Naapurin häiritsevä koira (vahingon riski)
Ongelmamme on naapurien iso koira. Muutimme kuun alusta uuteen asuntoon (rivitalo) jossa on takapihalla aidatut terassit. Asuntojen takapihojen välissä vain pikku pensasaidat jos niitäkään. Nyt ongelmaksi on muodostunut se että lapset eivät uskalla leikkiä meidän takapihalla, koska naapuri pitää isoa koiraansa terassillaan ja lapset pelkäävät (ja minä myös!). Olen pyytänyt ottamaan koiran sisään mutta ei ole auttanut vaan on sanottu "kyllä se saa siellä olla" ynnä muuta. Voinko vaatia taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan tai isännöitsijän kautta pitämään koiran poissa? Aita on niin heikko ja matala että tuollainen koira tulee sieltä heti pois jos haluaa ja raatelujuttuja luettuani en ot mitään riskiä. Koira painaa ainakin 80 kiloa.
Kommentit (684)
Ai kuinkka akkresiivistä ehdotusta. Ei hän tämä ole koiran vika.
Joko se isännöitsijä on vastannut?
Onhan tämä uskomaton tarina ja ajatus siitä, että koirasta voi vetää tällaisen herneen nenään on ... no uskomaton.
Ketjus aloittana viesti kummastuttaa: naapuripihan koira ei ole teille tehnyt mitään. Kyllä koira saa olla omistajan pihamaalla ihan taatusti - ainoa ehto on, että se ei sieltä tule teidän pihalle. Sinulla ei ole minkäänlaisia valitusoikeuksia, kun ei siitä ole ollut teille mitään haittaa (ainostaan sinun ja lastesi koirapelko). Omistajan koiralla on ihan samaarvoinen oikeus olla pihalla kuin sinun lapsillasikin. - Oletko muuten koskaan ajatellut, että joitakin ihmisiä lasten metelöinti ja meuhaaminen pihamaalla voi häiritä? Mutta jos se jotakuta häiritsee, niin ei heillä kuitenkaan ole oikeutta vaatia, että "lapset pitää pitää sissällä".
http://m.youtube.com/results?q=kummeli%20myrkytt%C3%A4j%C3%A4&sm=1
Kyllä me siitä lähetää et nää on mun maita!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:32"]
Ketjus aloittana viesti kummastuttaa: naapuripihan koira ei ole teille tehnyt mitään. Kyllä koira saa olla omistajan pihamaalla ihan taatusti - ainoa ehto on, että se ei sieltä tule teidän pihalle. Sinulla ei ole minkäänlaisia valitusoikeuksia, kun ei siitä ole ollut teille mitään haittaa (ainostaan sinun ja lastesi koirapelko). Omistajan koiralla on ihan samaarvoinen oikeus olla pihalla kuin sinun lapsillasikin. - Oletko muuten koskaan ajatellut, että joitakin ihmisiä lasten metelöinti ja meuhaaminen pihamaalla voi häiritä? Mutta jos se jotakuta häiritsee, niin ei heillä kuitenkaan ole oikeutta vaatia, että "lapset pitää pitää sissällä".
[/quote]
"Joitakin" = melkein kaikkia.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 18:23"]
Miksi yleensä noin iso koira rivitalossa, eikö tuollaiset kuuluisi jonnekin maalle? Eli onkohan luvallistakaan pitää rivitalossa tuollaista koiraa...? Ap
[/quote]
ärsyttää nää keksityt jutut!!!!!
Voi itku... :D Ensinnäkin se koira luultavasti häiritsee naapureita vähemmän, kuin kiljuvat kakarasi ja toisekseen sillä koiralla on todellakin täsmälleen sama oikeus käyttää omaa pihaansa, kuin sinulla omaasi. Tuo uskomaton koirapelon lietsominen ei ole tervettä ja sinä tartutat sen lapsiisi. Ehkä sinun pitäisi muuttaa johonkin autiolle saarelle. Ainiin mutta siellähän lapsi voisi törmätä vaaralliseen kookospähkinään...
Lyhyestä virsi kaunis: omalla pihallaan naapuri saa vaikka homoilla tai rakentaa alttarin jossa palvoo saatanaa. Niin kauan kun naapuri ei vahingoita teitä tai omaisuuttanne tai toimi laittomasti, teillä ei ole asiaan mitään sanottavaa.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 17:25"]Ilmeisesti on kiinni terssilla. Ei tuon kokoista koiraa pidättele matalat aidat, jos on halua hypätä yli.
Itse pyrkisin tutustumaan koiraan ja tutustuttaisin lapsetkin, jos omistajalle sopii. Taidat lietsoa turhaan lapsiin koira pelkoa.
Koirapelko on yhdyssana.
voi hyvää päivää.... eihän siitä häiriötä taida olla jos istua tollottaa vaan pihalla ja nöffit ovat maailman kilteimpiä koiria,jos se nöffi on!
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 16:55"]
Laita strykniiniä makkarapaloihin ja heitä sen rakin eteen. Syö sen varmasti ja ongelma on poissa.
[/quote]
Tässä voi olla vaarana että naapuri palauttaa makkaranpalat pihalle jonne kuuluvat.
hmm... mitenkähän eläintarhaan meno onnistuneekaan sitten ap:ltä ja sen lapsilta , voihan sielläkin olla esim . tuijottavia kameleita :D
Jokos aloittaja on saanut savustettua naapurinsa ulos?
Itse koiran omistajana mulla palaa hermo näihin äiti-ihmisiin, jotka on sitä mieltä että heidän kulta mussukat saa olla ja mennä miten tykkää, mutta kaiken muun maailman tulee väistyä heidän tieltään. Itselläni on ISO musta koira, mutta maailman kiltein sellainen ja monesti lenkillä vastaan tulee eräs mamma-sarjaan kuuluva ihmis-perse (anteeksi kielenkäyttö mutta voi jeesus...). Sillä on neljä lasta joista yksi on rattaissa ja loput juoksentelee pitkin poikin tietä kiljuen ja huutaen. Joka kerta kun ohitan sen niin saan kuulla aina jotain sen tyylistä että "vie se iso koira pois ei tommosia saa perhe keskittyneellä alueella lenkittää, hyökkää vielä joku kerta lasten kimppuun" tai "ei toi sulla pysy hallinnassa jos se haluaa hyökätä jonkun lapsen kimppuun". Kertaakaan ei minun koira ole edes haukkunut sen lapsia päin (eikä kenenkään muunkaan), vaikka ne sen kakarat melko usein huutaa minun koiralle ja joskus juoksee sitä kohti ja kääntyy sitten pois. Vielä varulta kun iso koira on tosiaan kyseessä on minulla koiralle kuonopanta (estää siis vetämisen), että ei varmasti lähde mihinkään jos en itse halua. Ja koirani on loisto esimerkki siitä, että vaikka ne lapset juoksee ja huutaa kun pienet saaliseläimet, niin ei sitä kiinnosta, nuuskii ojan pohjia mielummin kun alkaisi mitään saalistamaan. Omassa tapauksessani vaikka lapsista pidänkin, pitäisi niille mamman lapsosille laittaa hihnat kun jos niiden kimppuun joskus koira hyökkäisi niin varmaan juurikin siksi että ne sekoaa aina kun näkevät koiran lenkillä tai sitten kieltää se lenkkeily niinkun ilmeisesti minun koiralta. Ja itse tässä tapauksessa: Jos mamma-ihmistä häiritsee se naapurin nallekarhu niin rakenna itse se aita siihen, joojoo et halua satsata siihen blaadblaa, mutta tuntuu että sinä se enemmän sitä naapuria häiritset kun se todellisuudessa sinua, joten ei taida olla sen vastuulla laittaa rahaa johonkin mitä vaadit vain sen takia kun sinulla on lapsia :)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 17:37"]
hmm... mitenkähän eläintarhaan meno onnistuneekaan sitten ap:ltä ja sen lapsilta , voihan sielläkin olla esim . tuijottavia kameleita :D
[/quote]
Hui.
Kiittu vaan, nyt en varmasti uskalla nukkua ensi yönä, kun tuo kammottava mielikuva tuijottavasta kamelista vainoaa mua!
No niin! Nyt on sen verran pakkasta että pysyy tuollaiset koirat sisätiloissa. Tai jos eivät, voi soittaa eläinsuojeluvaltuutetulle joka hakee koiran pois. Nyt pääsee voihdoinkin pihalle!