Kynsien pureskelu
Miten joku voi purra kynsiään, kaikki paskat saa suuhunsa. Nieleekö ne ihmiset kynsiensä palaset? Onko pureminen joku pakko-oire, jota ei voi välttää julkisestikaan? Mistä johtuu?
Kommentit (4)
Jaa a, hyvä kysymys.
Itse olen pureskellut kynsiä jo lapsena. Muistan, kun kynsiini laitettiin Kynneliä mutta sekään ei hidastanut vauhtia.
Toisin kuin kakkosella, itselläni ei ole kyllä ollut minkään sortin matoja. Enkä ole sairastellut sen kummallisemmin, sen yhdn flunssan per vuosi yleensä.
Pureskelen pieneks ja johki ne häviää, mahaan kai. Isot palat syljen pois. Oon purru kynsiäni niin kauan ku muistan, kerran onnistuin lopettaa mut ratkesin taas ku katoin jotai jännää leffaa.
Pureskelen kynsiäni ja syön kynnen palaset. Syön myös räkääni. Teen kumpaakin vain yksin ollessani.
Itse pureskelen kynsiä. Syljen kynnen palaset pois. Tein sitä jo lapsena, ja jouduin usein syömään matolääkkeen kun olo oli sietämätön ja kakassa oli matoja. Nyt aikuisena ölen ihmetellyt, kun puren kynsiä, seuraavana päivänä kihelmöi kuin olisi matoja, ja menee itsestään ohi. Eli tulevatko madot kakan mukana pois vaan? En ole tarvinnut aikuisiällä matolääkkeitä.