Onko Amwayn tuotteet humpuukia?
Kommentit (119)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:27"]
Seminaarissakin käynyt. Ne järjestää oma itsenäinen yritys, joten niistä ei kilahda ylälinjalle centtiäkään!
[/quote]
Heitäs villi arvaus, keitä mahtaa olla tämän "itsenäisen" yrityksen taustalla? Nimenomaan seminareista ne tulot tulevat, tosin valtaosa niistäkin taitaa valua Suomen ulkopuolelle.
Tuotteista sen verran, että ne on melkein poikkeuksetta valmistettu Kiinassa, eivätkä välttämättä täytä kaikkia määräyksiä mitä ns. normaalit, kaupassa myytävät tuotteet tekevät. Amway ei ikinä toimita tuotteitaan puolueettomiin vertailutesteihin, kai sekin jotain kertoo. Yhden vertailutestin olen nähnyt, siinä Amwayn 600€ vedenpuhdistin todettiin yhtä hyväksi kuin Wal-Martin 12,95$ maksava tuote. Ja näitäkin puhdistimia myytiin Suomessa satoja Nokian vesikriisin aikoihin muutama vuosi sitten.
Nyt musta ei ole kysymys tuotteiden laadusta tai edes hinnasta. Niiden hyvyys on lähinna makuasia niin marketti- kuin kotimyyntituotteidenkin kohdalla. Ja tavallisella kuluttajalla mieltymykset saavatkin vaikuttaa,kuten tästäkin ketjusta voi lukea.
Iso ongelma tässä on se, että Amway _ei_ole_ verkostomarkkinointia vaan pyramidi!!
Vieläkö Anway vedättää ihmisiä?
Mulla yksi kokemus tämän pyramidipelin "seminaarista" varmaan 10 vuotta sitten. Samoihin aikoihin yksi tuttu tähän hurahti ja pilasi kaverisuhteensa. Yksi kotiäidiksi jättäytynyt tuttu höpisi tästä viitisen vuotta sitten ja yritti pakkomyydä noita ylihinnoiteltuja pesuaineita. Taitaa olla daamilla edelleenkin kaapit täynnä tuota ylihintaista tavaraa.
Verotiedothan on julkisia. Tarkastakaa huviksenne jonkun vedättäjän tulotiedot, niin huomaatte miten hyvin markettitavaran laatuisen, mutta moninkertaisesti hinnoitellun, tavaran myynnillä rikastuu.
Pyramidi pysyy siis sillä pystyssä, että hassahtaneet kotiäidit yrittää saada "verkostoonsa" kaikenlaista tuttujaan. Yksi opettajatuttu kertoi, että nämä pyramidipeliin huijatut ovat todellisia maanvaivoja, kun höperöimmät yrittävät tulla tunkemaan jos johonkin koulun tilaisuuteenkin "verkostoitumaan" ja tyrkyttämään pesuaineitaan tai laihdutusvalmisteitaan. Kumma vaan, etteivät edes myyjät itse ole laihtuneet niillä mömmöllään.
mun työkaveri on myös hurahtanut ja ostin häneltä 2 purkkia tahranpoistoainetta. Kumpikin ovat todella hyviä. Ostin normikokoiset kollegan kanssa puoliksi ja ne on nyt 5 v kestäneet eikä loppua näy.
Ja toimii ! Mutta laitan vain tahran päälle, siksi pullot kestää ja kestää.
Se pettymyksen tunne kun luulet että lasten kautta tapaamasi äitituttu ha
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 09:16"]Se pettymyksen tunne kun luulet että lasten kautta tapaamasi äitituttu ha
[/quote]
Karkas...haluaa tutustua ja ystävystyä kun kutsuu kylään ja siellä onkin "ylempi" amway-esittelijä valmiina aivopesemään.
Tai se kun vanha ystävä jota et ole vuosiin nähnyt pyytää kahville ja kahvittelu onkin verkostomarkkinointitilaisuus :(
Perus verkostomarkkinointia ts. Pyramidihuijaus. Suosittelen pysymään kaukana.
Itse myyntialalla olevana ihmettelen sitä, kuinka täällä palstalla aina tuomitaan esim. puhelinmyynti maailman kauhemmaksi työksi, koska siinä joutuu "tyrkyttämään" tavaraa tuntemattomille, mutta kuitenkin sitten monet ovat lähdössä mukaan näihin verkostomarkkinointivedätyksiin, joissa tavaraa "tyrkytetään" varmasti pitkälle samoilla argumenteilla ja vielä emotionaalisesti kiristämällä tutuille.
Lisäksi joka kerta lukiessani viestejä, joissa mainitaan nämä "taloudellisen itsenäisyyden takaavat" ansiot, pudistelen päätäni. Tämän Amwayn kohdalla taisi toisessa ketjussa olla puhetta "jopa" 2200 euron kuukausituloista. Tuo jo osoittaa, että toimintaan halutaan mukaan henkilöitä, joilla ei ole mitään käsitystä siitä, millaista varsinainen myyntityö - ei siis koodin vetäminen kaupan kassalla - on, ja millaisia ansioita sieltä on saatavissa suhteellisen pienellä ajallisella satsauksella.
"Tuo jo osoittaa, että toimintaan halutaan mukaan henkilöitä, joilla ei ole mitään käsitystä siitä, millaista varsinainen myyntityö"
Perus amway jantteri ei edes tiedä mitä tarkoittaa inflaatio mutta on silti olevinaan kova bisnesmies.
Kauheasti kiinnostaisi nähdä niitä riippumattomia testejä jotka amway on voittanut, ei tunnu löytyvän mistään.
Mikäli haluat tuhota välisi ystäviisi sekä perheeseesi niin mukaan vain.
Näyttää kuitenkin järki hitaasti palaavan ainakin joidenkin päähän kun kaselee tuota laskevaa liikevaihtoa.
"On moraalisesti väärin antaa hölmön pitää rahansa"
Hyviä on. Itselläni on paljon Amwayn meikkejä, jotkut tosin ovat olleet hieman huonoja. Äitini näes oli reilut 5 vuotta mukana siinä jutussa... Mutta lopetti siellä. En nyt tiedä miksi, mutta siis Amway ei ole huijausta!!
Olen koettanut meikkejä, surkeita. Joku naamarasva toi ihottuman. Pesuaineet aivan surkeita.
Huomasin muuten viime verotuksessa maksaneeni vetoa jostain amwayn hommasta parin egen verran?? Minä en tod. ole mikään myyjä, ostin sen aloituspkt:n lähinnä säälistä myyjää kohtaan.
"kokoluokan yrityksellä ja 50 vuotta toimineella yrityksellä ei minun mielestäni ole hätää lamankaan aikana."
Kuuluisia viimeisiä sanoja. Aikapaljon suurempiakin yrityksiä on kaatunu lyhyessäkin ajassa.
Nokia ei ole kaatunut mutta on jonkinasteinen osoitus ettei kovakaan menestys takaa yhtään mitään.
Kyllä tuo scandinaavian laskeva liikevaihto kertoo paljon ihmisten kiinnostuksesta verkostomarkkinointiin.
"tuon kokoluokan yrityksellä ja 50 vuotta toimineella yrityksellä ei minun mielestäni ole hätää lamankaan aikana."
Onko Esim. General Motors tuttu firma? Am Way on siihen verrattuna nappikauppaa ja amerikkalaisten verorahoilla sekin pelastettiin konkurssilta.
Mulla ok jotain vihreää keittiönpesuainetta ja on kyllä aivan loistava! Laimennussuhde on muistaakseni 3/4 vettä ja 1/4 tuota ainetta. Pullosta sai muistaakseni 4 suihkepullollista ja aika pitkään tuo kestää. Olis kiva tietää paljonko se mahtaa maksaa, voisin ostaa lisää (nämä sain ilmaiseksi)
Olen niin super kiusaantunut kun yksi vanha puolituttu (oltiin joskus samassa paikassa töissä, mutta emme koskaan kavereita) pommittaa minua viesteillä tästä aiheesta.
Otti yllättäen pitkän ajan jälkeen yhteyttä ja kyseli kuulumisia kunnes selvisi että kauppaakin näitä tuotteita. En halua missään nimessä olla tyly tai ilkeä, mutten ole yhtään kiinnostunut ja hän vain jatkaa kaupustelua. Olen ihan hukassa jo, kun en tiedä enää mitä vastaisin hänen viesteihinsä.
"Huutonaurua" :D Mikä ihmeen hammaslääkäri ylipäätään kysyy millä hammastahnalla asiakas pesee leegonsa???. Hammashygienisti kysyy kyllä, pesetkö harjalla vai koneella. Käytätkö hammaslankaa jne.
Mut kaikkea ne taitaa amwayllä edelleenkin saada ihmiset ostamaan, perseestä perämoottoriin kun oman järjen käyttö ja krittiikki on kielletty :D
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:37"]
Kaksi ystävääni näyttivät tahnan hammaslääkärilleen, kun toisella on vuosia ollut ongelmia hammaskiven kanssa. Ja vuoden testattuaan glisteriä säännöllisesti, hampulääkäri halusi nähdä tuon tahnan. Se kuulemma on hyvää ammattilaistenkin silmissä.
[/quote]
Paljonko maksaa Amwayn pyykkipulveri, siis tuo 3kg?
Olin amwayn kutsuilla, siellä ei kyllä kertaakaan tyrkytetty jälleenmyyjä hommaa. Kiinnostuin tuotteista niiden myrkyttömyyden vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:37"]
Kaksi ystävääni näyttivät tahnan hammaslääkärilleen, kun toisella on vuosia ollut ongelmia hammaskiven kanssa. Ja vuoden testattuaan glisteriä säännöllisesti, hampulääkäri halusi nähdä tuon tahnan. Se kuulemma on hyvää ammattilaistenkin silmissä.
[/quote]
En jaksa uskoa, että hammaslääkäri kehuisi tahnaa, jonka fluoripitoisuus ei edes täytä Suomen suosituksia...
Erittäin tyytyväinen :)