Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäköön melkein kymppitonni vuodessa (N34)

Vierailija
16.01.2025 |

Pidän tarkkaa exceliä kaikista tuloista ja menoista. Olen 34-vuotias nainen, ei lapsia, sinkku. 

Vähän ehkä herätti, kun vuoden 2024 suurin meno oli ulkonäköön käytetty raha, noin 8 500 euroa. En ensin edes ajatellut tätä sen kummemmin, mutta jos vertaa esim, mitä meni ruokaan (2300e) tai ulkona syömiseen (2400e) tai sijoitusasuntojen hoito- ja rahoitusvastikkeisiin (noin 7500e per kämppä), niin onhan tuo aika iso summa polttaa ulkonäköön. 

Se pitää sisällään: 

- hiukset (pidennykset, ihan saatanan kallista) ja kevyt raidoitus 

- kynsihuollot (55e/kk) 

- botox naamaan (about 300-400 euroa kerta, pitää tehdä 4-5kk välein) 

- erilaisia kasvohoitoja, mikroneulausta yms. 

- meikit ja hiustenhoitotuotteet 

- sokeroinnit 

Ja en ole mitenkään huolitellun näköinen. Vertaan itseäni tähän naiseen: https://www.hs.fi/hyvinvointi /art-2000009630079.html, eli ihan vaan ylläpidän luonnollista lookkia. Ei mitään fillereitä, huulitäytteitä yms. 

Olisinko voinut käyttää rahan toisin? Toki, mutta sitten olisin varmaan ollut onnettomampi. Moitin itseäni, että tämä on turhaa tuhlausta, mutta toistaalta ilman tätä kaikkea inhoaisin itseäni enemmän. 

Mihin "turhaan" muut käyttää rahaa? Ja loppujen lopuksi, onko se turhaa? 

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

öh, mitä minä juuri luin?

Vierailija
2/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitä vit tua nyt taas? luulin että tällainen sekoilu on lopetettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? M40

Vierailija
4/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta, mutta hyvä kun pidät kansantalouden kulutusta yllä. 

Vierailija
5/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee joku 250€ kuussa terapiaan ja Kela maksaa saman verran. Uskon, että tää auttaa paremmin pidemmällä tähtäimellä siihen, että pystyn hyväksymään itseni.

Vierailija
6/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vieläkin vastenmielisen näköinen eikä kaunista tule koskaan. 

Vierailija
7/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa vielä: Lapsen saaminen auttaa siihen, että elämä pyörii oman navan ympärillä. Äitiys vähentää neuroottista peiliin tuijotusta, kun tulee tärkeämpää tekemistä. 

Vierailija
8/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa, saathan sinä omalla rahalla tehdä mitä haluat ja jos se lisää hyvinvointiasi niin keneltä se on pois? Minä käyn kuukausittain sokeroinnissa ja säännöllisesti kauneushoidoissa enkä tunne siitä kyllä yhtään huonoa omaatuntoa. Omatpa on rahani.

Vierailija
9/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ripsien pidennyksiä, mutta lopetin ne ja aloin tekemään cluster-ripsiä itse jos haluan pidennykset ja opetellut tekemään gel x - kynsiä itse, kun ne haluaa laittaa.

Kaverini ainakin vuosia on itse laittanut pidennykset ja opetellut vaan! Värjään ja leikkaan itse, teen kasvohoitoja kotona..en sokeroi jne. jos haluan rusketuksen, laitan itseruskettavaa kotona.

Säästöön jää siis aika paljon. Yksi tärkeimmistä ulkonäön hoidoista on ruokavalio ja uni, sekä liikunta + ihon kannalta auringon välttäminen tai ainakin uv-suoja.

Onko some jne tehnyt nuorille naisille paineita huulipistoksiin ja botoxiin, jotta tunnet itsevarmuutta..ainoahan joka noista oikeasti hyötyy on palvelun myyjä. Botoxhan voi lamauttaa pysyvämmin lihaksistoa ja aiheuttaa sen, että et pysty myöhemmin käyttämään lihaksia tunteiden ilmaisuun. Lisäksi täyteaineistakin on kaikkia horror-stooreja että ne kulkeutuu ties mihin naamassa ja jättää jälkeensä löysät huulet vuosien jälkeen.

Kauniimpaa on olla se mitä olet, eikä mennä muotin mukaan.

Mutta kukin tekee rahoillaan mitä tekee tietysti. Jos se "onnen" tuo. Aika moni sanoo, ettei tuo.

Vierailija
10/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikäisesi mies. Työskentelen teollisuudessa ja olen ihan keskituloinen. 

Kulurakenteeni on täysin erilainen. En voisi kuvitellakaan että laittaisin tuollaisia rahoja mihinkään tuollaiseen. Mutta pidän itsestäni ja olen tyytyväinen siihen millainen olen, joten ei ole tarvetta käyttää rahoja mihinkään kosmetiikkaan.

Vierailija
11/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luonnollinen lookki. Olen vasta 47. Ei ryppyjä, ei pistoksia, ei täytteitä eikä tule. Omat kynnet kasvaa, koska syön ihmiselle sopivalla tavalla. BMI 20. Hiuksetkin pitkät. Tosin iän tuomaa ohentumista mutta ei haittaa. Mitä välii.

Vierailija
12/69 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, ap.

Sinulla on varmasti muutamia kohtalotovereita, ehkä voisitte perustaa kerhon, jossa voitte vaihtaa vinkkejä siitä miten pääsisitte kiinni kauneuteen?

Vierailija
13/69 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on just sellaista, mitä en ymmärrä yhtään. Olisi hyvä jos riittäisi itselle niin, ettei ihan noin mahdottomia summia tarvitsisi törsätä ulkonäköön. Itsetunnostahan tuo eniten on kiinni.

Mutta toisaalta johonkin se raha menee. Jotkut sijoittaa asuntorahastoihin ja saattaa menettää kaiken, jotkut ostaa uuden auton ja siinä menettää ovesta ulos ajaessaan sen 10 000 e helposti. Jotkut ylensyö koko ajan, jotkut polttaa ja juo.

Vierailija
14/69 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoaisit itseäsi enemmän muuten? Ongelma ei taida olla ulkoinen.

Vierailija
15/69 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena työssäkäyvänä on siitä kivaa että saa laittaa rahansa ihan just niihin juttuihin joihin haluaa! Ilmeisesti ap:llakin on tuloja kuitenkin jonkun verran?

Vierailija
16/69 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on luonnollinen lookki. Olen vasta 47. Ei ryppyjä, ei pistoksia, ei täytteitä eikä tule. Omat kynnet kasvaa, koska syön ihmiselle sopivalla tavalla. BMI 20. Hiuksetkin pitkät. Tosin iän tuomaa ohentumista mutta ei haittaa. Mitä välii.

Juonteet on ryppyjä.

Vierailija
17/69 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetöntä. Sokeroinnin voi tehdä itse, kynnet on kauneimmat luonnollisena (moni mies kammoaa rakennekynsiä) ja kukaan tuon ikäinen ei tarvitse botoksia. Hiuksista saa kauniit ilman lisäkkeitäkin, kun opettelee niitä laittamaan. Paras keino hidastaa ikääntymistä on syödä terveellisesti ja liikkua.

Vierailija
18/69 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko järkeä laittaa noin paljoa rahaa ulkonäköön, jos et saa itsestäsi edes siistin näköistä lol

Vierailija
19/69 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap käytät botoxia? Olet vielä suht nuori ja sellaisen ei kannattaisi käyttää niitä. Vasta kun alkaa tulla syviä ilmejuonteita, niin sitten. Noin nuorena siitä voi olla enemmän haittaa. On tehty tutkimuksia, että ilmeikkäät ihmiset on mielenkiintoisempi kuin ilmeettömät ja onhan se selvää. 

Vierailija
20/69 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelleko palstalle ajattelit tän vielä laittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi