Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jonkun toisen lihavuus, harmittaa teitä?

Vierailija
30.09.2020 |

Ihan itsehän sitä on omien läskien kanssa pärjättävä. Miksi kaikkien pitäisi nykyään olla laihoja?

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tosi iso osa väestöstä on ainakin lievästi ylipainoisia.

Toisten lihavuus vituttaa? Ei sentään, mutta huolestuttaa kyllä, koska väestön holtiton painonnousu aiheuttaa väistämättä kansanterveydelle haitallisia sairauksia pitkän ajan kuluessa joiden kanssa julkinen terveydenhuolto joutuu sitten diilaamaan parhaansa mukaan.

Veronmaksaja siis kantaa tämänkin taakan harteillaan mikäli lihavuutta ja sen mukanaan tuomia terveyshaittoja ei saada kuriin.

Lihavat maksavat myös veroja

Kyllä, ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin.

Tupakoitsijakin maksaa veroja, silti tupakointi on äärimmäinen terveysriski jonka aiheuttamien terveyshaittojen seuraukset kantaa pääosin julkinen terveydenhuolto.

Ei tee tupakoinnista suotavaa eikä poista sen haittavaikutuksia vaikka tupakointia verotetaankin ankarasti. Sama koskee ylipainoa ja sen haittavaikutuksia.

Vierailija
162/165 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa eniten se, kun annetaan kilojen tulla jo nuorena eikä välitetä. Vanhempana on todella iso työ saada pois vaikka haluakin olis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavat ei sairastu heti mutta 10 tai 20 vuotta ylipainoa kannettuaan ilmaantuu sairauksia joiden hoito on kallista ja ne aiheuttavat uusia sairauksia. Ei sitä voi puolustella kuten ei tupakointiakaan.

Mä oon kantanut ylipainoani jo 30 vuotta. Ainoat kulut yhteiskunnalle ja sairaudet mulle ovat olleet erilaisten syömishäiriöiden ja mielenterveysongelmien hoito, jotka puolestaan ovat johtuneet läskivainosta. Ja näin on lukemattomien muidenkin kohdalla.

Tämä yhteiskunta voisi niiiiin paljon paremmin, jos toisten painoa ei kytättäisi ollenkaan, vaan keskityttäisiin kannustamaan ja mahdollistamaan hyvät elintavat ja erilaiset liikuntamahdollisuudet. Jokainen lihava, joka tämän läskivainon takia jää häpeissään kotiin, eikä kehtaa mennä liikuntaharrastuksiin tai ylipäätään elää täyttä elämää, todennäköisemmin sairastuu tavalla tai toisella henkisesti, ja tiedätkö, se on ne suurimmat kulut tässä yhteiskunnassa.

Pyydät jonkin sortin kannustusta, vaikka samalla pitäisi toisaalta leikkiä, ettei kenelläkään ole mitään muutettavaa painossa. Miten ja mitä tämä kannustaminen oikein on? Välinpitämättömyys ei sitä nyt kuitenkaan ihan ole. Toinen mitä monet lihavat uskovat, on tämä liikunta paikoissa tapahtuva " haukkuminen". Oletko koskaan ollut uimahallissa? Siellä on vaikka minkä näköistä ihmistä, paitsi huippumalleja. En ole koskaan nähnyt tai kuullut kenenkään haukkuvan lihavia tai ylipainoisia. Liikaa löylyä heittäviä kyllä tai suihkut päälle ja jättäviä.

Normaalipainoisia demonisoidaan aina, vaikka todella monella heistäkin on paljon epävarmuuksia omasta kehostaan. Ehkä joku 130 kiloinen epäröi uimahalliin menoa, ihan kuten joku 45 kiloinen, koska hänellä on aa-kupin rinnat. Minä en pidä siitä, että meidät normaalipainoiset kuvaillaan aina niin hirveiksi ja me olemme syy siihen miksei joku voi laihduttaa ja urheilla.

Minä liikun kotona, koska pidän kotivoimistelusta. Ja syön juuri sitä ruokaa mitä haluan. En jonkun lihavan tai laihan maun mukaan.

Ehkä jossain vaiheessa ihmisten pitäisi katsoa peiliin ja todeta ettei se syy ole aina muissa. Joskus se on ihan omassa päässä. Eikä muut voi koskaan muuttua sellaisiksi, että muut laihtuvat tekemättä itse mitään tai olemalla aina siellä omalla mukavuusalueella.

Vierailija
164/165 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa eniten se, kun annetaan kilojen tulla jo nuorena eikä välitetä. Vanhempana on todella iso työ saada pois vaikka haluakin olis.

Minua taas harmittaa se, että laihat syyllistetään aina, koska he muka estävät lihavia laihtumista tai he muka kohtelevat lihavia huonosti.

Vierailija
165/165 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas harmittaa se, että laihat syyllistetään aina, koska he muka estävät lihavia laihtumista tai he muka kohtelevat lihavia huonosti.

Tämä. Lihavat kokevat saavansa pilkkaa ja ylenkatsetta. Missä, kuka ja miten? Olen hoikka keski-ikäinen nainen ja edellisessä työpaikassa painoni otettiin usein puheeksi työpaikan kahvipöydässä. Yksi työkaveri sanoi, että on noloa kulkea 20-vuotiaan kropassa, kun naamasta näkyy ikä. Missä on säädetty, että ihmisen on pakko lihoa ja lopettaa liikunta tietyssä iässä. Liikunta on mielestäni mukavaa, eikä siitä ole ollut haittaa. Kertaakaan en ole käynyt lääkärillä urheilussa saadun vamman vuoksi. Lisäksi saamme kuulla pilkkaa siitä, miten olemme jatkuvassa nälässä ja rääkkäämme kroppaamme. Kehopositiivisuuden pitäisi ulottua myös hoikkiin.