Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis minkä ihmeen takia ihmiset käy yksityisillä lääkäreillä??

Vierailija
13.12.2013 |

En tajua kun aina vauhkotaan tuosta paremmasta palvelusta mutta ihan tasan samanlaista palvelua oon aina saanut niin kunnallisilla kuin yksityisilläkin lääkäreillä? Ihan yhtä kohteliaita ja ystävällisiä ja yhtä päteviä..

Joo ehkä yksityisten odotusaulassa on iso TV ja joku vesikannu mutta en kyllä tajua miksi maksaa siitä niin paljon enemmän? Kertokaa nyt joku joka ei jalallakaan kunnalliselle puolelle astu..

Kommentit (448)

Vierailija
201/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:38"]

Lapseni oli tosi kovassa kuumeessa ja syömättä ja lähes juomattakin viidettä päivää. Ihan lötkö koko lapsi. No tk-lääkäri(kun sinne vihdoin ajan sai) ei edes tutkinut koko lasta! Kuunteli juttumme vastaillen vähän väliä puhelimeen, eikä kurkannut korviin, kurkkuun eikä kuunnellut keuhkoja. Käski mennä kotiin ja lähteä päivystykseen jos lapsi menee haluttomaksi ja veltoksi. Mutta kun lapsi oli jo haluton ja veltto! Menimme yksityiselle ja saman tien tippaan ja vahvat antibiootit päälle. Lapsi oli kuivunut! Ymmärrän että on kiire ja työ liukuhihnamaista, mutta kyllä nyt pieniin lapsiin edes pitäisi keskittyä sen verta että edes tutkii!

[/quote]

Tätähän se on. Aika moni lapsi kuolisi tässä maassa, ellei yksityistä sairaanhoitoa olisi. 

Vierailija
202/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:40"]

Oman kokemukseni mukaan kunnallisen hammaslääkärit ovat valtaosin kuin perseelle ammuttuja karhuja. Yksityisellä olen saanut iloista, aidosti yksilöllistä ja välittävää palvelua

[/quote]

Tämä on muuten NIIN totta! Mistäköhän tuo johtuu? Puudutusaineessakin tuntuvat pihtailevan julkisella puolella, liekö joku fetissi porata kiljuvaa asiakasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk:sta ei saa aikaa kovin helposti ja akuuttitapauksessa saa istua tuntikausia odottamassa koska pääsee lääkärille ja aina joku juoppo tunkee väliin pää kainalossa ja taas saa odottaa lisää.

Yksityiselle varaat ajan netistä ja menet paikalle varattuun aikaan ja se oli siinä.

Yksityisellä sanotaan "tervetuloa" ja julkisella "mitä sinä tänne tulit meidän vaivoiksi" ;) 

Ja hyvää palvelua oli esim. lapsen leikkaus yksityisellä niin jokaisella potilaalla oli oma hoitaja heräämössä. Ja minä äitinä sain olla mukana salissa niin kauan että lapsi oli nukahtanut ja heräämöön pääsi melkein heti leikkauksen jälkeen.

Vierailija
204/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään viimeksi käytin yksityisen palveluja. Kysymyt ehkäisypillereistä. työtön olen, mutten näe taevetta kunnallisella asioida.

Vierailija
205/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en halua istua neljää tuntia odotushuoneessa kuullakseni, ettei lääkäri ehdi ottaa enempää potilaita,  tulkaa huomenna uudestaan tai menkää päivystykseen

Vierailija
206/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun soitat yksityselle, kysyttään haluatko erikoislääkärille vai yleislääkärille. ajat eivät ole myöhässä, sydänfilmiin tms saatat päästä heti !

kun soitat terveyskeskukseen, et todennäköisesti saa aikaa tai sitten saat sen leipääntyneelle hoitajalle jolla ei todellakaan ole lääkärin kokemusta. ja jos satutkin saamaan lääkärille, odotat ensin monta tuntia minkä jälkeen saatat kuulla ettei lääkäri ehdi ottaa enempää potilaita siltä päivältä (mutta päivystykseen voi mennä jos ei yön yli kestä) TAI joudut huomaamaan että lääkäri ei osaa hoitaa vaivaasi " en ole ikinä nähnyt tälläistä ihottumaa!"  "tuota, kun minä en ole gynekologi.."

tälläistä meillä "myhäilevässä Mikkelissä" :/

Vierailija
207/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavista eniten yksityisellä ramppaa nainen, joka on luulosairas. Googlailee aina kaikkia mitäänsanomattomia oireita ja keksii itselleen diagnooseja minkä kerkeää. On käynyt lukuisissa turhissa tutkimuksissa varmistamassa, ettei mitään ole, ja rahaa palaa. Sääliksi käy, mutta pakkomielteistä ei kiinnosta muiden vakuuttelut siitä, ettei huolta ole.

Vierailija
208/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kunnalliseen ei aina pääse.

Mä kävin just 13 vuoden tauon jälkeen kunnallisessa hammiksessa, tehtiin tarkistus, hammaskiven poisto ja 2 paikkausta joista toinen on jo haljennut. Soitin siitä niin sanottiin että voin hakea uudelleen hoitoon 2 vuoden kuluttua!! Tätäkö on hoitotakuu ja erinomainen julkinen terveydenhoito??

Samoin mulla on pari sairautta joita olen yrittänyt saada tutkittua, nyt on mennyt 7,5kk enkä vieläkään ole päässyt puusta pitkälle. 2kk aina lekurin väliä...... ja taas aloitetaan alusta.

Tuossa nyt muutama syy miksi on pakko käyttää yksityistä

Vierailija
209/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työterveyshuolto, mutta viimeksi vein lapsen yksityiselle, kun mulla ja miehellä oli todettu angiina ja lapsi sai lääkärinajan julkiselle 6 päivän päähän. Halusin alottaa antibiootit kaikille meistä heti.

Vierailija
210/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jonotusta, voi valita itse lääkärinsä. Musta olisi karseaa käydä aina eri gynellä, joka saattaisi olla ihan millainen tahansa. Maksan mielelläni muutaman kympin siitä että voin hoitaa sen samalla luotettavalla lekurilla.

Vierailija
211/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn yksityisellä, koska hermot ei kestä istua koko päivää julkisella puolella jonossa. Viimeksi jouduin odottaa 7tuntia(!!) kuumeessa, pompoteltiin kahden sairaalan välillä, otettiin verinäyte 2 kertaan, vaikka yhdelläkin pistolla ois voinut ottaa monta putkea verta, mulla on lisäksi kamala piikkikammo, eli oli mennä taju, varsinkin kun ei ollut syönyt koko päivänä ja kuumetta 40c..verinäytteet otettiin odotusaulassa, kun huoneita ei ollut vapaana! Mieluummin maksan itteni kipeeks kuin istun tuntikausia odottamassa. Myös muut asiat kuin akuutti sairastuminen hoituu yksityisellä helposti, jopa myöhään illalla töiden jälkeen.

Vierailija
212/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jollain on tauti, joka ei parane buranalla ja 2 pv saikulla. Sehän on AINOA hoito, jota arvauskeskuksesta saa. Siis sillä edellytyksellä, että sinne onnistuu saamaan ajan.

Vierailija
213/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 04:54"]

Kyllä on eroa lääkäreissäkin. Menettekö yksityisellä yleislääkärille? Itse vien lapsetkin lastenlääkärille tai korvalääkärille jne. Eipä valita julkisella korvalääkäriä netistä... Aika putkitukseen järjestyi yksityisellä viikossa. En halua edes tietää kuinka monta tulehdusta olisi vielä tarvittu julkisella... Lapsen infektiokierre päättyi siihen kun korvat putkitettiin ja kitarisa leikattiin.

[/quote]

Mäkin harkitsin putkitusta yksityisellä, kun asia ei julkisella edennyt (ihan oikea julkisen puolen korvalääkäri ehdotti että katsellaan vielä yksi tulehdus) mutta luovuin sitten ajatuksesta. Tuli kesä, korvatulehdukset loppuivat ja lapsen röörit kasvoivat syksyyn mennessä niin, että koko vaiva hävisi.

Tuntuu ihan hullulta nyt, että olisin maksanut turhasta toimenpiteestä ja nukututtanut yksivuotiaan suotta, vastoin korvalääkärin suositusta. Eihän näistä koskaan tiedä miten asiat kenelläkin etenevät, mutta ihan varmasti yksityisellä tehdään turhiakin toimenpiteitä. No ne maksavat suurelta osin vakuutuksenottajat, joskin myös veronmaksajat.

Vierailija
214/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:12"] Ja yksityisellä saa parempaa palvelua 

[/quote]

No tätä palvelu-kysymystä juuri ihmettelen, millä tavalla parempaa palvelua?
[/quote]

Monet lääkärit tekee päivätyötä sairaalassa ja satunnaista iltavastaanottoa privaatissa, samoin hoitajat. Ei me sen kummempia ihmisinä/työntekijöinä olla siellä privaattifirmassa kuin sairaalassakaan.

Vierailija
215/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaan paikkaus julkisella: Aika 4kk päästä. Sitten vilkaistiin suuhun ja todettiin, että täällä on reikä, mutta ei sitä tänään paikata. Varaa uusi aika. Uusi aika 3kk päästä. En odottanut enää vaan soitin yksityiselle. Aika 30min päästä.

Paikkaus yksityisellä: Menin hammaslääkäriin ja olin jo pihalla paikka hampaassa 15 min päästä.

Vierailija
216/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan brassailu mielessä löntystän oikein hitaasti yksityiselle että kaikki näkis kuinka mulla on varaa mennä sinne silloin kun haluan ilman jonotusta.

Vierailija
217/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:28"]

Mulla on työterveyshuolto, mutta viimeksi vein lapsen yksityiselle, kun mulla ja miehellä oli todettu angiina ja lapsi sai lääkärinajan julkiselle 6 päivän päähän. Halusin alottaa antibiootit kaikille meistä heti.

[/quote]

Kirjoitti lapselle antibiootit sillä perusteella, että perheessä oli angiinaa? Ja sinä syötit? Äly hoi.

Vierailija
218/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:15"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:12"] Ja yksityisellä saa parempaa palvelua 

[/quote]

No tätä palvelu-kysymystä juuri ihmettelen, millä tavalla parempaa palvelua?

[/quote]

Pääsee nopeammin lääkärille. Lääkärit eivät ole myöhässä. Julkisen puolen lääkärit ona aina myöhässä ja jotkut todella paljon.

Pääsen sille lääkärille jolle haluan. Se on suomalainen joka ymmärtääkin mitä sille sanotaan. Pääsen suoraan erikoislääkärille esim. neurologille eikä tarvitse mennä jonkun yleislääkärin kautta mistä ei ole mitään hyötyä.

Pääsen labraan tai kuvauksiin HETI. Kun julkisella puolella labraan pääsyä voi joutua odottamaan tunteja.

Yksityisellä puolella potilasta kuunnellaan ja halutaan hoitaa asia kuntoon. Julkisella puolella ihmisiä pidetään riesana josta halutaan vain eroon.

Ne tekee hoitoja mitä ei julkisella saa. Ne tekee ne asiat paremmin.

Jos on rahaa niin yksityinen on täysin ylivoimainen julkiseen puoleen verrattuna
[/quote]
Olen käyttänyt sekä yksityisen että julkisen puolen lääkäreitä ja aina joutunut odottamaan lääkärin myöhästelyn takia välillä jopa lähes tunnin, siis siellä yksityisellä puolella! Mutta eihän siihen myöhässäolemiseen siellä kiinnitetä huomiota...

Vierailija
219/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa jonottaa.

Vierailija
220/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä voin suositella lämpimästi hammaslääkäriasema Megaklinikkaa. Ajan saa tosi äkkiä, hinnat about samat kuin kunnallisella ja saa vaikka kaikki reiät paikattua samalla käynnillä, ilman kuukausien odottelua ja kerjäämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi