Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei ole koskaan ollut oksennustautia vaikka lapsia useampikin

Vierailija
01.03.2014 |

Isommat jo koululaisia,pienemmät 2-3v. Ja tosiaan ikinä ei ole ollut oksennustautia perheessä kenelläkään,onko muita näinkin harvinaisia tapauksia? ;D Tuntuu että useimmilla on talven mittaan ainakin pari kolme ykätautia riesanaan..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mun lapsuudenperheessäkään ikinä. Silloin ihmettelin, että mistä ne luokkakaverit niitä tauteja saa, kun meillä ei ollut ikinä.

Nyt mulla on lapsia, eikä muut niitä kotiin tuo, mutta yksi tuo niitä jatkuvasti. Ne taudit alkaa aina siitä samasta lapsesta. Ja sit kiertää kaikki lapset, ja lopulta aikuisiltakin vastustus pettää, kun on viikon niitä oksennuksia siivoillut.

Sen kun tietäisi, että mikä siitä yhdestä lapsesta tekee sellaisen tautivälittäjän...

Vierailija
2/14 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 4-v tyttö ja ikinä ei ole ollut vatsa- eikä oksennustaudissa. Ja päiväkotiin meni 10kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ap onnellinen. Ikävä tauti sairastaa, ja tuottaa paljon pyykkiä, varsinkin lapsiperheissä, kun oksennus alkaa esim. nukkuessa tai ei muuten vaan osu vatiin.

Jotkut tuntuvat olevan herkempiä oksutaudeille en tiedä mistä johtuu.

Onko teillä sitten paljon kuumetta tai flunssia vai vältyttekö niiltäkin?

Vierailija
4/14 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut minullakaan koskaan, ei myöskään lapsuudenperheessäni kenelläkään, ei miehelläni eikä hänen lapsuudenperheellään, eikä myöskään lapsellamme. Itse asiassa olin yli kolmekymppinen ennen kuin edes kuulin mokomasta taudista. Lapsemme ei ikinä ollut päiväkodissa - hänen lapsuudessaan ei vielä ollut subjektiivista päivähoito-oikeutta. Koulustakaan hän ei ikinä saanut oksennustautitartuntaa.

Vierailija
5/14 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#5 jatkaa: flunssia olen toki sairastanut, mutten niitäkään usein, viimeksi vuonna 2006 (mutta se olikin sitten oikein kaikkien flunssien isoäiti!)

Työkavereillani on kyllä oksutautia, flunssia ja influenssaakin, mutta minuun nämä eivät jostain syystä tartu. Muita vaivoja on kyllä sitten senkin edestä.

Vierailija
6/14 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän se johtuu....? Ehkä olette jotenkin vastustuskykyisempiä tai poikkeuksellisen vahvavatsaisia. Vaikea uskoa kyllä ettei kunnon rotavirus tarttuisi, ehkä olette vain onnekkaita eikä sitä ole sattunut kohdalle!

Mä olen melko herkkävatsainen, ei nyt mitään kroonista tautia ole, mutta ainakin jännitys tuntuu heti vatsassa ja mulle tulee helposti ripuli jos stressaan enemmän. Vatsatauti myös tarttuu minuun helposti. Vahva kahvi pistää myös vatsan sekaisin. 

Vierailija
7/14 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tähän niitä vinkkejä, miten siltä vältytään? Ihan kauhea tauti...

Vierailija
8/14 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli lapsena aina oksennustauti, jos vaan kuulikaan sen olevan liikkeellä. Lisäksi sairastan sitä aina rajusti. Tiedän joitakin, joilla ei juuri noita tauteja ole, ehkä sairastumisherkkyys vaihtelee?

Vierailija
9/14 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 2v ja 4v ja juuri tällä viikolla oli ensimmäinen oksennustauti. Pyykkikone on pyörinyt tauotta, kun ensin meni sängyt petariin asti ja roiskeet on osuneet mm. verhoihin...

Vierailija
10/14 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa pariskunta, joille ei mahatauteja pahemmin tule. Minulle vielä vähemmän kuin miehelleni. Olen miettinyt, että mistä johtuis mutta kai se on vastustuskyky sen verran kova sitä vastaan.

Vierailija
11/14 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette sairastu: oletteko syöneet lapsena antibiootteja?

Vierailija
12/14 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta oksennustaudista välttymistä en osaa selittää mitenkään, mutta flunssien arvelen pysyvän loitolla hyvän käsihygienian takia. Vaikka toisaalta samassa huoneessa pärskivien työtovereiden luulisi kyllä tarttuttavan siitäkin huolimatta... 

# 5 ja 6

Vierailija
13/14 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 22:13"]

Te jotka ette sairastu: oletteko syöneet lapsena antibiootteja?

[/quote]

Todennäköisesti en. En ainakaan muista - ja mihinkä niitä olisi määrättykään, kun ei ollut esim. korvatulehduksia. Normaalit lastentaudit sairastettiin tuhkarokkoa myöten (silloin ei vielä ollut rokotusta), mutta eihän niihinkään antibiootit pure.

5&6

Vierailija
14/14 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen on ihan täysin sitä mieltä, että sairastumisherkkyys vaihtelee, kuten joku ehdotti. Juuri siksi, että nää taudit alkaa aina siitä samasta lapsesta. Ja se on just se lapsi, joka on perinyt isänsä suvusta ruumiinrakenteen, ruuansulatuksen, aineenvaihdunnan, ruokahalun, hiusten värin, jne. Eli on isän suvun lapsi. Ja siellä suvussa on isän lapsuudessa sairasteltu vatsatauteja normaaliin tyyliin. Minun suvussahan vatsatauteja ei ikinä ollut.

Siksi minun teoriani on, että jokin elimellinen rakenne altistaa tartunnoille. Kitarisat tältä tartuttajalapselta on jo leikattu. Niissä muhi pienempänä kaikki flunssat korvatulehdukseen asti, mutta nuo flunssat loppuivat leikkaukseen. Nyt kun tiedettäisi mikä sykerö siltä lapselta vielä pitäisi poistaa, että vatsataudit loppuisi, niin kylläpä helpottaisi elämä!

Eli tuurista on kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi