Miksi jonkun toisen lihavuus, harmittaa teitä?
Ihan itsehän sitä on omien läskien kanssa pärjättävä. Miksi kaikkien pitäisi nykyään olla laihoja?
Kommentit (165)
Samasta syystä kuin kaikki muutkin riippuvaiset, jotka eivät yritä tarpeeksi, narkkarit, alkoholistit. Läskit myöskin ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Lihavat ei sairastu heti mutta 10 tai 20 vuotta ylipainoa kannettuaan ilmaantuu sairauksia joiden hoito on kallista ja ne aiheuttavat uusia sairauksia. Ei sitä voi puolustella kuten ei tupakointiakaan.
Tuomitset varmaan myös urheilijat, sillä heillä vasta hoitoa vaativia vammoja on?
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin kaikki muutkin riippuvaiset, jotka eivät yritä tarpeeksi, narkkarit, alkoholistit. Läskit myöskin ällöttää.
Entä kun mua ei haittaa se vaikka sua ällöttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mäkin oon miettinyt. Esim. nyt bb-Sasan paino tuntuu vituttavan ihmisiä, miksi? :D
Miehet on aina puuttuneet naisten ulkonäköön kovaäänisesti. Niiden on vaikea sietää naisen epämiellyttävää ulkonäköä edes koulu- tai työkaverina. He eivät osaa katsoa muualle.
En sanoisi että se on epämiellyttävää tai epämiellyttävän näköistä.
Koska ylensyönti ja liikalihavuus on sairaus. Sairaalloisen ylipainoinen surettaa suunnilleen samalla tapaa kuin ihminen pyörätuolissa. Lihava huijaa itseään "ettei se haittaa, olen sujut läskeineni". Tottakai se harmittaa, laskee itsetuntoa, vaikeuttaa liikkumista, tuo lukuisia terveysongelmia, LUKUISIA.
Ei kyse ole siitä että pitäisi olla laiha vaan olisi suotavaa olla normaalipainoinen ja kiinnostua omasta terveydestä. Todella monesti lihavuus = masennus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kun mua ei haittaa se vaikka sua ällöttää?
Eihän aloituksessa sun mielipidettä kysytty. Kysyttiin miksi toisten läskit harmittaa? Siksi kun ne ällöttää ja läskit ovat heikkoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavat ei sairastu heti mutta 10 tai 20 vuotta ylipainoa kannettuaan ilmaantuu sairauksia joiden hoito on kallista ja ne aiheuttavat uusia sairauksia. Ei sitä voi puolustella kuten ei tupakointiakaan.
Tuomitset varmaan myös urheilijat, sillä heillä vasta hoitoa vaativia vammoja on?
Meinaatko että lihavan ja urheilijan välissä ei ole mitään?
Kun näen lihavan ihmisen, niin näen sairaan ja ongelmaisen ihmisen. Ei minua harmita ollenkaan, se on väärä sana. Ajattelen vain, että lihavalla ei asiat ole hyvin. Selkäranka puuttuu, on psyykessä vikaa tai hänellä on addiktio, jota ei osaa käsitellä, eikä hae apua.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa nämä 40kg ylipainoa. Jos jotakin muuta haittaa, niin saa haitata.
Sinun tulevat lääkekulut näkyvät jossain etenkin siinä vaiheessa kun veronmaksajien määrä vähenee tulevaisuudessa ja täällä joudutaan ottamaan Amerikan malli missä maksat omat lääkkeesi.
Amerikassa on normaalia että keskituloisenkin jalka amputoidaan sillä ei ole varaa lääkkeisiin. Niin, yllättääkö tieto että ylipaino voi johtaa amputointiin?
Mitä tää on, että ollaan joko lihavia tai sitten laihoja? Eikö ap ole kuullut normaalipainoisuudesta? Vai onko normaalipainoisetkin muka laihoja ap:n mielestä? Jos näin, on ongelmasi selvinnyt, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mäkin oon miettinyt. Esim. nyt bb-Sasan paino tuntuu vituttavan ihmisiä, miksi? :D
Outoa. Ennen ei tällaista ollut.
No, kyllä oli.
Läskiksi on haukuttu.Ja pienemmästä syystä. Nykyajan hoikka on 90-luvun pullukka.
Aaa, tämän takia tunnen itseni hoikaksi nykyään :D
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa nämä 40kg ylipainoa. Jos jotakin muuta haittaa, niin saa haitata.
Siun pumppu saattaa olla eri mieltä.
No harmittaahan se maksaa turhia verenpainelääkkeitä ja statiineja, puhumattakaan kakkostyypin diabeteksen hoitokuluista. Tai syövän hoidosta. Kaikki tuntemani rintasyövän saaneet naiset ovat merkittävän keskivartalolihavia. Tilastot osoittavat, että se ei ole sattumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Ennen ei tällaista ollut.
No, kyllä oli.
Läskiksi on haukuttu.Ja pienemmästä syystä. Nykyajan hoikka on 90-luvun pullukka.
Aaa, tämän takia tunnen itseni hoikaksi nykyään :D
Minäkin olin parikymppisenä läski 80kg ja nyt yli 100kg ja sanovat minuu normaalipainoseks :D
Koska veronmaksaja joudun maksamaan kaikki ne lukuisat terveysvaivat jotka liittyy ylipainoon. Listä näistä vaivoista niin pitkä etten jaksa kirjoittaa. Itsekin olen aiemmin ollut lihavuuden puolella joten tiedän miten paljon terveysvaivoja siitä tulee ja kuinka ne häviää kun laihduttaa normaalipainoiseksi.
Lähinnä olen surullinen heidän puolestaan, koska tiedän, että menettävät niin paljon elämässään. Terveyshaitat ovat kiistattomat, eikä suoraan sanottuna lihavuus esteettisestikään ole kaunista katseltavaa, etenkin kun usein näkee sen kauneuden potentiaalin, mikä on piilossa kilojen takana. Usein aikuisen lihavuudelle löytyy psyykkiset syyt.
Myös lasten lihavuus on lohdutonta, koska vika ei ole heissä, vaan vanhempien väärissä tavoissa ja tietämättömyydessä.
Nykyisin on aivan liikaa tarjolla helppoa sokeria ja rasvaa kaikissa muodoissa, isoja annoskokoja ihannoidaan, nuoriso lihoo kun välipaloiksi syödään tuhteja herkkuja ja juodaan litra limua päälle.
Tämä ongelma tuntuu jakavan kansaa, toisaalla hoikat terveys- ja kuntointoilijat ja toisaalla lapsesta asti ylipainoiset kilojensa vangit.
Itse olenn lihava ja ikää 55v.
En minäkään nuorena ollut läski.
En ole koskaan syönyt paljon, helpolla lihon.
Hiilareita toki ollut liikaa.
Nyt keto dietillä.
Todella merkittävästi ylipainoisen ihmisen näkeminen lähinnä surettaa.
Merkittävä ylipaino, BMI 40+, on sairaus. Sitä ei muuksi voi muuttaa.
Se on sairaus, josta paitsi sairaan, myös yhteiskunnan ja ympäristön on maksettava.
Ylipaino tarkoittaa käytännössä miltei jokaisen ylipainoisen osalta ruuan (tai juomien) merkittävää liikasyömistä.
Ruoka tuottaa 18% keskivertosuomalaisten hiilijalanjäljestä. Usein vaikeasti ylipainoiset ihmiset syövät runsaasti energiatiheää ruokaa (sokeri, rasva), jonka ympäristövaikutukset ovat merkittävästi suuremmat kuin esim. vähän energiaa sisältävän kasvisruuan. Lihajalosteet, prosessoidut valmisteet, valmisruoka, karamellit, muut herkut. Nämä löytyvät usein vaikeasti ylipainoisten ruokalistalta. Harva lihoo syömällä porkkanaa. Paha vaan, että merkittävä osa näistä energiatiheistä ruuista on myös melkoisia hiilidioksidipäästöjen aiheuttajia.
Esimerkiksi liha, juusto ja suklaa ovat pahimpia "ilmastovihollisia" ja niiden viljely / kasvattaminen on poikkeuksellisen tuhoisaa elinympäristöille ja kuluttaa hirvittävät määrät mm. vettä. Esimerkiksi suklaakilon tuotantoon käytetään 24.000 litraa vettä. Jokainen voi laskea, kuinka paljon esimerkiksi vuodessa 40 kiloa suklaata napaansa ahtava kuluttaa vettä: liki miljoona litraa, eli 1000m3.
Jos näiden tuotteiden ylikulutus päättyisi maailmassa, voisi todella moni elinympäristö - sekä itse kuluttajat - paljon paremmin.