seiti jääkaapissa reilun vuorokauden - sosetta vauvalle?
Uskaltaisitko tehdä vauvalle sosetta pakaste seitistä, joka on ollut jääkaapissa 1vkr ja noin 2h (säilyvyys tuotetiedoissa 1vrk)? Voiko olla niin tarkkaa, olen vähän hysteerinen näissä kalan valmistusasioissa..
Kommentit (10)
Ok, kiitos! Niinpä taidankin tehdä! t. ap
..ei vaan raaskisi heittää pois hyvää ruokaa, jos ei ole mennyt miksikään. Tietääkö joku, onko säilyminen ihan noin tarkkaan tunneista kiinni, että on varmasti vielä hyvää? ap
Eipä kestä, voit sen lohifileen toki uunissakin kypsentää, mutta älä pidä liian kauaa ettei kuivu. Tosin on onneksi sen verran rasvainen kala ettei se hecillä kuivahda. Maistuvia hetkiä sinne!
-2-
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:06"]
Ok, kiitos! Niinpä taidankin tehdä! t. ap
[/quote]
Ei sitä kukaan voi varmaksi sanoa, itae olen varsin tarkka tiettyjen ruoka-aineksien kanssa, esim juuri kalan ja lihan. Mutta itsepä teet päätöksesi, vauvalle en sitä tarjoaisi kun ei tosiaan voi olla varma sen "hyvyydestä" enää ja lisäksi on tuo maku/ravinnepuoli.
-2-
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:10"]
..ei vaan raaskisi heittää pois hyvää ruokaa, jos ei ole mennyt miksikään. Tietääkö joku, onko säilyminen ihan noin tarkkaan tunneista kiinni, että on varmasti vielä hyvää? ap
[/quote]
Mäkin olen aika tarkka, ja siksipä kysyinkin. Voihan palan syödä itse vaikkei vauvalle tekisikään, jos siis on kunnossa. Vauvalle en nyt tuosta tee, kun jäisi kuitenkin mietityttämään. Keittämisen jälkeen tuoksuu ainakin ihan hyvälle, mutta taian antaa kissalle, häönelle kelvannee mainiosti. :D
ap
No jos se on jäätyneenä laitettu jääkaappiin niin onhan sulaminenkin kestänyt useita tunteja. Turhaan heität hyvää ruokaa pois, olisihan siitä saanut vaikka kalakeiton. Sinulla ei taida olla ruokarahasta pulaa, kun kissalle menee ihmisravinnoksi kelpaava ruoka. :(
Tällä palstalla ei ole asiaa mistä ei ihmistä syyllistettäisi. Jos sei-paketin tai oikeastaan seipalan, hinta vie jonkun tässä maassa vararikkoon niin minä olen neitsyt jolla 2 omassa kohdussa kasvanutta lasta.
-2-
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:30"]
No jos se on jäätyneenä laitettu jääkaappiin niin onhan sulaminenkin kestänyt useita tunteja. Turhaan heität hyvää ruokaa pois, olisihan siitä saanut vaikka kalakeiton. Sinulla ei taida olla ruokarahasta pulaa, kun kissalle menee ihmisravinnoksi kelpaava ruoka. :(
[/quote]
:D En ole kyllä heittänyt ruokaa hukkaan, kissa söi hyvällä ruokahalulla ja loput menee pakkaseen seuraavaksi kissan herkkupalaksi. :) Enkös tuossa juuri aiemmin sanonut etten halua heittää pois, jos onkin vielä syötävää. Kalakeittoa en tänään juuri nyt ole tekemässä, joten kissan suissa ei mene hukkaan. Maalaisjärjellä ajateltuna kelpaa varmasti ihmisellekin, mutta en vauvan soseeksi nyt uskalla laittaa. Kuten kerroin, olen vähän hysteerinen. ;) Periaatteesta en halua heittää roskiin kuin välttämättömät roskat, eikä seiti ole vielä jätettä.
ap
.. pakko vielä todeta, että kissanruoka on paljon kalliimpaa kilohinnaltaan kuin seiti! Säästöä siis pikemminkin! ;D
t. Ap
En valmistaisi seistä ollenkaan sosetta vauvalle, täysin mautonta ja ravinneköyhää ja kuiva kalalaji.
Heitä se pala pois ja osta kalatiskiltä vaikkapa lohifile ja keitä se, se on hyvärasvaista ja maukasta kalaa ja maistuu esim soseutetun bataatin tai perunan kanssa hyvälle.