Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhausta. Mitä vastata kiperiin rekrytoijan kysymyksiin?

Vierailija
10.12.2013 |

Päällimmäisenä mielessäni vastaus kysymykseen "Miksi haluat vaihtaa työpaikkaa?" Vastaanko rehellisesti etten vihaan nykyistä työpaikkaani ja sen kyttäämistä ja pomon toimintaa vai mitä tuohon pitäisi vastata?

Toinen paha minulle on "Miksi meidän pitäisi valita juuri sinut?" En vaan osaa kahua itseäni ja tuoda itseäni esille.

Sitten vielä "Haluatko kysyä jotain?" En ikinä keksi mitään kysyttävää työstä tai yrityksestä. Ainoat päällimmäiset mielessä on palkka, lomat, edut, etätyömahdollisuus, työajan joustavuus. Mutta eihän pelkästään niitä voi kysellä. Mitähän ne ajattelee minusta tuolloin työntekijänä?! Varmaan sitä, että työ ei kiinnosta vain palkka ja edut.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haen esim.myyjäksi tai toimistotyöhön, miksi minun pitäisi olla valmis ylennykseen tai johtotehtäviin jo haastatteluvaiheessa? Minä sanon, että tällä hetkellä johtotason tehtävät ja ylennykset ei ole tavoitteenani.

Todellisuudessa en ole johtajatyyppiä, enkä jaksa olla yötäpäivää työasioissa tavoitettavissa. Haluan myös viettää pienten lasteni kanssa aikaa. Miksi edes haikailisin heti johtotehtäviin, jos olen hakenut ns.alaisen töitä? Kurjaa, että nykyään saa hakuprosessissa miinusta, jos ei ole johtajatyyppiä tai valmis johtotehtäviin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme