Isän tikki?? ”Ai jäitkin läskiksi”, ”meen pesemään auton” Hyyyyi mitä miehiä
”Pitkään kätilön työtä tehnyt Ore sanoo, etteivät asiakkaiden kysymykset ärsytä, mutta muutamaan vanhaan vitsiin hän alkaa jo olla väsynyt.
Ehdoton ykkönen on ”isän tikki”, Ore kertoo.
– Synnytyksessä mahdollisesti tulleita vaurioita korjataan ompelemalla. Jos puoliso vierestä heittää ”hyvällä huumorilla”, että laitahan vielä yksi tikki isälle, niin voin sanoa, että ei naurata.
Vastaava ”läpän heitto” on tuttua myös Hellsténille. Ammattilaista harmittaa myös silloin, kun puoliso vitsailee heti synnytyksen jälkeen äidin jäljelle jääneistä raskauskiloista.”
Kuka näiden miesten kanssa oikeen lisääntyy jos on ihan ok kuunnella tollasta heittoa synnytyksen jälkeen?? Varmaan jo niin tottuneita tollaisiin ”pikku vitseihin” isännältä kjeh
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pyysin kätilöä istukan synnyttämisen jälkeen kaapimaan myös kaikki hiekat pois. Naureskeli pitkään heitolleni.
Repesin tälle ihan täysin. On mahtanut kätilöä kyllä naurattaa.
Hyi Helvata. Nyt on mielessä kuva isosta avohaavasta täynnä hiekkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tuli järkytyksenä, miten fiksuna pitämäni mieheni käyttäytyi synnytyksessä: nukkui tuolilla, valitteli asentoaan jne. kun pyysin häntä valvomaan kaverinani kun sattui eniten. Nyt lapsi on 7-vuotias, ja aina kun on miehen vuoro hoitaa kouluaamut, lapsi meinaa myöhästyä kun isänsä jumittuu koneelle eikä opasta tarpeeksi ajoissa aamutoimiin. Sitten mies tietty huutaa lapselle, kun tämä meinaa myöhästyä. Huoh.
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi sen miehen pitää valvoa ihan turhaan kädestä pitämässä aikuista ihmistä. Eikö riitä että yksi kärsii? Vaan molempien on valvottava? Ei mies niitä kipuja voi poistaa, sen voi tehdä lääkäri epiduraalilla.
Nimim. suoraan synnytykseen rankan kolmivuorotyöviikon ja pitkän ajomatkan jälkeen ja ei edes hetkeksi olisi saanut silmiä sulkea - sitten kun vihdoin sain luvan niin siellä lepohuoneessa oli jo joku toinen ukko jo nukkumassa sängyssä...nuokuin sitten säkkituolissa pari hassua hetkeä ennen kuin lapsi tuli maailmaan. Kiitokset vaan eksälle.
Mihin sinäkään tarvitset vaimoa tai ketään muutakaan? Oletko joku holhottava?
Miksi sinä suostut pomosi käskystä suoltamaan sontaa tälle palstalle? Oletko alistuva homo?
Vierailija kirjoitti:
Kultakimpaleet kirjoitti:
Jaahas, mieslasten kokoontumiset täällä:D ja tälläisiä kultakimpaleita monet naiset ottanut
Totta, kuinka tyhmiä naiset oikein ovat?
Ja olet hetero, joka pystyy samaistumaan tilanteeseen?
Jaahas, mieslasten kokoontumiset täällä:D ja tälläisiä kultakimpaleita monet naiset ottanut
Miksi se sinua kiinnostaa? Vai olisko heidän pitänyt ottaa sinut, lesbon?
Vierailija kirjoitti:
Kaikista järkyttävintä oli joskus lukea, että monet persoonallisuushäiriöiset tai väkivaltaiset paljastavat todellisen luonteensa yleensä silloin kun nainen on kaikista heikoimmillaan, eli kun nainen odottaa yhteistä lasta tai on juuri synnyttänyt. Monessa suhteessa parisuhdeväkivalta alkaa ensimmäisen kerran raskausaikana! Siis täysin järkyttävää! Ja ulospäin sitten vaan täydelliset kulissit. Vuosia on saattanut mennä suhteessa täysin hyvin ja sitten lapsen saaminen keikauttaa kaiken päälaelleen.
En ole itse onnistunut löytämään hyvää miestä ja kyllä on paljonkin ollut mielessä että hommaisin lapsen yksin. Mutta en tiedä miten selviäisin siitä kaikesta vauvavuoden valvomisesta yksin. Tiedän että muut asiat saisin kyllä järjestymään, mutta kroonisesti unihäiriöisenä en välttämättä pärjäisi ilman yhtäkään nukuttua yötä vauvan kanssa vuotta. Varsinkin kun sillä vauvallakin voisi olla esimerkiksi koliikki, uniongelmia tai joku sairaus.
Naiset ovat aina pärjänneet yksin, mutta kyllä saat vertaistukea muilta samassa tilanteessa olevista naisilta! Kuten tässäkin ketjussa on moneen kertaan mainittu, eläinkunnassa naiset ovat niitä jotka selviytyvät.
Vierailija kirjoitti:
No niin mieslapsi menes runkkurättis kans siitä tutkimaan ja muista laittaa miesvaipat ettei lirahda pappakalsareille 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista järkyttävintä oli joskus lukea, että monet persoonallisuushäiriöiset tai väkivaltaiset paljastavat todellisen luonteensa yleensä silloin kun nainen on kaikista heikoimmillaan, eli kun nainen odottaa yhteistä lasta tai on juuri synnyttänyt. Monessa suhteessa parisuhdeväkivalta alkaa ensimmäisen kerran raskausaikana! Siis täysin järkyttävää! Ja ulospäin sitten vaan täydelliset kulissit. Vuosia on saattanut mennä suhteessa täysin hyvin ja sitten lapsen saaminen keikauttaa kaiken päälaelleen.
En ole itse onnistunut löytämään hyvää miestä ja kyllä on paljonkin ollut mielessä että hommaisin lapsen yksin. Mutta en tiedä miten selviäisin siitä kaikesta vauvavuoden valvomisesta yksin. Tiedän että muut asiat saisin kyllä järjestymään, mutta kroonisesti unihäiriöisenä en välttämättä pärjäisi ilman yhtäkään nukuttua yötä vauvan kanssa vuotta. Varsinkin kun sillä vauvallakin voisi olla esimerkiksi koliikki, uniongelmia tai joku sairaus.
Naiset ovat aina pärjänneet yksin, mutta kyllä saat vertaistukea muilta samassa tilanteessa olevista naisilta! Kuten tässäkin ketjussa on moneen kertaan mainittu, eläinkunnassa naiset ovat niitä jotka selviytyvät.
Niin. En tiedä miten toimisi jonkinlainen sinkkuäitien kommuuni. Sellaisessa voisi varmaan oikeastikin luottaa siihen että eletään kuin siskot, toisia tukien. Eikä naljaillen, arvostellen ja kiusaten kuten monet miehet parisuhteessaan haluavat...
Mieslapsioot kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin mieslapsi menes runkkurättis kans siitä tutimaan ja muista laittaa miesvaipat ettei lirahda pappakalsareille 😂
Mieslapsioot kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin mieslapsi menes runkkurättis kans siitä tutkimaan ja muista laittaa miesvaipat ettei lirahda pappakalsareille 😂
Kyllä ne non-oppina on Tena ladyt, joita aikanaan joudun käyttämään, mutta siihen on toivottavasti vuosikymmeniä aikaa. Ottaa vaan todellakin päähän, kun heteronaisten asioihin agressiivisesti kantaa ottavat ovat usein lesboja. Mitätöivällä kommentillasi pyrit viemään huomion pois tästä faktasta. Kannattaa joskus kokeilla kuvitella arvostelemasi parisuhde kahden naisen suhteeksi ja arvostelemasi ihminen naiseksi, ja pohtia mitä sanoisit tässä tilanteessa. Lesbona on niin helppo heittää niitä jätä se-kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida tulla koskaan vauvakuumetta, kun lukee AV:ta säännöllisesti 😂
Ja tälleen naisena, joka on tiennyt 6-vuotiaasta lähtien ettei halua lapsia, helpottaa, ettei vauvakuumetta ole tosiaan koskaan tullut kun lukee täältä kauhujuttuja.
N40
Outoa, että vauvapalstailet tuolla ideologialla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo isän tikki tarkoittaa? Sitäkö, että pistetään alapää hieman tiukemmaksi?
Olipas minulla kiltti katsontakanta tähän. Luulin tuon tarkoittavan sitä, että isällä teki niin pahaa katsoa kipeää synnytystä, että hänkin tarvitsisi toipuakseen yhden ”henkisen” tikin. 😅
Oma mies joka aina ollut ihana ja huomaavainen muuttui raskausaikana täysin. Painoni nousi kokonaista 7kg joka lähti 2 viikossa synnytyksestä, mutta sain kuulla koko loppuraskauden kuinka lihava olen. Kun lapsi syntyi niin mies seuraavana päivänä ihmetteli pilkallisesti miksi vatsani ei lähtenyt heti. Tämä käytös sitten jatkui raskausarpien arvosteluna ja muuna pilkkaamisena. Erosin kun vauva oli 3kk koska oma mielenterveys ei kestänyt.
En vielkäkään tiedä mikä muuttui koska aiemmin mies ei ollut koskaan ollut tällainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo isän tikki tarkoittaa? Sitäkö, että pistetään alapää hieman tiukemmaksi?
Olipas minulla kiltti katsontakanta tähän. Luulin tuon tarkoittavan sitä, että isällä teki niin pahaa katsoa kipeää synnytystä, että hänkin tarvitsisi toipuakseen yhden ”henkisen” tikin. 😅
Tällä palstalla on paljon elämässään pettyneitä ja katkeroituneita, silloin kaikki nähdään vähemmän kilttinä.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä jään velaksi koska en halua mennä mukaan synnytykseen enkä halua jäädä töistä pois hoitamaan vauvaa. Jos yhteiskunnan asiat olisi toisin niin tekisin varmaan vähintään sen 3 lasta tähän maahan. En ymmärrä myöskään sitä miksi miehet joutuvat mukaan synntykseen, ainoa asia missä miestä tarvii on se kohta kun hedelmöitetään nainen.
Itse naisena olen vela täsmälleen samoista syistä: en halua osallistua raskaana oloon, synnytykseen, enkä lapsen hoitoon, mutta tiedän hyvin, että kaikki ne lankeaisivat minulle joka tapauksessa, koska miesten panos näihin on aina se pyöreä 0.
Hyvä, että sinä miehenä rehellisesti tunnustat tämän, etkä tee maailmaan yhtään isätöntä lisää. Meitä on jo ihan tarpeeksi, joille isä on vain joku tuntematon mies äidin hääkuvassa.
Minä olen kasvattanut lapseni ilman miestä ja synnytin yksin.
Vauvaarki oli raskasta, mutta hienosti selvisin ja isovanhemmat tukivat.
Nyt lapsi on jo teini-ikäinen ja kaikki sujuu hienosti :)
Nykymiehet ovat luusereita jotka ajattelevat vain seksiä.
Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä jään velaksi koska en halua mennä mukaan synnytykseen enkä halua jäädä töistä pois hoitamaan vauvaa. Jos yhteiskunnan asiat olisi toisin niin tekisin varmaan vähintään sen 3 lasta tähän maahan. En ymmärrä myöskään sitä miksi miehet joutuvat mukaan synntykseen, ainoa asia missä miestä tarvii on se kohta kun hedelmöitetään nainen.
Itse naisena olen vela täsmälleen samoista syistä: en halua osallistua raskaana oloon, synnytykseen, enkä lapsen hoitoon, mutta tiedän hyvin, että kaikki ne lankeaisivat minulle joka tapauksessa, koska miesten panos näihin on aina se pyöreä 0.
Hyvä, että sinä miehenä rehellisesti tunnustat tämän, etkä tee maailmaan yhtään isätöntä lisää. Meitä on jo ihan tarpeeksi, joille isä on vain joku tuntematon mies äidin hääkuvassa.
Mistä ihmeestä kuvittelet, että kaikki miehet ovat samanlaisia? Kaikki naisetkaan eivät ole kopioita toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miehenä sitä mieltä, että kaikkien miesten ei missään nimessä pitäisi synnytykseen mennä. On erittäin jees, jos mies on motivoitunut ja muutenkin kykenee olemaan tukena vaimolleen ja haluaa mennä synnytykseen mukaan, niin totta ihmeessä.
Sen sijaan jos on vain tiellä siellä ja korkeintaan laukoo typeryyksiä, niin paree jäädä kokonaan pois synnytyssalista. Oma vaimoni ei minua olisi edes synnytykseen huolinut. No hyvissä ajoin tuli kyllä selväksi, että keisarinleikkauksella lapsi saatetaan maailmaan, joten sitä läsnäoloani ei tarvinut edes harkita, vaan minut passitettiin käytävälle odottamaan sisään kutsua.
Ei sitten yhtään mietityttänyt että miksi olet sellainen että sinusta ei ole mitään hyötyä silloin kun puolisosi on kaikkein haavoittuvimmillaan? Isän tehtävä synnytyksessä on olla äidin äänenä, kun äiti on niin kipeä ettei enää pysty puhumaan ja henkilökunta jyrää hänen toiveensa. Tai kun henkilökunta on vain sitä mieltä että yritetään nyt alakautta vielä kun se lääkäri on niin kiireinen, vaikka vauvan sydänäänet heikkenee. Haluatko olla käytävässä kun lapsesi on saamassa aivovamman?
Mitä ihmettä ??? Ei todellakaan ollut kyse mistään tuollaisesta. Hän vaan oli sitä mieltä, että hän ei halua miestä synnytykseen, vaan halusi hoitaa sen ammattilaisten kanssa. Ei todellakaan ollut mistään haavoittuvuudesta kyse, kun hän oli jo hyvissä ajoin sitä mieltä, ettei halua miestä synnytykseen ja minä tietenkin hänen mielipidettään kunnioitin.
On se vaan hienoa, että minut tässä nyt tuomitaan, vaikka kannustin vaimoani kaikin mahdollisin tavoin ja olisin valmis ollut synnytykseenkin menemään, mutta hän ei sitä halunnut, niin tottahan minä tietenkin olen syyllinen siihen, että edettiin vaimoni tahdon mukaan.
Minä siis olen tavallinen suvaitsevainen mies, eikä minulla ole mitään tekemistä näiden naisvihaajien kanssa, vaan päinvastoin halveksin heitä. Melko kotuutonta ryöpytystä nyt kyllä mielestäni minua kohtaan, joka olen aina ollut naisten puolella.
Teidän suhteessa on jotain pielessä jos nainen ei halua sinua mukaan. Sori. Itsekkään en halunnut että mieheni näkee sen itse tilanteen, kun olen suunnilleen ratkeamispisteessä, halusin hänet sinne mutta ohje oli että pysyy pääpuolipäässä. Ehdottomasti halusin hänet kuitenkin sinne. Henkilökunta on joskus ihan ihmeellistä (ei positiivisella tavalla).
Meidän suhteessa ei ole yhtään mitään pielessä, ei vuosikymmenten jälkeenkään, eikä hänen päätöksensä liittynyt mitenkään meidän suhteeseen. Hän oli sitä mieltä ollut jo paljon ennen raskautta. Hän oli aina ollut sitä mieltä, ettei halua miehiä synnytykseen, eikä sinne olisi huolinut ketään muutakaan. Et sinä voi päättää joka naisen puolesta, mitä he haluavat. Ei kaikki ole samanlaisia kuin sinä.
Meillä siis oli jo viikkoja ennen synnytystä selvää, että keisarinleikkauksella lapsi syntyy, tämän siis lääkärit päättivät. Vaimoni oli ollut sairaalassa jo toista kuukautta ennen kuin operaatio tehtiin. Minua ei siis leikkaukseen päästetty. En tiedä päästetäänkö nykyään keisarileikkaukseen, mutta silloin 30 vuotta sitten ei päästetty, joten eipä sen suhteen tarvi mitään spekuloida, koska päätös oli ehdoton.
Kyllä 30 vuotta sitten päöstettiin mukaan keisarileikkaukseen? Nyt 35-vuotias veljeni syntyi keisarileikkauksella ja isäni oli mukana operaatiossa. Veli pääsi ensiksi isän syliin synnyttyään.
Oma poikani syntyi 2015 keisarinleikkauksella, eikä miestä päästetty saliin. Hän katseli ikkunan läpi tapahtumia.
Tästä ketjusta näkee, miksi Biden poisti kaikki Trumppia pilkkaavat vaalimainoksensa, oikeisto on tekopyhää, Trump varmasti olisi vain nauranut Bidenin kohtalolle, jos asetelma olisi toisinpäin.
Isän tikki = isin leipäläpi ommellaan kiinni ☺️