Kauhein musakipale, jonka tiedät?
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 20:19"]
Janos Valmusen Bussipysäkillä
[/quote]
Minusta tämä on jotenkin hellyttävä :) Janos Valmunen on hassu rääkyessään täyttä kurkkua. Ja sanat ovat hassun konkreettiset ja naiivit.
Neljän ruusun biisiä, jossa lauletaan rakastellaan missä vaan, oon jostain syystä ällönnyt aina yli kaiken!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 19:32"]
Taiteilijaelämää.
[/quote]Eli et ymmärrä sarkasimia yhdistettynä loistavan muusikon tekemään loistavaan musiikkiin. Taidat olla radio novan tai iskelmån kuuntelija.
[/quote]
Jaaha, ja sitten aletaan tapella makuasioista... Mun mielestä Taiteilijaelämää on ihan hyvä, mutta en ymmärrä sellaista että aletaan omaa makua kuvata jotenkin loistavaksi ja vähätellä jonkun muun makua. Eiköhän se ole aika yksilöllistä ja henkilökohtaista, että mitkä biisit sytyttää ja mitkä ei.
27
[/quote]
Ei se ole makukysymys jos joku ei ymmärrä sarkasmia.
Itse kyllä ymmärrän, että Taiteilijaelämää voi olla ärsyttävä, se sai aikanaan paljon radiosoittoa.
(En ole 31.)
[/quote]
Mun mielestä sarkasmilla vaan ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko musiikki hyvää. Jos nyt vaikka tuon mun linkittämän rnb-naukumisen tyyppisessä biisissä olisi jotenkin tosi sarkastiset ja älykkäät sanat, niin ei se siitä itse musiikista yhtään parempaa tekisi kuitenkaan. Siispä mun mielestä sarkasmin ymmärtämättömyydellä ei kyllä erityisemmin ole tekemistä tietystä musiikista pitämisen kanssa.
Ja tosiaan olen samaa mieltä siitä, että monen biisin vihaaminen voi liittyä juuri siihen että on kuullut sitä liikaa (ei Toton Africa esim. varmaan olisi mun mielestä ihan niin infernaalinen, ellei sitä olisi olosuhteiden pakosta joutunut kuulemaan aikoinaan ihan koko ajan).
27
Janos Valmunen: Bussipysäkillä.
Iskee kuin sata volttia. Kornien sanoitusten kuningas. Odottakaa "Ooooooooo -kohtaa." Trumpetti on kans "hyvä".
Tapani Kansa: Erkki, 15
Jotenkin valssiin "sopiva" sanoma! Hirveä ja korni sanoitus.
"Tuli yö - ei poikaa, tuli aamu -ei poikaa, tuli päivä -ei poikaa, tuli ilta - tuli poliisi..." Kohdasta 4:00 eteenpäin.
Kuuden vuoden kuuliaisuus, aaargh! Se Kurren ja Maki Kolehmaisen tekemä yli-imelä oksetus Sauli Niinistölle. Kuin vaahtokarkki kuorrutettuna suklaakastikkeella ja toffeella...
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 05:11"]
Kuuden vuoden kuuliaisuus, aaargh! Se Kurren ja Maki Kolehmaisen tekemä yli-imelä oksetus Sauli Niinistölle. Kuin vaahtokarkki kuorrutettuna suklaakastikkeella ja toffeella...
[/quote]
Ja tässä todistuskappale:
Haddawdayn What is love. Inhosin jo 90-luvulla. Nykyisistä Jesse Kaikurannan se joka alkaa "Tule ostamaan..." luulin eka että on joku mainos enkä ole vieläkään pystynyt kuuntelemaan loppuun.
Vieläkö on villihevosia, Lulu, Varpunen jouluaamuna, Leonard Cohenin melkein koko tuotanto, Kuurankukkia
jenni vartiaisen aika monet biisit..hirveitä sanoituksia. erityisesti tipaton tammikuu ja sä laitoit minut nettiin. Todella idiootin kuuloista, kun jenni laulaa sillä kohtalokkaalla ja tummalla tangolaulaja äänellään tuollaisia pilipalibiisejä, joita esittämään sopisi paremmin joku ylipirteä teini.
Mikä tahansa Klamydian biisi. Tuo "bändin" nimikin on erityisen luotaantyöntävä. Eppu normaalin kaikki, yöh! Pelle Miljoona on ihan kauhee! Ismo Alanko, aaargh! Samoin sitten veljensä bändi 4 ruusua kaikki biisit. Popeda on kans ihan hirveetä schaibaa. Kaikki Tuomari Nurmiot jat CMX:t ja yms. "taiteelliset" mies laulajat/bändit, en vaan voi käsittää. Sitten on nämä suomalaiset naisvinkuja., jotka "asenteella" yrittää laulaa naistena asemaa paremmaksi. Hyi, kun ihan vaan ajattelee tuota kaikkee yhessä, niin saan päänsäryn ja oksettaa!!!
celine dionin myn heart will go on vai mikä joikuna se nyt olikaan,,,, karmeaa
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 19:32"]
Taiteilijaelämää.
[/quote]Eli et ymmärrä sarkasimia yhdistettynä loistavan muusikon tekemään loistavaan musiikkiin. Taidat olla radio novan tai iskelmån kuuntelija.
[/quote]
Ei vaan tähän kappaleeseen yhdistyy aivan kamalia muistoja. Jos kuulen tämän, niin siitä seuraa epämiellyttävä takauma teini-iän vaikeisiin muistoihin. Hyvin ahdistava biisi.
Minulla taitaa olla todella erilainen musiikkimaku lähes kaikkien tähän ketjuun kirjoittaneiden kanssa. En minäkään pidä monista aiemmin mainituista lauluista, mutta saatan ihan mielelläni laulaa mukana ja varsin pahoja korvamatojahan nuo ovat.
Yritin etsiä kauheimpien musiikkikappaleiden nimiä, mutta enpä niitä nyt löytänyt ja ulkoa en muista, kun en niitä kuuntele. Sellainen pelkkä örinä-musiikki on minusta ihan kamalaa ja ahdistavaa. Mielestäni olen joskus katsonut jonkun Sklipknotin live-keikkavideon, joka oli ihan kamala, mutta en nyt löytänyt sitä kappaletta. Ainakaan se ei ollut mikään niistä tunneituimmista (jotka olivat ihan ok).
Lintu-kappale (Maailmaan mä avaraan...) oli minusta ennen ihan yököttävän ällöttävä, mutta nyt kun oma lapsi sitä lauleskelee mielellään niin se onkin muuttunut söpöksi.
Lapsuudessa radiosta kuullut inhokit:
Finntrio: Ei Koskaan Selvin Päin
Carola: Herrojen kanssa pellon laidassa
Martti "Huuhaa" Innanen: Urjalan taikayö
http://www.youtube.com/watch?v=UlFdwo0JmWU
Johnny Liebkind: Ihana Aamu
http://www.youtube.com/watch?v=bKEd7czBNoc
Tää viimeinen tuli aina kylmänä talviaamuna, kun piti silmät ristissä lähteä liikkeelle.
Lapsuudessa radiosta kuullut inhokit:
Finntrio: Ei Koskaan Selvin Päin
Carola: Herrojen kanssa pellon laidassa
Martti "Huuhaa" Innanen: Urjalan taikayö
http://www.youtube.com/watch?v=UlFdwo0JmWU
Johnny Liebkind: Ihana Aamu
http://www.youtube.com/watch?v=bKEd7czBNoc
Tää viimeinen tuli aina kylmänä talviaamuna, kun piti silmät ristissä lähteä liikkeelle.
Kaikki Vesa-Matti Loirin "tulkinnat".
TYKKÄÄN SUSTA NIIN ETTÄ HALKEEN. Oksettava biisi. Tulee aina mieleen kuva ihmisestä, jonka suolet, maksa, perna jne. valuvat ulos vatsassa olevasta viillosta.
Katy Perry- Roar. Hyvä osoitus siitä, että nykyaikana musiikki välillä muistuttaa enemmänkin ikävää taustamölyä kuin Musiikkia. Ei tosin aina.
Kaikista pahimman kuuloista on se, jos jossain suomalaisissa lasten/nuorten laulukilpailuissa vedetään tällaisia biisejä..
Krista Siegfrids- Marry me.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:32"]
Mun mielestä sarkasmilla vaan ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko musiikki hyvää. Jos nyt vaikka tuon mun linkittämän rnb-naukumisen tyyppisessä biisissä olisi jotenkin tosi sarkastiset ja älykkäät sanat, niin ei se siitä itse musiikista yhtään parempaa tekisi kuitenkaan. Siispä mun mielestä sarkasmin ymmärtämättömyydellä ei kyllä erityisemmin ole tekemistä tietystä musiikista pitämisen kanssa.
[/quote]
Ohis: katsopa Youtubesta The Lonely Islandin video Basically ;)
Yhdyn kyllä edellä esitettyihin näkemyksiin siitä, että 90-luvulla (paitsi aivan 90-luvun alussa) tehtiin maailman hirveintä musiikkia. Kaikki Ace of Basen kappaleet, Cotton Eye Joe, LeAnn Rimesin What if God Was One of Us... Miljoonakertainen hyi!
Mamban Älä jätä minua. Tai joku muu ruikutus samalta yhtyeeltä. Kerran jouduin kuuntelemaan radio-ohjelman, joka oli pyhitetty Tero Vaaralle. Tunti Mamban musaa ja Teron leppoisaa jutustelua siinä välissä. ****n kylmäävä kokemus! Myös Yön biisit saavat lähes aina laittamaan radion kiinni, etenkin uudempi tuotanto.