Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei käy ruokaravintoloissa tai baareissa?

Vierailija
30.09.2020 |

Kun niin kovin näitä halutaan kurmuuttaa. 10 000 työntekijää on aika monta paperitehtaallista työttömiä.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytynyt?

Vierailija
2/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen kuin minä: köyhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baariin ei voi lapsiperheen vanhempana mennä niin usein kuin ehkä haluaisi.

Ruokaa saa paremmin arjen aikatauluihin sopivaa, halvempaa ja helpommin tekemällä itse. Matkaakin lähimpään oikeaan ravintolaan on 20km. Ravintolaruoka on spesiaalia kun siellä käy harvakseltaan eikä jatkuvasti. Reissussa haukataan sitten hesellä tai aabeeceen lämmittämössä jotain vatsantäytettä.

Vierailija
4/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baareissa en käy enkä oikein ruokapaikoissakaan koska ei ole ketään kenen kanssa kävisin. Mutta ostan kyllä take away ruokia useinkin, kun en aina viitsi tehdä itse ruokaa yksin.

Vierailija
5/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kävin niin paljon että alkoi olla kiintiö täynnä. Tänä kesänä kävin muutaman kerran terassilla juomassa yhden juoman. Ravintolassa syöminenkin on jäänyt vähälle nykyään (ellei työpaikkalounaita lasketa?), on niin kiva tehdä kotona hyvää ruokaa paljon halvemmalla.

N52

Vierailija
6/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä otsikon ja viestin yhteyttä.

Vierailija
7/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ja huonokuntoinen sairaseläkeläinen.

Vierailija
8/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarit ei kiinnosta, ruokaravintoloissa käyn kesällä useammin - talvella ehkä kerran kuussa.

Vierailija
9/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ihan tavallinen työssäkäyvä 36-vuotias nainen. Baarissa olen käynyt alle 10 kertaa, viimeisimmän kerran ollessani 21. Ruokaravintolassa en edes muista koska olen käynyt. Ehkä joskus lapsena. Nautiskelen ruuasta kotona tai ystävien luona.  

Vierailija
10/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläinen ihminen kenellä ei ole siihen rahaa.

Vierailija
11/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä takuueläkeläinen.

Vierailija
12/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun ei ole rahaa käydä, niin kielletään muiltakin ja laitetaan 10 000 ihmistä työttömäksi. Mutta hei, nehän on naisia suurin osa, eikä mitään paperimiehiä.

Vierailija
13/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kun ei ole rahaa käydä, niin kielletään muiltakin ja laitetaan 10 000 ihmistä työttömäksi. Mutta hei, nehän on naisia suurin osa, eikä mitään paperimiehiä.

Joo, hallitus varmasti juuri tuosta syystä teki rajoitukset. Eikun mitäs kettua sä oikein höpiset?

Vierailija
14/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä epidemian kiihtymiseen harpauksittain ovat erityisesti joukkoaltistumiset, arvioi diagnostiikkajohtaja Lehtonen.

– Suojaetäisyyksistä ei pidetä kiinni ja on paljon tilaisuuksia, joissa ihmiset tartuttavat toisiaan.

Jos tilanne edelleen pahenee ja epidemia levähtää, sen kuriin saaminen ei onnistu ilman vastaavia rajoitustoimia kuin keväällä, arvioi diagnostiikkajohtaja Lehtonen.

– En sano, etteikö se olisi vielä mahdollista. Mutta mitä enemmän tartuntoja, sitä vaikeammaksi se tulee.

Tauti voi tarttua nyt lähes missä tahansa, mistä kertoo se, että tartunnan lähteistä alle puolet saadaan jäljitettyä. Vielä ei ole kuitenkaan myöhäistä pysäyttää koronaviruksen leviäminen.

– Pitää noudattaa etäisyyksiä, hyvää käsi- ja yskimishygieniaa sekä käyttää maskia. Lisäksi tulee välttää joukkokokoontumisia. Näillä toimilla pystyimme keväälläkin epidemia kääntämään, Lehtonen sanoo.

Vierailija
15/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Ei kiinnosta haaskata aikaa tai rahaa baareihin tai ravintoloihin.

Vierailija
16/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Hallituksella ja tartuntatautiviranomaisilla on niin pienet palkat, ettei heillä ole rahaa käydä yökerhoissa ja ravintoloissa. Siksipä pistivät ne kiinni, ettei muutkaan pääsisi. 

Vierailija
17/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt viimeksi baarissa vuonna -87. En ole tuntenut mitään tarvetta mennä uudelleen. Ruokaravintolassa käynnistä taitaa olla yli 10 vuotta. Pari kertaa vuodessa käyn syömässä roskaruokaa eli kebabia ,pizzaa yms. Helpompi valmistaa itse parempaa ruokaa hyvistä raaka-aineista. Saa juuri sitä ,mitä haluaa.

Vierailija
18/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Osaan kokata hyvää ruokaa.

b) Baarien 7-10e tuopin sijasta pistän tuossa säästetyn summan vaikka osakemarkkinoihin.

Vierailija
19/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkerat jotka eivät saa naisia.

Vierailija
20/97 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytynyt, enkä ole 10 vuoteen baarissa käynyt.