Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai hemmetti, kauhee vatsakipu....

Vierailija
07.12.2013 |

Olen ottanut jo 800mg Buranaa mutta eipä oikeasti tunnu missään.... Kipu on tyyliltään kuin sekoitus nälkä ja menkkakivut.

Umppari on leikattu viime vuonna, ja tuntuu että näin paljon ei sattunut edes siinä vaiheessa kun päätin että pitää menä päivystykseen näytille. (Oli pakko, koska pelkäsin että kivut liittyivät raskauteen ja että vauvalla oli hätä, onneksi menin). 

Nyt ei kyllä voi olla umppari ainakaan... 

Ja jos onkin vain joku tyhmä kakkavaiva (vaikka vatsa toiminutkin joka päivä, tänään vaan vesiripulia välillä tosin), niin tuntuu typerältä viedä lekurin aikaa päivystyksessä, kun on niitä oikeita hoitoa vaativia tapauksia myöskin... 

Nojooh, jos illalla vielä on yhtä kipeää niin kait on pakko (ehkä) lähteä näytille.

Mitä kaikkea mahdollisesti edes voisi olla?

Synnytyksestä 7kk, menkat ei ole alkanut vielä. Kun kivut aamulla alkoi olin ihan varma että kohta alkaa menkat. Ei ole vielä näkynyt.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kehottaisin menemään. Jos kovasti vielä epäröit, ota ja soita siihen terveyspalvelujen neuvontanumeroon ensin, niin saat vakuutteluja että oikealla asialla oot. Toi voi olla mitä vaan, vakavaa tai ei, mutta ehdottomasti pitää tarkistaa.

Ja palaa sit kertomaan miten kävi, jooko?

Vierailija
22/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on selkäpuolella, niin sappea veikkaan minäkin. Mutta mene ihmeessä ensiapuun. Itselläni alkoi sappikivut kun vauva oli 7 viikon ikäinen ja siitä olikin sitten helvetti irti. Itselläni ne olivat enemmän selkäpuolella ( siis kivut ) mutta närästi, oli paha olo, turvotti, röyhtäytti, poltti kylkeä ja selkää.... kun vauva oli 2,5 kk sappi leikattiin ja se oli iso helpotus. Toivottavasti olo helpottaa pian ja vaivan syy selviää! Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovariotorsio.

Vierailija
24/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haimatulehdus vetää niin pahaksi, että kyllä siinä jo läheinenkin tajuaa soittaa ambulanssin. Maksa taas saa keltaiseksi.

Jospa se on sappi sitten. Ei varmaan maksa, eikä haima, jos et ole kova juomaan alkoholia?

Vierailija
25/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin soittipyynnön päivystykseen, odotan että soittavat takaisin.

Vierailija
26/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän samanlaisia oireita kun sulla, 5 päivän kivun jälkeen menin lääkäriin (painostettuna) ja seuraavana päivänä olinkin jo nesteytyksessä osastolla. -.-

Vierailija
27/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittivat, ja ilmoittivat että minulla on noro-virus, se voi joskus säteillä selkään. 

Vierailija
28/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 19:57"]

Mulla oli vähän samanlaisia oireita kun sulla, 5 päivän kivun jälkeen menin lääkäriin (painostettuna) ja seuraavana päivänä olinkin jo nesteytyksessä osastolla. -.-

[/quote]

Ja siis mulla oli haimatulehdus!

Vierailija
29/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olo pahenee tai kipu pahenee saan mennä yöllä, mutta mieluummin odotan aamuun, mutta ei siihen varmaan ole syytä.Buranan ottaminen oli kamala virhe, aina jos on vatsa kipeä pitää ottaa Panadolia.

Vierailija
30/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin norossa kipu on ollut samankaltaista kuin esim. kuumeessa, mutta ei mitään pistävää kyllä. Samoin se ripulointi/oksentelu on alkanut yhtäkkiä ja on vienyt voimat hetkessä, väliajat menee sängyssä maaten. Onko sulla kuumetta?

Vierailija
31/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kainalosta 36,5.

"Ainoa" ongelma vatsakipu, selkäsärky ja ja se että kaikki mitä juon tulee suoraan läpi. Alkoi vatsakipuna, myöhemmin tuli selkäkivut, sitten tuli ripuli.

Mies lähti nyt ostamaan Osmosalia ja Imodiumia. Esikoinen sai mennä äitini luo, niin pääsemme vähän helpommalla.

Vierailija
32/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja seuraavaksi alkaa flunssa. Sellaista vatsatautia on liikkeellä, mihin liittyy flunssa. Kesti meidän perheessä yli viikon.

Vierailija
33/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, toivon, toivon että ei tartu muksuihin.... 2v5kk, ja 7kk.... MElkein toivoisin että on jotain muuta mikä ei voi tarttua =D

Vierailija
34/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla ovulaatiokipua? Mulla alkoi noin puoli vuotta synnytyksen jälkeen niin hirveät kivut että meinaa taju lähteä. Kipu säteilee myös selkään ja yläreisiin, ja vatsa on turvoksissa.

Vierailija
35/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 21:19"]

Voisiko olla ovulaatiokipua? Mulla alkoi noin puoli vuotta synnytyksen jälkeen niin hirveät kivut että meinaa taju lähteä. Kipu säteilee myös selkään ja yläreisiin, ja vatsa on turvoksissa.

[/quote] ei kai joka kierrossa?

Vierailija
36/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haimatulehdus on yleisesti alkoholin käytöstä johtuvaa. Älkää nyt h*vetti pelotelko kaikilla diagnooseillanne ihmisiä. Syöpäkin oireilee joskus kipuna mutta harvalla sitä silti todellisuudessa heti on ensimmäisenä.

Netin kautta ei pysty tekemään tilan arviota, Mutta jos on paskatauti, se on ajan kanssa kärsittävä.

Vierailija
37/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 21:33"]

Haimatulehdus on yleisesti alkoholin käytöstä johtuvaa.

[/quote]

Vaan ei aina. t. se jolla haimatulehdus ja en tippakaan juo. Nyt tutkimuksissa miksi se tuli.

Vierailija
38/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. lapsi ja vastaavat kivut - lähdin päivystykseen ja sappikivikohtaushan se oli. Kivut olivat kovemmat kuin synnytyksessä - sappirakko oli lähes täynnä sappikiviä. Kivun lisäksi oli ripulia, pahoinvointia. Onneksi pääsin leikkaukseen pian.

Vierailija
39/39 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toi Imodiumia, toivottavasti auttaa. Kuume nyt nousemassa, mutta ei varmaan kohoa kunnolla koska otin särkyyn Panadolia. Mies koittaa pitää vauvaa tyytyväisenä, harmi vaan että se on tissitakiainen jolle ei kelpaa pullo eilä tutti. Nokkamukista nyt onneksi suostui vähän juomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi