Tuntuu etten oikeasti jaksa enää olla noiden lasten äiti
12v ja 10v ovat nykyisin aivan mahdottomia, elämä on päivittäistä kritisoimista, haukkumista, kyseenalaistamista ja uhmaamista. Sen lisäksi peliaijoista vinkumista ja valittamista. Mikäänhän ei siinä asiassa riitä, esim tällä vkolla pelanneet kaikkina muina päivinä paitsi ma kun ollut 4pvää lomaa ja siltikin se olisi liian vähän.
Huomenna saa kuulla tuttua valitusta kun eivät saa pelata, ti onkin taas pelipäivä, ke valitusta ja to pelipäivä, pe valitusta kunnes koittaa vkonloppu jolloin saa pelata kumpanakin päivänä. Pelaavat pelipäivinä 2-3h/pvä paitsi nuo arkipelipäivät kun ei silloin riitä aika kuin n.1,5h peliin.
Olen ihan loputtoman väsynyt tähän showhun ja siihen etteivät esim ulkoile koskaan, kaikki vapaa-aika on vain kotona kökkimistä ja peliajoista vinkumista tai tv katsomisvinkumista tai keskinäistä riekkumista.
Kaveritkaan ei kuulema ulkoile kun "ei siellä ole mitään tekemistä" jne.
Mulla on hirvittävän mustia ajatuksia noista lapsista ja lisäksi tuo 10v on helvetillisen temperamenttinen luonne jolla pinnaa ei ole nimeksikään niin skitsoilee normaalistikin 10x päivässä milloin mistäkin. Lisäksi on tuon 12v lapsen murrosikä oikein kunnolla päällä.
Itkettää enkä jaksa.
Kommentit (29)
tyttöjä vai poikia? Ihan mielenkiinosta kyselen...
Sekä että, kuinka niin?
ap
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 18:18"]
tyttöjä vai poikia? Ihan mielenkiinosta kyselen...
[/quote]
poikia ne on eikä ole ensimmäinen eikä toinen kerta kun äiti valittaa samasta asiasta
Huokaus kun en jaksaisi teitä sekopäitäkin tässä vielä lisäksi.
En siis ole yksin tämän asian kanssa (peliajoista ym vääntävät vanhemmat ry olisi kai paikallaan), laiha lohtu sekin.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 18:20"]
poikia ne on eikä ole ensimmäinen eikä toinen kerta kun äiti valittaa samasta asiasta
[/quote]
Voimia! Mites olisi harrastukset? Niissä menee hyvin aikaa ja olis muutakin kuin pelaaminen mielessä. Itellä vanhin 9 v ja oon hommannut joka päivälle harrastuksia, että pysyy liikunnallisena ja on tekemistä. Itsekin siis haluaa liikkua, mutta jonkun pitää maksaa ja neuvoa minne mennä ja mitä voi tehdä. Auttaa kiukkuun ja luppoaikaa jää vähän.
Koita jaksaa:( Järjestä pojille vaikka joku harrastus? Sulkapallo, koripallo, jalkapallo, jääkiekko.. vois ainakin ton nuoreman kohdalla rauhottaa ja vähentää valittamista! Ja uhkailu että jos ei valitus ja vinkuminen lopu niin kone pois viikoksi. Jos inahtaa niin kone oikeesti kaapin päälle, toimi ainakin mulle ja veljelleni nuorempana:D ei paljoa vinguttu sen jälkeen peliajoista!
Sano pojille että vaikka kävelevät ympyrää 45min mutta ulos on pakko mennä siksi aikaa. Kun laittaa pojat pukemaan vaatteet päälle ja sijoittaa taktisesti ulos pari pulkkaa voi käydä ihan hyvin:):)
Tsemppiä ja koita löytää itsellesi aikaa!<3 et voi huolehtia muista ennen kuin huolehdit itsestäs:)
Antaapa asian olla, pahoittelut että ylipäänsä kirjoitin asiasta tänne, kun ei pointtiin tartuta vaan aletaan vääntämään sukupuolista jotka toki joku tuntematon palstaseko tietää paremmin.
ap
Urheiluharrastuksiin molemmat, pelit kokonaan pois niin pitkäksi aikaa että tuntuu kunnolla. Ei tuon ikäiset enää keksi ulkoleikkejä samoin kuin nuoremmat, niillä on oltava ku non harrastukset joissa saavat purkaa energiaa tarpeeksi. Kaikki joukkuelajit käy. Meilläkin on 10 ja 12 v pojat ja mitä enemmän saavat pelata, sitä huonommin käyttäytyvät. Mitä enemmän saavat liikuntahatrastuksissa purkaa energiaa, sitä parempi on tunnelma kotona. Meillä saavat pelata viikonloppuna ainoastaan, viikolla on kokeisiin lukemiset, urheiluharrastukset, kaverien tapaamiset ja tietenkin läksyt. Ja ajoissa nukkumaan.
laittakaa vaikka tuohon hae keskusteluista kohtaan "10v ja 12v pelaavat" ja katsokaa mitä tulee
Hei, Minä olin se joka alunperin kysyin sukupuolta, mutta minua se kiinnosti ihan sen takia kun itselläni on myös tyttö joka on kauhen kiinnostunut pelaamisesta. En tiedä miksi täällä joku nyt alkoi vänkäämään, että poikia pitäisi olla.
Meille ap terapeutti sanoi, että kokonaan pelejä ei kannata viedä, sillä nykyään lapsi joka ei pelaa ollenkaan jää kyllä auttamatta sosiaalisissa suhteissa ulkopuolelle. Meillä pelataan siis palkintona hyvästä käytöksestä noin kerran viikossa 1-2h kerralla. Lapset kerää rukseja hyvällä käytöksellä ja tietty määrä rukseja kun on kasassa saa pelipäivän. Tämä on hyvä systeemi, jos vinkuvat ja vonkuvat niin rukseja ei tule.
Tsemppiä.
Meillä kun kinataan peliajoista tai itse pelistä niin otan koko pelin pois. Muutaman kerran olen mennyt sammuttamaan wiin kesken pelin kun ei ollut muuta kuin tappelua.
Ja välillä sanon että nyt ei kukaan saa pelata viikkoon muuta kuin lautapelejä.
Kyllä lapset yleensä keksii tekemistä kun ovat ensin huutaneet ja kiukutelleet kun ei saa pelata.
Tai nyt joulun alla on mukava askarrella lasten kanssa kortteja ja leipoa pipareita. Meillä ainakin 12v tyttö ja 9v poika innostuu niistä vaikka muuten peleistä riehuvatkin.
Oletko ex-koulukiusaaja, nyk palstakiusaaja? Kasva aikuiseksi.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 18:33"]
laittakaa vaikka tuohon hae keskusteluista kohtaan "10v ja 12v pelaavat" ja katsokaa mitä tulee
[/quote]
Näin meillä myöskin. Samanikäiset pojat. Toinen harrastaa kilpaurheilua. Ei ne enää ulkona viihdy. Olen myös huomannut, että yhdellekään kaverille ei pääse kylään ja meidän koti on ainut paikka missä saa olla. En kyllä kauan aio katsella tuota touhua. Kait tuohon ikään kuuluu kritisointi ja meillä myös 12v. pojalla murrosikä päällä.
Ei tuon ikäiset halua muuten vaan ulkoilla, sehän on tylsää. Yritä saada lapsille joku liikunnallinen harrastus tai mitä jos yrittäisit viedä lapset kanssasi liikkumaan? Esim. seinäkiipeilemään tai luistelemaan. Voisi kiinnostaa enemmän kuin vain ulkona roikkuminen.
Teepä selvä ratkaisu ja ota pelit pois vaikkapa kuukaudeksi. Pysy lujana ja normalisoi tilanne. Sinä olet aikuinen ja äiti
Miten se vaikuttaa sosiaalisiin suhteisiin, jos lapset eivät saa pelata pelejä? Pelaavatko he niitä ystäviensä kanssa?
Kun minä olin pieni, niin isä vei meitä talvisin luistelemaan, hiihtämään ja muutenkin ulos vaikka rakentamaan lumilinnoja, EI OLLUT pelikonsoleita. Talossa oli tasan yksi tietokone, jossa ei ollut nettiä. Olen nyt 22v, joten tästä ei edes ole kauaa aikaa.
Olen itse aina miettinyt, että en halua ostaa lapsilleni kaikenmaailman pelikonsoleita ja tietokoneita, haluan, että lapset saavat minun mielestäni normaalin nuoruuden ja jos sitten kun muuttavat omilleen haluavat ostaa jotain pelikonsoleita niin ostavat. Miksi te ostatte lapsillenne niitä?
Kun oli sadepäivä, me katselimme isän nauhoittamia lasten elokuvia tai sarjoja telkkarista. Oli meillä muutamia lautapelejäkin. Kun olimme yli 10 vuotiaita, niin olimme suurimman osan päivistä ulkona (toki meillä oli omakotitalo ja pihalla keksi vaikka mitä tekemistä sisarusten kanssa: leikkiä piilosta, tutkia metsiä, käydä katsomassa naapurin hevosia jne? Onko nyt kyse kaupunkilaispenskoista?
Turhautumista aiheuttaa nimenomaan se, ettei saa käyttää energiavarastojaan tarpeeksi. Urheiluharrastukset ovat äärimmäisen tärkeitä tuon ikäisille, eikä sen tarvitse olla joku kallis jääkiekkoharrastus vaan voi mennä ulos ja tehdä mitä tahansa. Menkää perheenä yhdessä ulos?
Meille ei lapsina annettu ainakaan vaihtoehtoja. Itse nyt kunnioitan vanhempieni antamaa kasvatusta, eikä minulla ole edelleenkään pelikonsolia. Tietokoneen ostin itse kun olin kesätöissä 17 vuotiaana.
Nykyään harvalla taitaa enää olla mitään peliaikoja. Hyvä että edes yrität!
Tää on jo miljoonas aloituksesi samasta aiheesta...
peli pois kokonaan kun se aiheuttaa noin pahaa mieltä.