Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AHA-elämys minkä jälkeen hävetti ettet ollut aiemmin tajunnut!

Vierailija
12.12.2013 |

Olen 31v, olen aina vihannut sitä kun pitää repiä laastarin irti esim verikokeen jälkeen, ja nyt vasta viime kuussa kun lapsi sai ekan rokotteen tajusin rapsuttaa irti pienen reunan laastarista, ja hieroa laastarin alta öljytyllä sormella. Irtosi niin helposti ettei tosikaan, mutta miksi hitossa en ole aiemmin tätä tajunnut!?

Kommentit (555)

Vierailija
21/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jossain ketjussa kertonut tämän aiemminkin... Luulin ennen, että kun autossa laittaa ykkösvaihteen päälle niin yksi pyörä vetää, kakkosella kaksi jne. Kun nelosella kaikki pyörät vetää niin auto kulkee kovaa. Kun autoihin alkoi tulla viitosvaihteita, niin tajusin että ehkä kyse on jostain muusta.

Vierailija
22/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 17:12"]

Ihmettelin vuosia miksi niin moni kampaamo on Salon sitä tai tätä, eli miksi niissä on kaikissa mainittu Salo? No, ajattelin, että ehkä Salossa on joku isompi alan oppilaitos ja siksi se pitää mainita. Jossain vaiheessa tajusin ja tunsin itseni vähemmän fiksuksi.

[/quote]

Minä taas luulin, että tuo Salo on jonkun kuuluisan kampaajasuvun sukunimi. Esim. Salon Marie = Virtasen Marie

[/quote]

Hahaa, mulle tää Salon-dilemma selvisi pari vuotta sitten, kun miehen kanssa kaupunkikävelyllä ihmettelin hänelle, että miksi näitä Salo-kampaamoita oikein on niin paljon, liittyykö se Salon kaupunkiin vai Salo-sukunimeen. Mies katsoi pitkään ja äänsi sitten sanan ranskalaisittain. Ilman tuota ääneen ajattelua en olisi varmaan asiaa tajunnut ennen kuin tätä ketjua lukiessa!

Yhtenä lisänä klassisiin väärin kuultuihin joululaulujen sanoihin En etsi valtaa loistoa biisissä kohta "joulu suo mi onnen tuo" oli tietysti joulu-Suomi onnen tuo! Kaveria pääsin taas aikanaan selventämään Tonttujen jouluyön kohdasta "raoistansa sen jo tonttu näki" kun hän ihmetteli, että onpa outo tontun nimi tuo Senjo :D

Ihanan opettavainen ketju tämä! ED ja Olvin tynnyri olivat myös minulle uusia juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:42"]

Vasta kun tulin itse raskaaksi ja tutustui kehon toimintaan uusin silmin tajusin mitä kohdunulkoinen raskaus tarkoittaa... olin aina miettinyt (mutta en onneksi kehdannut kysyä) että miten se alkio päätyisi kohdun ulkopuolelle ja onko se siellä muiden elinten seassa häviksissä...

[/quote]

Kerro mullekin. Oon ihmetellyt tätä aina! Ei siis lapsia...

[/quote] Hedelmöittynyt munasolu ei pääse kohtuun saakka vaan jää munanjohtimeen kiinni. 

[/quote]

Aika noloa, mutta olen tähän saakka luullut, että kohdun ulkoisessa raskaudessa se siittiö jotenkin?? päätyy kohdun ulkopuolelle, siis sen ulkopinnalle vastapäätä suolistoa ja muuta ja alkaa kasvaa siinä. Olenkin vähän ihmetellyt, mitenhän se on mahdollista. Mutta kiitos oikeasta tiedosta. Terveisin lapseton kolmekymppinen.

Vierailija
24/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 14:58"]

Saivartelua, mutta eikös se ole ahaa-elämys eikä aha-elämys :) "Ahaa" on semmoinen oivallukseen viittaava, "aha" taas voi viitata jopa siihen että ei kiinnosta ("olin lomalla Ranskassa, oli kivaa." "Aha.")

[/quote] Joo sori, ruotsinkielellä ei ole noita tuplavokaaleja joten ei aina muista tommosia pikkujuttuja =D

Vierailija
25/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kokkaillut n. 12-vuotiaasta asti ja vasta vähän aikaa sitten 23-vuotiaana tajusin, ettei hellan levyä pidä vääntää aina täysille. Esim. maidon keittäminen onnistuu huomattavasti paremmin miedommalla lämmöllä. Tän vuoden puolella oon tuon tajuttuani jopa onnistunut kokkailuissani.

Vierailija
26/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 20:33"]

Oon kokkaillut n. 12-vuotiaasta asti ja vasta vähän aikaa sitten 23-vuotiaana tajusin, ettei hellan levyä pidä vääntää aina täysille. Esim. maidon keittäminen onnistuu huomattavasti paremmin miedommalla lämmöllä. Tän vuoden puolella oon tuon tajuttuani jopa onnistunut kokkailuissani.

[/quote] sama, mutta oon 30v.... Olen kuitenkin aina onnistunut täysillä-tyylillä =D

Vierailija
27/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut jostain syystä tajunnut vielä 17vuotiaanakaan, että kun nainen kiihottuu sen alapää kostuu. Olin ihan nolona, kun poikakaveri suuteli ja tunsin, että pikkarit kastui ja ravasin vähän väliä vessassa kuivaamassa paperilla pimpsaa, kun ajattelin, että jos poikakaveri saisi tämän selville, hän saattaisi luulla, että minulla on sukupuolitauti, kun olen niin limainen. Ai että mun mies on nauranut tälle. Olen 40v

Vierailija
28/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju osoittaa, miten typerää ja yksinkertaista väkeä täällä palstailee. 

t. huumorintajuton älykkö

Vierailija
29/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:22"]

Toivotus huomenta on muoto sanasta huominen, en lapsena tuota tajunut vaikka kaverini aina huomenta toivotuksen jälkeen totesi tätä päivää.

[/quote]

Huominen on muuten alunperin tarkoittanut aamua! Sana 'aamu' sen sijaan tulee sanasta haamu :D Aamuhämärää/usvaa on kutsuttu nimityksellä 'huomenhaamu' eli siis nykykielelllä 'aamu-usva' tai 'aamusavu'. H katoaa helposti, joten 'haamusta' on tullut 'aamu'. Huomenaamu. Tällöin 'huomen' siirtyi tarkoittamaan seuraavaa päivää ja 'aamu' aamua.

Eikö ole mielenkiintoista? :)

Vierailija
30/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pienenä ykkös- ja kakkoshädän tulevan samasta paikasta ulos.

Muistan edelleen äidin kummastuneen ilmeen kun sanoin joskus vessassa käynnin jälkeen, ettei se pissa mahdu tulemaan ulos kun pökäle on tiellä...

Vierailija
31/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoosianna = Daavidin pojan nimi

Anjovis = hedelmä

Päästäinen = pikkulintu

Komeljantööri = mummoni keksimä hieman halveeraava nimitys näyttelijöille

Hiiappi-auto = auto jolla nostetaan tavaraa. Nostettaessahan sanotaan "Hiiap!". (HIAB-autoista siis kyse)

Elin kolmekymppiseksi saakka kuvitellen että murrosiän alkamisesta lähtien munasarjani ovat luoneet kerran kuussa uuden munasolun.

Amerikassa käydessäni ihmettelin hetken aikaa miksi he ovat nimenneet yhden kolikkonsa vartiksi. Kunnes välähti että quarter tarkoittaa neljäsosaa.

Missä on peukalo ja Jaakko kulta ovat sama laulu.

Vierailija
32/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:05"]

Peruskoulun jälkeen tajusin et: Än yy tee =

N-Y-T= nyt. Vähän tunsi itsensä tyhmäksi.

[/quote]

Yksi radiotoimittaja sanoi radiossa, että Pohjanmaalla kaikki sanoi N-Y-T Hep! Ja nyt vasta myöhemmin on tajunnut, että n-y-t on nyt. ;)

Vierailija
33/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:32"]

Mitä hittoa :D :D

PS. Ransu-tyyppi, sä voitit!

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:55"]

Käy yli harjanteen kulkunen hiljalleen... eiku sehän onkin kulku reen!

Tajusin tämän 28-vuotiaana.

[/quote]

[/quote]

Tajusin tämän 2 minuuttia sitten, 25 -vuotiaana.. : O

Vierailija
34/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:20"]

lensi maahan enkeli ja siinä se "joutuisampi tuulta" ei olekaan mitään sampi-tuulta

[/quote]

Mulla oli ihan sama! :D Mul on kyllä ollut lapsena muitakin laulunsanoja, joita en ole tajunnut esim. "nel, vii, kuu, nel, vii, kuu hauskaa viettää laulaa suut..." En millään tajunnut minkälainen kuu oli nelvi. ;)

Vierailija
35/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 20:18"]

Aika noloa, mutta olen tähän saakka luullut, että kohdun ulkoisessa raskaudessa se siittiö jotenkin?? päätyy kohdun ulkopuolelle, siis sen ulkopinnalle vastapäätä suolistoa ja muuta ja alkaa kasvaa siinä.

[/quote]

Toivon mukaan kuitenkin tiedät, että alkion kehittymiseen tarvitaan muutakin kuin "siittiö joka alkaa kasvaa".

Vierailija
36/555 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen että miks porukat jäi aina autoon istumaan hetkeks,kun tultiin joltain pitkältä reissulta tai kaupasta...kesti melkein 24v ymmärtää,et pienten lasten kaa kylillä oleminen on väsyttävää ja kotiinpaluun jälkeen tekee mieli huokasta se 5min. :)

Vierailija
37/555 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 23:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:20"]

lensi maahan enkeli ja siinä se "joutuisampi tuulta" ei olekaan mitään sampi-tuulta

[/quote]

Mulla oli ihan sama! :D Mul on kyllä ollut lapsena muitakin laulunsanoja, joita en ole tajunnut esim. "nel, vii, kuu, nel, vii, kuu hauskaa viettää laulaa suut..." En millään tajunnut minkälainen kuu oli nelvi. ;)

[/quote]

Itse ajattelin lapsena, että siinä lauletaan "verikuu, verikuu". Tuli vähän silloin jo ihmeteltyä, miksi pingviinit ovat niin raakoja. :D

Vierailija
38/555 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että kylläpä on melkoisen tyhmää sakkia täällä, kertakaikkiaan. Ännyytee nyt. Halloo prööt töttöröö.

Vierailija
39/555 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapsena kuuntelin radiosta merisäätä ja luulin, että "hyvä näkyvyys" tarkoittaa samaa kuin näkemiin. Aina ihmettelin, että miksi he aina vaan jatkavat, vaikka ovat sanoneet "näkemiin" :)

Vierailija
40/555 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani töissä kaupan kassalla asiakkaalta jäi Sini merkkinen teippiharjan vaihtorullapaketti kassalle.

Nappasin paketin käteen ja olin lähdössä asiakkaan perään kun silmiini osui teksti 5m.

Jäin paikoilleni toljottamaan ja lamppu syttyi:" 5metriä hemmetti"

itse olin heittänyt teippiharjan rullan aina roskiin kun pintaan ei enää tarttunut hiukset ym roskat enkä tajunnut että siitä tulee uutta teippipintaa vetämällä 5metrin edestä!