Miten herätätte aamu-unisia lapsia?
Miten saatte aamu-unisten lasten aamusta mahdollisimman hyvän? Itse olen aamuvirkku, enkä oikein osaa asettua aamu-unisen ihmisen mieleen. Millainen aamun aloitus olisi sellainen, että lapsi ei olisi heti herättyään kiukkuinen? Kovin monena aamuna meillä ei tarvitse herätellä , mutta aina noita kahdeksan aamujakin on koululaisella (tokaluokkalainen).
Kommentit (23)
Meidän poitsu oli varsinkin nuorempana kuin takamuksiin ammuttu karhu, jos aamulla joutui herättelemään. Ratkaisuna oli aikaistaan illalla nukkumaan menoa niin paljon että lapset heräsivät omia aikojaan aamulla riittävän aikaisin. Päiväkotiaikaan tämä tarkoitti heti 7 jälkeen nukkumaan menoa ja vielä koulun ensimmäisillä luokillakin viimeistään 8 nukkumaan. Nyt murkkuikäisenä ollaan annettu enemmän vapauksia ja mahdollisuutta käyttää omaa järkeään (ja herätyskelloa :). Muutama vuosi sitten tuo säännöllinen riittävä uni oli kuitenkin avain onnellisiin ja kiireettömiin aamuihin.
Mulla on kirkasvaloherätyskello aamu-unisella. Auttaa.
Nyt joulukuussa toimii oikein hyvin kun sanoo normaalilla äänellä, että "mitähän sieltä joulukalenterin luukusta tänä aamuna tulee?".