Tyttö toivoo joululahjaksi Pullip-nukkea
11-vuotias tyttäreni on toivonut joululahjaksi Pullip-nukkea. On nähnyt niistä kuvia netissä ja nyt haluaa itsekkin sellaisen nuken. Kuulemma joku Korealainen nukke, netistä pitäisi tilata ja hinta oli jotain 100€ luokkaa. Uskaltaako tuollaista nyt tilata? Kannattaako tuollaisesta nyt maksaa sen sata euroa, onko hintansa väärti? Kovasti tyttö on sitä toivoo, joten tuollainen nukke olisi todella mieluisa lahja. Onko teillä kokemusta tälläisista nukeista ja kannattaisiko tytölle tuollainen ostaa?
Kommentit (331)
62, tai sitten voisi tehdä blogin, jossa kidutettaisiin pullip-nukkea irrottamalla siitä osia... KAUHEAA sadismia ja raakuutta...
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 22:31"]
PULLIP TULEE VIELÄ KOSTAMAAN TÄN TEILLE.
[/quote]
D:
Onko nää nyt kahelimpia kuin koiraharrastajat?
Pullipit ei oo leluja ja suositusikärajakin on +15. puhun nyt yleisesti kaikille vanhemmille joitten lapset vonkuu sitä nukke, ostakaa sille aluks joku halpa harjoitusnukke. Vanhempien potää osata arvioida lapsensa kypsyys, koska noitten hintaluokka on sitä 100€ ja menee helposti rikki jos sitä lian kovakouraisesti käsittelee.
jos haluaa heittää satasen hukkeen niin siitä vaan. Näil nukeil on jälleenmyyntiarvo, et jos kyllästyy harrastamaan näit nukkei ne myy sen sitten eteenpäin. Helvetti teidän palstamammojen kanssa :D
Joku tuolla neuvoi etsimään tietoa bjd-nimikkeellä. Otetaas tässä nyt sit huomioon että Pullipeilla ja bjd-nukeilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Bjd, eli ball jointed doll, on umpihartsista valmistettu täysnivelletty ja yleensä anatomisesti korrekti nukke, jonka hankintahinta ei jää ykkös satasiin. Eivät siis ole missään nimessä leluja tai lapsen käsiin sopivaa materiaa.
Pullip taas on ihan ok harrastus jo yläasteikäiselle, JOS lapsi on valmis hankkimaan tiedon ja taidon tähän harrastukseen liittyen. Kyse ei siis ole lelusta tai leikkimisestä, vaan ihan kokonaisesta harrastuksesta. Suurena osana tätä harrastusta toimivat kuvaaminen, kirjoittaminen, käsityöt ja kuvataiteet. Aiemmin custom-Pullippeja ei arvostettu, ne olivat puhtaasti keräilykohteita joita ei ollut sopivaa muunnella. Nyt kuitenkin markkinoilla on valmiita custom-kit paketteja, joiden ideana on luoda oma yksilöllinen hahmo. Muistakaa kuitenkin että tämän harrastuksen kustannukset eivät jää siihen nuken hankintaan, uudet silmät ja peruukit ovat jo kustannus itsessään.
Meillä oli tyttö noin saman ikäinen... Tilattiin pullip nukke ebaysta. Paljon tyttö niillä leikkii tai no "kustomoi niitä", äh leikkiminen on paljon helpompi sanoa. Onhan se kallista, mutta kovin niihin ollaan kiintyneitä. Tällä hetkellä tyttö on 13 vuotta ja edelleen jaksetaan!:) Noh tyttö omistaa 4 nukkea ja kaikki hyvässä kunnossa. Ei sovi kaikille lapsille, mutta oikein osaavalle lapselle hauska ja kehittävä harrastus!
Mun mielestä 55 & 56 olisi varmasti olisi ollut asiallinen, mikäli te palsta mammat ette olisi prövösöineet nukkeharrastajia, ostakaa kakaroillenne icy tai jecci nukkeja blippo liikeestä, japanilaisia nukkeja nekin ja kelpaavat ensi nukeksi.. joo kaikki syy on teissä av-mammoissa ei pahalla... Kuinkakohan vanhoja olette henkisesti!?
Itse en ole vielä 15 vuotias, mutta omistan tällä hetkellä 3 pullip-nukkea. Itse en leiki nukeilla, vaan kuvaan niitä ja pidän blogia. Nukkea ei mielestäni kannata (todellakaan) hankkia lapsen leluksi, sillä se on helposti särkyvä. Sinun kannattaa kysyä tyttäreltäsi, miksi hän haluaa pullipin. Tyttäresi kannattaa myös tutustua pullipsuomi.net -sivustoon, josta löytyy paljon tietoa nukeista :)
(Paljon) Kalliimpi kun Barbie... -_-
Juu noi nuket on kyl ihan kivan näkösii jne mut pelkään et jos saan sellatteen et sillä samalla sekunnilla kun otan sen ensikertaa käteen nii se on kohta jo lattialla mäsänä D: ! En ite tarvi pullippia ollenkaa kun se hajoo mulla kummiskin :D
Pitkään oon tätäki seurannu mut pakko viimeinki sanoa jotain. Ja jauhan edelleen sitä samaa, että Pullip nuket ei varsinaisesti ole leikittäväksi tarkoitettuja, vaan alunperinhän ne on keräilynukkeja joita laitettiin vaan vitriiniin istumaan. Ja onhan niissä se ikäraja, mutta jos lapsi tietää ja osaa käsitellä nukkea oikein, niin mikäs siinä, ostakaa hälle nukke.
Sitten tästä kun sanotaan että se on NUKKE = LELU. Onko korviin koskaan kantautunut sana keräilyesine? Eipä niillä hienoilla posliininukeillakaan nykyään hirveesti leikitä, eihän?
Ja sitten kun kuitenkin sanotte täällä että teidän rahojahan ne on, ja jos haluutte ostaa lapsellenne kalliin nuken rikottavaksi ni sitten ostatte. Ei mua sinänsä kiinnosta mihin muut rahansa laittaa, mut en usko että te kovin monta kertaa uutta nukkea hajonneen tilalle ostatte, saatika ostatte ollenkaan jos kyse olis vaikka tonnin maksavasta, metrin korkusesta bjd:stä. Vaikka täällä niin sanosittekin.
Ja koittakaa nyt herranisä käsittää, että jos suhtaudutte Pullip nukkeiluun asenteella "ne on vaan nukkeja, saa ne rikkoa" tms. niin tottakai saatte intohimoisten harrastajien vihat niskaanne. En sano että kaikki, mut osa teistä äideistä kyllä ihan tiedostaen täällä on provosoinut. Toisaalta voisitte te nukkeilijatkin osa miettiä haluatteko kuulostaa vaan raivostuneilta vai fiksuilta ja asiantuntevilta.
Kaamean näköisiä päättömiä ämmiä. Barbietkin näyttävät sieviltä noiden rinnalla. Ja hinta päätähuimaava.
Täällä 13v tyttö! Sain pullipin viime jouluna lahjaksi, ja kyllä olen siitä iloinen! Pullipstyle.comista voi saada alle satasellakin.
Mä ostin pullipin 10-vuotiaalle, kun se sitä mankui. Valitettavasti koira nappasi sen pöydältä ja jäljelle jäi vain vaateriekaleet.
Jos tyttäreksi osaa olla varovainen sen kanssa.
Niin ja pullip nukkeja ei ok varsinaisesti tarkoitettu leikkimiseen.
Tää on totta vain oon trolli ok mukaa ei usko mua uskokaa
Olis hyvä jos ne teinitkää ei yrittäisi olla aikuisia vaan leikkis.
Noniin elikkä mun mielestäni,kuten tässä on aiemmin sanottu on molemmissa osapuolissa vikaa, palsta-mammoissa sen vuoksi, että pidättä tätä harrastusta lapsellisena & provosoitte nukkeharrastajia tahallanne? Totta on se, että näitä nukkeja ei ole tarkoitettu leikittäviksi. Lainaus mollamania sivustolta --> " Pullipit eivät ole leluja, eivätkä herkkyytensä ja hintavuutensa vuoksi sovellu lasten leikkeihin." Lisäksi sivulla kehotetaan arvioimaan lapsen kypsyys jne, ennen ostopäätöstä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Pullip lisää infoa aiheesta, huomatkaa, että nukkea nimitetään keräilynukeksi. Ja nukkeharrastajat ottakaa ihan rauhallisesti, ihmisten asiallinen valaistaminen on suotavampaa, kuin kärkkäät vastaukset. Muuten tosiaan kaikella kunnioituksella minusta ehdotus ostaa jecci tai icy nukkeja aloitusnukeiksi ei ole huono :) näin lapsi oppii arvostamaan seuraavaa "oikeaa" pullip tai blythe nukkeaan. Enkä tarkoita blythellä lasten kumipääversiota vaan sitä alkuperäistä<3. Hauskaa loppukesää T: Hampus
Juurikin tämän viestin kaltasilla teksteillä koitetaan vain ja ainoastaan provosoida harrastajia. Antaisitko siinä tapauksessa lapsellesi bjd-nuken :D ?? Kysyn ihan uteliaisuudesta, voisi tulla kallispaukku.
Ihan hillitön ketju :D voittaa perseiset kädet.
Sormet syyhyää tilata oma pupillinukke 3v:lle ja laittaa blogi jossa leikkii sillä. Mut ammuttais pimeällä kujalla "h*vetin nuken väärinkäyttäjä"...