Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v. ei ole pahoinpidellyt äiti eikä isä!

Vierailija
14.12.2013 |

Iltalehti etsii 2v. pahoinpitelijää joka on lähipiiriin kuuluva mies. Tunnen suurta myötähäpeää av haaskoja kohtaan jotka on tuominneet tällä palstalla vanhemmat.  Tuskin Iltalehti käyttäisi isästä sanontaa lähipiirin mies.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta oli paikkailtu jo aikaisemmin kun otsassa oli laastari. Tuli vain mieleen.

Vierailija
42/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 14:44"]

Voi olla isä, mutta voi olla myös pappa tai kummi. Kyllä lapsia jätetään hoitoon ja kyllä uusperheessä isäpuoli voi hoitaa myös lasta vai mitä tehdään tilanteessa jossa äiti on työmatkalla ja töissä. Ei todellakaan ole vanhempien vastuulla lapsi.

Unohtuiko isoisä joka vei taaperon junaraiteille. Oliko lapsen äiti sitten syyllinen siihen? Edesvastuuseen pitäisi laittaa av haaskat. En kunnioita teitä pätkääkään. Sanooko sano lisätietojen odottelu teille mitään? Täytyy sanoa ette on täällä paljon naisia jotka on todellakin sellaista sakkia joita en halua kohdata koskaan.  Normaali ja rauhallinenkin ihminen voi kilahtaa aivan yllättäen päästään.T. Ap

[/quote]

Psyykeltään normaalisti rakentunut ihminen ei "kilahda päästään" yhtäkkiä. Säästä asiantuntijakommenttisi myöhemmäksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realistisesti:

Kyllä tuollaisen teon tekijä on ennenkin ollut väkivaltainen ja nähtävästi selvinnyt tekemästään väkivallasta ilman seuraamuksia. Tai olemattomilla seurauksilla.

Jos mitään merkkejä ei ole ollut, ei lapsen hänelle luovuttanut henkilö ole tuntenut häntä tarpeeksi pitkään. Miksi lapsi on jätetty tuntemattoman ihmisen hoiviin?

Ja miettikääs nyt jos jo kaksivuotiaalla on isäpuoli niin on kyllä muutenkin saanut olla nopeaa toimintaa. Joku yh etsinyt elättäjää?

T. 12

Vierailija
44/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tasan voi normaali ja väkivallattomia ihminen voi kilahtaa päästään. Ammattini puolesta tiedän tämän. Toki sen jälkeen eivät normaaliksi enää palaudu.  Mä sanon vaan teille että olette itse sitä saastaa. Normaali ja tervejärkinen  ihminen ei syyttele ketään etukäteen. 

Vierailija
45/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 15:00"]

Kyllä tasan voi normaali ja väkivallattomia ihminen voi kilahtaa päästään. Ammattini puolesta tiedän tämän. Toki sen jälkeen eivät normaaliksi enää palaudu.  Mä sanon vaan teille että olette itse sitä saastaa. Normaali ja tervejärkinen  ihminen ei syyttele ketään etukäteen. 

[/quote]

Mikä syy sulla on puolustaa tuollaista ihmispaskaa joka satuttaa pientä lasta?

Et todellakaan kuulosta ammattimaiselta, ellet tiedä tuon enempää ihmisen psyykkeestä.

Vierailija
46/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

25, sinä lähärinä et tiedä mitään niitten potilaitten terveyshistoriasta!

Vierailija
47/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"There are clear risk factors to snapping, psychiatrists say. These include brain tumors, seizures, alcohol and drug abuse, and psychosis stemming from schizophrenia or other disorders.

Another risk factor is a condition called delusional disorder -- and in particular the "persecutory type" -- that causes people to believe that someone is plotting against them, Rossiter said. People with psychotic depression and schizophrenia may also develop such delusions, he said."

Vierailija
48/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 15:01"]

[/quote]

Et todellakaan kuulosta ammattimaiselta, ellet tiedä tuon enempää ihmisen psyykkeestä.

[/quote]

Missä kohtaa kirjoittaja puolustaa tekijää???

Vierailija
49/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos onkin vaikka lapsen veli? Tai velipuoli. Onhan näitä sisarustappojakin ollut.

Vierailija
50/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 15:01"]

[/quote]

[/quote]

Missä kohtaa kirjoittaja puolustaa tekijää???

[/quote]

Kylläpä tuo normaalista ihmisestä puhuminen tekijän yhteydessä melkoista puolustelua on. 

Vierailija
51/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ymmärrämme varmaan normaalin käsitteeen vähän eri tavalla...  Ammattini puolesta tiedän minäkin yhtä jos toista. Myös syy-seuraussuhteista. Kyllä ne merkit ovat yleensä (ainakin jälkikäteen)  nähtävissä, milloin ihmisellä ei psyyke enää kestä.

Vierailija
52/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juorut kertovat, että ongelmainen perhe ja kyseessä on äidin miesystävä mut ei kyllä minkään sortin "isäpuoli". Mies on kuulemma ollut aivan himmee narkkari & pikkurikollinen, äiti heilastellut kait oman huumeongelmansa takia. Noissa taloissa asuu lapsiperheitä ja on ollut tämä perhe kyllä lasun piirissä jo kauan mut tälleen sit kävi... 

Vierailija
53/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tuolla jengi on puhunut, niin ei ole lapsen isä ollut merkittävästi lapsen arjessa läsnä. Ei ole ollut lapsella oikein ketään kunnon huoltajaa ja tosiaan se on luotettavasta lähteestä kuultu, että lasun piirissä on 100% varmuudella ollut jo aiemmin. 

Vierailija
54/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan puolustele tekijää koska en edes tiedä kuka on tekijä. Onko luetun ymmärtämisen vaikeus. Olen myös niin viisas etten syyttele syytöntä ihmistä, jos eli ole tietoa tekijästä ja en keksi tekijää omasta päästäni. Enkä todellakaan oleta. Ymmärrättekö että syyllistytte kunnianloukkaukseen ja jos nämä kirjoitukset olisi nimimerkillä niin kyllä pysyisi tiedänkin leipäläppä kiinni.

Eikä tämä ole ainut tapaus vaan täällä syyttelyä tapahtuu jatkuvasti ja aina ennenaikaisesti. Enkä ole ammatilatani lähihoitaja. T. Ap.

Vierailija
55/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 14:40"]

Voihan se olla isoisä, jonka luona lapsi on ollut yökylässä. Kannattaa muistaa, että nykyvanhemmille isoisä ja isoäiti ovat synonyymi omalle ajalle ja ilmaiselle hoitopaikalle.

[/quote]

Ai että isovanhemmille pitäis maksaa siitä, että he hoitavat lasta? Ehkä sulle vierasta, mutta yleensä isovanhemmat tykkäävät lastenlasten kanssa olemisesta. Esim. mun äiti omien sanojensa mukaan räytyy, jos tapaamisten välillä on esim. 2 viikkoa. 

[/quote]

Räytyisikö sun äiti, jos hoitaisi 2 vko ajan vaikka 4 kk ikäistä? Tapaaminen on eri asia kuin olla hoitovastuussa 24/7, kuten monet isovanhemmat joutuvat olemaan, koska heidän lapsillaan on "oma elämä".

Kaikki isovanhemmat eivät oleta olevansa vastuussa aikuisten lastensa toilailuista eikä kaikki isovanhemmat halua käyttää loppuelämäänä ilmaiseen piikomiseen.

[/quote]

Mä en jättäisi 4 kk:n ikäistä vauvaa äitini hoitoon kuin muutamaksi tunniksi (ellei olisi jostain hätätapauksesta kyse), joten en osaa vastata tuohon. En tunne myöskään sellaisia perheitä, joissa lapset jätettäisiin tuolla tavalla isovanhempien vastuulle. Jos vanhemmat eivät kykene hoitamaan lapsiaan, kyse on yleensä jonkinlaisista ongelmaperheistä, joita ei tuttavapiiriini kuulu.

Aika outo tuttavapiiri sulla, jos tuollaista on. Älä kuitenkaan yleistä sitä kaikkiin lapsiperheisiin. Lisäksi musta on aika outoa, että isovanhemmat eivät osaa kieltäytyä lapsenhoidosta, jos se ei heitä miellytä.

[/quote]

Kertomani "tuttavapiiri" ei ole kavereitani vaan kirjoittajia tällä palstalla. Täällä on ihan normaalia, että isovanhemmat ovat niitä hoitovastuullisia.

Vierailija
56/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 15:12"]

En todellakaan puolustele tekijää koska en edes tiedä kuka on tekijä. Onko luetun ymmärtämisen vaikeus. Olen myös niin viisas etten syyttele syytöntä ihmistä, jos eli ole tietoa tekijästä ja en keksi tekijää omasta päästäni. Enkä todellakaan oleta. Ymmärrättekö että syyllistytte kunnianloukkaukseen ja jos nämä kirjoitukset olisi nimimerkillä niin kyllä pysyisi tiedänkin leipäläppä kiinni.

Eikä tämä ole ainut tapaus vaan täällä syyttelyä tapahtuu jatkuvasti ja aina ennenaikaisesti. Enkä ole ammatilatani lähihoitaja. T. Ap.

[/quote]

Voi kultarakas kun et edes tiedä kunnianloukkauksen määritelmää..

Mutta,minä en ole täällä arvuutellut. Toisaalta se on näin järkyttävässä tapauksessa luonnollista miettiä vanhempia koska harvemmin kunnon perheissä tälläistä pääsee tapahtumaan.. Kun sieppaustakaan ei epäilty. 

Et varmasti itse koskaan saa mitään ajatusta kun luet uutisen.

Vierailija
57/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti näissä kammottavissa pahoinpitelyissä ja hyväksikäytöissä on takana isäpuoli tai äitipuoli. Mahtavia nuo uusperheet.

Vierailija
58/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 14:40"]

Voihan se olla isoisä, jonka luona lapsi on ollut yökylässä. Kannattaa muistaa, että nykyvanhemmille isoisä ja isoäiti ovat synonyymi omalle ajalle ja ilmaiselle hoitopaikalle.

[/quote]

Ai että isovanhemmille pitäis maksaa siitä, että he hoitavat lasta? Ehkä sulle vierasta, mutta yleensä isovanhemmat tykkäävät lastenlasten kanssa olemisesta. Esim. mun äiti omien sanojensa mukaan räytyy, jos tapaamisten välillä on esim. 2 viikkoa. 

[/quote]

Räytyisikö sun äiti, jos hoitaisi 2 vko ajan vaikka 4 kk ikäistä? Tapaaminen on eri asia kuin olla hoitovastuussa 24/7, kuten monet isovanhemmat joutuvat olemaan, koska heidän lapsillaan on "oma elämä".

Kaikki isovanhemmat eivät oleta olevansa vastuussa aikuisten lastensa toilailuista eikä kaikki isovanhemmat halua käyttää loppuelämäänä ilmaiseen piikomiseen.

[/quote]

Mä en jättäisi 4 kk:n ikäistä vauvaa äitini hoitoon kuin muutamaksi tunniksi (ellei olisi jostain hätätapauksesta kyse), joten en osaa vastata tuohon. En tunne myöskään sellaisia perheitä, joissa lapset jätettäisiin tuolla tavalla isovanhempien vastuulle. Jos vanhemmat eivät kykene hoitamaan lapsiaan, kyse on yleensä jonkinlaisista ongelmaperheistä, joita ei tuttavapiiriini kuulu.

Aika outo tuttavapiiri sulla, jos tuollaista on. Älä kuitenkaan yleistä sitä kaikkiin lapsiperheisiin. Lisäksi musta on aika outoa, että isovanhemmat eivät osaa kieltäytyä lapsenhoidosta, jos se ei heitä miellytä.

[/quote]

Kertomani "tuttavapiiri" ei ole kavereitani vaan kirjoittajia tällä palstalla. Täällä on ihan normaalia, että isovanhemmat ovat niitä hoitovastuullisia.

[/quote]

Ahaa. Sä olet tainnut poimia vähän omalla haarukallasi viestejä ja tulkita niitä mielesi mukaan. Enpä usko, että tuo kuvailemasi - kuvittelemasi? - käytös on kauhean tavallista.

Vierailija
59/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompit 38:lle. Todennäköisin pahoinpitelijä on isä- tai äitipuoli. Pahoissa pahoinpitely- ja laiminlyöntitapauksissa on yleensä päihteet kuvioissa. Ja että perhe on lastensuojelulle ja / tai poliisille tuttu entuudestaan. Nämä ovat ne tavalliset reunaehdot, mikä ei tarkoita, etteikö muunlaisissa perheissä voisi tapahtuma mitä tahansa mutta tuo on tilastollisesti tavanomaisin vaihtoehto.

Itse jäin miettimään, että mikä on lapsen äidin tilanne tällä hetkellä, kun lehdissä ei ole siitä mainintaa? Todennäköisesti hän on ollut ihan sekaisin huumeiden takia. 

Työkaverini tyttärellä oli todella vaikea huumeongelma, hän jätti jo muutaman viikon ikäisen lapsensa isän "hoiviin" lähtiessään vetämään kamaa, isä ei käyttänyt silloin aineita mutta viinaa kylläkin. Työkaveri ei ollut tyttärensä kanssa juuri missään väleissä mutta sen verran kuitenkin että teki heti poliisi- ja ls-ilmoituksen ja lapsi otettiin ekan kerran huostaan vain muutaman viikon ikäisenä. Sen jälkeen varmaan 5 vuotta pallottelua huostaanoton ja kotona olon välillä kunnes tämä tytär kuntoutui ja on kait jollain lailla elämän syrjässä kiinni. 

Vierailija
60/61 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pahoinpitelijä kuka tahansa niin hirviö on..jos lapsen äiti tai isäpuoli aivan kauheaa, jos joku ulkopuolinen jolle lapsi luovutettu niin sekin on edesvastuutonta, jos vaikka vanhempi luovuttaa jollekin huumeriippuvaiselle lapsen hoidon niin onhan hän osasyyllinen. Ei vastuullinen vanhempi niin toimi. Toivottavasti taas tätäkin juttua ei paineta villaisella ja syylliset saadaan vastuuseen teostaan. Oppiiko tästä kukaan mitään ja välittääkö vai jatkuuko sama meno?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän