Tyttö toivoo joululahjaksi Pullip-nukkea
11-vuotias tyttäreni on toivonut joululahjaksi Pullip-nukkea. On nähnyt niistä kuvia netissä ja nyt haluaa itsekkin sellaisen nuken. Kuulemma joku Korealainen nukke, netistä pitäisi tilata ja hinta oli jotain 100€ luokkaa. Uskaltaako tuollaista nyt tilata? Kannattaako tuollaisesta nyt maksaa sen sata euroa, onko hintansa väärti? Kovasti tyttö on sitä toivoo, joten tuollainen nukke olisi todella mieluisa lahja. Onko teillä kokemusta tälläisista nukeista ja kannattaisiko tytölle tuollainen ostaa?
Kommentit (331)
Myös harrastajan äiti, ja tuon kanssa sisareni linkittämät tekstit olivat asiallisia.. Saman tien näköjään haukutaan pystyyn jne, vaikka olisi asiallinen komentti ihme touhua..
Harrastaminen on eriasia kuin leikkiminen, hyvä provo muuten :;D!!
Itseltäni löytyy 9 Pullip-sarjan nukkea ja ikää 15 vuotta, harrastus jatkunut kohta kolme vuotta. Säilytän nukkejani vitriinissä, kuljetan huolellisesti pakattuina ja otan niistä valokuvia ammattilaiskalustolla :D Lisäksi ompelen itse nukenvaatteita ja myyn niitä, viime viikonloppuna tuli tienattua 135€ eli yhden uuden Pullip-nuken edestä. Kutsukaa leikkimiseksi jos haluatte, mutta mulle tää on moniulotteinen harrastus, joka kehittää niin ompelu- kuin valokuvaustaitoja ;) Varsinkin vähän yksinäisemmälle lapselle voi olla loistava harrastus, koska tapaamisissa (miiteissä) tutustuu muihin nukkeharrastajiin vähän kauempaakin, jos niitä kavereita ei lähialueelta meinaa löytyä.
Lisäksi jos onnistutte sopimaan lapsenne kanssa siitä, että hänen pitää tehdä kotitöitä tms. nukkensa saamisen eteen, opetatte hänelle rahan arvon ja sen että 100 euroa ei oikeasti ole mikään pikkusumma. :D Loistava harrastus, opettaa pitkäjänteisyyttä valtavasti! Ei tosiaan välttämättä ihan joka luonteentyypille sovi, mutta jos yhtään on taipumuksia kädentaitoihin niin Pullip-harrastus on oiva tapa kehittää niitä entisestään. ;D
Nimenomaan! Miksi äidit ostavat näin kalliin nuken lapselle suoraan? Eikö juurikin olisi fiksua opettaa lasta säästämään?
Suloista miten äidit ovat alas peukuttaneet tuon 157:kan kommentin säästämisestä :D. Ettekö ajatelleet opettaa lapsianne lainkaan säästämään, vai mistä kiikastaa?
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:26"]
Suloista miten äidit ovat alas peukuttaneet tuon 157:kan kommentin säästämisestä :D. Ettekö ajatelleet opettaa lapsianne lainkaan säästämään, vai mistä kiikastaa?
[/quote]
Tällä hetkellä siinä näytti olevan yksi alapeukku (vs. 4 yläpeukkua).
Kappas :D! Eli täällä on sittenkin fiksuakin porukkaa ! Todellakin ajattelisin sen näin, että lapselle tulee opettaa rahan arvo jo hyvissä ajoin :).. Säästäminen kunniaan, lapsetkin kohtelevat tavaroitaan paremmin kun joutuvat itse säästämään siihen!
No ei kaikki 11 vuotiaat niitä leluina pidä facepalm... Kyl 11 vuotiaatkin kuvailee että juu..
no, olen itse kymmenen ja toivon joululahjaksi pullippia. Mutta minun näkemykseni tästä asiasta:
no ne on tarkoitettu vitriini tai valokuvaus käyttöön. Eli ei siis ole mikää leikki kalu. Jos menee PullipStyleen niin siellä on pullippeja halvalla.
Olen itse 10 vuotias tyttö. Olen saamassa Pullip Merl Nostalgian synttäri lahjaksi. Haluaisin sanoa äideille joiden lapset ruinaavat Pullippeja, että ei varmaankaan ole mikään parin viikon innostus. Minä ruinasin Pullippia kesästä asti. Jos lapsi osaa käsitellä leluja hellävaroen, voi hänelle ostaa Pullipin.;) Ja seuraavaksi sanoisin, että kukaan ei kuole, jos niillä pikkuisen leikkii.:p Itse en tosin ajatellut niillä leikkimään ruveta. Nyt olen sanonut sen mitä olen halunnut. :)
jostain syystä on pakko kommentoida.....olen 12v pullipin ja dallin omistaja joka eksyy tälläisiin paikkoihin ...heh mukavaa että vanhemmat miettivät ennen kuin ostavat sillä ystäväni vanhemmat eivät hirveästi miettineet ja obitsu jouduttiin tilata.....
ps: jos on ohi menevä kiinnostus niin voi helposti myydä eteenpäin :D
Ei ole lelu,mutta yhdeksän vuotias tyttökin omistaa niitä :D ei kaikki ihmiset/lapset leluilla lrikikään. Se tyttö jost puhun keräilee nukkeja ja säilyttää vitriinissä,ettäh... Sanoin vain niille jotka väittävät että pullip ri dovellu alle 15v.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 12:32"]ÄLÄ OSTA!!! NE EIVÄT OLE LELUJA VITTU SAATANA PERKELE!!!
[/quote]
Juu, varmaan on kaikille selväksi tullut ettei ne leluja ole, mutta ei siitä nyt tollasta älämölöö kannata nostaa!:D Kyllähän halukkaat saa sellaisen ostaa.
Juuri tuota edellisen komentoijan kaltaista vittuilua tarkoitin.. Ei näille ihmisille voi puhua järkeä.
Eihän sitä nukkua välttämättä tarvitse ulkomailta ostaa kyllähän pullip nukkeja saa kotimaastaanmollamaniasta
Hei, jos tyttösi on 11. En suosittele Pullip-nukkea. Niiden nukkejen ikä-raja on 15 -vuotta. Ne on kalliita ja Helposti särkyviä koriste nukkeja.
En ehkä 11-vuotiaalle suosittele, ellei osaa olla varovainen. Kokemuksesta tiedän että noi voi mennä helposti rikki, jos niitä ei käsittele oikein. Mutta mikäs siinä, eihän se kenenkään muun ongelma ole jos se menee rikki. On ihan oma päätös ostatko nuken ja mihin käyttöön. Ja tää leikkimisjuttu, kyllähän sen, että vaihtaa nukelle vaatteita ja kuvaa sitä, voi nähdä leikkimisenä ja mua ei ainakaan haittaa jos mä "leikin" nukellani. En itse sitä leikkimisenä pidä, mutta siitä ei tarvii kenekään suuttua, jos sitä leikkimiseksi sanotaan. Itse sain nukkeni 12-vuotiaana ja on pysyny suht hyvässä kunnossa. Ja tosiaan jos joku ostaa kalliin nuken leluksi niin se ei ole keneltäkään muulta pois. Jos lapsesi nukkea pyytää niin varmista, että hän tietää aiheesta tarpeeksi, ettei rahat mene hukkaan, kiitos.
-14v pullipin omistaja-
ostakaa lahjaksi MOLLY-nukke
tossa on vähä kerrottu nukesta tais maksaa 20e