Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AHA-elämys minkä jälkeen hävetti ettet ollut aiemmin tajunnut!

Vierailija
12.12.2013 |

Olen 31v, olen aina vihannut sitä kun pitää repiä laastarin irti esim verikokeen jälkeen, ja nyt vasta viime kuussa kun lapsi sai ekan rokotteen tajusin rapsuttaa irti pienen reunan laastarista, ja hieroa laastarin alta öljytyllä sormella. Irtosi niin helposti ettei tosikaan, mutta miksi hitossa en ole aiemmin tätä tajunnut!?

Kommentit (555)

Vierailija
101/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 16:39"]

Suomen ja ainakin Ruotsinkielessä ovat "kädet" etukäteen, välikäteen mutta ei takakäteen. Viestijuoksussa ainakin kapula otetaan takakäteen :)

[/quote]

Täh?

[/quote]

Joo, ei muuta kuin uusi suomalainen sana käyttöön "takakäteen"!!!!

Vierailija
102/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Helsingistä Joensuuhun töihin. Työkaverit puhuivat menevänsä Tokmannille, ja mä ajattelin että kyllä ne on JUNTTEJA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta vuosi sitten sanonnan "pata kattilaa soimaa". Luulin, että se on pata-kattila soimaan, siis esim. paukutetaan niin kuin rumpuja tai vastaavaa.  Aina oon aiemmin huuli pyöreenä ihmetellyt, kun ihmiset käytti tuota ilmaisua, ei sopinut tilanteeseen mitenkään. Ja ikää jo 30.

Vierailija
104/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi pata kattilaa soimaa on kyllä niin läppä! Mun kaverin iskä käytti sanontaa "pata kattilaa soimaa, musta kylki molemmilla" ja mä en vieläkään tajuu mitä se tolla meinaa :-D

Vierailija
105/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 17:23"]

Toi pata kattilaa soimaa on kyllä niin läppä! Mun kaverin iskä käytti sanontaa "pata kattilaa soimaa, musta kylki molemmilla" ja mä en vieläkään tajuu mitä se tolla meinaa :-D

[/quote]

http://www.kielitohtori.fi/suomen-kielenhuollon-kysymys/mistä-juontuu-sanonta-pata-kattilaa-soimaa-mitä-se-tarkoittaa-ja-missä

joko tajusit?

Vierailija
106/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 16:58"]

Tajusin vasta vuosi sitten sanonnan "pata kattilaa soimaa". Luulin, että se on pata-kattila soimaan, siis esim. paukutetaan niin kuin rumpuja tai vastaavaa.  Aina oon aiemmin huuli pyöreenä ihmetellyt, kun ihmiset käytti tuota ilmaisua, ei sopinut tilanteeseen mitenkään. Ja ikää jo 30.

[/quote]

Tolleen minäkin ajattelin viime minuuttiin asti :D

Vierailija
107/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:22"]

Toivotus huomenta on muoto sanasta huominen, en lapsena tuota tajunut vaikka kaverini aina huomenta toivotuksen jälkeen totesi tätä päivää.

[/quote]

Tarkasti ottaen huomen on aamu, eli toivotetaan aamua...

Vierailija
108/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanu ahaa -elämyksiä, en aha -elämyksiä

Vierailija
109/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että peräkammarin poika tarkoittaa homoa ja että toi peräkammari oli yhtäkuin peräaukko...

Vierailija
110/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alustukseksi sanon heti, että englantini on ollut todella surkea. No, nykyään ehkä vähän parempi...

Anastacialla oli joskus kymmenisen vuotta hitti nimeltä Sick and Tired (lausuu tietenkin "sik´n´taired"). Ihmettelin monta vuotta, että mistä väsyneestä kanasta hän oikein laulaa. Ja yhtenä kauniina päivänä se sitten kirkastui, mistä oikeasti laulaa :D

Toinen on tietenkin virsi, jossa lauletaan "joutuisampi tuulta". Sitäkin lapseni mietti, että millasta se sampituuli oikein on...

Vierailija
111/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senjo-tonttu nääki. Ahaa, sen jo tonttu näki!

Vierailija
112/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetteli kun ruokaohjelmissa puhuttiin vuolukermasta.

Kunnes sitten avasin kermatölkin seilariksi mökillä. Pahus suuri osa kerman rasvasta on siellä purkin seinissä vuotavana.

Enää heitä enää roskiin ennen kuin olen vuollut rasvat talteen.

Vierailija
113/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lauloin pienenä, kovalla, kirkkaalla lapsen äänellä, karjalaisten laulun lopun " hikihongat hunajaa". Siis oikeestihan se menee " ikihongat humajaa", mutta silloin tuo ekaversio oli paljon loogisempi, jota sopii nyt kyllä hieman ihmetellä..

Vierailija
114/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 15:23"]

Mä älysin vasta jotain 10v ajokortin saamisen jälkeen, että auton ratti kääntyy vain yhden kierroksen ympäri. Luulin / oletin, että se pyörii mielin määrin, senkun vaan kääntelee. En kuitenkaan koskaan kokeillut sitä vissiin.

[/quote]

No kääntyyhän se ratti yleensä useampia kierroksia normaaliautossa. Kokeilepa joskus ja ylläty.

Vierailija
115/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro

Vierailija
116/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 12:04"]Petteri Punakuono. Mä aina ihmettelin että miksi siinä yhtäkkiä lauletaan "maja kaksi pilkaten". Kummalta kuulosti, mutta jotenkin ajattelin että no jostain kahdesta majasta pilkottaa valoa, enkä sen kummemmin asiaa ajatellut. Joskus nuorena aikuisena sitten kuuntelin radiota ennen joulua ja lamppu syttyi, se onkin majakka joksi Petteriä haukuttiin punanenänsä takia eikä mikään pieni talo (maja) josta valo pilkottaa. Hieman hölmöhän sitä tunsi olevansa, pakko myöntää :)

[/quote]

Mä taas aina luulin että ne Maja kakkosessa asuvat porot pilkkasivat, siis kiusasivat, Petteriä :D

Vierailija
117/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienestä asti kuullut sälekaihtimien olevan sädekaihtimia sillä logiikalla, että ne kaihtavat sädettä. Oli noloa täysi-ikäisyyden kynnyksellä väitellä asiasta kumpia ne oikeasti ovat, kun sain ensimmäistä kertaa kuulla, etteivät ne olleetkaan kuulemiani sädekaihtimia.

Vierailija
118/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:22"]

Toivotus huomenta on muoto sanasta huominen, en lapsena tuota tajunut vaikka kaverini aina huomenta toivotuksen jälkeen totesi tätä päivää.

[/quote]

Tarkasti ottaen huomen on aamu, eli toivotetaan aamua...

[/quote]

Juuri näin, kuten laulussa "On kesän kirkas huomen ja suvi-sunnuntai"

Vierailija
119/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

De-odorantti (odor on haju)

Tiesittekö muuten, että vessan pötössä vesi on vain siinä hajulukossa pöntön pohjalla, viemäriputkessa ei ole vettä Muuta kuin se, mitä huuhdellessa sinne menee.

Vierailija
120/555 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten viemärissä olisi kokoajan vettä?????

Sitä varten hän se hajulukko on.