Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MItä olet "saanut aikaan" tänä vuonna?

Vierailija
10.12.2013 |

Minua näin ennen vuoden loppua piinaa tunne, että en ole saavuttanut tänä vuonna mitään. Olen vain käynyt töissä, mikä on samaa päivästä toiseen, ei tule seuraavaa tasoa.

Kuntoilussa saavutin juoksumatkan pitenemistä ja omia pieniä tavoitteita, mutta nekin menetin sairastamisen takia ja aloitan siis pohjalta uudestaan.

Olen opiskellut paria kurssia harrastuksekseni.

Haaveilemani toiminimi-bisnes ei ole lähtenyt alulle kun ei ole ollut energiaa ja suunnitelmallisuutta.

Olen matkustanut muutamiin paikkoihin, mutta sitä ei mielestäni lasketa koska se on 'huvia'.

Ensi vuodelle olisi vaikka mitä toiveita, mutta ne muuttuvat mielessäni suorituspaineiksi. Mikä on ihmisen elämässä realistista?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavutukseni on, että olen yhä hengissä. Kaikki on mennyt alta tänä vuonna: työ, avioliitto, koti ja nyt on edessä pakkomuutto kauas totutuista ympyröistä. Seuraavaksi pitää aloittaa ihan nollista. Kaikki. En todellakaan olisi vuosi sitten uskonut, että nyt kyntäisin näin syvällä. Suunta on kai vai ylöspäin? Ensi vuodelle odotuksena on lähinnä että henki vielä pihisee vuoden päästä.

Vierailija
42/79 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan (fiktiota). t. 37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en näköjään osaa lainata. t. 37

Vierailija
44/79 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 21:42"]

[/quote]

Miten voisin toteuttaa haaveeni kirjan kijoittamisesta v. 2014?

Vierailija
45/79 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

41, vaikka olosuhteet olisivat mitkä niin etpä voi silti pestä käsiäsi omasta kehityksestäsi, lue siis saavutuksiin vaan :)

Vierailija
46/79 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 21:42"]

[/quote]

Miten voisin toteuttaa haaveeni kirjan kijoittamisesta v. 2014?

[/quote]

Jotenkin pitäisi saada itsensä istumaan alas uudestaan ja uudestaan ja tehdä eteenpäin sitä samaa juttua (tiedän kyllä että perseestähän se on). Siinä prosessissa tulee sitten erilaisia vaiheita, joista ikävimpiä ovat tietenkin ne, jolloin koko jutussa ei tunnu olevan mitään järkeä. Kun ei enää tiedä mitä pitäisi tehdä, kannattaa jättää vähäksi aikaa kesken, mutta sitten on tietysti välttämätöntä taas aloittaa uudelleen, muutenhan ei tule valmista.

Kannattaa kirjoittaa jostain, mikä itseä kiinnostaa, se on vähän niin kuin ilmainen moottori ja sellaiselle on kyllä tarvetta. Ja sitten kannattaa käyttää mitä tahansa muita moottoreita, jotka toimivat (esim. tuo jos tarkoitat, että haluat saada sen kirjan tehtyä vuodessa, itse en ehkä haluaisi tehdä niin mutta jollain toisella se voi toimia hyvänä kannustimena). 

Kannattaa yrittää pysytellä mahdollisimman tietoisena siitä, missä tilanteessa on (esim. jos ei tee mitään, ei myöskään uskottele itselleen, että tekee). Tämän tietoisuuden tavoittelussa auttavat kirjoittamisesta kirjoitetut kirjat (ja ihmisen käyttäytymiseen liittyvä fakta), niitä kannattaa lukea.

t. 37

Vierailija
47/79 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin maailmaan aivan ihanan pienen pojan. <3 Ensi vuodelle jäi sitten se raskauskilojen karistus...

Vierailija
48/79 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoteen on mahtunut hurjasti kaikkea hyvää. Myös surua ja yksi todella suuri menety. Kuitenkin, ekaa kertaa elämässäni vuodelle asetetut tavoitteet oikeasti toteutuivat. En meinaa vieläkään uskoa. Laihduin 10 kiloa ja opin uuden kielen niin että pystyn sillä jopa yksinkertaiset asiat aidosti toimittamaan. Olen niin ihmeissääni siitä, että tavoitteet voi toteutua, että ehkä 2014 laitan jotain, että juoksen maratonin ja kirjoitan väikkärin ;D

Vierailija
49/79 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviät kyllä. Tunnen sinut ja tiedän, että tämä on uusi alku.

Vierailija
50/79 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsen ja suoritin neljännen opiskeluvuoden loppuun. Tein ylimääräisen kurssinkin. Enpä oikeastaan muuta, laihdutusprojekti ja lopputyö on vielä kesken..

Vierailija
51/79 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin vauvan

Vierailija
52/79 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin eroon energiaa syövästä parisuhteesta.

Laihduin laihduttamatta 10 kg laihdutettuani tuloksetta 30 vuotta.

Freelancerina iloitsen, että sain vakituisen sivutyön, jota olin odottanut 10 vuotta.

Sain vihdoin selville, mitkä ruoka-aineet ovat aiheuttaneet minulle viisi vuotta vatsavaivoja useita kertoja viikossa. Sen kunniaksi uskalsin mennä oopperaan ensi kerran viiteen vuoteen.

Sain lapseni täysi-ikäiseksi ja joka päivä iloitsen häntä katsellessani miten hienon pojan olen saattanut kasvamaan tähän maailmaan.

Vierailija
53/79 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteutin suuren haaveeni. Kävin silmien laserleikkauksessa.

Vierailija
54/79 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin kommunikoimaan uudella kielellä arkipäivän asiat selväksi. Ensi vuodella projekti jatkuu ja lisäksi pitäisi projektiin lisätä yhden vanhan kielen kertaaminen ja osittain uuden kielen oppiminen.

Läpäisin erään testin.

Olen onnistunut karistamaan muutaman vuoden aikana tapahtuneiden mullistuksien mukana tuoman väsymyksen pois.

Aloitin uuden, perheen yhteisen, harrastuksen.

Omaa aikaa en ole vielä osannut järjestää itselleni ja laihtumis- ja liikuntaosastolla on varsin hiljaista edelleen.

Oman yrityksen perustamisen idea on jalostunut, mutta toteutus on vielä hyvin epävarma.

Vierailija
55/79 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotin painoa lähes 50 kiloa. Aloitin liikunnan (6x viikossa). 

Vierailija
56/79 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana poikavauva <3

Vierailija
57/79 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olen saanut neljä työpaikkaa (yhdessä niistä edelleen)

- Valmistuin maisteriksi

- Sain arvostetun työharjoittelupaikan ulkomailta

- Olen ollut kaksi kertaa ulkomailla lomailemassa

Ei nämä nyt kummoisia, mutta lämmittävät 24-vuotiaan nuoren mieltä :)

Vierailija
58/79 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottepa tehokkaita.

Vierailija
59/79 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut vakituisen työpaikan "omalta" alalta. 

Synnytin toisen lapseni.

Olen asunut muutaman kuukauden ulkomailla.

Selätimme mieheni kanssa vaikeita parisuhteeseemme liittyviä ongelmia ja voin sanoa, että tämä vuosi on ollut kokonaisuudessaan hyvä ja kaunis. 

Vierailija
60/79 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt sitä normaalia elämää jota olen halunnut. Töissä olen tehnyt asioita joita pitkään on ollut mielessä. Tajusin eilen yhdessä kokouksessa että olen saanut aikaan vaikka mit vaikka olo on ollut sellainen että mitään jälkeä ei ole jäänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi