Poika uhattiin tappaa ja pakotettiin polvilleen koulussa – poliisi: ”selvittäkää asia itse”
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Huh. Katseltiin asuntoa tuolta alueelta (heinäsarantie). Onneksi ei ostettu.
Onneksi asun maaseudulla pikkukunnassa missä ei ole noita "keppostelijoita" eikä valtuustossa yhtään vihreiden tai vasurien valtuutettua.
Vierailija kirjoitti:
samanlaisesta kiusaamisesta kärsii minun 10v tyttö. videoita jaetaan tiktokkiin, kuvattu hänestä koulussa. olen tehnyt 6 rikosilmoitusta vuoden sisään, tutkimattajättämispäätös tullut joka kerta ja nyt on kutsu poliisin puhutteluun, koska epäillään että teen turhaan rikosilmoituksia. lapseni käy terapiassa viikottain koska haluaa kuolla ja olemme joutuneet vaihtamaan koulua jo kerran. apua ei vaan saa.
Saman asian kanssa painineena: jos videoihin liittyy minkäänlaista seksuaalista vihjausta, tee rikosilmoitus ahdistelusta äläkä nettikiusaamisesta tai salakuvaamisesta. Pyörät lähtee pyörimään paremmin. Toki jos tekijät ovat alle 15, ei sillä juurikaan ole vaikutusta. Meillä videoita jaettiin nimenomaan seksuaalissävytteisillä kuvateksteillä, ja sain poliisin reagoimaan näillä keinoin. Ikävä kyllä kiusaamiseen se ei vaikuttanut vaan lapsi tekee nyt alakoulun loppuun kotona ja yläasteelle siirtyessä muutamme mahdollisimman kauas, toki nettikiusaamisessa sillä ei ole väliä.
Rankinta on varmasti kavereiden menettäminen ja se ettei somea voi käyttää, joten panostaisin yhteiseen aikaan lapsen kanssa ja harrastuksiin, joissa saisi kavereita (oman paikkakunnan ulkopuolella mieluiten). Kotona ja netissä kun on muutenkin varmaan aika vaikea olla tai saada uusia kavereita. Tsemppiä sinulle ja tytölle, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
Suomi on ollut hyvä maa asua ja elää. Rehellistä, Jumalaa ja esivaltaa kunnioittavaa väkeä. Korkea elintaso ahkerasta työstä. Jaettavaa on riittänyt vähäosaisillekin. Koulutus ja terveydenhuolto maailman huippuluokkaa.
Mikä ja koska meni pieleen?
Punaisen ja vihreän fuusiosta alkoi alamäki.
Taidatte melkoisia pettureita olla itsekin, kun jaksatte jauhaa 6 sivua tapauksesta jossa kyseessä on itsepuolustus. Haloo!!!!! Suomalaisen kiusatun keskustelut poistuu heti. Siat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
samanlaisesta kiusaamisesta kärsii minun 10v tyttö. videoita jaetaan tiktokkiin, kuvattu hänestä koulussa. olen tehnyt 6 rikosilmoitusta vuoden sisään, tutkimattajättämispäätös tullut joka kerta ja nyt on kutsu poliisin puhutteluun, koska epäillään että teen turhaan rikosilmoituksia. lapseni käy terapiassa viikottain koska haluaa kuolla ja olemme joutuneet vaihtamaan koulua jo kerran. apua ei vaan saa.
Saman asian kanssa painineena: jos videoihin liittyy minkäänlaista seksuaalista vihjausta, tee rikosilmoitus ahdistelusta äläkä nettikiusaamisesta tai salakuvaamisesta. Pyörät lähtee pyörimään paremmin. Toki jos tekijät ovat alle 15, ei sillä juurikaan ole vaikutusta. Meillä videoita jaettiin nimenomaan seksuaalissävytteisillä kuvateksteillä, ja sain poliisin reagoimaan näillä keinoin. Ikävä kyllä kiusaamiseen se ei vaikuttanut vaan lapsi tekee nyt alakoulun loppuun kotona ja yläasteelle siirtyessä muutamme mahdollisimman kauas, toki nettikiusaamisessa sillä ei ole väliä.
Rankinta on varmasti kavereiden menettäminen ja se ettei somea voi käyttää, joten panostaisin yhteiseen aikaan lapsen kanssa ja harrastuksiin, joissa saisi kavereita (oman paikkakunnan ulkopuolella mieluiten). Kotona ja netissä kun on muutenkin varmaan aika vaikea olla tai saada uusia kavereita. Tsemppiä sinulle ja tytölle, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.
Voi hemmetti. Voimia teille molemmille ja teidän lapsille. Kiusaajat ovat alinta kastia. Itse jouduin koulussa kiusatuksi ja vieläkin vihaan niitä ihmisiä.
Tiedoksi, että Maunulan yhteiskoulu on yksityinen koulu. Se toimii silti alueen lähikouluna. Maunulaan tulee paljon oppilaita myös muualta, koska siellä on painotettua matematiikan ja liikunnan opetusta.
Mun lapsi on siellä 8 luokalla ja tietää tapahtumasta, vaikka ei itse ole ollut mukana asiassa. Lapsen mielestä koko hommaa on paisuteltu lehdistössä ja jutun taustalla on ollut suunsoittoa molemmin puolin. Tapausta on selvitelty ja käsitelty koulussa laajasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen se jonne-meemi, joka lähti ihan viattomasta kuvasta liikkeelle mutta oli valtava taakka pojalle kuvan takana. Nyt on jo tehnyt itsemurhan, mutta kuva elää edelleen. Todella kamala ajatus, toivon että nuo selkeät koulukiusaamisvideot jäisivät omaan arvoonsa ja unohtuisivat joskus. Hirveää jos lapsi ei saa missään olla rauhassa. Siunausta tytöllesi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi, että Maunulan yhteiskoulu on yksityinen koulu. Se toimii silti alueen lähikouluna. Maunulaan tulee paljon oppilaita myös muualta, koska siellä on painotettua matematiikan ja liikunnan opetusta.
Mun lapsi on siellä 8 luokalla ja tietää tapahtumasta, vaikka ei itse ole ollut mukana asiassa. Lapsen mielestä koko hommaa on paisuteltu lehdistössä ja jutun taustalla on ollut suunsoittoa molemmin puolin. Tapausta on selvitelty ja käsitelty koulussa laajasti.
Vähättely on perinteinen keino toimia...
Tässä ei ole mitään casea. Lopettakaa jo ja keskittykää oikeisiin asioihin. Kun uhri on suomalainen, se ei teitä su vak keja kiinnosta!!
Lakia olisi muutettava niin, että kiusaajia pitää nöyryyttää koko koulun edessä, vaikka antamalla muutama raipanisku.
Näin kukaan ei enää edes halua kiusata toista, kun tietää, että tulee itse kärsimään.
Nuoret eivät kunnioita aikuisia eikä toisiaan, koska mitään seuraamuksia ei tule.
Nyt joku tekemään adressia lakimuutokseen näitten suhteen.
Tai vähintään vartijat joka kouluun.
Jotakin pitää nyt tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa päättäjien nimet muistiin, että voitte 30 vuoden kuluttua katsoa, kuka tuhosi tämän maan ja sen turvallisuuden.
Soini, Halla-aho, Orpo, Sipilä... muistetaan hyvin. Määrärahojen leikkaaminen johtaa riskiin jossa romutetaan koko koulutusjärjestelmä.
Vierailija kirjoitti:
Ne rikastuttajat voisi lähteä sinne mistä tulivat.
Hutisalo haluaa tänne 80 000 uutta kelaihmisiä.
Kiusaaja bongattu.
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
Suomi on ollut hyvä maa asua ja elää. Rehellistä, Jumalaa ja esivaltaa kunnioittavaa väkeä. Korkea elintaso ahkerasta työstä. Jaettavaa on riittänyt vähäosaisillekin. Koulutus ja terveydenhuolto maailman huippuluokkaa.
Mikä ja koska meni pieleen?
Kuules, hihhuli, ei kukaan ole tällaista tilannut.
Toimittajat kirjoittavat raflaavia artikkeleita. Faktoja hyvin laveasti tulkiten. Tarkoituksena saada lukijoita.
Täällä. Vauvapalstalla. Jutut sitten karkaa täysin omille teilleen.
Jos poliisit ei puutu asiaan, niin se on kamalaa!? Jospa he, ammattilasina, toteavat tapahtumien mitättömyyden.
Äidit ja siskot tekevä typerästi, nostamalla kiusatun tikunnenään.
Ei ole olemassa, ryhmää/joukkoa, missä ei olisi konflikteja. Asioiden paisuttelu ei paranna koskaan tilannetta.
Olen pitkäpinnainen ihminen, mutta jos joku alkaa uhkaamaan lastani tappamisella niin lähden pakettiautolla ilman kilpiä hakemaan tämän jonnen "ajelulle".
Yksittäitapaus, turha melskata, näitä tekee suomalaiset kersat moninkertaisesti, palstapersut ne vaan jaksaa öyhötttää
Sen on kumma tämä suomalaisen esivallan ja hallinnon tapa suojella tekijää ja haistattaa pitkä paska uhrilla. Ensin uhri voi yrittää saada apua yhteiskunnalta ja silloin vaan hyssytellään ja sanotaan että ei voi tehdä mitään. Sitten kun tekee itse jotain kun esim. munaton poliisi ei pysty niin SITTEN löytyykin virkaintoa käydä itseään puolustaneen kimppuun ja silloin mennään ongelmitta lain kirjainta rankimmin soveltaen. Voisi sanoa että tavallisia ihmisiä härkitään ja kiusataan myös yhteiskunnan taholta, ikäänkuin ajetaan ansaan käyttämällä syöttinä rikollisia joille ei kuulemma voida mitään. Onko normaali ihminen sitten niin heikko ja helppo "asiakas" että tekevät mieluummin noinpäin kuin alkujaan auttaisivat ja joutuisivat tekemisiin ikävämpien ihmisten kanssa? Onko tuo sitä paljonpuhuttua impivaaralaisuutta ja maan tapa? Jos on niin siihen syyllistyvät niin oikeisto kuin vasemmistokin vaikka muuta olisivat olevinaan
Olen käsittänyt, että laki on kaikilla omissa käsissä. Itse en ainakaan enää ikinä aio soittaa kyttiä. Kyllä ne sitten perään huutelee kun ruumis pitää löytää.
Minä todella toivoisin, että opettajat ja rehtorit laitettaisiin virkavastuuseen näistä kiusaamistapauksista. En voi käsittää, miten niihin on niin vaikea puuttua. Tuoreen tutkimuksen mukaan rehtorien mielestä koulun isoin ongelma on opettajien uupuminen. Minusta ammattikunta, joka nauttii muutaman tunnin työpäivistä ja 16 viikon vuotuisista palkallisista lomista, ja levittelee käsiään oikeiden ongelmien edessä, ei todellakaan ole vaarassa uupua!
Laittakaa päättäjien nimet muistiin, että voitte 30 vuoden kuluttua katsoa, kuka tuhosi tämän maan ja sen turvallisuuden.