Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika uhattiin tappaa ja pakotettiin polvilleen koulussa – poliisi: ”selvittäkää asia itse”

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluilla on oikeasti todella vähäiset resurssit ja keinot puuttua kiusaamiseen. Kiusaajilla on todella vahva oikeus opetukseen, eikä sitä voi evätä kuin äärimmäisen painavista syistä. Siis tyyliin tulee kirveen kanssa kouluun ja uhkaa tappaa kaikki. Ja silloinkin pitää ensin kuulla asianosaisia ja yrittää selvittää asia puhumalla. 

Rehtorit eivät voi noin vaan määrätä oppilasta pois opetuksesta. Tähän pitäisi puuttua. 

Olen opettaja ja joudun jatkuvasti työskentelemään tällaisten asioiden parissa. Kiusaamista on, mutta meille annetuilla keinoilla on vaikea katkaista kiusaamista seinään. Olen esimerkiksi itse meinannut saada syytteen pahoinpitelystä, kun ohjasin olkapäistä työntäen käytävällä riehuneen ja toisia uhkailleen oppilaan pihalle. Kun ei olisi saanut koskea. Olisi pitänyt vain puhumalla ohjata se oppilas pois tilanteesta. Huoh.

Ollaan oikeasti tosi rikki me opettajat ja muu henkilökunta siihen, ettei meille anneta tarkoituksenmukaisia työkaluja näiden asioiden hoitamiseen. Kohta ei uskalla itsekään enää mennä töihin :(

Meille sanottiin opettajankoulutuksessa, että oppilaaseen ei koskaan saa koskea. Ei edes erottaakseen oppilaat toisistaan, jos tappelevat. Koska siitä voi itse saada syytteen. Koska se laskee oppilaan kynnystä lyödä opettajaa.

Opetusalalla jylläävät kympin tytöt ja keski-ikäiset tantat ovat todella kovia denialisteja kaikkeen ikävään liittyen, eivät osaa ensinnäkään myöntää ongelmien olemassaoloa tai kykene jämäkkyyteen asioidessaan ongelmaoppilaiden tai näiden kalluvanhempien kanssa eivätkä halua uskoa kurinpitoon.

Tiedän jonkun verran turvallisuuskoulutuksia yms vetävää porukkaa ja kaikki ovat poikkeuksetta samaa mieltä siitä, että opettajat ovat ylivoimaisesti hankalin asiakasryhmä. Noille nousee keskimäärin karvat pystyyn kaikesta kurinpitoon tai fyysiseen rajoittamiseen liittyvästä vaikka kyseessä olisi mikä paskalähiön ongelmayläaste ja yleensä suhtautuminen esim. koulun järjestysongelmiin on juurikin sitä, että toivotaan ettei mitään ikävää tapahtuisi.

Varmaan joku psykologinen juttu, että oma ammatti-identiteetti on rakennettu niin kovasti dialogin ja "noh jätä se vaan huomiota niin se lopettaa :)"- tyylisten nollaneuvojen jakeluun että oma itsetunto kärsii liikoja jos aletaan edes harkita tuon maailmankuvan kanssa ristiriidassa olevien neuvojen huomioimista

Vierailija
82/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässäpä sitten tuon artikkelin huikein juttu:

"Vanhanen (koulun rehtori) muistuttaa, että kun asia on viranomaiskäsittelyssä, koulu ei voi asettaa samasta teosta rangaistusta.

– Silloin kun kyse on poliisiasiasta, koulu ei voi antaa päällekkäistä rangaistusta."

Eli kun oppilas tekee lopulta ihan oikean rikoksen koulu vetäytyy 100% vastuusta ja kääntää uhrille selkänsä. Olisi kiva tietää logiikka tuon takana. Jos minä vedän kollegaa turpaan työpaikalta hoitaa oikeuslaitos oman osansa, mutta kyllä siitä myös potkut tulee. Jos systeemi olisi sama kuin koulussa tulisin seuraavan päivänä normaalisti töihin ja ottaisin sitten aikanaan vuosilomapäiviä oikeuskäsittelyyn.... Olen sanaton.

Oleellinen ero on siinä että sinulla ei ole velvollisuutta käydä töissä toisin kuin kiusaajalla on oppivelvollisuus. Lisäksi oikeusvaltion periaatteisiin tosiaan kuuluu että yhdestä teosta vain yksi rangaistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KIva kouluissa ei kiusata. Ei niin vaan vedellään sumeilematta turpaan. 

Lisäys, sillä perinteisellä tyylillä eli monta yhtä vastaan.

Vierailija
84/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesko koulurikastus tämä jo oli..

Väkivallantekijän taustasta ei ole kyllä ollut mitään tietoa.

Vierailija
85/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisä- ja opetusministeri perustavat iskuryhmän kertomaan mitä lakeja pitää muuttaa ja miten jotta tämä ongelma voidaan ratkaista kerralla ja kokonaan.

Joo, vitsi vitsinä. Oikea ratkaisu on perustaa yksityiskoulut jotka voivat valita ja erottaa oppilaat samantien jos tuollaista käyttäytymistä ilmenee. Julkishallintoon tai poliitikkoihin on turha luottaa, mitään ei takuulla tapahdu.

Ei huolta. Yksityiskoulut ja aidatut asuinalueet ovat tulossa meille kuten Ruotsissa. 

"Ruotsissa on yksityistetty kouluja enemmän kuin missään muualla maailmassa. Useampi kuin joka neljäs Ruotsin lukiolaisista käy yksityiskoulua. Peruskoululaisista noin yksi viidestä."

"Yhdysvalloista tutut aidatut ja vartioidut asuinalueet eivät enää ole Pohjoismaissakaan fiktiota. Ruotsissa rakennetaan yhä enemmän asuinalueita, jotka ympäröidään muurein.

Turun Sanomat kirjoitti Länsi-Ruotsissa Kungsbackan kunnassa, Onsalan taajamassa sijaitsevasta Poppel Parkista, jonka kaikki talot on myyty. Vartioidulle asuinalueelle pääsee kauko-ohjattavasta portista. Tosin aluetta ympäröivä aita ei vielä ole kovin dramaattinen, sillä se on metrin korkuinen.

Kun ulkopuoliset on suljettu pois, muurin sisällä tavoitellaan yhteisöllisyyttä."

Vierailija
86/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä tapauksia alkaa putoilemaan päivittäin. Mitä kaikkea meiltä onkaan salattu?

Tuleeko sinulle oikeasti yllätyksenä, että koulukiduttamista ja -väkivaltaa on ollut vaikka kuinka kauan?

Vierailija
87/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisartani kiusattiin koulussa, koska hän oli hyvä oppilas ja lyhyt. Loistavia syitä kiusaamiseen!

Minua yritettiin kiusata koulussa, koska minulla oli silmälasit ja olin priimus. Harmi, että olin myös pahansuopa, joten kiusaaminen loppui.

Kaikki kiusaajat olivat vitivalkoisia, näppynaamaisia, huonoissa perheissä kasvaneita suomalaispoikia. ULLLATUS.

Vierailija
88/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee väite, että koulu ei olisi tehnyt asiassa mitään? Kun tässä kuitenkin on otettu käyttöön kaikki mahdolliset keinot, ainakin lehtijutun mukaan:

rehtori Maija Vanhanen kertoo, että koulu ryhtyi välittömästi toimiin tapauksesta kuultuaan.

– Asia on otettu hyvin tosissaan alusta alkaen ja siitä tuli välittömästi poliisiasia. Sen lisäksi olemme ryhtyneet toimiin täällä koulussa.

Koulu ei ole tehnyt rikosilmoitusta, mutta tekee yhteistyötä poliisin kanssa. Kiusaamistapaus, jossa materiaalia ladataan sosiaaliseen mediaan on rehtorin mukaan koulussa ensimmäinen.

Kiusaamistilanteen ydinporukkaan kuuluu rehtorin mukaan seitsemän koulun oppilasta, tyttöjä ja poikia. Nuoria on puhutettu, tilanteesta on seurannut kasvatuskeskusteluita ja jälki-istuntoa. Myös vanhempia on kuultu koululla.

–  Nuorten kanssa työtä jatketaan edelleen. Haluamme, että nuoret ymmärtävät tekojensa seuraukset. Kiusaamiseen on ehdoton nollatoleranssi, rehtori toteaa.

TILANNETTA ON koulun puolelta ollut purkamassa rehtorin ja apulaisrehtorin lisäksi kasvatusohjaaja ja kuraattori. Kiusaamista on käsitelty yleisesti koulun työpajoissa. Koulu on hakenut ulkopuolista apua Aseman Lapsilta, jolla on kiusaamiseen puuttuva hanke.

Sanahelinää. Näennäisesti tikattu kaikki boksit.

On tuo muutakin kuin sanahelinää. Toki asiaa ei pidä jättää missään nimessä tähän.

t. ohis, rankasti koulukiusattu

Vierailija
89/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee väite, että koulu ei olisi tehnyt asiassa mitään? Kun tässä kuitenkin on otettu käyttöön kaikki mahdolliset keinot, ainakin lehtijutun mukaan:

rehtori Maija Vanhanen kertoo, että koulu ryhtyi välittömästi toimiin tapauksesta kuultuaan.

– Asia on otettu hyvin tosissaan alusta alkaen ja siitä tuli välittömästi poliisiasia. Sen lisäksi olemme ryhtyneet toimiin täällä koulussa.

Koulu ei ole tehnyt rikosilmoitusta, mutta tekee yhteistyötä poliisin kanssa. Kiusaamistapaus, jossa materiaalia ladataan sosiaaliseen mediaan on rehtorin mukaan koulussa ensimmäinen.

Kiusaamistilanteen ydinporukkaan kuuluu rehtorin mukaan seitsemän koulun oppilasta, tyttöjä ja poikia. Nuoria on puhutettu, tilanteesta on seurannut kasvatuskeskusteluita ja jälki-istuntoa. Myös vanhempia on kuultu koululla.

–  Nuorten kanssa työtä jatketaan edelleen. Haluamme, että nuoret ymmärtävät tekojensa seuraukset. Kiusaamiseen on ehdoton nollatoleranssi, rehtori toteaa.

TILANNETTA ON koulun puolelta ollut purkamassa rehtorin ja apulaisrehtorin lisäksi kasvatusohjaaja ja kuraattori. Kiusaamista on käsitelty yleisesti koulun työpajoissa. Koulu on hakenut ulkopuolista apua Aseman Lapsilta, jolla on kiusaamiseen puuttuva hanke.

Aseman Lapset, jopa joo.

Onko kiusaajat laitettu etäopetukseen ja miksei?

Aseman lapset tekevät hyvää työtä.

Vierailija
90/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni alkoivat aikuisella iällä polttamaan tupakkaa.

En pitänyt siitä ja olen aina ostanut asioita, jos haluan jotain tapahtuvan.

Sanoin että viikossa saatte viisisataa euroa, jos lopetatte heti.

Loppui kuin seinään.

Miksi asiaa ei hoideta rahalla näissä kiusaamistapauksissakin?

Jos vartijasta pitää maksaa, niin eikö halvemmaksi tule maksaa kiusaajille kymppi tai pari etteivät kiusaa ja jättävät rauhaan. Näinhän mafiankin kanssa toimitaan sivistyneesti.

Miksi ei? Jos halutaan että asia loppuu.

Asiat maksaa maailmassa sen olen oppinut.

Vierailija
91/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppui kuin seinään.

Jos vartijasta pitää maksaa, niin eikö halvemmaksi tule maksaa kiusaajille kymppi tai pari etteivät kiusaa ja jättävät rauhaan. Näinhän mafiankin kanssa toimitaan sivistyneesti.

Näinhän se markkinatalous toimii.

Meillä mennään sosialismilla ja tuollainen keino ei ole hyväksyttävä.

Parempi maksaa jollekin sivulliselle (vartija) siitä että hän laittaa asiat kuntoon. Se työllistää.

Vierailija
92/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppui kuin seinään.

Ongelmana on että halutaan ratkaista ongelma, mutta ei maksaa siitä.

Vierailija
93/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei suvaitsevaista katso olevan syytä viheltää peliä poikki, toisin kuin sillon Valtterin myöhästyessä dösästä

Miksi kiinnostaisi? Ei teitä konservatiiveja naisiin kohdistuva väkivalta kiinnosta jos tekijä on suomalainen, valkoinen Roope ;)

Te konservatiivit rakastatte naisiin kohdistuvaa väkivaltaa. Ettekö kestä että pojat saa köniin? Ei kannata provosoida uusia tulokkaita niin ei käy näin. Jotain vastuuta pojallekin. Ei sitä tuolla lailla voi vain provosoida ja houkutella muita väkivaltaan.

Pojan oma vika. Pysyisi kotona ja käyttäytyisi niin näitä ei kävisi. Aina tytön ollessa uhri tätä syytetään, itse ainoastaan iloitsen kun poika saa naamaansa. Hahhahahahahahahaha.

Oikein.

Vierailija
94/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos valkoisia niin olisi jo mainittu tuhanteen kertaan. Maunula myös hyvin värillinen. Hesarissa verrattiin maunulaa Berliiniin männävuonna. Berliinin rikostilastoja ei mainittu jutussa sattuneesta syystä.

Vierailija
95/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omaa lasta kiusattaisiin niin se kiusaaja ei kiusaisi enää ketään. Kiusaajat ei usko muuta kuin samanlaista tai kovempaa väkivaltaa mitä itse käyttävät. Mitä pehmoilija pelkureita näiden kusattujen vanhemmat oikein on kun eivät osaa lapsiaan puolustaa? Poliisille, rehtorille, opettajille kertominen ei auta paskan vertaa vaan pitää antaa lapsensa puolesta takaisin ja kovaa. Vähän saa sakkoa mutta se on sen arvoista ja voi pelastaa lapsesi tulevaisuuden.

Vierailija
96/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä mainittiin, että tekijä väittää puolustautuneensa rasistiselta huutelulta. Mitä ei ilmeisesti ole edes tapahtunut. Eli blm noussut jollain nilkillä päähän, luulee varmaan olevansa orjien jälkeläinen jossain harlemissa...

Vierailija
97/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppui kuin seinään.

Kristillisen arvomaailman omaava katsoo, että väkivalta on rikos. Mikäköhän saa sinut kuvittelemaan, että väkivaltaisesta käytöksestä tulisi palkita? Kärsitkö jonkin sortin aivovammasta?

Vierailija
98/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Maunula taitaa olla uusia ongelma-alueita Helsingissä.

Vai uusia! Sehän on täynnä kolmannen polven narkkareita.

Vierailija
99/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä mainittiin, että tekijä väittää puolustautuneensa rasistiselta huutelulta. Mitä ei ilmeisesti ole edes tapahtunut. Eli blm noussut jollain nilkillä päähän, luulee varmaan olevansa orjien jälkeläinen jossain harlemissa...

Tuo on niin tuttua. Ma*ut hakkasivat ja potkivat lapsen koulussa, r-kortti nostettiin heti esiin, vaikka uhrin ja tekijän ikäraja olisi ollut 5 vuotta. Tietävät kyllä mitä sanoa jotta vain ei joudu vastuuseen ja opettaja nostaa heti kädet pystyyn. Nämä isokokoiset pojat EIVÄT ole mitään viattomia uhriparkoja vaan kylmiä laskelmoivia väkivaltaisia k u s i p ä i t ä.

Vierailija
100/142 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus terrorisoida?

http://vahtera.blog