Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö 2-4 lapsen yh-vanhempia? Saako kysyä asumisesta?

Vierailija
13.12.2013 |

Elimitä teillä menee asumiseen rahaa ja paljonko on neliöitä?

meillä tuli juuri lappu että vuokra nousee 600euroon ja tähän hintaan mulla nukkuu jo kolme lasta samassa huoneessa Janeliöitä huikeat 70 ilman saunaa. On kolmen kouluöaispojan kanssa tunnelma katossa :/ Isompaa asuntoa jonotetaan mutta näyttää sille että isomman asunnon myötä tiputaan sossuluukulle. On se kivaa olla se ainoa perheen laskunmaksaja :/

Ihan mielenkiinnosta kyselen muiden asumiskustannuksia kunmasentaa taas tämä rahanmeno. Ja minkä verran neliöitä "pitäisi" köyhälle yh-perheelle teistä yhteiskunnan ylipäätään tarjota?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä kaikkensa estääkseen eron jo ihan tämän elämisen kalleuden takia. Ottakaa terapiat käyttöön, keskustelkaa ajoissa ja sopikaa ne hankalatkin asiat!

Vierailija
22/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen jo eroaa, joten tätä valitusta tulee olemaan aina ja vaan enenevässä määrin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tehdä niitä lapsia bain se määrä minkä pystyy kasvattamaan myös yksin.

Vierailija
24/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain

Vierailija
25/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neliöitä sataa, asumiseen menee 1350, lapsia kaksi.

Vierailija
26/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo aikaa mutta kun olin 3 lapsen yh mulla oli vuokralla Helsingissä 4h+k. Esikoispojalla oli oma huone ja tytöt jakoivat toisen, minun makkarini toimi myös työhuoneena.

Vuokraan meni puolet tuloista.

Vierailija
27/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra asuntoonhan saa asumistukea yksinhuoltaja vielä vaikka olisi palkkatuloja kokoaikatyöstä (esim. 2000€ bruttotuloilla saa vielä muutama sata ja en ole testannut mutta taitaa mennä poikki kokonaan vasta n. 3000€ tuloilla)

Asumistuessahan on omat rajat että kuinka monta neliötä saa olla ja paljon vuokra saa olla maksimissaan per neiliö. Kolmen lapsen kanssa hyväksytään maksimissaan 90 neliömetriä ja maksimivuokraa en muista mutta ainakin n. 1000€ vuokra vielä hyväksytään jos ei ole kovin vanha rakennusvuosi asunnolla.

Esim. minä saan asumistukea 445€ ja vuokra on 980€ (asunnossa 4h ja 89 neliömetriä) eli maksettavaksi jää 535€. Bruttotulot on n. 2000€/kk ja lapsia kolme. Palkan lisäksi tulee tietenkin sitten lapsilisät yh-korotuksella ja elatustuet kolmesta lapsesta. Kyllä näillä jotenkuten pärjäillään.

Vierailija
28/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa kolmio 71 m2 930 euroa, kaupungin vuokra-asunto. Kaksi koululaista nukkuu samassa huoneessa ja minulla on vielä toistaiseksi oma makkari. Ihan hyvin mahdutaan jopa jouluisin kun isommat maailmalla olevat lapset tulevat kotiin. Ja ei lähelläkään sossun luukkua :)

Vierailija
29/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:35"]

Espoossa kolmio 71 m2 930 euroa, kaupungin vuokra-asunto. Kaksi koululaista nukkuu samassa huoneessa ja minulla on vielä toistaiseksi oma makkari. Ihan hyvin mahdutaan jopa jouluisin kun isommat maailmalla olevat lapset tulevat kotiin. Ja ei lähelläkään sossun luukkua :)

[/quote]

Pisti vaan silmään että aika kallis on Espoossa neliövuokra vaikka onkin kaupungin asunto.

Vierailija
30/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy niin, että joudut sossusta hakemaan jossain vaiheessa tukea, niin mitä sitten? Se on vain väliaikainen ratkaisu eikä tee sinusta huonompaa ihmistä. Siksihän meillä sosiaaliturva on. Jonain päivänä löydät töitä, ainakin jos ahkerasti yrität, ja sitten taas voit palata normaalimpaan ratkaisuun.

Tsemppiä!

Vierailija
31/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on noin halpoja isoja asuntoja??

Mulla vaan yksi lapsi, joten anteeksi, että huutelen tänne väliin. :) Maksan kaksiosta 930 eur/kk (kyseessä suuri asuntoja vuokraava yritys). Lapsi on jo 10-v ja tarvittaisiin yks huone lisää, mut tulot ei riitä. Kaupungin asuntoa olen jonottanut ties kuinka kauan, mut eivät ole meille sellaista suoneet.

Ja asutaan siis Espoossa ihan tavallisella alueella vanhahkossa talossa.

Vierailija
32/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:37"]

[/quote]

Pisti vaan silmään että aika kallis on Espoossa neliövuokra vaikka onkin kaupungin asunto.

[/quote] Onhan ne. Tuolla maksaisi jo sitä omaakin kämppää.

Vierailija
33/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa ja 3 lasta.

80 neliöinen rivitaloasunto. Maksetaan lainaa + korkoja 1100 ja hoitovastike autopaikalla 320.

Asunto on todella kiva ja nätti, kaikki palvelut lähellä. Ollaan tässä niin pitkään kuin mahdollista, toistaiseksi mahdutaan hyvin.

Lapsuudessani meidän 8-henkinen perhe asui kolmiossa, kunnes muutimme omakotitaloon. Koska vanhempani olivat hyvin maltillisia rahankäyttäjiä ja siirtyivät pienestä asunnosta isompaan vähitellen (ensin kaksio, sitten kolmio ja sitten okt), omakotitalon laina maksettiin 7 vuodessa pois.

En muista, että meillä olisi ollut ahdasta. Hyvät muistot jäi kustakin kodista :)

Vierailija
34/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:37"]

[/quote]

[/quote] Onhan ne. Tuolla maksaisi jo sitä omaakin kämppää.

[/quote]

Juu mut Helsinki näyttää olevan edullisempi kun Espoo jos vertaillaan kaupungin asuntoja. Täällä tuohon samaan hintaan 930€ saat jo helposti reilusti päälle 90 neliöisen kaupungin vuokra-asunnon.

Vierailija
35/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja 2 lasta, neliötä 90. 4h+keittiö, Espoo, laina ja yhtiövastike n. 1000 e kuussa, eli n. kolmasosa kuukauden tuloista. Hyvin pärjätään.

Vierailija
36/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 08:41"]

Elimitä teillä menee asumiseen rahaa ja paljonko on neliöitä?

meillä tuli juuri lappu että vuokra nousee 600euroon ja tähän hintaan mulla nukkuu jo kolme lasta samassa huoneessa Janeliöitä huikeat 70 ilman saunaa. On kolmen kouluöaispojan kanssa tunnelma katossa :/ Isompaa asuntoa jonotetaan mutta näyttää sille että isomman asunnon myötä tiputaan sossuluukulle. On se kivaa olla se ainoa perheen laskunmaksaja :/

Ihan mielenkiinnosta kyselen muiden asumiskustannuksia kunmasentaa taas tämä rahanmeno. Ja minkä verran neliöitä "pitäisi" köyhälle yh-perheelle teistä yhteiskunnan ylipäätään tarjota?

[/quote]

Meillä on neliöitä 80 ja mulla on kaksi lasta jotka nukkuvat samassa huoneessa. Alkavat olemaan jo sen ikäisiä, että tarvitsisivat omat huoneet, mutta täällä ei ole vuokrattavana neliöitä eikä mulla ole sellaiseen juuri nyt edes varaakaan. 

Vuokra on 780 euroa, sis veden. Sähkölasku on kahdelta kuukaudelta n. 150 euroa. Asumistukea saan 120 euroa, mutta kaipa se tuosta nousee kun jouduin työttömäksi.

Meillä menee nyt melko kivasti, tiukkaa tekee rahan kanssa, mutta muuten elämä on mallillaan.

Vierailija
37/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Karjalassa maalla, oma (vanha)talo, lainanlyhennys 550 e/kk, sähköön noin 170/kk jaettuna tasan koko vuodelle. Asuinneliöitä 120, puolen hehtaarin piha. 2 lasta, kaikilla omat huoneet. tulot bruttona 2000 e (85% työaika toistaiseksi), auto pakko olla. Elarit 300 e ja lapsilisät 310 e. No, pärjätään ja ei nyt (aina) ihan tiukkatiukkaakaan ole, vaikka, se mitä tulee, meneekin. Säästöön jäis jos viittis vähän ajatella, mutta hemmetti soikoon silloin kun tuo ukko oli tuossa lisävaivana/kulueränä sitä joutui pihistelemään IHAN KAIKESTA, en enää jaksa kun ei oo ihan pakko.

Vierailija
38/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta ja totaaliyh-äiti. Asutaan ilmaiseksi, maksetaan vain vedestä ja sähköstä. Ilmaiseksi siksi, että vahditaan seinän takana asuvaa vanhusta, jotta hän saa asua kotona.

Meillä kaksi makuuhuonetta, tupakeittiö sekä kylpyhuone, en osaa arvioida neliöitä.

Vierailija
39/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh voi olla myös leski.

Vierailija
40/42 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta jos tekeeputkeen kolme lasta pitää osata laskea myös se, pystyykö heidätelättämään yksinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi