Löytyykö 2-4 lapsen yh-vanhempia? Saako kysyä asumisesta?
Elimitä teillä menee asumiseen rahaa ja paljonko on neliöitä?
meillä tuli juuri lappu että vuokra nousee 600euroon ja tähän hintaan mulla nukkuu jo kolme lasta samassa huoneessa Janeliöitä huikeat 70 ilman saunaa. On kolmen kouluöaispojan kanssa tunnelma katossa :/ Isompaa asuntoa jonotetaan mutta näyttää sille että isomman asunnon myötä tiputaan sossuluukulle. On se kivaa olla se ainoa perheen laskunmaksaja :/
Ihan mielenkiinnosta kyselen muiden asumiskustannuksia kunmasentaa taas tämä rahanmeno. Ja minkä verran neliöitä "pitäisi" köyhälle yh-perheelle teistä yhteiskunnan ylipäätään tarjota?
Kommentit (42)
No meillä on 70neliötä, 700e, lapsia 3. Eli 3h+k.
Nukun nuorimman kanssa samassa huoneessa ja isommat omassaan. Tulevaisuudessa menen olkkariin nukkumaan.
Neliöitä on todella vähän tarjolla.
Pakkoko on suoltaa lapsia liukuhihnalta? Ja kyllä tuo on vielä ihan tilavaa ja hyvää asumista.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 08:45"]
Pakkoko on suoltaa lapsia liukuhihnalta? Ja kyllä tuo on vielä ihan tilavaa ja hyvää asumista.
[/quote]
Sanotko noin myös ydinperheessä oleville? Aina elämä ei mene niinkuin saduissa. Yh:t ovat kuule henkisesti helvetin kovia ihmisiä! Monien ydinperheessä olevien on vaikea ymmärtää että yh maksaa kaikki kulut itse! -3-
No silloin kun itse tein lapset oli minulla vielä töitä ja mieheni oli todella hyväpalkkaisessa työssä. Yhtäkkiä häneltä meni todella nopeasti mielenterveys ja ennen niin kiltti miesalkoi käyttäytyä väkivaltaisesti lapsia ja minua kohtaan yms. Ryyppäsi rahansa,On pilannut koko elämänsä kun ei suostu terapiaan eikä lääkkeisiin.
Itselleni kävi niin että äitiyslomien jälkeen ei töitä enää saanutkaan.
Elämä opettaa ja on vain selviydyttävä.
Mutta nyt keskustellaan asumisesta Eikä siitä onko lapsillani oikeus elää.
Ap
Sanon jos on vain kohellettu ja sitten ruikutetaan. Suu säkkiä myöten ja lapsia vain se määrä minkä pystyy elättämään.
2 lasta, n. 80 neliötä ja asumisoikeusasunnossa vuokra yli 900€/kk. Maksan itse.
Meillä 105 neliötä, 5h ja k, 1200€ vuokra (kaupungin asunto). Oma huone kahdella isommalla, 6 lasta ja 1 aikuinen. Ahdasta on, mutta kaksi täysi-ikäistä muuttavat jossain vaiheessa kuitenkin omilleen, niin helpottaa tilanpuute. Saan asumistukea ja kotihoidontuella jouduin sossunluukulle kun lapsilisät ja elatustuet isommista loppuivat. Mutta keikkatyöllä pääsen jo siellä sossun luukulta poies:)
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 08:49"]
[/quote]
Sanotko noin myös ydinperheessä oleville? Aina elämä ei mene niinkuin saduissa. Yh:t ovat kuule henkisesti helvetin kovia ihmisiä! Monien ydinperheessä olevien on vaikea ymmärtää että yh maksaa kaikki kulut itse! -3-
[/quote] Totaali yh maksaa kaiken itse. Sinulla mies maksaa joka toinen viikolopun ruokakulut.
Okei mitäs jos nyt pystyn elättämään vaikka viisi lasta, mutta kymmenen vuoden kuluttua olenkin työtön Ja sossu kutsuu? Lähettäisitkö minulle kristallipallon sinä joka täällä huutelet? Onko kenelläkään oikeus lapsiin?
Oma moka. Lapsia on suollettu sen kummemmin miettimättä ilman säästöjä.
Oma asunto, 3 lasta, 80m2. Maksan lainaa ja vastiketta 1000,-/kk. Olen tyytyväinen.
Mulla on kolme koululaista. Neliöitä on 97, asunto on rivitaloneliö. Kaksi nuorinta (tytöt) jakavat huoneen ja vanhimmalla yläasteikäisellä (pojalla) on oma huone. Asunto on osake, ja menot lainoineen noin 900 euroa/kk. Olen kyllä harkinnut, että siirtyisin nukkumaan olkkariin tai yläkerran aulaan. Plikat saa nykyään riidan aikaiseksi aiheesta kuin aiheesta.
Leski-mummoni asui 55 neliön kaksiossa kuuden lapsen kanssa ja söivät kunnan jauhoilla. Siihen nähden en olisi besser-wisser, tulevaisuutta ei voi aina ennustaa ja elämä ei mene putkeen. Ahdasta oli ja joka-ikinen lähti n. 16-veenä maailmalle. Pärjäsivät kuitenkin, kolmesta tuli yrittäjiä, vaikkei ne olleet edes kauppaopiston ovea nähneet.
Toivottavasti saatte lisää kohtuuhintaisia neliöitä. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 08:53"]
[/quote]
[/quote] Totaali yh maksaa kaiken itse. Sinulla mies maksaa joka toinen viikolopun ruokakulut.
[/quote]
Itseasiassa olen totaali yh, ex ei halua olla missään tekemisissä lasten kanssa, kela maksaa minimi elatustuen. Käyn töissä, maksan elämisemme itse. Minulla on sijoitusasunto (pieni yksiö joka on kokonaan minun ja saan siitä vuokratuloja), kohta otan toisen sijoitusasunnon ja kun se on maksettu ostan ison kodin itselleni ja lapsilleni. Mutta, hyvää ja aurinkoista joulunodotusta sinulle :)
Meidän kaupungissa on jopa tyhjillään uusia neliöitä mutta vuokra on 1000-1400e joten kukaan ei ota vastaan. Saas nähdä montakovuotta jonotetaan alle tonnin neliötä.
Sinä huutelija, minulla ja miehelläni oli säästöt mutta kun häneltä meni mielenterveys käytti hän kaikki rahat minulle mitään kertomatta. Ensin tyhjensi omat tilit, sitten yhteiset, lopulta minun. Siinä vaiheessa potkin hänet pellolle. Senttiäkääneiole tullut takaisin, en tiedämihin rahat yöllisillä reissuillaan laittoi.
Kiitos kaikista asiallisista vastauksista!
Ap
4 h+k, 98 neliötä kunnan vuokra-asunnossa. Vuokra 850, maksan itse. Saisin ilmeisesti jonkin verran asumistukeakin, mutta joutuisin jatkuvasti tekemään jotain tuloselvityksiä (vaihtelevat tulot) sinne niin en ole jaksanut hakea. Pärjätään näinkin vaikkei minulla hurjan iso palkka olekaan. Teen sitten välillä enemmän töitä jos tarvitsee jotain matkarahoja tms.
Lapsia 3, vanhin ala-asteella ja kaksi päiväkoti-ikäisiä. Toivottavasti ap löydät työtä ja mukavan asunnon pian :)
Oma (osittain pankin) okt 168 m2, 4 lasta. Asumiskulut keskimäärin 800-900 e / kk, sisältäen lainanlyhennyksen. En saa asumistukea tms, elareitakin alle minimin (300 e / kk / 4 lasta). Lapset vuoroviikkosysteemillä. Hyvin pärjätään.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 08:53"]
[/quote]
[/quote]
Itseasiassa olen totaali yh, ex ei halua olla missään tekemisissä lasten kanssa, kela maksaa minimi elatustuen. Käyn töissä, maksan elämisemme itse. Minulla on sijoitusasunto (pieni yksiö joka on kokonaan minun ja saan siitä vuokratuloja), kohta otan toisen sijoitusasunnon ja kun se on maksettu ostan ison kodin itselleni ja lapsilleni. Mutta, hyvää ja aurinkoista joulunodotusta sinulle :)
[/quote] Kannattaa tällöin mainita olevansa totaali yh, sillä useimmilla täällä kirjoittavilla on se mies joka toisen viikonlopun/rahojen kanssa ja silti valitetaan kun ei jaksa ja yksin pitää kaikki maksaa.
Kyllähän se asunto Suomessa maksaa, sille ei vaan voi mitään.
Mulla kolme alakouluikäistä lasta. Neliöitä 98. Vuokra 1005e/kk. Ei ole tosiaan halpaa lystiä olla se yksi ja ainoa laskujen maksaja...