Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku jaksaa enää yli 40.v aloittaa

Vierailija
30.09.2020 |

uudestaan opiskelemaan ihan uutta alaa tai jotain vaativia yliopisto-opintoja?

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jotkut jaksavat.

Vierailija
2/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se jaksamisesta ole kiinni vaan rahasta kuinka pärjätä, kun opiskelee.Asuntolainat, elatusmaksut kaikki maksaa . Ei varaa opiskella .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa niin, ettei kaikki aika mene siihen opiskeluun ja sen lisäksi töihin niin miksi ei.

Vierailija
4/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ollut yli 40v mut 34v kun aloitin yliopisto-opinnot ja onhan sitä jo vanha... kun olisikin tajunnut tehdä tuon 10v sitten :/

Vierailija
5/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 45 ja haaveilen väitöskirjan teosta...

Vierailija
6/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sillon just jaksa, on paremmat istumalihakset ja malttia? Etenkin jos ei ole mitään perhettä passattavana. Mun unelma olis, että vielä nelikymppisenäkin olisin innokas ja vapaa opiskelemaan ja tekemään mitä unelmoin.

Vierailija
7/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aidosti kiinnostaa, niin ei siinä ole mitään jaksamista vaan homma kulkee ja kivaa on. Raha-asiat pitää tietenkin olla jotenkin mietittynä.

Vierailija
8/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi olla niin että on motivoituneempi kuin nuorempana. Voi olla että oma ala on selvinnyt vasta myöhemmin ja silloin jaksaa eri tavalla kuin jos ei oikein tiedä mitä haluaisi.

Vierailija
9/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarpeeksi fiksu ja jättää kaikki turhat perheet perustamatta ja lapset tekemättä, niin kuolemaan asti voi tehdä mitä haluaa.

Vierailija
10/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole koulunpenkin kuluttaminen koskaan kiinnostanu. Opettelen mieluummin itse ilman paineita, kokeita, tenttejä, yms turhia.

Vierailija
11/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmettelen että miten kukaan jaksaa yli 40v löytää uuden miehen ja tehdä lapsia. 

Vierailija
12/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole enää rohkeutta, älyä, muistia, keskittymistä niinkuin puolta nuorempana. Koulusysteemit ovat muuttuneet pelottavammaksi.

Vierailija
13/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmettelen että miten kukaan jaksaa yli 40v löytää uuden miehen ja tehdä lapsia. 

Tätä samaa ihmettelen, samoin väkisin väsättyjä uusperheviritelmiä. Ylipäätään romanttisia rakkaussuhteita tässä iässä. Minä teen myös väitöskirjaa, nyt on aikaa ja varaa panostaa siihen. Ihmissuhteissa vaalin enää ystävyyttä.

Vierailija
14/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakaan. Onneksi olen perinyt yli puoli milliä niin ei kiinnosta kenenkään painostukset. Kaikki alat, jotka nykyisin työllistäisivät, ei kiinnosta pätkääkään. En pyyhi lasten- tai vanhustenhoitajana kenenkään perseitä. Elelen mieluusti vaatimattomasti työttömänä.

Vierailija
15/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään opiskella ja se on mielekästä puuhaa. Aloitin uudet opinnot 37-vuotiaana ja hyvin sujuu. Tosiaan ei ole lapsia jaloissa pyörimässä, niin se helpottaa kummasti.

Monella ei ole oikein muutakaan vaihtoehtoa, jos on vaihdettava alaa ja tarvitsee tai haluaa tutkinnon. Olen kyllä huomannut, että monella samanikäisellä on vaikeuksia yhdistää työ, perhe ja opiskelu ja opiskelu tippuu helposti pois kuvioista.

Vierailija
16/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto oli jäädä sairaseläkkeelle.

50v.

Vierailija
17/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksen voisi asetella toisinkin päin. Miten joku viitsii jäämään nelikymppisenä uralle, joka tekee hänet onnettomaksi?

Vierailija
18/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uudelle alalle lähtenyt mutta olen yli nelikymppisenä opiskellut yhden erikoisammattitutkinnon, yhden pätevyyden ja yhden sellaisen pätevyyden mikä ei ole varsinainen tutkinto mutta mahdollistaa työskentelyn alalla (2,5 vuoden koulutus). Parhaillaan on työn alla toinen erikoisammattitutkinto. Kaikki nämä työn ohella.

Omaksi ilokseni opiskelen avoimessa yliopistossa satunnaisesti ainetta, joka kiinnostaa mutta ei liity mitenkään työhöni.

Pohjakoulutukseni on ylempi korkeakoulututkinto.

Vierailija
19/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ihmetyttää, miten jotkut nelikymppiset ovat nyt jo puolikuolleita, elämänilonsa menettäneitä luusereita. Itse täytin juuri 40, eikä ole suunnitelmissa hiljentää vauhtia ainakaan 20 vuoteen.

Vierailija
20/105 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän pakko. Kaikilla ei ole rahaa. On pakko kouluttautua uudelle alalle, jos vanha ei kannata. Hyvä, että sulla on niin hyvin asiat, ettei moisia tartte ajatella. Toista se on meillä muilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän