AHA-elämys minkä jälkeen hävetti ettet ollut aiemmin tajunnut!
Olen 31v, olen aina vihannut sitä kun pitää repiä laastarin irti esim verikokeen jälkeen, ja nyt vasta viime kuussa kun lapsi sai ekan rokotteen tajusin rapsuttaa irti pienen reunan laastarista, ja hieroa laastarin alta öljytyllä sormella. Irtosi niin helposti ettei tosikaan, mutta miksi hitossa en ole aiemmin tätä tajunnut!?
Kommentit (555)
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 14:49"]
Joululauluista ajankohtaisesti:
- Varpunen jouluaamuna: ' syönyt kesäeinehen...' Luulin sen olevan 'syö nyt kesäeinehen' eli että olis kerännyt varastoon kesällä.
- Heinillä härkien... 'seimikätkyessään' Luulin olevan 'seimi kätkyessään' eli seimi kätkyy (joku outo verbi) eikä että se on kätkyt se seimi
[/quote]
Mullakin on yks:
"se joulu-Suomi onnen tuo" (siitä "En etsi valtaa loistoa" - laulusta).
Analfabet, lukutaidoton. An alfabeet. Ei anal-faabet.
Vein kerran vastaostamani auton huoltamolle kun siinä ei pysynyt pitkät päällä, olin ajanut toistasataa kilometriä pimeässä pitäen sormikoukulla pitkien vivusta kiinni:) Ei sitten tullut mieleen että tässä automerkissä vipua ei vedetty (jolloin vain väläytti) vaan työnnettiin eteenpäin jotta valot syttyy.... Edellisessä autossa oli toisinpäin...
Toisen kerran vuokrasin auton Genevessä enkä löytänyt peruutusvaihdetta, ei mennyt päälle sitten millään. Onneksi sain auton liu'utetua ulos parkkiruudusta ja pääsin matkaan mutta vasta seuraavan pysähdyksen aikana selvisi että ko automerkissä on sellainen rengas vaihdetangossa mitä pitää nostaa samalla kun laittaa peruutusvaihteen silmään....
t. tekniikan ihmelapsi;D
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 03:08"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:45"]"On kaunis hohde hankien juoksee jalakset näin. Retki metsätietä vie kotitanhuaa päin. On eessä firman hevonen, hiljaa kulkuset soi. Reessä vällyn alla kylmä ei tulla nyt voi."
[/quote]
Eh, mulle siellä edessä taas on ollut aina 'virtaheponen' enkä mä vieläkään tiedä mikä se sitten oikeasti on? :D
[/quote]
... on eessä virma hevonen...
Eikös se oo sellainen oikein hyvävoimainen hevonen, joka jaksaa vauhdilla vetää sitä rekeä :-)
[/quote]
Kiitti muuten tästä tiedosta! Mä oon aina kuvitellut, että Virma on sen hevosen nimi. En ole tiennyt tuollaista merkitystä sille sanalle!
N-Y-T nyt
Huomaa, että nykyajan nuoret ja vanhemmat ei oo opetellu lukemaan tavaamalla. :)
Minä tajusin ehkä puoli vuotta sitten että siinä Pave Maijasen biisissä lauletaan "Sillä jokainen joka apua saa, sitä joskus tajuu myös antaa - tajuu myös antaa" Kysyin mieheltä, että miksi se laulaa "sillä jokainen joka apua saa, siitä joskus taajudet antaa" -25v.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 01:21"]
Olin ihmetellyt , miksi Punavuorelle ( Helsingin kaupunginosa) oli annettu niin ruma "lempinimi" kuin Rööperi! Joskus pari vuotta sitten lamppu syttyi; Rööperi=Röd berg! Ja ikää niin paljon, etten viitsi edes sanoa.
Lapsena minunkin mielestäni sieltä raoista kurkki Senjo-niminen tonttu! Ja laulussa "Lehti puusta variseepi, päivä yötä pakenee" olikin lehtipuussa vaari-Seepi.
[/quote]
olen 30v ja paljon matkustellut, ja silti luulin vielä pari vuotta sitten, että Rööperi. On jokin kaupunki Saksassa! Kuvittelin, että se laulukin sinne sijoittuu, vasta elokuva "Rööperi" avasi silmäni.. :D
Veljeäni hävetti kun hänelle selvisi että veriletut tehdään verestä, oli luullut että sanotaan veriletuiksi värin takia, mutta tehdään punajuurista.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 16:39"]
Bryan Adams - Summer of 69
Mietin joskus nuorempana ompas härski nimi kappaleella, vielä kun kuulin että biisi alkaa sanoilla: "I had my first real sex dream"
(I got my first real six-string)
Mut loistava kappale joka tapauksessa. :D
[/quote]
Tuosta biisistä sen verran että Bryan Adams on itse sanonut että 69 biisin nimessä ei viittaa vuosilukuun vaan kappale kertoo yleisesti seksin harrastamisesta kesällä. Jos kuuntelee tarkkaan biisin loppua niin loppufeidauksen aikaan siinä lauletaan "my baby and me in a 69". Eli likainen mielikuvituksesi ei ollutkaan ihan väärässä... :-)
Joskus ulkomaanmatkalla kun telkkarista tuli Fairy-mainos ja siinä lausuttiin "feeri" niin tulin vasta silloin ajatelleeksi että niin, tuotteen nimihän on englanninkielinen sana keijulle ja se kuuluu lausua noin. Unohtuu helposti kun täällä Suomessa tv-mainoksia myöten kaikki sanoo että "fairi".
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:40"]
Mietin joskus nuorempana ompas härski nimi kappaleella, vielä kun kuulin että biisi alkaa sanoilla: "I had my first real sex dream"
[/quote]
Tuosta biisistä sen verran että Bryan Adams on itse sanonut että 69 biisin nimessä ei viittaa vuosilukuun vaan kappale kertoo yleisesti seksin harrastamisesta kesällä. Jos kuuntelee tarkkaan biisin loppua niin loppufeidauksen aikaan siinä lauletaan "my baby and me in a 69". Eli likainen mielikuvituksesi ei ollutkaan ihan väärässä... :-)
Joskus ulkomaanmatkalla kun telkkarista tuli Fairy-mainos ja siinä lausuttiin "feeri" niin tulin vasta silloin ajatelleeksi että niin, tuotteen nimihän on englanninkielinen sana keijulle ja se kuuluu lausua noin. Unohtuu helposti kun täällä Suomessa tv-mainoksia myöten kaikki sanoo että "fairi".
[/quote] Eiks se laula "me and my baby back in 69"?
Eppu Normaalin biisi pyöräni pyörässä näin ihmetytti aina. :) (= pyörähdin pyörässä näin)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 09:52"]
Ihmettelin parikymppiseksi asti UPM-Kymmene firman nimeä, että miksi siinä ei ole sitä n:ää perässä (UPM-Kymmenen :D). Kunnes tajusin Kymenlaaksoon muutettuani, että Kymmene on ruotsiksi Kymi eli sehän on tietysti UPM-Kymi :DD
[/quote]
kiitos. olinkin ihmetellyt.. :D
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:40"]
[/quote]
[/quote] Eiks se laula "me and my baby back in 69"?
[/quote]
ihan viimeisessä (jo häivytettynä) kertosäkeessä tosiaan laulaa in A 69...muuten ilman "a"-ta :D tajusin just että se on juuri niin "törkeä" kuin arvelinkin..
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 08:35"]
Myrskyn nimi tulee nimipäivästä. Olen aina kuvitellut, että joku keksii jossain myrskyjen nimet... :)
[/quote]
Voi perkele! :DDDD Olen jo monta päivää ihmetellyt, miten ne kehtaa laittaa ihmisten nimiä myrskyille!
Mä tajusin tossa noin kuukausi sitten, että akvaario - aqua - vettä, terraario - terra - maata. Oon 39-vuotias...
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 23:48"]
Elin kolmekymppiseksi saakka kuvitellen että murrosiän alkamisesta lähtien munasarjani ovat luoneet kerran kuussa uuden munasolun.
[/quote]
Niin no, eikös se niin ole. Onhan ne tietenkin jotenkin olemassa "aina", mutta silti?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 15:12"]
Mä tajusin tossa noin kuukausi sitten, että akvaario - aqua - vettä, terraario - terra - maata. Oon 39-vuotias...
[/quote]
Kiitos tiedosta! Akvaario meillä on, mutta en ollut tajunnut terraariota.
Mä luulin ties kuinka vanhaksi, että kuukautiset johtuvat siitä, että munasolu repii kohdun seinämiä.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 09:14"]
Itse älysin kerran että imuri=imijä ja viemäri=viejä. (-ri on siis vanhanaikainen vastine -ja/-jä päätteelle)
[/quote]
Tuomari, juomari, maalari... onko sitten vaan vakiintuneita ilmaisuja? Nykyisinhän on sitten dataaja ja lataaja.
Ihmettelin vielä aikuisiälläkin, että miten voi olla mahdollista, että jo monta viikkoa ennen synnytystä kohdunkaula voi olla useita senttejä auki eikä lapsivesi silti tule sieltä ulos... Vasta nähtyäni koiran synnytyksen tajusin, että lapsivesi ei ole kohdussa sellaisenaan, vaan sikiökalvojen sisällä tietenkin. Enkä muuten edes kehtaa kertoa, mikä olen koulutukseltani, menisi viimeinenkin ammatillinen uskottavuus! :D