AHA-elämys minkä jälkeen hävetti ettet ollut aiemmin tajunnut!
Olen 31v, olen aina vihannut sitä kun pitää repiä laastarin irti esim verikokeen jälkeen, ja nyt vasta viime kuussa kun lapsi sai ekan rokotteen tajusin rapsuttaa irti pienen reunan laastarista, ja hieroa laastarin alta öljytyllä sormella. Irtosi niin helposti ettei tosikaan, mutta miksi hitossa en ole aiemmin tätä tajunnut!?
Kommentit (555)
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:45"]
"On kaunis hohde hankien juoksee jalakset näin. Retki metsätietä vie kotitanhuaa päin. On eessä firman hevonen, hiljaa kulkuset soi. Reessä vällyn alla kylmä ei tulla nyt voi."
[/quote]Firman piikkiin vaan :D
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 17:12"]
Ihmettelin vuosia miksi niin moni kampaamo on Salon sitä tai tätä, eli miksi niissä on kaikissa mainittu Salo? No, ajattelin, että ehkä Salossa on joku isompi alan oppilaitos ja siksi se pitää mainita. Jossain vaiheessa tajusin ja tunsin itseni vähemmän fiksuksi.
[/quote]Sama täällä! Mietin, että miksi se Salon kaupunki on niiiin erikoinen, että se pitää mainita kampaamoiden nimissä. Kerran sitten välähti.
breakfast= break fast, lahemmas kymmenen vuotta olin Briteissa asunut kun vihdoin tajusin :D
Olin ihmetellyt , miksi Punavuorelle ( Helsingin kaupunginosa) oli annettu niin ruma "lempinimi" kuin Rööperi! Joskus pari vuotta sitten lamppu syttyi; Rööperi=Röd berg! Ja ikää niin paljon, etten viitsi edes sanoa.
Lapsena minunkin mielestäni sieltä raoista kurkki Senjo-niminen tonttu! Ja laulussa "Lehti puusta variseepi, päivä yötä pakenee" olikin lehtipuussa vaari-Seepi.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:20"]
lensi maahan enkeli ja siinä se "joutuisampi tuulta" ei olekaan mitään sampi-tuulta
[/quote]
Mulla oli ihan sama! :D Mul on kyllä ollut lapsena muitakin laulunsanoja, joita en ole tajunnut esim. "nel, vii, kuu, nel, vii, kuu hauskaa viettää laulaa suut..." En millään tajunnut minkälainen kuu oli nelvi. ;)
[/quote] Se on muuten "hauskaa kieltä laulaa suu" :)
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:45"]"On kaunis hohde hankien juoksee jalakset näin. Retki metsätietä vie kotitanhuaa päin. On eessä firman hevonen, hiljaa kulkuset soi. Reessä vällyn alla kylmä ei tulla nyt voi."
[/quote]
Eh, mulle siellä edessä taas on ollut aina 'virtaheponen' enkä mä vieläkään tiedä mikä se sitten oikeasti on? :D
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 01:13"]breakfast= break fast, lahemmas kymmenen vuotta olin Briteissa asunut kun vihdoin tajusin :D
[/quote]
Nyt tuli mullekin. Oon siis ihmetellyt miksi se on sanoista break ja fast, mut nyt erikseen kirjoitettuna hokasin, että fast'han on myös paasto, ja yöllä "paastotaan" :D duuuuh!
Joskus teininä luulin Petsamoa Karjalaksi. Myönnetään, erittäin noloa, mutta en ole koskaan ollut erityisen isänmaallinen. Maantiedon tietämys on sittemmin korjattu ja yo-kirjoituksissa kirjoitin maantiedon ja muutenkin olen ollut kiinnostunut siitä.
Tänne aina mukamas kirjoittelee lääkäreitä ym, mut tää ketju paljastaa kyllä todellisen av-aineksen... huhhuh.
Oisko tarkotuksella, ei varmaan....
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 03:04"]
Siitä What's my name biisistä: The square root of sixtynine is 8 something, right? Eli 'eight' kuulostaa samalta kuin 'ate' ja 69:n merkitys on varmaan useimmilla jo tiedossa...
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 03:08"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:45"]"On kaunis hohde hankien juoksee jalakset näin. Retki metsätietä vie kotitanhuaa päin. On eessä firman hevonen, hiljaa kulkuset soi. Reessä vällyn alla kylmä ei tulla nyt voi."
[/quote]
Eh, mulle siellä edessä taas on ollut aina 'virtaheponen' enkä mä vieläkään tiedä mikä se sitten oikeasti on? :D
[/quote]
... on eessä virma hevonen...
Eikös se oo sellainen oikein hyvävoimainen hevonen, joka jaksaa vauhdilla vetää sitä rekeä :-)
Tajusin ehkä 12-vuotiaana, että (synnytyssairaalassa otetuissa) vauvakuvissani oleva parrakas mies oli isäni. Isälläni oli tuuhea parta vain pari ensimmäistä ikävuottani, enkä tunnistanut häntä parrakkaana kuvista. Luulin, että kuvissa oli synnytyslääkäri...
Pave Maijanen laulaa Pidä huolta-biisissä että "muista rakentaa sinne missä koti maahan sortuu" ja minä luulin eilispäivään asti, 26-vuotiaaksi, Paven laulavan että "muista rakentaa sinne missä kotimaahan sortuu" ajatellen että pitää rakentaa taloja sellaisille jotka sortuvat palaamaan takaisin kotimaahansa täältä Suomesta. Miksi?!?!
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 06:41"]
Tänne aina mukamas kirjoittelee lääkäreitä ym, mut tää ketju paljastaa kyllä todellisen av-aineksen... huhhuh.
[/quote] Jaa että lääkärikö ei olisi lapsena voinut kuulla jotain laulua väärin =D Tämä huhhuhuttekusi kertoo kyllä sinusta enemmän kuin tähän ketjuun vastanneista =D
Tajusin vasta 17 vuotiaana,mitä kaverit tarkoitti,kun puhuivat palleista ja kasseista.Ihmettelin aina miksi monikossa puhuvat pippelistä,kunnes tuli se ahaa elämys.
Itsekin tajusin tuon N-Y-T NYT! vasta aikuisena. Luulin, että siinä luetellaan vaan satunnaisia kirjaimia, tyyliin H-J-O NYT! ja nuo tietyt on vaan vakiintuneet käyttöön.
On niitä muitakin, mutta hankala näin äkkiä muistaa. Niistä tulee niin äkkiä itsestäänselvyyksiä. Niin joo.
Selitin pokkana isälleni, miten tahtoisin joskus valvoa koko yön, että näkisin sen hetken kun itäsuomalainen ohrarieska muuttuu tuoreesta kuivaksi ja vanhaksi. Yön aikanahan se joo tapahtuu, mutta että ihan tietyllä hetkellä... olin jo teini-iässä.
Kävin lapsena terapiassa minäkuvan kehittymisen tukitoimena, kun minulla oli fyysinen sairaus. Ihmettelin äidille, että mitä jos saan isona vaikka anoreksian, miten sitä hoidetaan kun olen jo terapiassa käynyt. Joo terapia onkin sellainen kertaluontoinen resurssi, jonka voi kuluttaa vain yhteen kohteeseen ja asiaan ja sitten se on voivoi, jos mielenterveys myöhemmin elämässä heittää. :D
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 08:35"]
Pave Maijanen laulaa Pidä huolta-biisissä että "muista rakentaa sinne missä koti maahan sortuu" ja minä luulin eilispäivään asti, 26-vuotiaaksi, Paven laulavan että "muista rakentaa sinne missä kotimaahan sortuu" ajatellen että pitää rakentaa taloja sellaisille jotka sortuvat palaamaan takaisin kotimaahansa täältä Suomesta. Miksi?!?!
[/quote]
Tää biisi oli hankala lapsena myös mulle, tosin eri kohdasta. Kuulin aina, että biisissä laulettiin "taju myy santaa" (...sillä jokainen, joka apua saa, sitä joskus tajuu myös antaa...)
Movetronin Romeo ja Julia:
"sä oot mun Romeo
mä oon sun Julia
tää Capuletin kai
suvun on tuuria"
Luulin, että lauletaan kapu-letin eli jonkunlainen kapteenin tukka tai tukka-kapteeni, jonka suvun tuuria.
Luulin nuorena, että miehelle tulee aina erektio kun sillä on pissahätä. Noloa!
"On kaunis hohde hankien juoksee jalakset näin. Retki metsätietä vie kotitanhuaa päin. On eessä firman hevonen, hiljaa kulkuset soi. Reessä vällyn alla kylmä ei tulla nyt voi."