Naapurin häiritsevä koira (vahingon riski)
Ongelmamme on naapurien iso koira. Muutimme kuun alusta uuteen asuntoon (rivitalo) jossa on takapihalla aidatut terassit. Asuntojen takapihojen välissä vain pikku pensasaidat jos niitäkään. Nyt ongelmaksi on muodostunut se että lapset eivät uskalla leikkiä meidän takapihalla, koska naapuri pitää isoa koiraansa terassillaan ja lapset pelkäävät (ja minä myös!). Olen pyytänyt ottamaan koiran sisään mutta ei ole auttanut vaan on sanottu "kyllä se saa siellä olla" ynnä muuta. Voinko vaatia taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan tai isännöitsijän kautta pitämään koiran poissa? Aita on niin heikko ja matala että tuollainen koira tulee sieltä heti pois jos haluaa ja raatelujuttuja luettuani en ot mitään riskiä. Koira painaa ainakin 80 kiloa.
Kommentit (684)
Nöffit tunnetusti on todella verenhimoisia.... Meillä 2 näitä lapsirakasta tyyppiä.... Kannattaa ihan oikeasti tutustua ennen ku alkaa lapsiaan lietsoo siitä että koirat on pahoja, varsinkin isot. Hohhoijaa!!!
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:33"]Nöffit tunnetusti on todella verenhimoisia.... Meillä 2 näitä lapsirakasta tyyppiä.... Kannattaa ihan oikeasti tutustua ennen ku alkaa lapsiaan lietsoo siitä että koirat on pahoja, varsinkin isot. Hohhoijaa!!!
[/quote]
Niin totta. Yleensä nuo isot jässikkäkoirat ovat niitä kaikista kilteimpiä ja tottelevaisimpia.
Mihin voin valittaa, kun on nyt kahvit pitkin näyttöä ja näppäimistöä?? Kyllä, nöffit ovat verenhimoisia nallukoita :D Meilläkin niitä riittää ja vielä muksujakin siihen lisäksi. On siis ruokapuoli omasta takaa kunnossa ;)
Valot päälle!!!
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 19:09"]tsiisus, jos rivarin takapihalla oleilee 80 kiloinen nöffi niin voe mahdoton sitä kakan määrää nurtsilla! Kivaa ja tuoksuvaa kevättä teille :-)
[/quote]
Koira ei pasko omalle reviirilleen kuin äärimmäisessä hädässä. Meidän nöffit hengaavat melkein kesät ja talvet pihassa mutta aina odottavat lenkille pääsyä että voivat käydä asioillaan . Vain pentuna joutui kakkaa siivoamaan omasta pihasta.
Hei ( varmaan stadin tyttö) muuta joskus landelle missä opit näkee eläimiä (lehmä, hevonen,yms.) ettei tämmösistä ihan tarvisi valittaa. vai tiedätkö mistä rutiset ? pelkäätkö myös kissoja jotka painaa ehkä noin 4 kg? terveisin herää pahvi .
Meillä on iso musta koira ja minun lapsenlapsi on 5 kk vanha ja istuu ison koiran selässä ja kiskoo turkista. eipä ole koira moksiskaan moisesta.
Taidat itse pelätä koiraa enenmän kuin lapsesi. Samalla opetat lapsesi hysteeriseksi , kun koiran näkee.
Nyt järki käteen ihan totta! Koira ei ole aiheuttanut teille minkäänlaista haittaa,katsominen ei tietääkseni vahingoita ketään? Eli et asiasta voi valittaa:heidän pihansa ja siellä saa olla vaikka 100 kiloinen puutarhatonttu,jos heitä huvittaa-niin kauan kun se ei aiheuta teille vahinkoa!! Hitto että pistää vihaksi tuollaiset tyhjänpäiväiset valittajat,koira ei ole TEHNYT mitään ,sinulla ei ole mitään oikeutta vaatia sitä pois OMISTAJIENSA pihalta !
Entäjos teidän muksut tuijottelisi naapurin rouvaa kokoajan ja häntä ahdistaisi se,kun ei pidä lapsista.Voisiko rouva pyytää lapsiasi pysymään sisällä??EI VOISI KOSKA HE EIVÄT OLE TEHNEET MITÄÄN JA PYSYTELLEET OMALLA TONTILLAAN. Mieti vähän ,jos naapurissa asuisi lastenvihaaja jota häiritsisi pihalla kiljuvat lapset.vaatisi lapsia sisälle kun HÄNTÄ sattuu häiritsemään?!?
Toivottavasti minulla ei IKINÄ ole tuollaista naapuria,nimittäin minä haistattaisin pitkät p***** tuollaisesta puheesta !
entäpä JOS lapsesi tulevat naapurin pihalle joku päivä tuhoamaan kalliit puutarha esineet?? Niin VOI käydä,mutta pelkän jossittelun voimalla hänellä ei olisi oikeutta pyytää lapsia sisälle! Maailmassa on aika monta entäsJOS asiaa mutta kaikkea et voi lastesi tieltä poistaa !
Ja onkos koskaan tullut mieleen,että valituksesi saattaa häiritä heitä?? Ja pahat katseesi heidän iltojen takapihalla? Entäpä jos painut itse lapsiesi kanssa sisälle!
voi helvetti. Jos päässäsi on tuon verran vikaa ja haluat turvata lapsesi niin rakenna aita. Koira saa katsella minne haluaa. Vaikka piha olisikin pieni, koiraa käytetään varmasti lenkillä :)
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 18:07"]
En ole OPETTANUT pelkäämään vaan olen opettanut varomaan järkevästi (esim ei saa mennä silittämään vieraita koiria tai tuijottaa niitä, ärsyttää tai muuta) mutta tietysti tuollainen iso musta koira lasta pelottaa ja painokin sillä moninkertainen. Raateluista saa lukea melkein joka viikko joten todella teen kaikkeni että lapseni eivät joudu hengenvaaraan tai saa elinikäisiä arpia hyökkäyksestä!!! Kyseessä on koiran kytkemättömänä pito sitä paitsi! Kun se ei ole missään kiinni ja vain pieni aita välissä jonka yli se lähes voi katsoa!
[/quote]
Minä olen varoittanut lapsiani kaltaisistasi ihmisistä. Et saisi kulkea vapaana vainoharhojesi vuoksi. Muuta ihmeessä maaseudulle, ai niin mutta siellähän voi vaikka joku orava tai talitintti kurkkia sinua ja jälkikasvuasi verenhimoisesti puun takaa
Itse ison koiran omistajana voisin kertoa, että ei se aina tarkoita sitä jos koira KATSOO ihmistä, että se aikoo sen syödä tai raadella hengiltä :D Ja enemmän niitä koirien hyökkäyksistä kertovia juttuja saa lukea roduista, jotka eivät ole jättirotujen edustajia vaan nimenomaan keskikokoisten rotujen edustajia... Ehkä ressaat nyt liikaa koko asiaa ja tosiaan tuo sinun pelkosi tarttuu myös lapsiin ja toisekseen, jos naapurin koira vaistoaa teidän pelkonne niin sen kiinnostus teitä kohtaan vaan kasvaa...
En pidä lapsista. Mulla on koira jota rakastan, kilttija hellä keskikokonen <3
Jos vaadit että koiranomistajilta ja koirilta evätään oikeuksia, niin vittu niitä evätään vanhemmilta ja lapsilta! Lukitse lapses sisälle ja kuljeta pihalla aina hihnassa kunnes turvallisesti täyttävät 21v .
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 19:39"]Näytin miehelle tätä keskustelua joka sanoi että aitaa ei saisi edes tehdä ja toiseksi ei ole meidän asiamme maksaa.
Ja emme ole mitään hermoheikkoja vaan uhka on todellinen, hyökkäyksiä ja raateluja on jatkuvasti. Kysymykseeni ei ole vastattu KUINKA moni altistaisi lapsensa 80-kiloisen koiran armoille? Käsi pystyyyn!
[/quote]
Mä ihan pikkutytöstä syntymäni jälkeen kasvoin nöffin kanssa koko sen eliniän ja oli mitä parhain kaveri. Ei missään nimessä agressiivinen. Painittiin ja halailtiin kovasti. Sai könytä vaikka selkään eikä ollut moksiskaan.
täällä on käsi pystyssä, olen altistanut lapseni kahden 70+ kiloisen koiran armoille.. toinen nöffi ja toinen landseer. molemmat uroksia. Naapureiden lapsiakaan ei ole kumpikaan raadellut, kuolannut kyllä mutta lapset olivat tästä ominaisuudesta tietoisia jo meidän "reviirille" tullessaan. ONNEKSI meillä oon naapureina vain ilmeisen tervejärkisiä vanhempia lapsineen.
Tämä keskustelu muistuttaa kovasti siitä ruunan kikkelin tuulettelusta, joka löytyy tiivistetyssä muodossa riemurasiasta http://www.riemurasia.net/kuva/Hevonen-n%C3%A4ytt%C3%A4%C3%A4-elint%C3%A4%C3%A4n/30060
:D
Minkälainen on verenhimoinen katse? :D
Hitto mikä vajakki tämä aloittaja.
Jos asuisin aloittajan naapurissa, menisin siihen itse verenhimoisesti katselemaan koirieni lisäksi :D
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 13:02"]
Minkälainen on verenhimoinen katse? :D
Hitto mikä vajakki tämä aloittaja.
[/quote]
Miksi kaikki ottavat aloituksen tosissaan? Haluavatko ihmiset tarkoituksella provosoitua, että olisi jokin syy suuttua?
tässä nyt on se sun verenhimoinen ''laumanvartija''.. khröm.. vesipelastus.. koirasi josta niin kovasti haluat hössöttää ja tehdä ilmoituksia ties mihin suojeluihin. sanon tämän nyt niin suoraan että tyhmempikin tajuaa: nöffi joka siis sinun mukaasi painaa 80 kiloa ei todellakaan lähde ruhoineen liikkumaan ja pomppimaan sinun lastesi perään... meillä oli nöffi jota pienemmät lapset jaksaa nii kovasti kiusata ja jos ärsyyntyy niin lähtee vaan pois. tietysti koirat ovat arvaamattomia, mutta yhtä arvaamattomia ovat myös lapset. tuliko sinulle mieleen että lapsesi haluaisivatkin uteliaisuuttaan käydä sittenkin tapaamassa naapurin isoa jättiläistä, muttet ole antanut heille mahdollisuutta ja ruokit heidän pientä pelkoa? ei tietenkään. jos sinä pelkäät ulkona olevaa koiraa eikä omistaja tahdo tehdä viilipytylleen mitään on sinun kohdattava pelkosi itse. ota itseäsi niskasta kiinni ja ole vaikka itse ihan vaan 15 min ulkona samaan aikaan koiran kanssa ja juttele sille.. tiedän kuulostaa niin typerältä mutta koirat pitävät kun niille puhutaan, ihmisen lempeä ääni miellyttää koiraa. sanon vielä lopuksi, että valitettavasti meiltä ollaan sitten niinmonenkertaisesti tultu ihan koti-ikkunoihin heittelemään ties mitä mätiä omenia ja nöffi ihmettelee kolahdusta ja menee piiloon. niistä ei ole vahtijiksi, mutta vannon että jos päästät lapsesi ulos ja koira on samanaikaisesti ulkona lapsesi ovat enemmän turvassa kuin koskaan. jos joku tulisikin teidän takapihalle ja kidnappaisi lapsesi, olisit enemmän kuin iloinen että siinä olisi se 80 kiloinen tuijottaja
Anteeksi, mutta ovatko kaikki äidit tällä sivustolla menettäneet järkensä? Täällä näitä juttuja lukiessa siltä vaikuttaa. Ei tehoa järkipuhe, ei mikään. Ajaakohan tuo nainen autoa lapset kyydissä? Pitäisikö ruveta pelkäämään kolaria? Kohtahan sieltä joku ajaa päin. Ihan varmasti. Tuijottikin siihen malliin. Entä kaupassa, uskaltaakohan siellä käydä. Jos joku vaikka katsoo lapsia. Sehän on varmasti murhaaja tai ties mikä perverssi. Kouluunkaan niitä ei voi viedä. Joku vielä kiusaa niitä. Onneksi äidillä on yhtä sekaisin oleva mies, voivat rauhassa pelätä kaikkea. Toivottavasti ymmärtävät muuttaa jonnekin perähikiälle. Ai niin, siellä on susia. Ja metsä. Ja lintuja. Ja tuijottavia hirviä.