Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli hammaslääkärilasku kunnalliselta puolelta

Vierailija
29.09.2020 |

Melkein 95€. Kyllä kannattaa olla työelämästä syrjäytynyt, niin joutuu miettimään, millä sen maksaa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpaa on, ei kata edes työntekijöiden palkkoja tuo raha.

Et tainnut ymmärtää koko aloitusta. Mielestäsi kunnallisen hoidon maksuja pitää nostaa kun ovat mielestäsi niin alhaiset? Mihin maksamamme verorahat menevät? Sinulle isi maksaa yksityisen, me aikuiset joudumme ihan itse maksamaan. Puhutaan sitten kun sinulla on elämänkokemusta enemmän.

Vierailija
22/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekemistä tällä on koiran hampaiden hoidon kanssa tai yksityisen laskujen kanssa? Samalla logiikalla voisi sanoa että on ne Louis Vuittonin laukut kalliita.

Tämä! Puuttuu vaan kommentti että jenkeissä maksaisit miljoonan. Ihme pätijöitä.

Pienipalkkaiselle osa-aikamyyjälle tuo on iso Paukku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla summalla ei saa edes koiralle hammastarkastusta Suomessa. Hammaskiven poisto noin 300€-400€.

poistin itse meidän edesmenneen lapinkoiran hammaskiven. Kolikon reunalla. Onneksi sillä oli hyvin puhtaat hampaat muutenkin loppuun asti.

Vierailija
24/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sama olisi maksanut yksityisellä tai jossain muussa maassa?

Asun Keski-Euroopassa ja hampaiden putsaus on mulle ainakin maksanut 70-80 euroa, josta korvataan takaisin 85%. Lääkärin vastaanotto maksoi viimeksi 50 euroa, josta saan takaisin 42,5 euroa. Kardiologin vastaanotto maksoi 220 euroa ultratutkimuksineen, josta joudun itse sitten maksamaan 33 euroa. Ja kaikki nuo on yksityislääkärien vastaanottoja. Olen miettinyt, että tänne olisi ehkä parempi jäädä myös vanhuuden päiviksi tuon hyvän terveydenhuollon takia. 

Vierailija
25/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvalla pääsit. Yksityisellä puolella - vaikka Kelakorvaukset saakin - tuolla rahalla vain kurkistetaan suuhun.

Hah, niinpä, maksoin vastikään vain parikymppiä vähemmän 10 minuutin käynnistä yksityisellä. Puolen tunnin reissusta sainkin sitten pulittaa 150 euroa, ja hinnasta oli jo vähennetty kelakorvaus.

Vierailija
26/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut ymmärtää koko aloitusta. Mielestäsi kunnallisen hoidon maksuja pitää nostaa kun ovat mielestäsi niin alhaiset? Mihin maksamamme verorahat menevät? Sinulle isi maksaa yksityisen, me aikuiset joudumme ihan itse maksamaan. Puhutaan sitten kun sinulla on elämänkokemusta enemmän.

Mun isi on kyllä kuollut, mutta sain toki käytetyn Fordin puolikkaan perintönä, jolla elää leveästi. Eli äläpä länkytä paskaa.

Vierailija
27/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Keski-Euroopassa ja hampaiden putsaus on mulle ainakin maksanut 70-80 euroa, josta korvataan takaisin 85%. Lääkärin vastaanotto maksoi viimeksi 50 euroa, josta saan takaisin 42,5 euroa. Kardiologin vastaanotto maksoi 220 euroa ultratutkimuksineen, josta joudun itse sitten maksamaan 33 euroa. Ja kaikki nuo on yksityislääkärien vastaanottoja. Olen miettinyt, että tänne olisi ehkä parempi jäädä myös vanhuuden päiviksi tuon hyvän terveydenhuollon takia. 

Ehdottomasti kannattaa jäädä. Täällä ei saa kunnalliselta puolelta muuta kuin kyykytysharjoituksia ja yksityisellä puolella maksaa pelkkä lääkärin kättely lähtönä 100e

Vierailija
28/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläminen ei ole ilmaista ( ellei ole ajautunut aitiolle saarelle).

Vierailija
29/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kunnalliset muutkin sairaanhoitomaksut tulevat nyt nousemaan tappiin, koska rahaa ei ole ja varsinkin jos vielä pitää se kepulaisten hallintohimmeli kustantaa, eli ei makseta hoidosta vaan byrokratiasta.

Joidenkin on vain ollut ihan pakko maksaa yksityisille (ihan itse ilman isiä on maksettava, onneksi työstä saa palkkaa), koska kunnalliseen ei pääse. Eivät ne  yksityisellä kävijät mitään ökörikkaita ole, ihan tavallisia työssä kävijöitä vain, jotka haluavat pitää kiinni hampaistaan. Kun huolehtii hampaistaan, niin jää sitten muutama muu vielä kalliimmaksi yhteiskunnalle tulevan taudin hoitaminen halvemmaksi.

Vierailija
30/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannattaa jäädä. Täällä ei saa kunnalliselta puolelta muuta kuin kyykytysharjoituksia ja yksityisellä puolella maksaa pelkkä lääkärin kättely lähtönä 100e

Samaa mieltä. Tosin järkevämmällä verotuksella yksityinen hammashoito olisi puolet halvempaa Suomessakin. Sosialismia täällä kuitenkin on vaalien perusteella haluttu ja sitä on saatu.

Vierailija
31/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo todella vähän. Ja tuota maksuahan saa maksaa vaikka monessa erässä. Aiemmin kävin yksityisellä, mutta eläkkeelle jäätyäni olen käynyt kunnallisella ja oli tosi hyvä ja ystävällinen palvelu. Aikaa kyllä piti odottaa useampi kuukausi, mutta kun ei ollut mitään akuuttia niin ehdin odotella.

Vierailija
32/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku haikailee jonkun YTHS:n hintojen perään, tervetuloa tänne ihan oikeaan maailmaan, täällä valitettavasti kaikki maksaa enemmän. Valinnanvaraa toki on, julkiselle joudut ehkä himpun verran jonottamaan, mutta suht'edullista, yksityiselle pääset nopeasti ja maksat enemmän siitä. Elämä on.

Vierailija
33/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehtiin? Pelkkä paikkaus on viiden kympin luokkaa,

Käyntimaksu, kolmen tai useamman pinnan täyte, lähete sinne koko suun röntgeniin, hammasröntgen, puudutus ja ehkäisevä suun terveydenhoito.

Tsemppiä sulle ap, ex-yrittäjät on ehkä kaikkein hankalimmassa tilanteessa (hakiessaan tukia).

Mutta silti - tuo koko setti VAIN 95€!

Meilläpäin ei tahdo kunnalliselle päästä (kun on töissäkäyvä ja suomea osaava) ja syy mikä tahansa niin se yksi puolen tunnin aika yksityisellä melkein 200€. (Työterveyden kautta saa 10% alennusta toimistomaksun osuudesta eli huikeat 4€/käynti)

Vierailija
34/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi meilläkin täysin mahdollista, jos työllisyys olisi parempi. Veronmaksajien määrästähän se on kiinni, mihin valtiolla on varaa satsata. Ja olihan meilläkin vuosia sitten ilmainen terveyskeskuskäynti. Meillä maksaa nykyisin 40 euroa.

Vierailija
35/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ei mitään, edes yksityisellä.

Terkut Saksasta

Vierailija
36/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin heinäkuussa vuosittaisen hammashuollon, puhdistus ja hammaskiven poisto noin. 45 min ja lääkärin tarkastus ja pieni paikan korjaus n. 40 min. Lasku yhteensä muistaakseni n. 300 euroa.

En asu kalleimmalla alueella. (yksityisen hinnat ovat esim. Helsingissa korkeammat)-

Vierailija
37/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvalla pääsit. Yksityisellä puolella - vaikka Kelakorvaukset saakin - tuolla rahalla vain kurkistetaan suuhun.

Kannattaa vertailla hintoja. Itse sain tuolla rahalla hammaskiven poiston yksityisellä, hammaslääkärin suorittamana, eli kaupan päälle vielä tarkastus. Siinä ilmenikin yhden paikan rikkotuminen, sen vaihtaminen hoitui näppärästi samalla ja maksoi muistaakseni pari kymppiä lisää (suoritettiin todella ammattitaitoisesti ja kivutta ilman puudutusta).  Ei paha.

Vierailija
38/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vertailla hintoja. Itse sain tuolla rahalla hammaskiven poiston yksityisellä, hammaslääkärin suorittamana, eli kaupan päälle vielä tarkastus. Siinä ilmenikin yhden paikan rikkotuminen, sen vaihtaminen hoitui näppärästi samalla ja maksoi muistaakseni pari kymppiä lisää (suoritettiin todella ammattitaitoisesti ja kivutta ilman puudutusta).  Ei paha.

Ja pk-seudulla siis tämä.

Vierailija
39/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan tullut erikoislääkäreiden palveluista minkäänlaisia maksuja. Ja hampaiden hoidosta vain jos olen halunnut jotkut erikoiskeramiikkapaikat tms

Terv myös Keski-Euroopasta

Vierailija
40/40 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä tuplahinnat. En muuten mene enää yksityiselle. Kunnalliselle voi olla puolen vuoden jono. Ja pitää soittamalla varata aika. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä