Suonikohjujen lämpökatetrihoito - kokemuksianne?
Onko kukaan ollut? Olen menossa Mehiläiseen pinnallisista kohjuistani. Eivät verisuonikirurgin mukaan juurikaan lisää tulppariskiä, mutta ajattelin eliminoida pienenkin riskin. Mitä mieltä olette?
Kommentit (70)
Käyttäjä35319 kirjoitti:
🐱👤🐱👤🐱👤
N-77
🐱👤🐱👤🐱👤
N-77
Hei,
Minulle tehtiin Mehiläisessä lämpökatetrihoito joitain kuukausia sitten. Jalkaan on tehty aiemmin myös vaahtohoito (15 vuotta sitten), mutta kohjut uusiutuneet ja jopa pahemmat kuin aiemmin nuorena.
Nyt operoitiin reiden laskimoa sekä poistettiin säärestä muutama pinnallinen kohju reidestä polveen.
Ihan kaikki ulkoisen suohikohjut eivät tuolla hoidolla poistuneet, mutta sääri on huomattavasti siistimpi. Arpia osittain vielä näkyvissä ja suonen kohdalta jalka tummentunut.
Nyt viime aikoina on alkanut tuntumaan painetta kyseisen jalan pohkeeessa, olen miettinyt liittyykö operaatioon vai ei?
Kaikenkaikkiaan olin Mehiläisen hoitoon tyytyväinen, vaikuttivat ammattiataitoisilta.
Itsellä kohjujen tilanne on niin paha, että operaatio ei oletettavasti ollut ihan riittävä. Ehkä joskus pitää mennä vielä uudestaan.
Kiva kuulla sinusta. Ja laskimoita jää jäljelle. Mulla on nyt paineen tunne pohkeessa.
Onko lämpökatetrihoito sama kuin laserointi?
Vierailija kirjoitti:
Onko lämpökatetrihoito sama kuin laserointi?
Ei ihan. Lämpökatetrointi perustuu radioaaltoihin, laser on vahvistettua valoa, noin raakasti yksinkertaistettuna.
Molemmissa hoito perustuu lämpöön, mutta käyttökohteissa on eroja ja rajoitteita.
Aika hyvin on selitetty nämä eri lääkärikeskusten sivuilla. Googlettelemalla löytyy.
Ok, kiitos sinulle, en ole tuosta katetroinnista kuullutkaan ja sain tänään lähetteen laserointiin joka kys verisuonikirurgin mukaan paras tapa hoitaa toisen jalkani suonikohjut ja suonikohjut yleensä.
Huhuu...
N-77