Love connection, osa 8
Kommentit (390)
Se nyt vain oli tyypillinen persun kommentti. Ei kannata pahastua.
Persut kun luulevat, että äidinkieli tekee ihmisestä jotenkin erilaisen suomalaisen. Vaikka kaikki ovat ihan samanlaisia.
Persuilla ei vain tunnetusti aina leikkaa. Ja ovat kovia keksimään kaikista vähänkään itsestään poikkeavista ihmisistä vaikka mitä legendaa.
Sääli heitä.
Olen lukenut tätä ketjua perjantaista alkaen, mutta vasta eilen ehdin rauhassa katsoa jakson nettiteeveestä..
Tämän ketjun perusteella odottelin että Henri on limainen lääppijä, Matti hokee vaan awkwardia ja Ann-Marien habituksesta huokuu raha (huomasin, että parvekekohtauksessa tuijotin vaan astioita :-D).
Omasta mielestäni Matti on todella symppis (onko pakko heittäytyä heti täysillä mukaan?), Henri ihan ookoo (en näe hänessä mitään epämiellyttävää) ja Markus vallan hurmaava.
Odotin jotenkin ihan erilaista jaksoa tämän ketjun briiffauksen perusteella :)
Mua "ihmetytti" eniten että koiranuittaja-Nina puhui (tiuski) henrille vain suomea... Mutta niinkuin joku tuolla osuvasti kirjoitti,hauskinta olisi kyllä nähdä tämä 90-luvulle jämähtänyt juntti Kaliformiassa. Ja Sari...En tiedä mitä kylmää,kieroa ja laskelmoitua tässä naisessa on,mutta en tykkää. Okei,Henrin pojot on laskeneet ohjelman edetessä kuin lehmän häntä joten sinänsä ei hänen puolestaan harmita mutta on jotenkin kylmän kova ihminen olemukseltaan....
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 11:12"]
Ihme viittaus Ann-Marien suomenruotsalaisuuteen tuli tuolta aiemmin... Ihan normaalilta opiskelija-asunnolta mielestäni se näytti! Jos on silmää sisustukselle, niin ei kaiken tarvitse olla hirveän kallista, vaan pienelläkin rahalla saa kivannäköistä! yksiöhän se asunto kuitenkin oli.
[/quote]
Se nyt vain oli tyypillinen persun kommentti. Ei kannata pahastua.
Persut kun luulevat, että äidinkieli tekee ihmisestä jotenkin erilaisen suomalaisen. Vaikka kaikki ovat ihan samanlaisia.
Persuilla ei vain tunnetusti aina leikkaa. Ja ovat kovia keksimään kaikista vähänkään itsestään poikkeavista ihmisistä vaikka mitä legendaa.
Sääli heitä.
Markuksen on ihan pakko olla jousimies tai muu tulimerkki. Tai sitten ilmamerkki kaksonen. ;)
Sanokaa mun sanoneen että hän on neitsyt! (Markus)
Ei persuja tähän ketjuun! Niitä ei saa ees mainita! Hus hus, onks selvä?!
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 17:39"]
Kukaan ei oo maininnu vaalean Niinan kaapistoja jotka on itse maksetut? Ja talokin oli aika hulppee yksin asujalle..
[/quote]
Samaa ihmettelen minä.
Mutta koira-Nina ei olekaan suomenruotsalainen, joten sille ei tarvitse vittuilla tyyliin "pappa betalar". Vaikka omakotitalo keittiöremontteineen maksaa ihan muutamaa kertaluokkaa enemmän kuin jotkut kulhot.
Eikä nainen ole edes akateeminen, vaan ihan joku duunari. Silti kukaan ei ihmettele, että millä rahalla se omakotitalo on oikein hankittu....
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 02:52"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 20:32"]
Joo joo, mutta hei MILLÄ työllä, ei varmasti ole tyttö mitään kunnon työtä tehnyt, kunhan istunut toimistossa ja hymyillyt nätisti. Ja mikä sillä se tutkintokin on, joku Hanken-pissis-tutkinto, noitahan nyt saa kuka vaan mistä vaan. Me muut sentään raadetaan palkkamme eteen ja ollaan vaatimattomia eikä pidetä siitä meteliä. Ja jos meille on mies ostanut häälahjaksi Mariskollin, niin pidetään sitä visusti vitriinissä, ettei mene rikki eikä tasan viedä johonkin parvekkeelle. Parvekekahveja varten on olemassa muovikipot ja piste!
[/quote]
Minä peukutin tätä tosissani, muista en tiedä. Itse opiskelen tällä hetkellä suomenkielisess yliopistossa pääainetta, johon ei niin vain pääsekään. Kovan luku-urakan takana oli pääsy. Siksi tosiaan Hankenin pissis-style tyypit huvittaa, koska helpommin pääsevät korkeakouluun. Ei varmasti ole pääsyvaatimukset niin korkeat kuin suomenkielisiin tutkinto-ohjelmiin. Oma sisäänpäinlämpeävä, pieni yhteisö.
[/quote]
Hienoa, olet päässyt opiskelemaan suosittua oppiainetta yliopistoon, mutta et tunnista ilmiselvää ironiaa. Missä kohtaa saa taputtaa?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:00"]
Eeeiiiii en nähnyt kuin lopun :( Ok selviän ja katson netistä. Mutta voih! Markus kuulostaa aina vaan paremmalta!
[/quote]
Siis tämä ohjelmahan tulee kolme kertaa viikossa: ekan kerran maanantaina, toisen kerran tiistaina ja kolmas uusinta on lauantaina.
Ettekö osaa katsoa ohjelmatietoja??
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 02:52"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 20:32"]
Joo joo, mutta hei MILLÄ työllä, ei varmasti ole tyttö mitään kunnon työtä tehnyt, kunhan istunut toimistossa ja hymyillyt nätisti. Ja mikä sillä se tutkintokin on, joku Hanken-pissis-tutkinto, noitahan nyt saa kuka vaan mistä vaan. Me muut sentään raadetaan palkkamme eteen ja ollaan vaatimattomia eikä pidetä siitä meteliä. Ja jos meille on mies ostanut häälahjaksi Mariskollin, niin pidetään sitä visusti vitriinissä, ettei mene rikki eikä tasan viedä johonkin parvekkeelle. Parvekekahveja varten on olemassa muovikipot ja piste!
[/quote]
Minä peukutin tätä tosissani, muista en tiedä. Itse opiskelen tällä hetkellä suomenkielisess yliopistossa pääainetta, johon ei niin vain pääsekään. Kovan luku-urakan takana oli pääsy. Siksi tosiaan Hankenin pissis-style tyypit huvittaa, koska helpommin pääsevät korkeakouluun. Ei varmasti ole pääsyvaatimukset niin korkeat kuin suomenkielisiin tutkinto-ohjelmiin. Oma sisäänpäinlämpeävä, pieni yhteisö.
[/quote]
Hah! Kateus on kamala tauti.
Onhan se nyt ihan kauheata, että joku on kaunis, fiksu, valmistunut nopeassa tahdissa kauppatieteiden maisteriksi ja jo nuorella iällä opiskelee akateemista jatkotutkintoa, on hyvässä työpaikassa, asuu omassa asunnossa ja on vielä suomenruotsalainen.
Kyllä sellaisen pitäisi olla lailla kiellettyä!
Jos nyt kuitenkin opiskelisit itsellesi edes sen akateemisen perustutkinnon ennen kuin tukehdut kateuteesi.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 00:30"]
Matti voisi föönätä vielä vähän kuohkeammaksi niitä hiuksiaan. Tuskin maltan odottaa miten rentoja outfitteja on Henriltä vielä tulossa!
[/quote]
Mutta kaikkihan nämä sulhaset pukeutuvat t-paitaan ja shortseihin - miksi vain Henristä mesotaan? Kai se nyt on selvä asia että nuori mies näyttää kaljuuntuvan keski-ikäisen rinnalla tyylikkäältä ja raikkaalta ja että Mattikin uhkuu kitkerää testoronia Nudie-Nuutin rinnalla;-)
[/quote]
Tyylineuvo nro 1: se mikä pukee parikymppistä, ei välttämättä sovi 4-kymppiselle. Siksi täällä puhutaan Henristä.
Sitä paitsi t-paitoja ja päähineitäkin on erilaisia. Henrin tekninen paita ja lippis ei kyllä imartelis noista ketään. Mä tunnen yhden vapaa-aikahimourheiljan, jolla ei taida olla muuta kuin urheiluvermeitä, mutta sille mä sen jotenkin suonkin. Henkka ei taida kuitenkaan edustaa tätä ihmistyyppiä.
Luulen kyllä, että Henri pukeutuu niihin vaatteisiin, mihin yleensäkin - joten eikös se ole rehellistä peliä tulla sellaisena kuin on? Sitä paitsi, eronnut mies on Suomessakin ilman avioehtoa puilla paljailla, joten ei liikaa pilkata Henriä, joka on vammaisesta pojastaan elatusvelvollinen lopun ikänsä.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 00:24"]
Ann-Marien ja Markuksen treffit olivat tässä jaksossa nähdyistä parhaat, ja Markuksen kikattelu kertoi tällä kertaa puhtaasta ihastuksesta.
Sari sieti Henrin ärtsyilyä yllättävän hyvin, mutta hän nyt kerta kaikkiaan onkin päättänyt lähteä Kaliforniaan vaikka väkisin.
Matti on aikamoisen toivotonta treffiseuraa näkemäni perusteella. Juuri sitä naapurinpoikatyyppiä, joka pyöräilee tyttöjen ohi mahdollisimman kovaa. Siinä ei jää tilaisuutta pienellekään romanssinpoikaselle, mutta ehkä hänet löytää joku sellainen, joka osaa sukia hänen itsevarmuuttaan.
Kaiken kaikkiaan, tämä jakso oli vaisuudessaan pettymys, mutta ehkä sitten seuraavassa on nähtävää senkin edestä.
[/quote]
Matti on aikamoisen toivotonta treffiseuraa näkemäni perusteella. Juuri sitä naapurinpoikatyyppiä, joka pyöräilee tyttöjen ohi mahdollisimman kovaa.
Tää oli paras kuvaus Matista. Matti on ite niin jäykkä treffeillä, ettei siihen auta vaikka olis miten kiva tyttö seurana.
Henrin ja Markuksen valinnat aavistan mutta Matin valinnat tulevat olemaan yllätys!
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:47"]
Henrin ja Markuksen valinnat aavistan mutta Matin valinnat tulevat olemaan yllätys!
[/quote]
Matti todennäköisesti jättää Ainon rannalle, kun vaikuttaa siltä, että ehkä ei oikeasti kuitenkaan halua seurustella. Joten parempi ottaa mukaan ne vähiten kiinnostavimmat itselleen. Voin olla väärässä, mutta saanut sellaisen kuvan, että ei kovin kokenut naisasioissa ole. Eikä ehkä naista eläämänsä tarvitsekaan.
Markus taas, jos on kaikkien kolmen tytön fb-kaveri, niin tarkoittanee sitä, että yksikään heistä ei pysyväksi seurustelukumppaniksi jäänyt.
Henri taas tarvitsee kaverinsa mukaan naisen, joka pitää hänet aisoissa, mutta Henri itse haluaa naisen, joka ei määräile häntä. Joten tuskinpa naista löytää hänkään.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:13"]
Markus taas, jos on kaikkien kolmen tytön fb-kaveri, niin tarkoittanee sitä, että yksikään heistä ei pysyväksi seurustelukumppaniksi jäänyt.
[/quote]
Voi hyvin olla, ettei ole jäänyt mutta miten ihmeessä sen noista fb-kaveruuksista voi päätellä?
Monelta se tulee?? Tulispa jo yöllä.. Can't wait!
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:13"]
Henri taas tarvitsee kaverinsa mukaan naisen, joka pitää hänet aisoissa, mutta Henri itse haluaa naisen, joka ei määräile häntä. Joten tuskinpa naista löytää hänkään.
[/quote]Tuskin kukaan noista naisista Henriä oikeasti haluaa.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 04:35"]
Ann-Marie päätti siihen laittaa peliin melkeen koko omaisuutensa, prätkänsä ja hulppean sinkkukämppänsä suurine taulutelkkareineen esitteli ja näkymänä Turun tuomiokirkko, jos oikein näin... Tästä kaikesta näki, että suomenruotsalainenhan se siellä. Älkääkä nyt olko tosikkoja liittyen pieneen stereotyyppiseen havaintooni. ;D
[/quote]
Mut hei, parvekkeen rautakaiteen maali oli aika pahasti lohkeillut. Sattui ikävästi silmään muuten virheettömässä kokonaisuudessa.
Mitähän Markus mahtoi _oikeasti_ ajatella siitä koivunpölkkypöydästä, jonka morsioehdokas kehui itse tehneensä.
[/quote]
Parvekkeen kaiteita ei asukas saa itse maalailla, ne kuuluvat taloyhtiön ylläpidon piiriin.
Joten älä laita kaiteiden kuntoa Ann-Marin piikkiin... :)