Ihanat isoisät :) Kerroin isälleni, että meille tulee kesävauva.
Heti alkoi kauhea tohkaus. Emme kuulemma voi asua tässä asunnossa enää, koska lapsen myötä tarvitaan tilaa jos jonkinlaista. Hassua on se, miten kovassa kurssissa tyttäret ovat, kun isästä tulee isoisä :) Miten teidän vanhempanne ovat suhtautuneet asiaan, kun ovat kuulleet vauvauutisia?
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 13:30"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:20"]
Mites miehen vanhemmat on suhtautuneet?
[/quote]
Ei me olla vielä kerrottu niille. Odotetaan sopivaa tilaisuutta, sunnuntaipäivällistä tai vastaavaa, jotta sekin hetki olisi mieleenjäävä. He ovat aika konservatiivinen ja perhekeskeinen perhe. Faijan mä hain toimistosta lounaalle ja kerroin silloin. Mikä kullekin sopii - koitetaan tehdä tästä kaikille mahdollisimman hieno juttu.
ap
[/quote]
Mun veljen vaimo halusi kertoa noin, mieleenpainuvasti. Kun olivat kertoneet, kysyi isäni että "otatko lisää perunoita" ja äiti touhusi, että "keittiössä on vielä toinen kulhollinen salaattia". Käly oli todella käärmeissään, että asia sivuutettiin samalla tavalla kuin naapurin kissan nimeäminen tai isän työpaikan autopaikkojen jako. Eli asetettiin asia oikeisiin mittasuhteisiin, vauvoja syntyy joka päivä!
[/quote]
Onko sulla sitten niin järkyttävä ja rakkaudeton suku että lapsenlapsen mittasuhde on ihan vaan jonninjoutava ja arkinen? Olet tainnut jäädä pahasti vaille rakkautta. Tällainen asenne on hyvin surullinen. Kyllähän lapsetn tulee olla äidilleen suuri ihme, elämää mullistava asia. ja samaa se on myös rakastaville isovanhemmille. Se on jo vauvan tarve ja luonto on sen myös hoitanut niin, että vauva saisi kaiken tarvitsemansa tuen ja rakkauden. Mutta teillä ei asiat ilmeisesti ole olleet ihan näin onnellisesti. Uusi elämä on ihme, aina. Ja lapsen läheisille ainutlaatuinen ja huikea asia. tai sen tulisi olla.
[/quote]
Ja olikin. Tirautettiin kyyneleitä, halattiin ja miehen isä piti pienen hassun maljapuheen :)
ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 18:05"]
[/quote]
Ei me olla vielä kerrottu niille. Odotetaan sopivaa tilaisuutta, sunnuntaipäivällistä tai vastaavaa, jotta sekin hetki olisi mieleenjäävä. He ovat aika konservatiivinen ja perhekeskeinen perhe. Faijan mä hain toimistosta lounaalle ja kerroin silloin. Mikä kullekin sopii - koitetaan tehdä tästä kaikille mahdollisimman hieno juttu.
ap
[/quote]
Mun veljen vaimo halusi kertoa noin, mieleenpainuvasti. Kun olivat kertoneet, kysyi isäni että "otatko lisää perunoita" ja äiti touhusi, että "keittiössä on vielä toinen kulhollinen salaattia". Käly oli todella käärmeissään, että asia sivuutettiin samalla tavalla kuin naapurin kissan nimeäminen tai isän työpaikan autopaikkojen jako. Eli asetettiin asia oikeisiin mittasuhteisiin, vauvoja syntyy joka päivä!
[/quote]
Onko sulla sitten niin järkyttävä ja rakkaudeton suku että lapsenlapsen mittasuhde on ihan vaan jonninjoutava ja arkinen? Olet tainnut jäädä pahasti vaille rakkautta. Tällainen asenne on hyvin surullinen. Kyllähän lapsetn tulee olla äidilleen suuri ihme, elämää mullistava asia. ja samaa se on myös rakastaville isovanhemmille. Se on jo vauvan tarve ja luonto on sen myös hoitanut niin, että vauva saisi kaiken tarvitsemansa tuen ja rakkauden. Mutta teillä ei asiat ilmeisesti ole olleet ihan näin onnellisesti. Uusi elämä on ihme, aina. Ja lapsen läheisille ainutlaatuinen ja huikea asia. tai sen tulisi olla.
[/quote]
Ja olikin. Tirautettiin kyyneleitä, halattiin ja miehen isä piti pienen hassun maljapuheen :)
ap
[/quote]
Voi luoja miten feikkiä toimintaa..:D Raskaudelle MALJA ja puhe..
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 18:05"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Voi luoja miten feikkiä toimintaa..:D Raskaudelle MALJA ja puhe..
[/quote]
Ei vaan spontaania. Perheissä on erilaisia tapoja. Siinä istuttiin jälkiruokien äärellä, kerrottiin uutinen ja miehen isä humoristisena ihmisenä piti meille hauskan puheen, lähinnä pojalleen. Ei nyt monta virkettä, mutta kuitenkin.
ap
Niin, teidän suvuissanne vaan enemmänkin käyttäydytään kuin mitkäkin kuninkaalliset..:)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 18:12"]
Niin, teidän suvuissanne vaan enemmänkin käyttäydytään kuin mitkäkin kuninkaalliset..:)
[/quote]
En tiedä, miten kuninkaalliset käyttäytyvät vastaavissa tilanteissa. Sinä ilmeisesti tiedät.
ap
Onnea raskaudesta! :) Ihanaa että sun isä otti asian noin ihanasti!
Miksi teidän pitää ihmiset takertua ihan tyhmiin juttuihin..
Onnea vaan ja Rauhallista Joulunaikaa!
Kyllä tänne maailmaan vielä lapsia mahtuu. Itsellä viisi enkä päivääkään vaihtaisi pois ;)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 18:28"]
[/quote]
Jep, onhan se kiva päästä maksamaan lapsenlapselle hoitajaakin.:)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 18:34"]
[/quote]
[/quote]
Enköhän mä ihan itse omalta tililtäni maksele meidän kuluja, yhdessä mieheni kanssa. En ole käsi ojossa pyytämässä. Toki mä annan osallistua meidän elämään, onhan vauva yhteinen asia. Niin antaisi ihan kuka tahansa...
ap
Onks tissit kasvanu jo? Mitä mieltä mies on kun huomaa että kroppasi muuttuu?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 18:34"]
[/quote]
[/quote]
Enköhän mä ihan itse omalta tililtäni maksele meidän kuluja, yhdessä mieheni kanssa. En ole käsi ojossa pyytämässä. Toki mä annan osallistua meidän elämään, onhan vauva yhteinen asia. Niin antaisi ihan kuka tahansa...
ap
[/quote]
Niin, yleensä vaan vanhempia kiinnostaa hoitaa lapsensa itse..
"No ei se sun miehes sitte tuhkamuna ookaan." :D Thanks, dad!
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 22:42"]
Onks tissit kasvanu jo? Mitä mieltä mies on kun huomaa että kroppasi muuttuu?
[/quote]
Ei näy mistään raskaus. Ei ole edes pahoinvointia :) Mies kyllä odottaa, koska vauvan tulo alkaa näkyä. Se huomaa kaikki raskaana olevat naiset nykyään.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 22:46"]
"No ei se sun miehes sitte tuhkamuna ookaan." :D Thanks, dad!
[/quote]
Auts. Kuuliko miehesi tuon?
ap
Eipä se juuri innostunut, mietti lähinnä että riittääkö rahat ja pitääkö ostaa isompi asunto. Reaktio tosin johtui varmaan siitä että lapsenlapsi oli hänelle jo kuudes .
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 18:34"]
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Niin, yleensä vaan vanhempia kiinnostaa hoitaa lapsensa itse..
[/quote]
Niin. Jotkut hirviöt vievät lapsensa jopa koko päiväksi päiväkotiin...
ap
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 17:22"]
Voi voi. Ei taida tuo mielikuva joka paikasta turpoavasta ja löysistyvästä vatsankasvattajasta enää jaksaa kiinnostaa sitä ydinjoukkoa joka ennen provojasi piti ylhäällä. Joko on muuten alkaneet sulla kuset karkailla?
[/quote]
Kävikö sulle niin? Harmi. En ajatellut turvota ja löysistyä joka paikasta. Kannattaa pitää huolta itsestään.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 20:53"]
Voi voi. Ei taida tuo mielikuva joka paikasta turpoavasta ja löysistyvästä vatsankasvattajasta enää jaksaa kiinnostaa sitä ydinjoukkoa joka ennen provojasi piti ylhäällä. Joko on muuten alkaneet sulla kuset karkailla?
[/quote]
Kävikö sulle niin? Harmi. En ajatellut turvota ja löysistyä joka paikasta. Kannattaa pitää huolta itsestään.
ap
[/quote]
Mutta entä jos sä turpoatkin? Miten sitä voi ajatuksen voimalla estää? Ja ihan tavallisetkin raskaudessa esiintyvät jutut, esim eteisistukka, voivat johtaa liikuntakieltoon. Raskausarpiakaan ei voi estää pitämällä huolta itsestään, se on ihotyypistä kiinni. Kudokset myös antavat periksi raskauden aikana, koska synnytyksessä niiden pitääkin antaa periksi - ikävää vaan, että se vaikuttaa muihinkin osiin kehossa.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 20:53"]
[/quote]
ap
[/quote]
Mutta entä jos sä turpoatkin? Miten sitä voi ajatuksen voimalla estää? Ja ihan tavallisetkin raskaudessa esiintyvät jutut, esim eteisistukka, voivat johtaa liikuntakieltoon. Raskausarpiakaan ei voi estää pitämällä huolta itsestään, se on ihotyypistä kiinni. Kudokset myös antavat periksi raskauden aikana, koska synnytyksessä niiden pitääkin antaa periksi - ikävää vaan, että se vaikuttaa muihinkin osiin kehossa.
[/quote]
Ei mun äidille tullut mitään.
ap
Saakohan tämäkin muksu matkoja lahjaksi jne jotta ei puhu isin huumeidenkäytöstä, tai äidin miesystävistä...?