ja molemmissa käytin ulkopuolista muuttajaa, Niemeä itseasiassa. Olihan se suht kallista, mutta minä arvostan omaa aikaa ja muuton helppoutta sen verran paljon että mieluummin maksan siitä kun tuherran jotain sänkyä ja sohvaa 5. kerroksesta alas ja 4. kerrokseen uudessa paikassa jokun vastahakoisen, velvollisuudentunteesta mukana olevan kaverin kanssa.

Minulle toimitettiin muuttolaatikot hyvissä ajoin ennen muuttoa olohuoneeseen asti, sain pakata niitä ihan rauhassa. Hyvät muuttolaatikot oli helppo kasata seinän viereen niin ettei ne olleet kauheesti tiellä arjessa. Muuttopäivänä katselin kun 3 mukavaa ja ammattitaitosta muuttomiestä kantoi laatikot, sohvan, sängyn ja pöydät hienosti keskenään sovitussa järjestyksessä autoon ja mun tehtävä oli vaan katsoa vieressä ja tuntea itseni siinä kohtaa tarpeettomaksi. Uudessa paikassa piti vaan sanoa mihin haluan minkäkin tavaran ja laatikkokasan. Jatkossakin teen muuttoni muuttofirman (Niemen) kanssa, en todellakaan ala ketään kavereita ja sukulaisia kerjäämään muuttoavuksi.

Tottahan sitä mieluummin turvautuisi muuttofirmaan kuin tuttaviin. Sitä mahdollisuutta vain ei köyhillä ole.

Vierailija
352/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ei mikään muuttofirma laskuta 2-3 donaa ! Tai siihen kuuluu lisäpalveluita: laatikot, pakkaus, loppusiivous, tavaroiden paikalleen laitto, hopeoiden ja kristallien kiillotus, kattolamppujen kiinnittäminen, verhojen ripustaminen, sängyn petaaminen, saunan lämmittäminen, selän peseminen...

Meillä meni kolmisen tonnia kun muutettiin vuosi sitten. Muutettiin 83-neliöisestä kämpästä 97-neliöiseen. Hinnassa oli mukana laatikot, jotka tais olla meillä vuokralla muutaman viikon. Sitten pakkaustarvikkeita lähtien lattiansuojapahveista ja aaltopahveista aina kuplamuoveihin ja silkkipaperiin, mitä sitä nyt muutossa tarvitaan. Taisi olla pari hengarikaappia, mihin ripustettiin vaatteilla olevat hengarit. Kuorma-auto, kuski, ja olikohan niitä muuttomiehiä 4-5 (joista yksi nainen). Koko päivän ne muuttivat ja 8h ei riittänyt, lisäksi laskutukseen tulee matka-aika toimistolta ekaan kotiin ja tokasta kodista toimistolle. Ruokatauon pitivät siinä kuljetuksen lomassa. 

Ja oli todellakin money well spent! Pelkäsin tuota muuttoa ihan hulluna, kun tiesin mikä määrä tavaraa meillä on. Mutta me vaan pakattiin ja muuttopäivänä Niemen tyypit pakkasi pari taulua ja mattoa. Elfa-korihyllyihin tuli vaan kelmut päälle ja ne kärrättiin vaatteineen päivineen uuteen kotiin. En olisi ikinä uskonut miten helpolla muutto voi mennä, kun riittävä määrä ammattilaisia hoitaa homman kotiin!

Meillä oli vielä vitsauksena yksi raskas sänky jota ei voinut purkaa. Se ei mahtunut hissiinkään, joten muuttomiehet kantoivat sen ensin 7 kerrosta ylös ja vielä asunnon sisällä yhdet portaat, joista jouduttiin käsijohde poistamaan, että sänky mahtui portaikkoon. Se painoi kuin synti, ei oltaisi ikinä miesten kanssa saatu sitä ylös!

Harvinaisen kallis muutto teillä silti. Ehkäpä asian selittää se, että kyseessä oli Niemi; heiltä minunkin kallein muuttoni oli. 70-neliöisestä hissittömästä kerrostaloasunnosta 86-neliöiseen rivariin naapurikunnassa, n. 1300 euroa nykyrahassa. Muut firmat ovat selvinneet halvemmalla ja vähintään yhtä laadukkaasti.

Mutta maksoi mitä maksoi, kyllä muuttofirma kannattaa, ja oikeat muuttolaatikot ja niitä tarpeeksi, jottei tarvitse ylitäyttää eli voi pinota päällekkäin. Kehun myös kiristyskalvoa, jota voi ostaa muuttofirmasta ja tuodaan samalla kun laatikot. Sillä kiepauttaa esim. pesukoneen letkut nätiksi paketiksi, tai Lundia-hyllyt sopiviksi nipuiksi. Ei jätä tahroja kuten jku teippi.

Yksi omatoimimuutto on kyllä tullut tehtyä, naapuritaloon, jolloin kantomatkaa oli jotain 50 metriä. Vuokrattiin nokkakärryt ja muutama laatikko vain, otetiin töistä vapaata ja viikon aikana vähitellen roudattiin kaikki. Sattui vielä poutainen viikkokin.

Vierailija
353/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea, kunnes se puoliksi maksettu muuttoauto seisoo sen toisen pihassa, heidän purkaessaan/täyttäessään yli hitaasti, välillä toki lounasta syoden ja kahvitaukoja pitäen. Tai kun itse on auttanut sitä toista heidän tavaroidensa kanssa, mutta kun tulee oma vuoro, olisi toisilla sattumalta juuri silloin jotain muuta tekemistä, jos ei muuta, niin tupakkatauko. Itse en ottaisi sitä riskiä että tuntematon osapuoli hidastelee, ja samalla oma muutto menee pilalle. 

No ei välttämättä toimikkaan, jos molemmat eivät siihen sitoudu. Noista tau'oistakin voi sopia, te juotte kahvit siellä, me täällä...20-30 minuuttia.  Sitäpaitsi luulen, että kun kyseessä talkoomuutto, väki haluaa hoitaa homman  mahdollisimman nopeasti, syödään/saunotaan/kaljotellaan sitten kun hommat on hoidettu, eli muuttoavun pyytäjä tarjoaa "porkkanaa" !

Vierailija
354/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään muutoista, siis muiden ihmisten muutoista, en omista. Toki jos järjestelyt ovat edes kohtuullisesti tehtyjä. 

Muutoissa on kivaa talkoohenkeä ja on mukava olla läsnä ystävien ja perheen tärkeissä hetkissä. Lähipiirissä ei ole ketään sarjamuuttajaa, muutot ovat olleet uuteen, isompaan omistusasuntoon siirtymisiä lähiaikoina. 

Mä tykkään kanssa, mutta reunaehdoin: pakkaaminen on hoidettu valmiiksi, muuttopäivänä kannetaan ja muuttajan itsensä ohjeiden mukaan puretaan. Talkoolaisille on määrätyt hommat, ja joku huolehtii syömisestä ja juomisesta. On kiva rehkiä yhdessä, mutta nää täällä kerrotut kirjoja paperipussissa -muutot on kyllä horroria!

Minä taas kantaisin paljon mieluummin kirjoja kevyissä paperikasseissa kuin jo itsessään todella raskaissa muovilaatikoissa. Tässä lienee toki iso ero siinä että pitääkö tavarat kantaa käsin hissittömään kerrostaloon vai vedelläänkö vain nokkakärryillä tasamaata pitkin omakotitaloon. Mitään en suostuisi purkamaan määränpäässä, tavarat sisään ja sängyt jaloilleen ja lopuista selviytyy jokainen itsekin. Siinähän ei ole sitten enää mitään kiirettä.

Vierailija
355/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään kanssa, mutta reunaehdoin: pakkaaminen on hoidettu valmiiksi, muuttopäivänä kannetaan ja muuttajan itsensä ohjeiden mukaan puretaan. Talkoolaisille on määrätyt hommat, ja joku huolehtii syömisestä ja juomisesta. On kiva rehkiä yhdessä, mutta nää täällä kerrotut kirjoja paperipussissa -muutot on kyllä horroria!

Minä taas kantaisin paljon mieluummin kirjoja kevyissä paperikasseissa kuin jo itsessään todella raskaissa muovilaatikoissa. Tässä lienee toki iso ero siinä että pitääkö tavarat kantaa käsin hissittömään kerrostaloon vai vedelläänkö vain nokkakärryillä tasamaata pitkin omakotitaloon. Mitään en suostuisi purkamaan määränpäässä, tavarat sisään ja sängyt jaloilleen ja lopuista selviytyy jokainen itsekin. Siinähän ei ole sitten enää mitään kiirettä.

Jos on läheisestä ihmisestä kyse, niin voi sekin olla hauskaa, että on mukana rakentamassa uutta kotia. Astiat saa nopeasti paikalleen, kun yksi purkaa esiin sanolehdistä ja toinen järjestää kaappiin. 

Vaihdan muuttoaamuna kaikille puhtaat lakanat ja pakkaan peitot ja tyynyt jätesäkkiin. Kun sängyt ovat paikallaan, saa makuuhuoneet nopeasti valmiiksi. Lasten huoneet on kiva laittaa nopeasti kuntoon, niin pääsevät kotiutumaan ennen iltaa. 

Ja kun asunto alkaa olla suht siisti, olen viettänyt monta hauskaa iltaa pizzan ja muuttokaljojen siivittämänä niin omissa kuin ystävien muutoissa. Muuttajat ovat helpottuneen onnellisia uudessa kodissa ja muillakin hyvä fiilis. 

Vierailija
356/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia hintoja olette maksaneet muutosta? Kaverilla maksoi yksiön muutto kaupungin sisällä n. 400€, minusta tämä on kova hinta ja mielummin maksaisin vaikka kavereille käteen tuon summan.

Mitähän v*ttua nyt taas luin? 

Eli sinun mielestä on ok siirtyä käyttämään Suomessa pimeää työvoimaa, veronsa maksavien yritysten sijasta? Paljonkos muuten saat palkkaa töissä? Mielestäni sinut voisi potkia sieltä h*lvettiin ja ottaa tilalle jonkun joka ottaa palkan pimeänä käteisellä puoleen hintaan verrattuna sinun kalliiseen palkkaasi. 

Ja muutenkin, miksi sanot että 400€ on paljon, mutta sitten olet valmis kuitenkin maksamaan saman summan pimeänä? Ei v*ttu näitä riemuidiootteja.

Vierailija
357/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ymmärtää ettua joku opiskelumuutto tehdään kaverien kanssa JOS kaverit itse tarjoutuvat ja on selvää ettei kellään ole liikoja rahoja mutta siihen sen avun hyväksikäyttämisen pitää loppua. Muutto on kovaa hommaa eikä sitä perinteisesti ole talkootyyliin tehty vaan perheet aina itse hoitaneet. Jopa vanhaan " hyvään aikaan" kun ystäviä ja tuttuja autettiin niin muutto ei tähän kuulunut vaan itse muutettiin oman porukan kesken ja jos tarvittiin niin maksettiin jollekin kantoavusta. saattoivat tutut ja naapurit vierestä katsella. Rikkaammilla tietysti useampi maksettu muuttomies ja kuski apuna. Ei ole hyväksyttävää hoitaa muuttoaan muiden kustannuksella. Vaikka suostuisivat. Aina pitää tarjota rahapalkkiota ja auttaja voi sitten itse valita haluaako ottaa vastaan vai ei. 

Vierailija
358/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sen ymmärtää ettua joku opiskelumuutto tehdään kaverien kanssa JOS kaverit itse tarjoutuvat ja on selvää ettei kellään ole liikoja rahoja mutta siihen sen avun hyväksikäyttämisen pitää loppua. Muutto on kovaa hommaa eikä sitä perinteisesti ole talkootyyliin tehty vaan perheet aina itse hoitaneet. Jopa vanhaan " hyvään aikaan" kun ystäviä ja tuttuja autettiin niin muutto ei tähän kuulunut vaan itse muutettiin oman porukan kesken ja jos tarvittiin niin maksettiin jollekin kantoavusta. saattoivat tutut ja naapurit vierestä katsella. Rikkaammilla tietysti useampi maksettu muuttomies ja kuski apuna. Ei ole hyväksyttävää hoitaa muuttoaan muiden kustannuksella. Vaikka suostuisivat. Aina pitää tarjota rahapalkkiota ja auttaja voi sitten itse valita haluaako ottaa vastaan vai ei. 

Juuri näin. Jos ei ole varaa maksaa hommasta laillista korvausta, niin sitten tehdään itse. 

Äärimmäinen minimikorvaus jos joku nyt ns. ilmaiseksi tulee auttamaan, on tarjota kunnon juomat ja ruoat + bensarahat, ja ne juomat ei sitten ole hanavettä. Mutta kun näille pahimmille idiooteille ei edes tämä mene jakeluun.

Vierailija
359/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli viikko jo mennyt ja vielä vaan tää muutto jatkuu.

Paljonko sitä tavaraa oikein on?

Vierailija
360/814 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia hintoja olette maksaneet muutosta? Kaverilla maksoi yksiön muutto kaupungin sisällä n. 400€, minusta tämä on kova hinta ja mielummin maksaisin vaikka kavereille käteen tuon summan.

Mitähän v*ttua nyt taas luin? 

Eli sinun mielestä on ok siirtyä käyttämään Suomessa pimeää työvoimaa, veronsa maksavien yritysten sijasta? Paljonkos muuten saat palkkaa töissä? Mielestäni sinut voisi potkia sieltä h*lvettiin ja ottaa tilalle jonkun joka ottaa palkan pimeänä käteisellä puoleen hintaan verrattuna sinun kalliiseen palkkaasi. 

Ja muutenkin, miksi sanot että 400€ on paljon, mutta sitten olet valmis kuitenkin maksamaan saman summan pimeänä? Ei v*ttu näitä riemuidiootteja.

No oletpa aggressiivinen. Ei tietenkään pimeää työvoimaa, vaan omia kavereita talkoomuutossa, joille sitten tarjoaa raflaillasen tai vaikka kaveriporukan illanvieton tarjoiluineen kiitokseksi.

Ostan mielellään palveluita, mutta en kylve rahassa, ja 400€ kahden tunnin muutosta on vaan liikaa.