Mies näkee minua vain pari tuntia päivässä, olenko pelkkä pano?
Olen tapaillut erästä miestä n. 3 kuukautta. Olemme tunteneet sitä ennenkin kolmisen vuotta eli ei ole kyse mistään tutustumisvaiheesta. Mies näkee minua aina vain 1-3 tuntia, kunnes lähtee jonnekkin (harrastuksiin, näkemään ystäviään tai perhettään tai sitten minä lähden nukkumaan jos on jo myöhempi). Yleensä ollaan vaan hänen luona, ja katsotaan sarjoja, ja myös läheisyyttä on paljon. Mies on kuitenkin sanonut, että haluaa vakavaa. Nähdään kyllä lähes päivittäin/n. Jokatoinen päivä eikä seksiä ole joka kerta.
Minua silti vähän pelottaa, että en kai ole miehelle pelkkä pano. Monesti olen kysynyt suoraan ja mies vastaa aina vain, että en ole vaan haluaisi vakavampaa. Silti ei kuitenkaan ainakaan vielä olla virallisesti yhdessä.
Pitäiskö mun olla huolissaan vai epäilenkö turhaan?
Kommentit (160)
Ja nytkään mies ei enää avaa viestejäni, kun kirjoitin, että olisi vaan sanonut suoraan..
- Ap
Miten niin PELKKÄ pano? Kai se pimpsassakin hyvältä tuntuu? Todennäköisesti olet mutta haittaaksse?
Vierailija kirjoitti:
Taisitte olla oikeassa, että mies ei ole vakavissaan. Meidänhän piti siis nähdä eilen, mieheltä tuli illalla viesti että heräsi vasta (hänellä on siis outo unirytmi). Vastasin että hän ei sitten oikeasti taida olla tosissaan kanssani, johon vastasi aamuyöllä että "no heräsin tosi myöhään"..
Tänä aamuna laiteltiin viestiä myös. Laitoin, että kun ei voinut vastata tuohon, että onko tosissaan, ei siis selkeästi ole vakavissaan, jos tuo herääminen on kerran ainoa vastaus. Laitoin myös, että olisi voinut sanoa suoraan että ei ole tosissaan. Tähän mies vastasi ainoastaan, että "katsotaan salkkarit tänään" (jotka meillä siis tapana aika katsoa yhdessä, eilen piti mutta mies ilmeisesti nukkui).
Tämä taitaa olla siis selvä merkki. Kyllä kai tosissaan oleva välittävä mies edes pyytäisi anteeksi kun eilen ei nähtykään, ja vastaisi jotain tuohon, kun laitan että ei taida olla vakavissaan.. minun täytyy nyt siis vain hyväksyä asia.
- Ap
Niin... Itselleni ei tuollainen riittäisi. Taisi saada panot suoritettua jonkun muun luona ja siksi tuo "heräsin vasta". Vai tekeekö mies yövuoroa, jolloin nukkuu päivät?
Vierailija kirjoitti:
Ja nytkään mies ei enää avaa viestejäni, kun kirjoitin, että olisi vaan sanonut suoraan..
- Ap
Ei varmaan vastaakaan, kun sait hänen tarkoitusperänsä selville ja aloit painostamaan. Ajattelee vaan, että ääh uutta matoa koukkuun, ei tuollaista jankkaajaa jaksa. Aidosti ihastunut mies menisi ihan pois raiteiltaan, jos huomaisi, että nainen alkaa epäilemään hänen tunteitaan.
Onnea uudelle vapaudellesi Ap.
Ehdotan että satsaat nyt itseesi ja kavereihisi, etkä uhraa ajatustakaan miehille vähään aikaan.
Kyllä niitä miehiä sitten taas löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Ei varmaan vastaakaan, kun sait hänen tarkoitusperänsä selville ja aloit painostamaan. Ajattelee vaan, että ääh uutta matoa koukkuun, ei tuollaista jankkaajaa jaksa. Aidosti ihastunut mies menisi ihan pois raiteiltaan, jos huomaisi, että nainen alkaa epäilemään hänen tunteitaan.
Olen hänen tunteitaan epäillyt jo kauan ja jankkaamiseen kyllä olen syyllistynyt. Mies on yleensä vaan vastannut olevansa tosissaan, mutta silti ei sitä teoillaan ole näyttänyt. Tämä nyt sitten oli minulle viimeinen naula arkkuun, kun ignoorasi epäilyni täysin.
Empä kai olisi asialle enää mitään voinut.. Toki tuo jankkaamiseni varmastikin on voinut olla ärsyttävää, mutta jos mies ei teoillaan näytä olevan tosissaan, niin onhan minulla syytä ollutkin epäillä. Ja minusta riittävä teko ei ole se, että nähdään muutaman kerran viikossa se pari tuntia, katsotaan sarjoja ja pannaan, ja rikotaan lupauksia (esim viikonloput, joita ei kertaakaan olla vietetty yhdessä vaikka oltaisiin niin sovittu, aina mennyt muut menot edelle tai mies nukkunut tms).
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä on turha kysellä mitään tuollaisissa ongelmatilanteissa. Ei kukaan sano suoraan, että joo, olet pelkkä pano. Teot ratkaisevat!
Jos tapaatte vain toisen kotona, teillä on panoviritys. Jos tapaatte vain parin tunnin ajan, teillä on panoviritys.
Jos haluat tilanteen muuttuvan, et voi enää suostua tapaamisiin toisen kotona eikä pidä myöskään harrastaa seksiä, kunnes tilanne on muuttunut paremmaksi. Jos niin ei käy, on parempi erota kuin jatkaa panoalustana.
Kun mies ehdottaa seuraavan kerran tapaamista, sano, että haluaisit käydä jossain miehen kanssa (keksi itse paikka tai tapahtuma). Katso, miten mies reagoi.
Kannattaako siis kieltäytyä seksistä niin kauan kunnes mies käy kanssani jossain? Ja selitänkö syyksi, että en halua panna, koska tuntuu että olen pelkkä pano (jos siis ei lähde mukaani minnekkään)?
- Ap
No, sano suoraan.
Mitä sitä kiertelemään.
Sehän sinua häiritsee.
Puhu suoraan. Ei kannata kierrellä ja kaarella. Koet itsesi loukatuksi. Ei se ole häpeän paikka.
Tulet esiin. Kerrot miltä sinusta tuntuu.
Pahaltahan tuo sinusta tuntuu.
Nyt otat oikeasti ryhtiliikkeen ja heivaat äijän. Olette selvästi vielä nuoria ja meressä kalaa vaikka kuinka paljon, ole vain ensikerralla tarkkana millaisen miehen kanssa alat suhdetta suunnittelemaan. Eihän noista silti tiedä kuin kokeilemalla mutta nyt ainakin tiedät. Älä jää kynnysmatoksi, haluatte eri asioita, sulla on tunteet pelissä - hänellä muna. Tuossa kuviossa on jotain samoja elementtejä mitä minulla ja exällä, olimme parikymppisiä. Siinä tosin oli tunteita ja päädyttiin pitkään parisuhteeseenkin mutta missään kohtaa mies ei muuttunut. Juhliminen, kaverit, harrastukset, sekoilut kaikki meni loppuun saakka aina edelle vaikka ikääki tuli. Enää en alistuisi tuohon. Olin myös mustasukkainen ja epävarma, riideltiin raivoisasti alusta saakka ja seksin merkeissä nähtiin alussa. Mutta tosiaan eipä se parisuhteessakaan se meno hirveästi muuttunut, minä vain sopeutin itseni kuvittelemaan että tälläinen tämä suhde nyt vain on (hylätyksitulemisen pelkoa, riittämättömyydentunnetta ja ehkä jotain läheisriippuvuuden tynkääkin oli). Nyt tapailen miestä joka antaa kaiken huomion niinä viikonloppuina kun vietämme yhdessä, ihan joka tasolla erilainen mies ja kokemus mitä ex. Nyt mietin vain miten niin monta vuotta katselin sitä touhua kun tarjolla on ollut tälläisiä miehiä.
N36
Ei kannata jatkaa jankuttamista.
Te ehkä etsitte erilaisia asioita suhteesta?
Et voi kahlita toista.
Toinen haluaa olla ilmavammin nyt.
Olette kumpikin ihan oikeassa, mutta antakaa toistenne olla.
Sinulle suosittelen ihan omia juttuja ja tekemisiä.
Yrität sitoa ja painostat tuollaisella tosissaan -ei tosissaan - jutulla.
Jos et pysty ajan kanssa katsomaan mitä tuosta tulee niin anna olla, mutta tuollainen kyllä syö teitä molempia.
On muutakin elämää.
Olet hieno ja arvokas.
Elä muitakin osa-alueita.
Mikä sinua kiinnostaa?
Jos kyseessä on nuori mies, niin hän nyt saattaa haluta vielä harrastella ja bilettää kaverien kanssa. Vaikka haluaisi myös tapailla ap:n kanssa. Kuinka vakava suhteen pitäisi tuossa vaiheessa olla? Jos nähdään useita kertoja viikossa, niin ei se nyt minusta ihan vähänkään ole. Toki aikaa pitäisi olla välillä viikonloppunakin. Siitä kannattaisi keskustella rauhallisesti eikä viesteillä vaatimalla.
Ihmiset on erilaisia siinä, miten nopeasti he "vakiintuvat". Toiset tarvitsevat enemmän aikaa. Mutta jos tilanne ei ole ap:n kannalta tyydyttävä, niin silloin kannattaa lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on nuori mies, niin hän nyt saattaa haluta vielä harrastella ja bilettää kaverien kanssa. Vaikka haluaisi myös tapailla ap:n kanssa. Kuinka vakava suhteen pitäisi tuossa vaiheessa olla? Jos nähdään useita kertoja viikossa, niin ei se nyt minusta ihan vähänkään ole. Toki aikaa pitäisi olla välillä viikonloppunakin. Siitä kannattaisi keskustella rauhallisesti eikä viesteillä vaatimalla.
Ihmiset on erilaisia siinä, miten nopeasti he "vakiintuvat". Toiset tarvitsevat enemmän aikaa. Mutta jos tilanne ei ole ap:n kannalta tyydyttävä, niin silloin kannattaa lopettaa.
Mies on 31v. Teinkö nyt sitten virheen, kun aloin painostamaan, että eikö hän ole tosissaan ja sanoisi suoraan että ei halua vakavaa? Minusta kuitenkin miehen tulisi vastata siihen edes jotain.. Mutta jokatapauksessa, enää en aio jankata. Nuo viestit nyt toki tuossa vielä on mitä ei ole aukaissut, ja voi olla että mies ignooraa nekin. Minusta kuitenkin tuo, että vastasi vain "heräsin vasta" ei ole riittävä vastaus, jos oikeasti olisi kiinnostunut.
Mutta empä asialle tosiaan enää mitään voi. Jos nyt pilasin kaiken tuolla jankkaamisella ja painostamisella, niin ei mahda enää mitään.. Olen yrittänyt parhaani ja sanonut suoraan, miltä minusta tuntuu.
- Ap
Pitäisikö minun vielä viestillä pyytää anteeksi tuota jankkaamista, vai annanko nyt vaan olla enkä laita enää mitään? En kuitenkaan oikein usko että enää puhutaan, kun miestä se ei aiemminkaan kiinnostanut kun noin haluaa vain ignoorata. Tai no vielä aamulla vastasi, ja viimeisin vastaus oli että katsotaan salkkarit tänään ja muuhun ei kommentoinut..
- Ap
Ole onnellinen että vielä edes panee. Tulee sekin aika että ei pane!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on 31v. Teinkö nyt sitten virheen, kun aloin painostamaan, että eikö hän ole tosissaan ja sanoisi suoraan että ei halua vakavaa? Minusta kuitenkin miehen tulisi vastata siihen edes jotain.. Mutta jokatapauksessa, enää en aio jankata. Nuo viestit nyt toki tuossa vielä on mitä ei ole aukaissut, ja voi olla että mies ignooraa nekin. Minusta kuitenkin tuo, että vastasi vain "heräsin vasta" ei ole riittävä vastaus, jos oikeasti olisi kiinnostunut.
Mutta empä asialle tosiaan enää mitään voi. Jos nyt pilasin kaiken tuolla jankkaamisella ja painostamisella, niin ei mahda enää mitään.. Olen yrittänyt parhaani ja sanonut suoraan, miltä minusta tuntuu.
- Ap
Ehkä kannattaa antaa hänen olla, ja katsoa ottaako hän yhteyttä.
Kuitenkin hyvä ainakin yrittää keskittyä muihinkinasioihin elämässä. Niinhän hänkin tekee. Ihan itsesi takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Ehkä kannattaa antaa hänen olla, ja katsoa ottaako hän yhteyttä.
Kuitenkin hyvä ainakin yrittää keskittyä muihinkinasioihin elämässä. Niinhän hänkin tekee. Ihan itsesi takia.
Todennäköisesti aukaisee viestini taas joskus vuorokauden päästä, ja vastaa yhdellä lauseella jotain ympäripyöreää. Noinhan hän tekee joka viikko, yleensä juuri viikonloppuna. Kyllä minä haluan miehen, joka haluaa selvittää asiat kanssan. Laittaa vaikka viestin että puhutaan illalla, ja sitten soittaa/puhutaan kasvokkain. Eikä vain epämääräisiä vastauksia ja vuorokauden ignooraamisia, mieshän ei käy edes töissä että sikäli aikaa olisi varmaan vastata jos haluaisi.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Puhu suoraan. Ei kannata kierrellä ja kaarella. Koet itsesi loukatuksi. Ei se ole häpeän paikka.
Tulet esiin. Kerrot miltä sinusta tuntuu.
Pahaltahan tuo sinusta tuntuu.
Tätä olen yrittänyt, monta kertaa. Ja saada myös mies puhumaan suoraan. Mutta kyllä tämä nyt aika selkeästi taisi olla tässä.
- Ap
Taisitte olla oikeassa, että mies ei ole vakavissaan. Meidänhän piti siis nähdä eilen, mieheltä tuli illalla viesti että heräsi vasta (hänellä on siis outo unirytmi). Vastasin että hän ei sitten oikeasti taida olla tosissaan kanssani, johon vastasi aamuyöllä että "no heräsin tosi myöhään"..
Tänä aamuna laiteltiin viestiä myös. Laitoin, että kun ei voinut vastata tuohon, että onko tosissaan, ei siis selkeästi ole vakavissaan, jos tuo herääminen on kerran ainoa vastaus. Laitoin myös, että olisi voinut sanoa suoraan että ei ole tosissaan. Tähän mies vastasi ainoastaan, että "katsotaan salkkarit tänään" (jotka meillä siis tapana aika katsoa yhdessä, eilen piti mutta mies ilmeisesti nukkui).
Tämä taitaa olla siis selvä merkki. Kyllä kai tosissaan oleva välittävä mies edes pyytäisi anteeksi kun eilen ei nähtykään, ja vastaisi jotain tuohon, kun laitan että ei taida olla vakavissaan.. minun täytyy nyt siis vain hyväksyä asia.
- Ap