Kuinka aikataulutettua/rutinoitua elämäsi on?
Tarkoitan siis lähinnä vapaapäiviä ja muita jaksoa joiden aikatauluihin ja rutiineihin voit itse vaikuttaa, tai oletko mahdollisesti aikatauluttanut elämääsi aiemmin.
Ja mitä hyötyä/haittaa tällaisesta vapaa-ajan aikatauluttamisesta mielestäsi on
ja ihan mielenkiinnosta kyselen
Kommentit (3)
En aikatauluta mitään, paitsi työni. Teen töitä porrassiivoojana, joten mulla on tietyt kohteet, jotka pitää tehdä, mutta saan itse päättää aloitanko heti seitsemältä vai vasta kymmenen aikaan.
Vapaa-ajalla sitten menen täysin fiiliksen mukaan. Toki saatan aamulla todeta itselleni, että kaupassa pitää käydä, mutta ei mulla koskaan mikään ole niin lopussa etteikö sitäkin voisi siirtää seuraavaan päivään.
Touhuilee mielelläni kotona, joten siivous menee ilman suunnitelmaa siinä touhutessa, enkä nyt kovasti yksin sotkekaan. Sunnuntaisin tosin yleensä pesen koneellisen tai pari pyykkiä. Jos vaatteet mahtuu lakanoiden kanssa koneeseen niin yksi koneellinen riittää. Samalla tulee aina sunnuntaisin vaihdettua lakanat.
En koe tarvitsevani aikataulutusta, asiani hoituvat luontevasti ja normaalisti muutenkin, ilman hiukan pakonomaisilta kuulostavia "työlistoja". Erikoinen kysymys
Teen ihan joka päivälle listan asioista joita teen sinä päivänä. Velvollisuuksien ja kotitöiden lisäksi laitan listaan kivoja asioita, esim. tänään listalla oli ruokakaupassa käymisen lisäksi kävelylenkki ja leipominen, joista nautin tosi paljon. Kun olen tehnyt listalla olevat asiat, loppupäivän saan vapaasti vaikka haaveilla, surffailla netissä, katsoa elokuvia tms.
Minulle listan mukaan elämisestä on apua koska olen haaveilijaluonne. Voisin koko valveillaoloaikani helposti vain istua ja haaveilla, mutta vaikka se tuntuu mukavalta, voin kaiken kaikkiaan paremmin kun elämässäni on aktiivisuutta, rutiineja ja kun hoidan velvollisuudet ajoissa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/