Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko tästä joululajasta?

Vierailija
11.12.2013 |

Loukkaantuisitko, jos joululahjaksi tekisin nimissäsi lahjoituksen lastensairaalalle (saajilla on jo kaikkea, ja tänä vuonna joululahjan miettiminen heille on ollut erityisen haasteellista)?

Kommentit (194)

Vierailija
61/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten jätettävä lahjatta, ellei mikään kelpaa. Kumma pariskunta.

Vierailija
62/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:29"]Mikään noista vaihtoehdoista ei valitettavasti käy. Oikeasti, on vaikeaa. Monen ihmisen voimin asiaa on pohdittu monta kuukautta.

[/quote]

Jos asumisolosuhteet sallivat, niin puinen lintulauta, säkillinen auringonkukansiemeniä, pari kauralyhdettä ja pari linnunpönttöä kevättä odottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:46"]

En usko. Haluat vain antaa tuon lahjan jo mainituista syistä ja se on mielestäni naurettavaa.

[/quote]

Miksi et usko? Mistä syistä haluan siis antaa kyseisen lahjan?

Olet oikeutettu mielipiteeseesi, mutta olet valitettavasti täysin väärässä.

Lahjaidea ei ollut edes minun ideani.

Vierailija
64/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäät torkkupeitot ja villasukat molemmille.

Vierailija
65/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:46"]

Lahjoittaisin loman kylpylään, esim. Ikaalisiin, tai Haikon kartanoon, ellei käy, lahjoittakoon edelleen. AP, korostat itseäsi.

[/quote]

Tiedän jo etukäteen, ettei kyseinen vaihtoehto valitettavasti käy, joten emme halua ostaa tuollaista lahjaa. Millä tavalla korostan itseäni, kun lahjaidea ei edes ollut minun?

Vierailija
66/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt ap vielä, että villasukat ei käy, niin miksi ei? Torkkupeitto mikä siinä olisi vikana, kerro. Mielenkiinnolla lue, nuo ehdotukset eivät tulleet minulta.

Vierailija
67/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:51"]

Se on sitten jätettävä lahjatta, ellei mikään kelpaa. Kumma pariskunta.

[/quote]

Ei heissä nyt mitään kummalista ole, ihania ihmisiä :)

Toiselle heistä on vain hieman haastavaa antaa lahjoja...

Vierailija
68/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:29"]Mikään noista vaihtoehdoista ei valitettavasti käy. Oikeasti, on vaikeaa. Monen ihmisen voimin asiaa on pohdittu monta kuukautta.

[/quote]

Jos asumisolosuhteet sallivat, niin puinen lintulauta, säkillinen auringonkukansiemeniä, pari kauralyhdettä ja pari linnunpönttöä kevättä odottamaan.

[/quote]

Tuo olisi ollut muuten erinomainen lahjaidea, mutta olosuhteet eivät salli :(

Vierailija
69/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:56"]

Sano nyt ap vielä, että villasukat ei käy, niin miksi ei? Torkkupeitto mikä siinä olisi vikana, kerro. Mielenkiinnolla lue, nuo ehdotukset eivät tulleet minulta.

[/quote]

Toinen on allerginen villalle, toinen ei käytä villasukkia. Muita sukkia heillä on enemmän kuin tarpeeksi. Torkkupeiton annoimme lahjaksi toiselle osapuolelle viime vuonna, toinen ei välitä niistäkään.

Vierailija
70/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika on torkkupeitossa molemmille? 

Vierailija
71/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten luovutat ja annat sellaista mikä miellyttää edes jompaa kumpaa.

Oliko ne teatteriliput ok?

Vierailija
72/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjahevosen suuhun ei katsota! Itse antaisin torkkupeitot, ellei kelpaa so what.

Vierailija
73/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä menee kyllä vähän sarjaan, huonosti piilotettua itsekorostusta. Olen hyvä ihm"nen olen lahjoittanut sinun lahjasi verran hyvätekeväisyyteen ottamatta huomioon sinun arvojasi. Laita ensi vuonna Turvakodille tai eläinhoito yhdistykselle...ymmärtänet mitä haen takaa.."

Juuri näin! Kyllä tässä haetaan sädekehää oman päänsä päälle - kuinka hyvä ihminen olenkaan, koska eihän lahjansaaja kuitenkaan itse oma-aloitteisesti ymmärrä edes lahjoittaa, vaan minun on se tehtävä puolestasi.

Miksi muuten lahjan antaja ei voi tehdä lahjoitusta omissa nimissään, sotkematta siihen muita, joiden arvot saattavat olla aivan muualla, kuin kyseissä kohteessa. 

Vierailija
74/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran saanut sukulaiselta tuollaisen. Otti se vähän päähän. Näin vaivaa heidän lahjoihinsa, ja sitten väittivät ainakin maksaneensa kaikkien edestä johonkin keräykseen rahaa. On reilumpaa sopia, ettei osteta joululahjoja. Jos sitten haluat lahjoittaa rahaa hyväntekeväisyyteen se on eri asia. Mutta toisen lahjan lahjoittaminen samalla kun odottaa itse saavansa ehkä arvokkaankin lahjan vastapalveluksen on suomeksi sanottuna uittuilua.

Vierailija
75/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin, koska en halua, että nimissäni tehdään yhtään mitään. Tuo tuntuu samalta kuin mikä tahansa muu henkilötietojeni väärinkäyttö. Mieluummin ei mitään lahjaa minulle ja omissa nimissä jaetaan rahaa sinne, minne halutaan.

Vierailija
76/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen olen itsekin sitä mieltä, että toisen nimissä lahjoittaminen ei ole kovin hyvä idea. Ennemmin tosiaan siis joulukorttiin maininta tyyliin "tänä vuonna emme osta lahjoja, vaan annamme niihin varatut rahat hyväntekeväisyyteen"

Kuitenkin ko. pariskunta vaikuttaa kertomasi perusteella sellaiselta, joka saattaisi tällaisesta lahjasta jopa liikuttua...

Vierailija
77/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun suuren säveltäjän tai lempimuusikon tuotantoa cd-levyinä?

Vierailija
78/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:59"]

Jos sitten luovutat ja annat sellaista mikä miellyttää edes jompaa kumpaa.

Oliko ne teatteriliput ok?

[/quote]

Haluaisimme antaa lahjan molemmille (itsekin toivoivat yhteistä lahjaa), ja uskomme molempien todella arvostavan hyväntekeväisyyslahjaa ja ilahtuvan siitä.

Toinen osapuoli tykkää käydä teatterissa, toista ei saa raahattua sinne väkisinkään. Lähin teatteri on kaukana ja yksin teatterissa on toisen osapuolen mielestä kurja käydä.

Vierailija
79/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:01"]

Lahjahevosen suuhun ei katsota! Itse antaisin torkkupeitot, ellei kelpaa so what.

[/quote]

Miksi pitäisi antaa lahja, josta tiedämme, että toinen ei pidä?

Vierailija
80/194 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:02"]

"Tämä menee kyllä vähän sarjaan, huonosti piilotettua itsekorostusta. Olen hyvä ihm"nen olen lahjoittanut sinun lahjasi verran hyvätekeväisyyteen ottamatta huomioon sinun arvojasi. Laita ensi vuonna Turvakodille tai eläinhoito yhdistykselle...ymmärtänet mitä haen takaa.."

Juuri näin! Kyllä tässä haetaan sädekehää oman päänsä päälle - kuinka hyvä ihminen olenkaan, koska eihän lahjansaaja kuitenkaan itse oma-aloitteisesti ymmärrä edes lahjoittaa, vaan minun on se tehtävä puolestasi.

Miksi muuten lahjan antaja ei voi tehdä lahjoitusta omissa nimissään, sotkematta siihen muita, joiden arvot saattavat olla aivan muualla, kuin kyseissä kohteessa. 

[/quote]

Ei tässä kyllä oikeasti mitään sädekehää haeta. Olemme oikeasti yrittäneet huolella miettiä lahjaa, joka olisi heistä käytännöllinen, ilahduttaisi heitä jne. Emme ylipäätänsä ajattele muista ihmisistä noin tai pidä heitä tyhminä hyväntekeväisyyteen antamisen tai antamattomuuden perusteella.