Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis minkä ihmeen takia ihmiset käy yksityisillä lääkäreillä??

Vierailija
13.12.2013 |

En tajua kun aina vauhkotaan tuosta paremmasta palvelusta mutta ihan tasan samanlaista palvelua oon aina saanut niin kunnallisilla kuin yksityisilläkin lääkäreillä? Ihan yhtä kohteliaita ja ystävällisiä ja yhtä päteviä..

Joo ehkä yksityisten odotusaulassa on iso TV ja joku vesikannu mutta en kyllä tajua miksi maksaa siitä niin paljon enemmän? Kertokaa nyt joku joka ei jalallakaan kunnalliselle puolelle astu..

Kommentit (448)

Vierailija
241/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lapsesta asti lähes aina yksityisellä ja se on vaan niin paljon helpompaa ja kokemukset parempia. Olen käynyt julkisella ehkä 4 kertaa + papakokeissa ja mulla on vissiin ollut huonoa tuuria, kun julkisella on ollut sekaannusta, odottelua ja tunne ettei mua oikein kohdata tai kuunnella.

Yksityisellä voin varata ajan netistä haluamalleni lääkärille yleensä samalle päivälle. Oon saanut hyvää palvelua ja jatkohoitoa. Ehkä se nopeus on tärkein. Tulee turvallinen olo kun tietää että saa apua äkkiä, eikä joskus päivien päästä.

Vierailija
242/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn julkisella ja täällä ajan saa tosi nopeasti, parin päivän päähän.

On otettu valtavat määrät verikokeita, magneetteja jne. Aina on apua saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokan muotijuttu valittaa jenkkityyliin ja näin antaa (muka ovelasti) kaikkien tietoon että käy yksityisellä.

"Kylläpäs yksityisellä oli jonoa, kerroinko että mun luottokortin uudet rajat on nostettu"?

Vierailija
244/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin käydä monta vuotta sitten yksityisellä hammaslääkärillä, sillä terveyskeskuksissa oli täysin mielivaltainen jonotusjärjestelmä jos halusi vain tarkistuttaa hampaansa ilman sen suurempaa akuuttia kriisiä. Minulla ei ole ollut moneen vuoteen yhtään cariesta vaan olen lähinnä käynyt suuhygienistin luona poistamassa hammaskiveä. Yksityisellä puolella sen ajan varaaminen on huomattavasti nopeampaa silloinkin kun kyseessä on esimerkiksi vanhan paikan irtoaminen ja sen korjaaminen hammaslääkärissä.

Vierailija
245/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi että kivuliasta ja rumentavaa vaivaa ei leikattu erikoissairaanhoidossa, vedottiin vaan riskeihin. Etsiskelyjen jälkeen löytyi yksityissairaalasta lääkäri joka uskaltautui operoimaan. Kalliiksi tuli, mutta oli sen arvoista.

Ainakin oman kokemuksen perusteella voin sanoa että harvinaisia sairauksia sairastavat on monesti heittopusseja julkisella puolella ja jäävät ilman hoitoa..

Vierailija
246/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan saa silloin, kun itselle sopii. Ei tarvitse keskeyttää työpäivää lääkärikäynnin takia. Työpaikalla läkärikäynnit ovat omaa aikaa joka tapauksessa.

Vierailija
247/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa odottaa 6 kuukautta hampaan paikkausta. Asun helsingissä jossa on pitkät jonot

Vierailija
248/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä saa parempaa palvelua koska siellä lääkäritkin saa parempaa palkkaa. Kunnalliseen otetaan mitä tahansa pulliaisia kun on niin paljon lääkärivajetta , kunnallisen puolen lääkärit on yleensä näitä jotka pätee asioilla eikä yleensä välitä hoitaa ihmisiä kun liukuhihnamallilla 

Täällä oli ennen hyviä lääkäreitä tk:ssakin. Nyt on nuoria (harjoittelijoita?), jotka ei vaan osaa hommiaan, tai ulkkiksia, joiden töppäyksiä hoitajat korjaa ihan jopa asiakkaan kuullen.

Voin vertailla helposti, kun olen teettänyt vuosien varrella samoja toimenpiteitä.

Hammaslääkäriin en mene enää kuin tutulle yksityiselle. Sen verran kalliita vahinkoja on tullut kunnallisen puolella. On jopa jouduttu poistattamaan terve hammas.

Vierailija
249/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä puolella lääkäreillä näyttää myös olevan paremmin aikaa perehtyä asiakkaan asiaan ja hoitoon. Julkisella puolella voi saada jotain yleisohjeita. Esim. äidilleni ehdotettiin julkisella puolella selkäkipuihin fysioterapiaa. Yksityisellä lääkäriasemalla asia tutkittiin ja syyksi todettiin metastaasi.

Vierailija
250/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn julkisella ja täällä ajan saa tosi nopeasti, parin päivän päähän.

On otettu valtavat määrät verikokeita, magneetteja jne. Aina on apua saanut.

Tämähän se on epäreiluinta, että palvelun taso riippuu todella paljon paikkakunnasta.

Vierailija
251/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aivan mahtavaa palvelua omassa tk:ssa. Vappuaattona jouduttiin teinin kanssa käymään näytillä. Sisään päästiin ilman ajanvarausta jonottamalla. Aulassa ei ollut ketään muita ja asiamme hoitui alle tunnissa.

Lääkäri oli aivan mahtava ja jäi todellakin tunne, että hyvissä käsissä ollaan.

Edellisestä käynnistä olikin vierähtänyt tovi.

Vierailija
252/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinne pääsee jonottamatta. Helppoa ja mukavaa. Miksi jonottaa arvauskeskukseen kun vaivaan saa nopsaan apua itse maksamalla.

Vierailija
253/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt lapsesta asti lähes aina yksityisellä ja se on vaan niin paljon helpompaa ja kokemukset parempia. Olen käynyt julkisella ehkä 4 kertaa + papakokeissa ja mulla on vissiin ollut huonoa tuuria, kun julkisella on ollut sekaannusta, odottelua ja tunne ettei mua oikein kohdata tai kuunnella.

Yksityisellä voin varata ajan netistä haluamalleni lääkärille yleensä samalle päivälle. Oon saanut hyvää palvelua ja jatkohoitoa. Ehkä se nopeus on tärkein. Tulee turvallinen olo kun tietää että saa apua äkkiä, eikä joskus päivien päästä.

Tämä on yksi tärkeimmistä syistä yksityiseen: saa käydä tutulla (ja hyvällä) lääkärillä. Joka puhuu suomea äidinkielenään, ja ymmärtää sinua.

Vierailija
254/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pojan pitkäaikaissairauden huomasi nimenomaan tk-lääkäri ja teki alustavan diagnoosin oikein. 

Itse käyn yksityisellä, kun tk:een ei tahdo päästä edes aikaa varaamaan, saati sitten että saisi sen ajan. Tykkään nettiajanvarauksesta, mukava katsoa suoraan itselle sopiva aika. 

Ja sen ajan voi varata sille tutulle lääkärille, jolle haluaa mennä.

Vierailija
255/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerronpa vielä että käytiin 8viikkoisen vauvan kanssa yksityisellä lastenlääkärillä joka käski antaa vauvan vaan huutaa itsensä uneen, kielsi kantamasta itkevää lasta ja käski pidentää syöntivälit väkisin 4 tuntiin. Mentiin tk lääkärille joka määräsi ensi alkuun lääkettä refluksiin ja vauvan huudot loppuikin siihen. Tk lääkärille päästiin samana päivänä.

Myöhemmin myös korvakierteisen lapsen kanssa lääkäriaika on saatu aina samalle parin tunnin sisään terveyskeskukseen.

Mulla on TK-lääkärin kaavintamääräys mun lapsesta. En mennyt. Terve ja kiva lapsi. Nyt jo aikuinen.

Vierailija
256/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisiin lääkäreihin harvemmin saa aikoja klo 17 jälkeen. Siinä oikeastaan isoin syy. Lisäksi ajan saaminen on nopeampaa.

Vierailija
257/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on virolaiset lääkärit. Maksat noin kolmekymppiä, etkä saa hoitoa perussairauteen. Yksityinen reilu 60 ja saa lääkkeet. Siksi.

Gynellä on pakko käydä yksityisellä. Julkiselle ei pääse.

Vierailija
258/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:12"] Ja yksityisellä saa parempaa palvelua 

No tätä palvelu-kysymystä juuri ihmettelen, millä tavalla parempaa palvelua?

Esimerkki: juniori sai 1.5v ikäisenä keuhkokuumeen ja emme heti sätkineet otille vaan "katselimme pari päivää". Lopulta terkalle (2h odottelut) jossa lääkäri ohitti pyyntömme kokeista ja totesi asian olevan "kevätflunssaa".

Suoraan terkan pihalta ajoimme 25 km päähän yksityiselle klinikalle. Respatiskillä oli lääkäri juttelemassa hoitsun kanssa kun vilkaisi junioria totesi kysyen "no jopas on nuutuneen oloinen pikkumies, mikäs hänellä". Kun kerroin epäilyksestäni, hän otti stetoskoopin, kuunteli hetken siinä aulassa ja sanoi hoitsulle huolestuneen näköisenä "labraan, heti, ja minulta seuraava aika jollekin muulle!".

Seurasi viikonloppu lastenosastolla sairaalassa, jossa lääkäri totesi mutkan yksityiselle olleen aivan turha "....koska Sokea Rettakin olisi ymmärtänyt kyseessä olleen keuhkokuume," , viitaten terkan lääkärin väärään diagnoosiin.

Vaikka tuosta on 13 vuotta aikaa, ajamme tarvittaessa edelleen tuon 25 km yksityiselle kuin 3 km terkalle.

Vierailija
259/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn yksityisellä hammaslääkärillä pelkopotilaana. Julkisella ei tule kuuloonkaan. Siellä on niin kiire saada ihmiset hoidettua liukuhihnalla, että minua ei pystytä hoitamaan asianmukaisesti.

Kävin työterveydessä yksityisellä pienen vaivan takia, jota tutkittiin perinpohjin. Verikokeissa oli hieman kohonnut tulehdusarvo. Lääkäri lähetti heti jatkotutkimuksiin ja tehtiin kaikki mahdolliset ja mahdottomat testit, että saadaan asia selvitetyksi. Sain lähetteen julkiselle erikoissairaanhoidon puolelle, mutta se tuli vaan yhteen testiin sen sijaan, että olisi tehty koko tarvittava tutkimus. Säästän nyt rahaa, että pääsen yksityiselle tekemään kattavan tutkimuksen kerralla.

Vierailija
260/448 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin viime syyskuussa erään kunnan hammashoidon ajanvaraukseen, kun halusin tarkistuttaa erään oireilevan hampaan. No, koska on niin suuri hoitajapula täällä, ei aikaa löytynyt (paitsi ehkä joku akuuttiaika olisi saattanut irrota, jos olisi heti aamuisin soittanut klo 7.00 ja ulvonut kovaa tuskaa. Koska näin ei kuitenkaan ollut oma tilanteeni, niin en kehdannut liioitellakaan asiaani). No, ystävällinen ajanvaraaja kuitenkin sanoi, että laittaa mut jonoon ylipäänsä hammastarkastusta varten "varmaan menee siihen vuoden vaihteeseen, kun täältä päin otetaan yhteyttä ja ehdotetaan aikaa". No, nyt on toukokuu, eikä ole kuulunut.

Tuolloin syyskuussa suosiolla menin yksityiselle, homma ok saman päivän aikana.

Lisäksi, koska mulla on koko ikäni ollut todella heikko ja onneton kiille ja helposti reikiintyvät hampaat, niin olen ollut aika "herkkä" ja tarkka hammaslääkärien ja -hoitajien luonteestakin. Yksi kokemus oli Helsingin Ruskeasuon hammaslääkäriasemalta, johon menin tarkastukseen, ja se lääkäri oli ihan kamala! Siis mietin, että miten tuollainen tekee ylipäänsä MITÄÄN asiakaspalvelutyötä. Alkoi tivaamaan ja saarnaamaan ja tiuskimaan, että "miten tässäkin on kulumaa?!? Miten sää oot oikeen hoitanut näitä, miten voi olla kulumaa siellä ja täällä ja tuolla?!??!" No, kiitos kysymästä, olen hoitanut ihan harjaamallax2/vrk ja lankaamalla ja syömällä xylitolia. Menin jotenkin ihan lukkoon ja hämmennyin tuollaisesta raivonsekaisesta päivittelystä. Lääkäri vielä alkoi puhumaan jostain toisesta asiakkaastaan "mul oli kerran ykski nuori tyttö, emmää tajua miten se oli saanut hampaansa siihen kuntoon, niin järkyttävää ja kamalaa!!1!".  Hitto, että oli kiusallinen tilanne. Tuntui, että hammashoitajakin oli vieressä vaan ihan hiljaa, vaikeana ja nolona.

Yksityisellä en ole ikinä, koskaan saanut tuollaista "palvelua", vaan aina todella lämmintä ja ystävällistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi