Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanat isoisät :) Kerroin isälleni, että meille tulee kesävauva.

Vierailija
13.12.2013 |

Heti alkoi kauhea tohkaus. Emme kuulemma voi asua tässä asunnossa enää, koska lapsen myötä tarvitaan tilaa jos jonkinlaista. Hassua on se, miten kovassa kurssissa tyttäret ovat, kun isästä tulee isoisä :) Miten teidän vanhempanne ovat suhtautuneet asiaan, kun ovat kuulleet vauvauutisia? 

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:20"]

Mites miehen vanhemmat on suhtautuneet?

[/quote]

Ei me olla vielä kerrottu niille. Odotetaan sopivaa tilaisuutta, sunnuntaipäivällistä tai vastaavaa, jotta sekin hetki olisi mieleenjäävä. He ovat aika konservatiivinen ja perhekeskeinen perhe. Faijan mä hain toimistosta lounaalle ja kerroin silloin. Mikä kullekin sopii - koitetaan tehdä tästä kaikille mahdollisimman hieno juttu.

ap

[/quote]

Mun veljen vaimo halusi kertoa noin, mieleenpainuvasti. Kun olivat kertoneet, kysyi isäni että "otatko lisää perunoita" ja äiti touhusi, että "keittiössä on vielä toinen kulhollinen salaattia". Käly oli todella käärmeissään, että asia sivuutettiin samalla tavalla kuin naapurin kissan nimeäminen tai isän työpaikan autopaikkojen jako. Eli asetettiin asia oikeisiin mittasuhteisiin, vauvoja syntyy joka päivä!

[/quote]

Ei meille :) Ja tämä on perheiden ensimmäinen lapsenlapsi. Kyllä mä omani tunnen.

ap

Vierailija
22/69 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 13:58"]

[/quote]

Ei me olla vielä kerrottu niille. Odotetaan sopivaa tilaisuutta, sunnuntaipäivällistä tai vastaavaa, jotta sekin hetki olisi mieleenjäävä. He ovat aika konservatiivinen ja perhekeskeinen perhe. Faijan mä hain toimistosta lounaalle ja kerroin silloin. Mikä kullekin sopii - koitetaan tehdä tästä kaikille mahdollisimman hieno juttu.

ap

[/quote]

Mun veljen vaimo halusi kertoa noin, mieleenpainuvasti. Kun olivat kertoneet, kysyi isäni että "otatko lisää perunoita" ja äiti touhusi, että "keittiössä on vielä toinen kulhollinen salaattia". Käly oli todella käärmeissään, että asia sivuutettiin samalla tavalla kuin naapurin kissan nimeäminen tai isän työpaikan autopaikkojen jako. Eli asetettiin asia oikeisiin mittasuhteisiin, vauvoja syntyy joka päivä!

[/quote]

Ei meille :) Ja tämä on perheiden ensimmäinen lapsenlapsi. Kyllä mä omani tunnen.

ap

[/quote]

Siis omat mitkä tunnet? Appivanhemmillesi se ei välttämättä ole ensimmäinen lapsenlapsi, vaikka sinulle ei ole asiasta mainittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että tää satutäti olis jo kyllästynyt.

Vierailija
24/69 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, pelkääkö muru ettei miehen vanhemmat oliskaan hirveen innoisaan.. :)

Vierailija
25/69 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 22:24"]

Mun isä sano: "mites nyt sun työt?"

[/quote]

Hei, mun isä, joka on aivan ihana isä ja todella pitää lapsista, sanoi vastaavan, tosin selvästi "törkeämmän" kommentin ekana kommenttina esikoisraskauteemme. Outoa, en vieläkään käsitä miksi.

Vierailija
26/69 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos Mulkun vanhemmat kysyy esim. "kuka mahtaa olla isä"?

Vierailija
27/69 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 14:16"]

[/quote]

No en, vaan päinvastoin. Niillä on ollut vauvatilaus sisällä jo jonkin aikaa. Hoitoapuakin on luvattu. Itseasiassa jo silloin, kun me aletttiin seurustella, miehen äiti ilmoitti, että hän haluaa samanlaisen (kuin minä) pikkuversiona heti, kun mahdollista:)

ap

[/quote]

Varmaan oletkin viehättävä, suloinen, iloinen, kaunis prinsessa. 

Jes. Mitähän ne tykkää sitten kun tajuaa että vauvaa hoitaa enemmän joku muu ja äiti liehuu entiseen malliin.........

[/quote]

Jep, tai mitähän ne tykkäisi jos tietäisivät murusta yhtään enemmän. 

Vierailija
28/69 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tarttee olla niin pessimistinen ja latistaa toinen ilossaan?

Ei kaikilla mene noin paskasti kun monellavastaajalla tuntuu meneän.

Elämässä on niin pieniä hetkiä kun ajattelee kaiken menevän täydellisesti ja uskoo ruusuiseen tulevaan rakkaiden parissa.

Moni asia voi matkalla tuoda pettymyksen tai itkun, mutta tarviiko sitä heti kumota ja toitottaa realismia.

Ap. Onnea vauvasta ja nauti ilostasi. Kun arki taas painaa päälle niin muistele näitä voimaannuttavia onnenhetkiä. Jos joskus tulee erimielisyyksiä niin lapsesi muistuttaa aina olemassaolollaan siitä kuinka arvokas hän on kaikille ja siitä aikuisten on otettava oppia.Lapsen tähden tekee niin paljon jos tarve vaatii. Lapsi muistuttaa elämän arvojärjestyksestä ja ne pienet kinatkin voi unohtua hänen myötä.

Mutta nyt.En sano, että relistisuutta ja pää pois pilvistä ettet putoaisi korkealta, sillä niin harvoin sitä voi mennä unelmien siivin, jalat kaukana maasta. Ota siitä kaikki irti ja nauti. Jos sitten joskus putoaminen uhkaa niin oletpahan hetken antanut viedä ja saanut unelmoida, silloin jaksaa maantasallakin paremmin. :))

Että nyt kateelliset eukot, viekää sitruunainen olemuksenne muualle ja varokaa ettei vaan tule iloittua liikaa. 

Vierailija
29/69 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 09:40"]

Miks tarttee olla niin pessimistinen ja latistaa toinen ilossaan?

Ei kaikilla mene noin paskasti kun monellavastaajalla tuntuu meneän.

Elämässä on niin pieniä hetkiä kun ajattelee kaiken menevän täydellisesti ja uskoo ruusuiseen tulevaan rakkaiden parissa.

Moni asia voi matkalla tuoda pettymyksen tai itkun, mutta tarviiko sitä heti kumota ja toitottaa realismia.

Ap. Onnea vauvasta ja nauti ilostasi. Kun arki taas painaa päälle niin muistele näitä voimaannuttavia onnenhetkiä. Jos joskus tulee erimielisyyksiä niin lapsesi muistuttaa aina olemassaolollaan siitä kuinka arvokas hän on kaikille ja siitä aikuisten on otettava oppia.Lapsen tähden tekee niin paljon jos tarve vaatii. Lapsi muistuttaa elämän arvojärjestyksestä ja ne pienet kinatkin voi unohtua hänen myötä.

Mutta nyt.En sano, että relistisuutta ja pää pois pilvistä ettet putoaisi korkealta, sillä niin harvoin sitä voi mennä unelmien siivin, jalat kaukana maasta. Ota siitä kaikki irti ja nauti. Jos sitten joskus putoaminen uhkaa niin oletpahan hetken antanut viedä ja saanut unelmoida, silloin jaksaa maantasallakin paremmin. :))

Että nyt kateelliset eukot, viekää sitruunainen olemuksenne muualle ja varokaa ettei vaan tule iloittua liikaa. 

[/quote]

Tässä on kyseessä palsta"julkkis", provo joka on kertonut elämästään jo ikuisuuden verran palstalla.

Kukaan ei ota häntä tosissaan. Jos yhtään olisit lukenut Murun edellisiä tekstejä, tietäisit miksi ihmiset on hieman happamana rouvan touhuihin. 

Vierailija
30/69 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 14:16"]

[/quote]

No en, vaan päinvastoin. Niillä on ollut vauvatilaus sisällä jo jonkin aikaa. Hoitoapuakin on luvattu. Itseasiassa jo silloin, kun me aletttiin seurustella, miehen äiti ilmoitti, että hän haluaa samanlaisen (kuin minä) pikkuversiona heti, kun mahdollista:)

ap

[/quote]

arghh vaikutatpa jotenki ärsyttävältä ap :) mutta onnea silti vauvasta!

Vierailija
31/69 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäpuoli, joka on mulle kuin oma isä mutta jota olen aina kutsunut etunimellä alkoi hössöttämään. Kerroin että sinusta tulee ukki. (tiedetään, ei ole biologinen ukki, mutta enemmän ukki kuin biologinen isäni). Tuleva ukki alkoi itkemään ja halasi minua oikein kovasti.

Hän on lapseton tahtomattaan, äitini kanssa käynyt monta vuotta lapsettomuushoidoissa, joten se tunne kun sai tietää että hänestä tulee ukki taisi olla yksi elämänsä kohokohtia!

Nyt vuosia myöhemmin on ukki lapsen yksi ykkös ihmisistä ja ukki hössöttää ja lellii kyllä vähän piloillekkin, molemmat rakastavat toisiaan ja heillä on aivan erityinen suhde :)

Vierailija
32/69 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 15:48"]

" Mutta tärkeintähän on laatu ja rakkaus lapseen, ei se, kuka on lapsenvahtina ja kuinka usein" 

:D Ei hyvänen aika..

Mitä muuten tarkoitat laadulla?

[/quote]

Laadulla? Sitä, että lapsi tuntee asemansa ja merkityksensä, tärkeytensä läheisille. Että hänen eteensä tehdään asioita ja autetaan elämässä eteenpäin. 

Jos nyt korjaisin tuon virheväittämän, että mua olisi lahjottu, jotta olisin hiljaa. Olin lapsi ja teini-ikäinen. Mua ei lahjottu vaan tajusin myöhemmin, aikuisena, että kyse oli huonon omantunnon häivyttämisestä. Mulla oli paha mieli ja mua yritettiin lohduttaa. Kukaan ei lahjonut olemaan hiljaa.

ap

Vierailija
33/69 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei se mitään vaikka pappa mieluumin heilastelee mimmejä, kuin että olisi lapsenlapsen kanssa, saahan se kalliita leluja ja tietää olevansa papalle tärkee.

Vierailija
34/69 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä onnitteli kyllä, muttei ollut kauhean innostunut. Minulla on 2 isoveljeä joilla molemmilla on 2 poikaa, ei ne edellisetkään lapsenlapset niin ole häntä kiinnostaneet joten valitettavasti tuskin minun lapseni tulee olemaan poikkeus. Mies ei ole isänsä kanssa väleissä, pisti välit poikki kun isä törkeästi jätti äidin sanomalla mieheni isoveljelle että on hankkinut uuden asunnon ja muuttaa sinne naisystävänsä kanssa. Ei siis ollut eronnut miehen äidin kanssa ja äiti luuli että kaikki on hyvin, isällä oli ollut salasuhde koko ajan ja ei edes kertonut pois muutosta ja erosta miehen äidille vaan miehen isoveli joutui viestin välittäjäksi...

Meidän lapsella ei siis tule vaaria olemaan :( surullista, koska ei ollut minullakaan. Toinen kuollut ja toinen ei halunnut pitää yhteyttä...

Vierailija
35/69 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, niin tulee meillekin. Enpä olisi uskonut, että samoihin aikoihin odotetaan. Meillä yllätysraskaus, la 14.7. Koska teillä?

Isoisät eivät tiedä asiasta mitään, eivätkä välttämättä tule koskaan tietämäänkään.

Vierailija
36/69 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Onko sulla sitten niin järkyttävä ja rakkaudeton suku että lapsenlapsen mittasuhde on ihan vaan jonninjoutava ja arkinen? Olet tainnut jäädä pahasti vaille rakkautta. Tällainen asenne on hyvin surullinen. Kyllähän lapsetn tulee olla äidilleen suuri ihme, elämää mullistava asia. ja samaa se on myös rakastaville isovanhemmille. Se on jo vauvan tarve ja luonto on sen myös hoitanut niin, että vauva saisi kaiken tarvitsemansa tuen ja rakkauden. Mutta teillä ei asiat ilmeisesti ole olleet ihan näin onnellisesti. Uusi elämä on ihme, aina. Ja lapsen läheisille ainutlaatuinen ja huikea asia. tai sen tulisi olla.

Vierailija
37/69 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 23:06"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Onko sulla sitten niin järkyttävä ja rakkaudeton suku että lapsenlapsen mittasuhde on ihan vaan jonninjoutava ja arkinen? Olet tainnut jäädä pahasti vaille rakkautta. Tällainen asenne on hyvin surullinen. Kyllähän lapsetn tulee olla äidilleen suuri ihme, elämää mullistava asia. ja samaa se on myös rakastaville isovanhemmille. Se on jo vauvan tarve ja luonto on sen myös hoitanut niin, että vauva saisi kaiken tarvitsemansa tuen ja rakkauden. Mutta teillä ei asiat ilmeisesti ole olleet ihan näin onnellisesti. Uusi elämä on ihme, aina. Ja lapsen läheisille ainutlaatuinen ja huikea asia. tai sen tulisi olla.

[/quote]

Enemmän tässä on kyse kälyn teatraalisuudesta eli kutsuttaa itsensä appivanhemmille lounaalle ja sitten aikansa kiemurreltuaan ja asiaa kaarreltuaan ja yritettyään esim. yökkäämällä kertoa, että tässä on vähän etova olo, kun on vauva tulossa, niin lopulta kertoo asian kuin kyseessä olisi maailman ainoa vauva. Etenkin kun veljellä oli ennestään jo 5 lasta, joten ei tuo kuudes nyt niin spesiaali ollut, vaikka vaimo välillä vaihtuikin.

Vierailija
38/69 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 10:11"]

Mun isäpuoli, joka on mulle kuin oma isä mutta jota olen aina kutsunut etunimellä alkoi hössöttämään. Kerroin että sinusta tulee ukki. (tiedetään, ei ole biologinen ukki, mutta enemmän ukki kuin biologinen isäni). Tuleva ukki alkoi itkemään ja halasi minua oikein kovasti.

Hän on lapseton tahtomattaan, äitini kanssa käynyt monta vuotta lapsettomuushoidoissa, joten se tunne kun sai tietää että hänestä tulee ukki taisi olla yksi elämänsä kohokohtia!

Nyt vuosia myöhemmin on ukki lapsen yksi ykkös ihmisistä ja ukki hössöttää ja lellii kyllä vähän piloillekkin, molemmat rakastavat toisiaan ja heillä on aivan erityinen suhde :)

[/quote]

Ihana tarina :) Mä en tiedä, millainen isoisä isästäni tulee lapselle, koska hän on tiiviisti työelämässä ja hänen sosiaalinen elämänsä on vilkasta. Mutta tärkeintähän on laatu ja rakkaus lapseen, ei se, kuka on lapsenvahtina ja kuinka usein. Mä olen kuitenkin aina ollut isän tyttö, joten eiköhän mun lapseni saa saman aseman :)

Raskaana on kiva olla, nyt kun kipuilut hellittivät eivätkä sido mua paikoilleni. Tosin mitään ei tietenkään vielä näy eikä tunnu, mutta mä tiedän - se riittää.

ap

Vierailija
39/69 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

The beastess has awoken...

Vierailija
40/69 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mutta tärkeintähän on laatu ja rakkaus lapseen, ei se, kuka on lapsenvahtina ja kuinka usein" 

:D Ei hyvänen aika..

Mitä muuten tarkoitat laadulla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi