Mies näkee minua vain pari tuntia päivässä, olenko pelkkä pano?
Olen tapaillut erästä miestä n. 3 kuukautta. Olemme tunteneet sitä ennenkin kolmisen vuotta eli ei ole kyse mistään tutustumisvaiheesta. Mies näkee minua aina vain 1-3 tuntia, kunnes lähtee jonnekkin (harrastuksiin, näkemään ystäviään tai perhettään tai sitten minä lähden nukkumaan jos on jo myöhempi). Yleensä ollaan vaan hänen luona, ja katsotaan sarjoja, ja myös läheisyyttä on paljon. Mies on kuitenkin sanonut, että haluaa vakavaa. Nähdään kyllä lähes päivittäin/n. Jokatoinen päivä eikä seksiä ole joka kerta.
Minua silti vähän pelottaa, että en kai ole miehelle pelkkä pano. Monesti olen kysynyt suoraan ja mies vastaa aina vain, että en ole vaan haluaisi vakavampaa. Silti ei kuitenkaan ainakaan vielä olla virallisesti yhdessä.
Pitäiskö mun olla huolissaan vai epäilenkö turhaan?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä mikä on ongelma. Saat seksiä ja seuraa eikä toinen roiku. Täysin ideaali tilanne. Minun puolesta mies saa olla vaikka Arabian sulttaani ja tehdä mitä huvittaa jos nuo perushommat hoituu noin vaivattomasti.
Juu, kaikille ei riitä pelkkä pneminen, vaikka olis kuinka upeeta. Jotkut haluu jopa perheen ja lapsia.
En siis tuomitse vakipano-suhteita, mut kaikille se ei riitä.
Kyllä meille miehille riittää. Miksei siis naisillekin. Tasa-arvoa tähänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu suoraan. Ei kannata kierrellä ja kaarella. Koet itsesi loukatuksi. Ei se ole häpeän paikka.
Tulet esiin. Kerrot miltä sinusta tuntuu.
Pahaltahan tuo sinusta tuntuu.Tätä olen yrittänyt, monta kertaa. Ja saada myös mies puhumaan suoraan. Mutta kyllä tämä nyt aika selkeästi taisi olla tässä.
- Ap
Lähdetkö treffeille? Osaan käyttäytyä ja tiedän kuinka naisia tai ihmisiä ylipäätään kohdellaan ja ymmärrän että maailmassa on muitakin kuin minä itse. Pystyn myös sanomaan suoraan jos ei kiinnosta, ilman että tarvitsee kehittää siihen ympärille mitään valheita, koska olen aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu suoraan. Ei kannata kierrellä ja kaarella. Koet itsesi loukatuksi. Ei se ole häpeän paikka.
Tulet esiin. Kerrot miltä sinusta tuntuu.
Pahaltahan tuo sinusta tuntuu.Tätä olen yrittänyt, monta kertaa. Ja saada myös mies puhumaan suoraan. Mutta kyllä tämä nyt aika selkeästi taisi olla tässä.
- Ap
Lähdetkö treffeille? Osaan käyttäytyä ja tiedän kuinka naisia tai ihmisiä ylipäätään kohdellaan ja ymmärrän että maailmassa on muitakin kuin minä itse. Pystyn myös sanomaan suoraan jos ei kiinnosta, ilman että tarvitsee kehittää siihen ympärille mitään valheita, koska olen aikuinen ihminen.
Kyllä lähtisin mielelläni kaltaisesi miehen kanssa treffeille.
- Ap
Mikä idiootti tämä ap on anteeksi nyt vain. Tuntuu että siellä on joku aivoton kana joka himoitsee isoa munaa mutta haaveilee tästä parisuhteeksi. Jos mies kiertelee ja kaartelee noin monen painannan jälkeen, on selvää, että mies näkee sut pilluna ja helppona. Nähtiinhän mekin kuinka typerä olet.
Olen itsekin tavannut noita jahkailijoita, parempi suoraan suoristaa mutkat ja selvittää mitä se perkeleen ukko haluaa. Itseäsi vain kiusaat. Joko oot typerä tai luulet ettet saa muita, tai sitten oot "rakastunut", mitä et ole.
Sanon suoraan. Unohda se. Nyt.
Vierailija kirjoitti:
Mikä idiootti tämä ap on anteeksi nyt vain. Tuntuu että siellä on joku aivoton kana joka himoitsee isoa munaa mutta haaveilee tästä parisuhteeksi. Jos mies kiertelee ja kaartelee noin monen painannan jälkeen, on selvää, että mies näkee sut pilluna ja helppona. Nähtiinhän mekin kuinka typerä olet.
Olen itsekin tavannut noita jahkailijoita, parempi suoraan suoristaa mutkat ja selvittää mitä se perkeleen ukko haluaa. Itseäsi vain kiusaat. Joko oot typerä tai luulet ettet saa muita, tai sitten oot "rakastunut", mitä et ole.
Sanon suoraan. Unohda se. Nyt.
Ymmärsin tämän jo itsekin, että mies ei ole oikeasti tosissaan vaikka on niin väittänytkin. Eli olen ollut pelkkä säätö ja pillu. Ja kyllä, nyt annan olla ja yritän päästä eteenpäin, vaikka pahalta tuntuukin.
- Ap
Aika lapsellisen oloinen mies kolmekymppiseksi, löydät fiksummankin.
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä on turha kysellä mitään tuollaisissa ongelmatilanteissa. Ei kukaan sano suoraan, että joo, olet pelkkä pano. Teot ratkaisevat!
Jos tapaatte vain toisen kotona, teillä on panoviritys. Jos tapaatte vain parin tunnin ajan, teillä on panoviritys.
Jos haluat tilanteen muuttuvan, et voi enää suostua tapaamisiin toisen kotona eikä pidä myöskään harrastaa seksiä, kunnes tilanne on muuttunut paremmaksi. Jos niin ei käy, on parempi erota kuin jatkaa panoalustana.
Kun mies ehdottaa seuraavan kerran tapaamista, sano, että haluaisit käydä jossain miehen kanssa (keksi itse paikka tai tapahtuma). Katso, miten mies reagoi.
Miksei mies sano suoraan jos panoista kyse? Aika outo mies jos ei voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä on turha kysellä mitään tuollaisissa ongelmatilanteissa. Ei kukaan sano suoraan, että joo, olet pelkkä pano. Teot ratkaisevat!
Jos tapaatte vain toisen kotona, teillä on panoviritys. Jos tapaatte vain parin tunnin ajan, teillä on panoviritys.
Jos haluat tilanteen muuttuvan, et voi enää suostua tapaamisiin toisen kotona eikä pidä myöskään harrastaa seksiä, kunnes tilanne on muuttunut paremmaksi. Jos niin ei käy, on parempi erota kuin jatkaa panoalustana.
Kun mies ehdottaa seuraavan kerran tapaamista, sano, että haluaisit käydä jossain miehen kanssa (keksi itse paikka tai tapahtuma). Katso, miten mies reagoi.
No miksiköhän? Loppuu saanti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisi. No mikä estää?
Olen ollut aika mustasukkainen, ja meillä on ollut jonkun verran riitoja. Nyt ollaan kuitenkin saatu asiat puhuttua niin, että olen anteeksi pyytänyt liikaa mustasukkaisuuttani, joten siksi mies kuulema haluaisi jo seurustella, vaikka aiemmin ei halunnut.
- Ap
Mä en kyllä yhtään tajua mikä sun ongelma on.
Miten niin? Siis pelkään tässä, puhuuko mies totta siinä, että haluaa vakavaa, kun kuitenkin haluaa usein seksiä ja nähdään vain 1-3 h päivässä.
- Ap
Ei halua vakavaa. Teot ja sanat eivät täsmää. Myös se, että joudut anelemaan anteeksi "mustasukkaisuuttasi" (mitähän tämäkin tarkoittaa...), on huono merkki. Todennäköisesti mies osaa syyllistää sinua jostain olemattomasta jutusta ja vedättää sinua muutenkin. Jätä se, kyllä maailmassa miehiä riittää. Ei seurustelukumppania tarvitse väkisin etsiä jostain pienestä kaveripiiristä.
Olin siis todella epäileväinen esim. jos mies näki naispuolisia kavereitaan. Hänestä alkoi tuntua, että ei uskalla nähdä ketään, kun aina suutuin ja epäilin. Eli ymmärrän että mies halusi anteeksipyynnön tästä, ja että myönsin ylireagoineeni. Nykyään osaan olla rennompi.
- Ap
Pelottavaa jos ei kumppani hyväksy kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi loppuis jos molemmat seksiä haluaa?
Aika harvoin pariskunnilla yleensäkään on enemmän kuin 3h yhteistä aikaa vuorokaudessa, jos vierekkäin nukkumista ei lasketa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi loppuis jos molemmat seksiä haluaa?
Mies tietää, että haluan parisuhteen enkä pelkkää seksiä.
- Ap
Mies on ehkä osannut lörpötellä kaikkea ihanaa panon tiimassa. Kyllä sitä nainen siinä hekuman hetkellä voi uskoa vaikka mitä rakkauden jaarituksia. Mutta kannattaa aina kiinnittää niihin tekoihin huomiota siellä sängyn ulkopuolella. Se kertoo onko mies tosissaan vai ottaa ilmasta pillua hekuman hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin pariskunnilla yleensäkään on enemmän kuin 3h yhteistä aikaa vuorokaudessa, jos vierekkäin nukkumista ei lasketa?
Kyllä tämä olisi minullekin muuten ok, mutta hän ei kertaakaan ole viettänyt kokonaista päivää kanssani, ja viikonloppuna ei nähdä oikeastaan ollenkaan vaikka oltaisiin sovittu, koska mies näkee ystäviään tai nukkuu. Monta kertaa mies tekee ohareita, nukkuminen usein syynä.
Ja mies ei ole vieläkään avannut viestejäni, mennyt 10 tuntia. Mutta ehkä se on parempikin, jos hän ei oikeasti välitä ja ole tosissaan, että hänestä ei enää kuulu mitään.
- Ap
Oliskohan päihdeongelma? Toi vastaamattomuus on myös selkeä signaali. Ehkä sun ap on parempi unohtaa tuo.
Minä jo mietin, pitäiskö pyytää anteeksi häneltä jankkaamista, riitelyä ja tuota epäilyä, että hän ei olisi tosissaan. Mutta ehkä parempi että en pyydä, tosiaan tuo vastaamattomuuskin todistaa epäilyni oikeaksi. En mahda tilanteelle mitään. Mies olisi voinut vastata olevansa tosissaan ja haluavansa jutella, jos välittäisi minusta. Parempi varmaan että en enää roiku hänessä enkä pidä yhteyttä.
Ja mies on työtön, ei siis vuorotöissä. Ollut nyt paikalla somessa eli ei nukkumisen piikkiinkään mene tuo ignooraus.
- Ap
Koita nyt ajatella jotain muuta. Kai sulla on omakin elämä niin ettei tarvitse miehen unirytmien mukaan mennä? 31-vuotias aikuinen ihminen, joka herää yöunilta alkuillasta kuulostaa muutenkin hieman erikoiselta.