Professori - uudet oppimisympäristöt edistävät kiusaamista
Ope ei vaan pysty valvomaan ja puuttumaan
Kommentit (56)
Mun mielestä tällainen ihmeellinen jatkuva kehittäminen ok kyllä syvältä. Eikö ihan normaali lapsi opi ihan perustekniikoilla.
Onko tarkoitus vain työllistää asiantuntijoita?
Eikö nämäkin voisi vain lähteä ruohonjuurihommiin eli opettamaan.
Liian kunnianhimoista toimintaa. Sääliksi käy niitä joille koulu ei maistu.
Avoin oppimisympäristö ja ryhmätyöpainotteisuus vaan edistää tuota. On helppo jättää ulkopuolelle ja vielä pilkata asiasta. "Mä en haluu Veetiä meidän ryhmään, mee pois".
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tällainen ihmeellinen jatkuva kehittäminen ok kyllä syvältä. Eikö ihan normaali lapsi opi ihan perustekniikoilla.
Poliitikot järjestävät kavereilleen hyväpalkkaisia asiantuntijahommia. Kokoomuksella toki lisätavoitteena pilata Suomen toimiva koulujärjestelmä, jotta se voidaan yksityistää
Kehityksen pitää kehittyä .... diipadaata ...
Minkähänlaisia pilipali väitöskirjoja nuo Kasvatustieteiden maisterit tekevät.
Ainakin opettajien gradut on välillä huvittavia. Joku oli tehnyt gradun mummonsa vaatekaapista yms.
Vierailija kirjoitti:
Opetushallituksessa on kyllä aina ollut porukkaa satoja ihmisiä, Musta on kauan tuntunut sitlä, et ajavat siellä tiettyjen firmojen asiaa, eivätkä itsekään välttämättä ymmärrä, et lapset ovat niitä koe-kaniineita.
Nämä asiantuntijoille suunnatut varat pitäisi siirtää koulupudokkaille tai syrjäytyneiden nuorten tukemiseen.
Me keski-ikäiset emme tarvitse yhtään suojatyöpaikkaa.
En ole mistään samaa mieltä. Ei ollut ennenkään mitään uusia ympäristöjä mutta kiusaamista riitti. Täyttä höpinää nuo uudet "oppimisympäristöt"
Kumma kun näitä viisaita tuodaan aina selittelemään syitä mutta ei kertomaan keinoja millä asia korjataan.
Onko tuolla opetushallituksessa minkälaista porukkaa töissä? Jotain idealisteja tai pullossa kasvaneita?
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan semmonen ihminen, joka ei "tykännyt" opettaa lapsia, pääsi helposti koulutoimentarkastajaksi. Lisää opiskelua vaan:-D
Täytyykin lapsilta alkaa kysellä että haluaako asua meidän perheessä ja olla tekemisissä meidän vanhempien kanssa?
Kyllähän tämä koti ja perhe on melko suljettu oppimisympäristö.
Jospa lapsemme haluaisivat valita itselleen vaikka naapuriperheen oppimisympäristöksi,
Pitänee tiedustella.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin opettajien gradut on välillä huvittavia. Joku oli tehnyt gradun mummonsa vaatekaapista yms.
Kasvatustieteet on kyllä yksi oudoimmista tieteistä. Hienoja termejä, joilla peitetään että asiat on itsestäänselvyyksiä. Yliopistolla paasaavat uusien hienojen aktivoivien opetusmenetelmien tärkeydestä, vaikka kasvatustieteilijät käyttävät itse kalvosulkeisia. Oma paras kokemus on kyseisen aineen opettajasta, joka opiskelijan kysyessä tarkennusta ohjeisiin kopioi vanhan ohjeen sanasta sanaan kysymyksen perään; ei tullut mieleenkään, että ehkä se opiskelija halusi lisätietoa, koska ohje oli jo ensimmäisellä lukukerralla liian sekava. Harva elää kuin opettaa - tiedä sitten miksi.
Täytyy sanoa, että opettajien arvostus on laskenut täysin.
Eivät saa hoidettua koulukiusaamista ja piilottelevat pykälien taakse ettei tarvitse tehdä mitään asian hyväksi.
Mun mielestä opettajan ammatin arvostus on nykyään ansaitusti täysin nolla. Ennen katselin vähän ihaillen...en enää. Päinvastoin.
Ja kun kuuntelee lapsia mitä ne koulussa tekee niin miettii välillä, että onko kaikilla opettajilla kaikki inkkarit kanootissa....
Olisi kauhein mahdollinen kohtalo joutua AV-mammojen komitean suunnittelemaan kouluun kun kaikki haluavat omaa lasta suosivan asian kaikille.
Onhan tuo nyt erittäin hyvä huomio Keltikankaalta, että jos lapset päästetään melkein 100 lapsen ryhmässä itse valitsemaan kenen kanssa hommivat, niin ulossulkemisrulettihan siitä seuraa. Eikä mitkään opettajat pysty siinä oppilasmäärässä sitä estämään. Ja sitten kun niissä avotiloissa on niitä inspiroivia pikkumökkejä ja nurkkia johon pääsee kiusaamaan niin siellä kiusataan.
Äänekkäät ekstovertit ottavat avoimen tilan haltuunsa. Introvertit kilttikset syrjäytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että opettajien arvostus on laskenut täysin.
Eivät saa hoidettua koulukiusaamista ja piilottelevat pykälien taakse ettei tarvitse tehdä mitään asian hyväksi.
Mun mielestä opettajan ammatin arvostus on nykyään ansaitusti täysin nolla. Ennen katselin vähän ihaillen...en enää. Päinvastoin.
Ja kun kuuntelee lapsia mitä ne koulussa tekee niin miettii välillä, että onko kaikilla opettajilla kaikki inkkarit kanootissa....
Täytyy sanoa että nykyvanhempien arvostus nolla. Ei osata kasvattaa eikä edes ostaa terveellistä ruokaa omalle lapselle. Oma koirani on paremmin koulutettu kuin nykyvanhemman lapsi.
Meidän poika oli opettajan kanssa käydyssä palaverissa tuonut esille, että yhtä oppilasta kiusataan.
Opettaja oli sanonut, että hän selvittää asian.
Toimenpiteet:
Opettaja oli mennyt kysymään oletetulta kiusatulta, että kiusataanko? Poika oli vastannut - ei ( kyseessä ujo ja arka poika).
Sitten opettaja oli lompsinut poikamme luokse ja sanonut, että oletettua kiusattua ei kiusata.
Sen jälkeen tämä kiusaaja sai rauhassa kiusata koko yläasteen.
Vasta yhdeksännellä luokalla opettaja vähän myönsi, että kiusattua on kiusattu tämän keppostelijan toimesta.
Tämä Konsta niminen poika kiusasi siis vapaasti koko yläasteen ja kohteena oli myös meidän poika.
Vierailija kirjoitti:
Äänekkäät ekstovertit ottavat avoimen tilan haltuunsa. Introvertit kilttikset syrjäytyvät.
Ekstrovertti ei ole sama kuin äänekäs ja introverttiys ei todellakaan tarkoita kiltteyttä.
Vierailija kirjoitti:
He myös usein tekevät nämä tekeleensä parityönä.
Tämä on kyllä yksi todella ärsyttävä ilmiö nykyajassa, kun aina tarvitaan joku professori ja selvitysryhmä ja tutkimus toteamaan itsestäänselvyydet, jotka tavallinen kansa kyllä näkee jo etukäteen. Nämä uudet oppimisympäristötkin on jo alusta asti ollut p*skaa